ရဟန္းသံဃာႏွင့္ ပါတီႏုိင္ငံေရး မဲေပးျခင္း (၂)

 ထိုအခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက တုိက္တြန္းစကား ေလွ်ာက္ၾကားရာတြင္ ... "သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္တို႔ဗရား ... ငါးပါးသီလကို ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ေပးလို႔ျဖစ္က လူမ်ားနားလည္ေအာင္ ေပးေစခ်င္ ပါသည္။ သၿဂႋဳဟ္ကိုလည္း ျမန္မာဘာသာျဖင့္ သင္ေပးလို႔ျဖစ္က သင္ေပးေစလိုပါသည္။"
ဤသို႔ ေရွးဦးစြာေလွ်ာက္ထား၍ အရွင္ဗရားတို႔ ....
"ဘုန္းႀကီးက ဘုန္းႀကီးအလုပ္ကိုသာ လုပ္ေတာ္မူၾက၍ လူ႔အလုပ္ ကို မလုပ္ေစခ်င္ပါ၊ လူကလည္း လူ႔အလုပ္သာ လုပ္၍ ဘုန္းႀကီးအလုပ္ကို မလုပ္ေစခ်င္ပါ" စသည္အားျဖင့္ မွတ္သားဖြယ္ေကာင္းေသာ စကားမ်ားကို ေလွ်ာက္ထားေျပာသြားသည္ကို ကိုယ္တုိင္ ၾကားသိလုိက္ရေပသည္
လို႔ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ (သတ္ပံုစာပိုဒ္ခြဲ ထားတာကအစ က်မ္းစာအုပ္ ထဲက အတိုင္းေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။)

အထက္ပါအခ်က္အလက္ မ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာ သံုးသပ္ၾကည့္ လိုက္မယ္ဆုိရင္ သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရဟန္းသာမေဏမ်ား ပါတီႏုိင္ငံေရး ကိစၥျဖစ္တဲ့ မဲေပးျခင္းကိစၥကို ဘာေၾကာင့္မျပဳလုပ္သင့္ဘူးလဲ။ သူေတာ္ ေကာင္းပညာရွိ သာသနာေတာ္ေစာင့္ မေထရ္ျမတ္ႀကီးမ်ားက မဲေပးျခင္း ကိစၥကို ဘာေၾကာင့္ သေဘာမတူခဲ့ဘူးလဲ ဆုိတာကို လယ္ျပင္မွာ ဆင္သြားသလို ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္ႀကီး သိရွိႏုိင္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုက ေထရဝါဒ သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရဟန္းသာမေဏမ်ား မဲေပးျခင္းကိစၥဟာ သမၼတရဲ႕သေဘာဆႏၵ၊ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တုိ႔နဲ႔တင္ လုပ္လုိ႔မရပါဘူး။ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕ရဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္လည္း လိုအပ္ပါေသးတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ညႊန္ၾကားလႊာအမွတ္ (၈၃) ကို ယခုထက္ထိ တိုင္ေအာင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕က မပယ္ဖ်က္ေသးလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေရႊဝါေရာင္ အေရးအခင္းကာလတုန္းက ညႊန္ၾကားလႊာ အမွတ္ (၈၃) ကို မိတၱဴေစာင္ေရ ေသာင္းနဲ႔ခ်ီကူးကာ အစုိးရက တစ္ႏုိင္ငံလံုးကို ျဖန္႔ခ်ိခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕ကလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ဗဟုိ သံဃာ့ဝန္ေဆာင္အဖြဲ႕ (ဘုန္းႀကီးေအာက္ လႊတ္ေတာ္) ရဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္ မရရွိဘဲ ထိုညႊန္ၾကားလႊာကို မပယ္ဖ်က္ႏုိင္ပါဘူး။ သမၼတနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဘုန္းႀကီးေတြကို မဲေပးခြင့္ ျပဳခဲ့ရင္ေတာင္မွ ညႊန္ၾကားလႊာအမွတ္ (၈၃)ကို မပယ္ဖ်က္ ရေသးရင္ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာနက မဲေပးတဲ့ ရဟန္းသာမေဏေတြကို အေရးယူႏုိင္ပါတယ္။

အကယ္၍မ်ား ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕၊ နုိင္ငံေတာ္ဗဟုိ သံဃာ့ဝန္ေဆာင္ အဖြဲ႕တုိ႔က တညီတညြတ္တည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ကာ ရဟန္းသာမေဏမ်ားကို မဲေပးခြင့္ျပဳလုိက္မယ္ ဆုိရင္ သာသနာေတာ္ႀကီးရဲ႕ေရွ႕ေရးဟာ အလြန္ အင္မတန္မွကို ရင္ေလးဖြယ္ရာႀကီးပါ။

မိမိတုိ႔ကိုရင္ဘဝ စစ္ကိုင္းမွာ စာသင္ေနစဥ္တုန္းက ဆြမ္းခံထြက္ရင္ တခ်ိဳ႕ေသာ ဒကာဒကာမမ်ားက ေရႊက်င္ဂုိဏ္းက ရဟန္းသာမေဏ မဟုတ္ရင္ ဆြမ္းမေလာင္းပါဘူး။ ေရႊက်င္ဂုိဏ္းက ဆြမ္းခံထြက္ရင္ အတန္းလိုက္ႀကီး စီတန္းၿပီး ၾကြပါတယ္။ သူတုိ႔အတန္း ေနာက္ဆံုးကေန မေယာင္မလည္နဲ႔ ကပ္လိုက္တာေတာင္မွ အေရာင္အေသြးက ကြာျခားေနေတာ့ ဆြမ္းေလာင္းသူက ေရႊက်င္မဟုတ္မွန္း သိတာေၾကာင့္ မေလာင္းလွဴဘဲ ကန္ေတာ့ဆြမ္း ေျပာလႊတ္လိုက္တာ မ်ားပါတယ္။

ထို႔အတူပဲ သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရဟန္းသာမေဏမ်ားသာ မဲေပးခြင့္ ရွိခဲ့မယ္ဆုိရင္ NLD ကိုေထာက္ခံတဲ့ ရဟန္းသာမေဏ မဟုတ္ရင္၊ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးကို ေထာက္ခံတဲ့ ရဟန္းသာမေဏ မဟုတ္ရင္၊ တစညကို ေထာက္ခံတဲ့ ရဟန္းသာမေဏ မဟုတ္ရင္ ဆြမ္းမေလာင္းႏုိင္ပါဘူးဘုရား ဆုိတာမ်ိဳး ေတြေတာင္ ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။ ဆြမ္းခံအိမ္ သြားဖိတ္ရင္ေတာင္မွ "ဒကာမႀကီးတုိ႔က NLD ပါတီဝင္မ်ားလား၊ ျပည္ခုိင္ၿဖိဳးပါတီ ဝင္မ်ားလား" စသျဖင့္ အရင္ေမးျမန္းၿပီးမွ ဆြမ္းခံအိမ္ ဖိတ္ရမယ့္ကိန္း ဆုိက္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ဒကာဒကာမေတြ ကလည္း NLD ေထာက္ခံတဲ့ ဘုန္းႀကီးမဟုတ္ရင္၊ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးေထာက္ခံတဲ့ ဘုန္းႀကီးမဟုတ္ရင္၊ တစညေထာက္ခံတဲ့ ဘုန္းႀကီးမဟုတ္ရင္ ဆြမ္းမေလာင္းလွဴႏုိင္ဘူးရယ္လုိ႔ ျဖစ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီလိုျဖစ္ခဲ့ရင္ တရားသျဖင့္ ဆြမ္းခံရွာေဖြ၍ ရရွိေသာဆြမ္းကိုသာ ေထရဝါဒ ရဟန္းသာမေဏမ်ား ဘုဥ္းေပးေတာ္မူ ၾကတယ္ဆုိတဲ့ အစဥ္အလာႀကီး ေပ်ာက္ပ်က္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ တရားသျဖင့္ရေသာ ဆြမ္းကို စားေနရာကေန မတရားသျဖင့္ ရေသာဆြမ္းကို စားရမယ့္ဘဝကို ေရာက္သြားႏိုင္ပါတယ္။

ဝိနည္း႐ႈေထာင့္ကေန ၾကည့္မယ္ဆုိရင္လည္း အဆင္မေျပပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားကေတာ့ ဝိနည္းနဲ႔ မညီတဲ့ ပိုက္ဆံကိုေတာင္ ကိုင္ေနၾကေသးတာပဲ၊ မဲေပးတာကို ဝိနည္းနဲ႔ မညီဘူးလို႔ ကြက္ေျပာၿပီး တားျမစ္ေနစရာမလိုပါဘူး၊ အာပတ္သင့္ရင္ေတာင္ ပါစိတ္ အာပတ္ေလာက္ပဲ သင့္မွာပါလို႔ သံုးသပ္ေျပာၾကားတယ္လို႔ ၾကားသိရပါတယ္။ ယေန႔ေခတ္ အေျခအေနအရ “ပိုက္ဆံမကိုင္ရင္ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္ေနႏိုင္တဲ့ အေနအထားမ်ိဳးျဖစ္ေနၿပီ” ဆုိတာကို သတိျပဳေစခ်င္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ရဟန္းတစ္ပါးဟာ မျဖစ္မေန ျဖစ္ေပၚလာေသာ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ဘတ္စ္ကားစီး၍ ခရီးသြားတယ္ဆိုစို႔။ အဲဒီ ရဟန္းဟာ ပိုက္ဆံမကိုင္ေသာ ရဟန္းတစ္ပါး ဆုိပါစို႔။ ဘတ္စ္ကားသမားက ကားစီးခပိုက္ဆံ ေတာင္းတဲ့အခါမွာ ရဟန္းဟာ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာျပၿပီး ပိုက္ဆံမေပးဘူး ဆုိပါေတာ့။ မေကာင္းတတ္လို႔ ဘတ္စ္ကား ေပၚက ေမာင္းမခ်ေပမယ့္ စိတ္ထဲက လွဴလိုတန္းလိုစိတ္ မရွိဘဲ မေက်မနပ္ေတြ ျဖစ္ေနရင္ အဆိုပါရဟန္းဟာ ပါရာဇိကအာပတ္ သင့္ႏုိင္ပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာေတြ ႀကီးစုိးထားတဲ့ ႏုိင္ငံပဲ၊ ဒီေလာက္ေတာ့ မ႐ိုင္းႏုိင္ဘူးလို႔ မေတြးပါနဲ႔။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၁၀ လပိုင္းေလာက္က ေတာင္ဥကၠလာပ ေဘလီမွတ္တိုင္မွာ မိမိနဲ႔အတူ ဒိုင္နာကားေပၚကို သကၤန္း႐ံုထားၿပီး ဝိနည္းေတာ္ကို အင္မတန္ေလးစားပံုရတဲ့ ရဟန္းႏွစ္ပါး တက္ၾကပါတယ္။ ဘတ္စ္ကားခ ေတာင္းတဲ့အခါမွာ မိမိက ထုတ္ေပးလိုက္ေပမယ့္ ဟိုရဟန္း ႏွစ္ပါးကေတာ့ ပိုက္ဆံမကိုင္တာေၾကာင့္ ထုတ္မေပးႏုိင္ပါဘူး။ သူတုိ႔ ႏွစ္ပါးထဲက တစ္ပါးက ဘတ္စ္ကားသမားကို အက်ိဳးအေၾကာင္း ရွင္းျပေပမယ့္ ဘတ္စ္ကားစပါယ္ယာက မေက်မနပ္ျဖစ္ကာ ပြစိပြစိနဲ႔ ျငဴစူ ေစာင္းေျမာင္းတဲ့ စကားေတြ အၾကာႀကီး ေျပာဆိုေနတာေၾကာင့္ မိမိကပဲ သူတို႔ႏွစ္ပါးအတြက္ ဘတ္စ္ကားခ ရွင္းေပးလိုက္ရပါတယ္။ ဘတ္စ္ကား စပါယ္ယာဟာ ႐ုပ္ရည္ဥပဓိအရ ဆုိရင္ေတာ့ ဘာသာျခား မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။

မိမိကိုရင္ႀကီးဘဝက မိမိသူငယ္ခ်င္း ကိုရင္ႀကီးတခ်ိဳ႕ဟာ အလြန္ အင္မတန္မွကို ဝိနည္းဓုိရ္ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ေတြ မျဖစ္မေန အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ဘတ္စ္ကားစီးၿပီး တစ္ေနရာရာကို သြားရတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ဘတ္စ္ကားခအျဖစ္ ဆပ္ျပာမႈန္႔၊ ဆပ္ျပာခဲ၊ မ်က္ႏွာသုတ္ပဝါ တုိ႔ကုိ ေပးတတ္ၾကပါတယ္။ ယူတဲ့သူက ယူေပမယ့္ အခ်ိဳ႕က က်ေတာ့လည္း "ပိုက္ဆံ လိုခ်င္လုိ႔ ဘတ္စ္ကား ေျပးစားေနတာ" လို႔ မေခ်မငံေျပာၿပီး ဆပ္ျပာမႈန္႔ စသည္ကို မယူဘဲ ေနၾကပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာက ပိုက္ဆံနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဝိနည္းဓုိရ္ခ်င္တာေတာင္ ဓိုရ္မရတဲ့ေခတ္ ျဖစ္ေနတာကိုပါ။ ပိုက္ဆံကိုင္ရင္ ပါစိတ္အာပတ္သင့္ၿပီး ပိုက္ဆံမကိုင္ရင္ ပါရာဇိအာပတ္ သင့္ႏုိင္ပါ တယ္။ ဒီေတာ့ ေခတ္အေျခအေနအရ ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔ ပါစိတ္နဲ႔ ပါရာဇိက ဘာကိုေရြးခ်ယ္မွာပါလဲ။ ပါစိတ္ကိုပဲ ေရြးခ်ယ္ရမွာပါ။ ဒီေလာက္ ဆုိရင္ ယေန႔ေခတ္ဟာ ပိုက္ဆံမကိုင္ရင္ ပါရာဇိက အာပတ္ သင့္သြားႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ စကားကို နားလည္ေလာက္ၿပီလို႔ ယူဆပါတယ္။

မဲေပးျခင္းကိစၥကေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းသာမေဏေတြ အေနနဲ႔ မဲမေပးရလို႔လည္း ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ဝိနည္းနဲ႔ ၿငိစြန္းေနတဲ့ မဲေပးျခင္း ကိစၥဟာ ရဟန္းသာမေဏမ်ား မျဖစ္မေန ေရြးခ်ယ္ရမယ့္ အေၾကာင္းကိစၥလည္း ဘာတစ္ခုမွမရွိပါဘူး။ မဲမေပးရလို႔လည္း ရဟန္းသာမေဏ ေတြရဲ႕ဘဝဟာ ဘာမွနစ္နာသြားစရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး။ ရဟန္း သာမဏမ်ား မဲေပးလိုက္ျခင္းေၾကာင့္သာ ေလးအေသခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း ကာလပတ္လံုး အပင္ပန္း အဆင္းရဲခံၿပီး ဗုဒၶျမတ္စြာ တည္ေထာင္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ သာသနာေတာ္ႀကီး သံဃာ့အစည္းအ႐ံုႀကီးကို ထိခိုက္နစ္နာ သြားေစႏုိင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီ မဲမေပးလို႔ ပါရာဇိက မက်ပါဘူး။ ဒါကို သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရဟန္းသာမေဏမ်ား မဲခြင့္ရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကမယ့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားအေနနဲ႔ ေလးေလး နက္နက္ ဆင္ျခင္စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။

ရဟန္းသာမေဏမ်ား မဲေပးခြင့္ရရွိလိုျခင္း အေၾကာင္းတရားကို ဆင္ျခင္စဥ္းစား သံုးသပ္ၾကည့္လိုက္မယ္ ဆုိရင္ ၁။ မိမိတုိ႔ ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးကို အမွန္တကယ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရရွိေရး၊ ၂။ ရဟန္းသာမေဏမ်ားက အတုိင္းအတာတစ္ခုထိ အစိုးရအဖြဲ႕အေပၚ ၾသဇာ လႊမ္းမိုးလိုျခင္း၊ ၃။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မဟုတ္ေသာ ဘာသာျခား လူမ်ိဳးျခားမ်ား အစိုးရအဖြဲ႕၌ မစိုးမိုးႏုိင္ေရး။ ၅။ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို အဘက္ဘက္က ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေစလုိျခင္း။ ၆။ သီရိလကၤာႏုိင္ငံမွ ဗုဒၶ ဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားကို သေဘာက်ျခင္းဟူေသာ အခ်က္ေျခာက္ခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ေတြ႔ရွိရပါတယ္။

ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ သာသနာေတာ္ကို ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစရန္၊ အစိုးရ အဖြဲ႕ကို ၾသဇာလႊမ္းမုိးႏုိင္ေစရန္၊ ဘာသာျခား လူမ်ိဳးျခားမ်ား အစိုးရ အဖြဲ႕ကို မလႊမ္းမိုးႏိုင္ေစရန္အတြက္ဆုိရင္ေတာ့ ရဟန္းသာမေဏမ်ား အေနနဲ႔ မဲေပးျခင္းကိစၥကို မစဥ္းစားဘဲ ပညာေရးက႑ကို အဓိကဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ႏိုင္ေစရန္အတြက္သာ အဓိကစဥ္းစားသင့္ လုပ္ေဆာင္သင့္ တယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။ ဓမၼာစရိယဘြဲ႕ရၿပီးေနာက္ ပညာဆက္လက္သင္ ၾကားေနျခင္း မျပဳေသာ၊ စာခ်ဘုန္းႀကီး၊ ရိပ္သာဘုန္းႀကီးအျဖစ္ သာသနာ့တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္၍မေနေသာ ဓမၼာစရိယဘြဲ႕ရ ရဟန္း သာမေဏမ်ားကို အဂၤလိပ္ဘာသာ၊ သခ်ၤာဘာသာ၊ ပထဝီဘာသာ၊ ဓာတုေဗဒဘာသာ၊ သမုိင္းဘာသာ၊ ကြန္ပ်ဴတာ စေသာပညာရပ္မ်ားကို တစ္ပါးလွ်င္ တစ္ဘာသာစီ တတ္ေျမာက္ကြၽမ္းက်င္ သည္အထိ အထူး သင္တန္းေက်ာင္းမ်ားျဖင့္ သင္ၾကားေပးသင့္ပါတယ္။ သင္တန္းေပးရာ မွာလည္းပဲ တစ္ပါးလွ်င္ ႏွစ္သက္ရာတစ္ဘာသာကိုသာ သင္ယူခြင့္ေပး သင့္ပါတယ္။

အထူးသင္တန္းေက်ာင္းဆင္း ဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္ကြၽမ္းက်င္ ရဟန္းေတာ္မ်ားျဖင့္ တစ္ၿမိဳ႕နယ္လွ်င္ အခမဲ့က်ဴရွင္ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ဖြင့္လွစ္ကာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားကို သူငယ္တန္းမွစ၍ တကၠသိုလ္ အဆင့္အထိ သင္ၾကားေပးသင့္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သင္တန္းဆရာ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ ဆုိင္ရာဘာသာရပ္ကို သင္ၾကားေပးရင္းနဲ႔ တစ္ေန႔လွ်င္ ငါးမိနစ္ ဆယ္မိနစ္ခန္႔ ဘာသာေရးဗဟုသုတမ်ား၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ ရွင္သန္ထက္ျမက္ေရး မ်ားကုိ ေျပာျပသြားမယ္ ဆုိရင္ မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ ေတြရဲ႕ ရင္ထဲႏွလံုးသားထဲမွာ ဘာသာသာသနာကို ျမတ္ႏုိးေလးစား ၾကည္ညိဳစိတ္၊ အမ်ိဳးကိုထိရင္ မခ်ိေအာင္နာတတ္တဲ့ စိတ္ေတြ နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ႔ ကိန္းေအာင္း အျမစ္တြယ္သြားၿပီး ေထရဝါဒ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ အလိုဆႏၵဟာ ဘာအၿငိအစြန္းမွ၊ ဘာအမည္းစက္မွ မရွိေတာ့ဘဲ ျပည့္ဝႏုိင္ပါတယ္။ ေရွးသူေတာ္ေကာင္းပညာရွိ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး မ်ားလည္းပဲ ပညာသင္ေပးျခင္းျဖင့္သာ ျပည္သူလူထုနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစိုးရအဖြဲ႕ကို လႊမ္းမိုးသြားၾကတာပါ။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆုိရေသာ္ ေထရဝါဒ ရဟန္းသာမေဏမ်ား အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ သာသနာေတာ္ႀကီးကို ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစလိုရင္ ေဘးထြက္ ဆုိးက်ိဳးေတြ အမ်ားအျပားရွိတဲ့ မဲေပးျခင္းကိစၥကို မျပဳလုပ္သင့္ဘူးလို႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။

Written by  မိုးသု (မႏၲေလး)
The Voice Weekly


ရဟန္းသံဃာႏွင့္ ပါတီႏုိင္ငံေရး မဲေပးျခင္း (၂)  ရဟန္းသံဃာႏွင့္ ပါတီႏုိင္ငံေရး မဲေပးျခင္း (၂) Reviewed by သစ္ထူးလြင္ on 18:25 Rating: 5
Powered by Blogger.