ေတာ္လွန္ေရး သတင္းသမားတဦးရဲ့ ဒုိင္ယာရီ (အပုိင္း ၈)

ပထမ ဆုံး သတင္းေထာက္သင္တန္း

ဘန္ေကာက္က ABSDF ရံုးေတြမွာေနၿပီး DVB အတြက္ သတင္းေတြပုိ႔လုိ႔ေကာင္းတုန္း၊ က်ေနာ့္အထင္ ၁၉၉၈ ေဖေဖာ္၀ါရီလမွာ ပထမ ဆုံးအႀကိမ္ သတင္းေထာက္သင္တန္းတက္ဖုိ႔ အခြင့္ၾကံဳလာပါတယ္။ အရင္ BBC သတင္းဌာန (ျမန္မာပုိင္း) မွ အယ္ဒီတာေဟာင္း ဦးေအာင္ျမင့္ထြန္း (သတင္းပုိ႔ၿပီးတုိင္း က်ေနာ္ ေအာင္ျမင့္ထြန္းပါလုိ႔ ေျပာေလ့ရွိသူ) အပါ၀င္ ထင္ရွားတဲ့ ျမန္မာဆရာေတြ ပုိ႔ခ်တဲ့သင္တန္း တခ်ဳိ႕ကုိ မာနယ္ပေလာ၊ ေဒါင္းဂြင္နဲ႔ ဗဟုိဘက္က DVB သတင္းေထာက္ေတြတက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေပမယ့္ ဗဟုိနဲ႔ေ၀းတဲ့ ေတာင္ပုိ္င္းသားက်ေနာ္က တခါမွတက္ခြင့္မႀကဳံေသးပါ။


(မယ္ေဟာင္ေဆာင္မွာက်င္းပတဲ့ ေရဒီယုိသတင္းေထာက္သင္တန္းကုိ တက္ခဲ့သူမ်ား)

ဒီတႀကိမ္ ေရဒီယုိသတင္းေထာက္ သင္တန္းက်င္းပမယ့္ေနရာက မယ္ေဟာင္ေဆာင္ၿမိဳ့မွာျဖစ္ျပီး သ တင္း ၂ ပတ္ၾကာမယ္လို႔ဆုိပါတယ္။ သင္တန္းမႈးက BBC (ႏုိင္ငံတကာ) ေရဒီယုိမွ အဂၤလိပ္တဦး၊ လက္ေထာက္ဆရာက ကေနဒါသူ တီဗီြသတင္းေထာက္တဦးျဖစ္ျပီး သင္တန္းကို တာ၀န္ယူ စီစဥ္ေပး သူက IMMF (Indochina Media Memorial Foundation) မွ ညႊန္မႈးကုိယ္တုိင္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ သင္တန္းကုိတက္ဖုိ႔ ဘန္ေကာက္ကေန ခ်င္းမုိင္ကုိ ရထားစီးၿပီးသြားေတာ့ အိႏၵိယဘက္ကလာတဲ့ သင္ တန္းသား ၃ ဦးကုိပါ ေတြ႔ရပါတယ္။

အဲဒီကာလ DVB ဖြဲ႔စည္းပုံကို ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ေအာ္စလိုမွာ ရံုးခ်ဳပ္ရွိၿပီး အိႏၵိယမွာ နယူူးေဒလီ ဗ်ဳရုိနဲ႔ ထုိင္းမွာ ဘန္ေကာက္ဗ်ဳရုိတုိ႔ ရွိပါတယ္။ ေဒလီတာ၀န္ခံက ေဒါက္တာေဇာ္၀င္းေအာင္၊ ဘန္ေကာက္ တာ၀န္ခံက ကိုခင္ေမာင္၀င္း။ မာနယ္ပေလာစခန္း က်သြားၿပီးတဲေနာက္ နယ္စပ္ကေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔ ေတြရဲ့ DVB အေပၚ ၾသဇာလႊမ္းႏုိင္မႈက အရင္ေလာက္ မရွိေတာ့ဘူးဆုိေပမဲ့ အတုိင္းတာတခုထိေတာ့ ရွိေနဆဲပါ။

အိႏၵိယဘက္က ေရာက္လာသူ ၃ ဦးထဲမွာ ေဒါက္တာရုိဒင္း၊ ဆလုိင္းေလာ္မာနဲ႔ ကိုေက်ာ္မုိးတုိ႔ ပါ၀င္ ပါတယ္။ ေဒါက္တာရုိးဒင္းက ခ်င္းတုိင္းရင္းသား အစီစဥ္ကုိယ္စားျဖစ္ျပီး က်န္နွစ္ဦးက NLD ကုိယ္စား လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီကာလအထိ DVB သတင္းေထာက္ေတြ၊ ၀န္ထမ္းေတြဟာ ႏုိင္ငံေရးအဖဲြ႔ေတြကို ကိုယ္စားျပဳေရြးခ်ယ္ထားတဲ့သေဘာ ရွိေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။

မယ္ေဟာင္ေဆာင္မွာ ထပ္ေတြ႔ရတဲ့ သင္တန္းသားေတြကေတာ့ ABSDF ခြဲတန္းထဲမွ ကုိစုိင္းျမင့္သူ၊ ကုိေမာင္ေမာင္ႀကီးနဲ႔ ကုိေအာင္ေဇာ္မင္း။ တုိင္းရင္းသားအစီစဥ္ခဲြတန္းထဲမွ (DVB ဟာ ဗမာဘာသာနဲ႔ ၄၅ မိနစ္သတင္းလႊင့္တာအျပင္ တုိင္းရင္းသာဘာ ၇ ခုနဲ႔လည္း ၁၅ မိနစ္စီ ေန႔စဥ္လႊင့္ပါတယ္) ကယန္း ဘာသာကိုယ္စား ခြန္ဘုိဘုိ၊ ရွမ္းဘာသာမွ ကုိရွမ္းႀကီးနဲ႔ ကိုရွမ္းေလး၊ ကရင္နီမွ ကုိေအာင္ဆန္းျမင့္တုိ႔ ၄ ဦးျဖစ္ပါတယ္။ တသီးပုဂၢလအေနနဲ႔ ပါလာသူတဦးသာရွိၿပီး အဲဒီပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္း က The Nation, Bangkok Post တုိ႔မွာ အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ေဆာင္းပါးေရးေနသူ နာမည္ႀကီး RFA သတင္းေထာက္၊ ဧရာ၀တီအယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ကိုေအာင္ေဇာ္ ျဖစ္ပါတယ္။

သတင္းစာပညာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တျခားလူေတြ ဘယ္လိုအေတြ႔အၾကံဳ ရွိခဲ့သလဲဆုိတာကုိ က်ေနာ္မေမး ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ က်ေနာ္ကိုယ္တုိင္ ဘာမွအေတြ႔အၾကံဳ မရွိေသးတာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ ျမန္မာ ႏုိင္ငံမွာ ေက်ာင္းတက္တုန္းက စာတုိေပစေရးတာကုိ စိတ္၀င္စားတဲ့အတြက္ ျမန္မာစာ ေမဂ်ာကိုယူခဲ့ပါ တယ္။ ဒီလုိေျပာလုိက္လုိ႔ ေဆးတကၠသိုလ္နဲ႔ စက္မႈတကၠသိုလ္ကုိ အမွတ္မီရဲ့နဲ႔ ျမန္မာစာကို ေရြးယူ တယ္လို႔ မထင္ေစလုိပါ။ ၀ိဇၨာတဲြေလာက္သာမီတဲ့အမွတ္ထဲကေန သမုိင္းနဲ႔ ပထ၀ီကိုမယူဘဲ ျမန္မာစာ ကုိ ေရြးယူလုိက္တဲ့သေဘာပါ။ 

ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ၊ ေရဒီယုိနဲ႔ ရုပ္-သံ အားလုံးကို အစိုးရကပုိင္တဲ့အတြက္ အဲဒီအလုပ္ေတြနဲ႔ ကုိယ္နဲ႔ ဘာမွမဆုိင္ဘူးလုိ႔ထင္ထားခဲ့သူ။ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာသတင္းေထာက္ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔ ဘယ္တုန္း ကမွ ထင္မထားခဲ့သူပါ။ ျမန္မာစာယူသူ အမ်ားစုဟာလည္း ကဗ်ာရူး၊ စာရူးေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ အဖြဲ႔အႏြဲ႔ ေတြကုိသာေရးတတ္ၿပီး သတင္းအေရးအသားပုံစံကို နားမလည္ခဲ့ပါ။ သတင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အဲဒီ ကာ လက စိတ္၀င္စားတာဆုိလုိ႔ ည ၈ နာရီ ျပည္တြင္းသတင္းအၿပီးမွာလာေလ့ရွိတဲ့ ႏုိင္ငံတကာျဂဳိဟ္တု သ တင္းတခုသာ ရွိပါတယ္။ ေမာ္လၿမိဳင္တကၠသိုလ္ ေမာရေဆာင္က တီဗီြအခန္းမွာ ေက်ာင္းသားေတြ ဒါဇင္နဲ႔ခ်ီတုိးေ၀ွ႔ ၾကည့္ခဲ့ဖူးတာကုိ အမွတ္ရေနပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ အဲဒီကာလဟာ လုံးခ်င္းအခ်စ္၀တၳဳေတြနဲ႔ မဂၢဇင္းေတြေခတ္စားတဲ့အတြက္ ကဗ်ာတခ်ဳိ႕ မဂၢ ဇင္းေတြဆီ ပုိ႔ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခါမွပုံနွိပ္ေဖာ္ျပခံရျခင္း မရွိပါဘူး။ မွတ္မွတ္ရရ ထား၀ယ္ ေကာ လိပ္တက္ေနစဥ္မွာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ေပါင္းၿပီး ကဗ်ာစာအုပ္ ၂ အုပ္ထုတ္ခဲ့ဖူးတာကလဲြရင္ စာေပ အ ေရးသား၊ သတင္းအေရးသားနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ဘာအေတြ႔ အၾကံဳမွမရွိခဲ့ပါ။

အဓိကဆုိလုိခ်င္တာက အဲဒီအခ်ိန္က ျမန္မာနုိင္ငံမွာ သတင္းစာပညာဘာသာရပ္ မရွိေသးပါ။ တကယ္ ေတာ့ မရွိေသးတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရပ္နားထားတဲ့ကာလလုိ႔ ေျပာရမယ္ထင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိ ရင္ က်ေနာ္တုိ႔အရင္ေခတ္က သတင္းစာဆရာေတြဟာ မဆလ ေခတ္ဦးပုိင္းအထိ ရွိခဲ့ဖူးတဲ့ လူထု ဆက္သြယ္ေရးဘာသာရပ္ကုိ တကၠသိုလ္ေတြမွာသင္ခဲ့ရတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ တခါ က်ေနာ္တုိ႔ ေခတ္ လြန္ အခု ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ မတက္ခင္ေလးမွာလည္း သတင္းစာပညာကို တကၠသိုလ္မွာျပန္သင္ေန ၿပီလုိ႔ သိရပါတယ္။

အခု ၂၀၁၄ မွာဆုိရင္ နုိင္ငံျခားအလွဴရွင္ေတြရဲ့ေထာက္ပံ့မႈနဲ႔ နုိင္ငံတကာအဆင့္မီ Myanmar Journalism School ကိုေတာင္ ရန္ကုန္မွာဖြင့္ဖုိ႔ျပင္ေနျပီလုိ႔သိရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာတာက ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေခတ္မွာ သတင္းစာပညာနဲ႔ ႀကံဳခြင့္မရလုိက္ပါဘူး။ လြတ္လပ္တဲ့ သတင္းမီဒီယာ ဆုိ တာကုိလည္း ဘာမွန္းမသိခဲ့ပါဘူး။

မယ္ေဟာင္ေဆာင္၊ ခြန္ဆာအိမ္နဲ႔ ခြန္ဆာရြာမ်ားဆီသို႔

သတင္းနွစ္ပတ္ၾကာတဲ့ သင္တန္းအတြင္း ဘာေတြပို႔ခ်ခဲ့သလဲဆုိတာကို က်ေနာ္အတိအက် မမွတ္မိ ေတာ့ပါ။ ဒါေပမယ့္ ထူးထူးျခားျခားမွတ္မိေနတာတခုကေတာ့ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ီေရးနဲ႔ သတင္းမတူတဲ့ အေၾကာင္း သင္တန္းဆရာေတြနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔သင္တန္းသားေတြၾကား အျငင္းပြားမႈပါ။ ေရွ႕မွာေျပာခဲ့တဲ့ အတုိင္း ကိုေအာင္ေဇာ္ကလြဲရင္ က်န္လူအားလုံးဟာ ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔စည္း၊ ႏုိင္ငံေရးအဖြဲ႔စည္းေတြ ကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး ေရာက္လာၾကသူေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ သတင္းလုပ္ငန္းကုိ စစ္အာဏာရွင္တုိက္ဖ်က္ ေရးမွာ လက္နက္တခုအျဖစ္အေနနဲ႔ အသုံးခ်ခ်င္သူေတြက မ်ားေနပါတယ္။

(ထုိင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ရွိ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္စားပဲြေပၚ အလွတင္ထားတဲ့ ဘိန္းပန္း)

န၀တ ဘက္က လႊင့္ေနတဲ့သတင္းေတြနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ DVB က လႊင့္ေနတဲ့သတင္းေတြ ဘာကြာသလဲ။ ဘ ၆ လုံးစံခ်ိန္နဲ႔ကုိက္ရဲ့လား။ အတည္ျပဳခ်က္ယူတာ၊ သမာသမတ္ရွိတာ၊ ဘက္မလုိက္ပဲ တင္ျပတာ ရွိ ရဲ့လားဆုိၿပီး ျငင္းၾကခုန္ၾကတာပါ။ အမွန္အတုိင္း၀န္ခံရရင္ အဲဒီကာလအထိ က်ေနာ္ဟာ ABSDF ဗဟုိ ေကာ္မတီ၀င္တပုိင္းျဖစ္တဲ့အျပင္ န၀တ ကိုလည္း ရန္သူအျဖစ္သတ္မွတ္ထားဆဲ၊ ရန္သူအျဖစ္ ေခၚေ၀ၚ ေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။

လက္နက္ကုိင္သူပုန္တာ၀န္ကေန မုိင္ကလုိဖုန္းကိုင္တဲ့ သတင္းေထာက္အျဖစ္ ေျပာင္းလုိက္ေပမယ့္ ဒါဟာ အသံုးျပဳတဲ့လက္နက္နဲ႔ နည္းနာေျပာင္းလုိက္ျခင္းသာျဖစ္ၿပီး မဟာဗ်ဳဟာက မေျပာင္းေသး။ အဓိ ကတာ၀န္က န၀တကို ရတဲ့နည္းနဲ႔ဆက္တုိက္ေရးအျဖစ္ ခံယူထားဆဲျဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သတင္းတခုရၿပီဆုိရင္ သတင္းသမားပီသစြာ သမာသမတ္က်က်တင္ျပဖုိ႔ထက္ န၀တ ရဲ့ အားနည္းခ်က္၊ မွားယြင္းခ်က္မွန္သမွ်ကို ဖြင့္ခ်တုိက္ခုိက္ဖုိ႔သာ စိတ္ကအားသန္ေနခဲ့ပါတယ္။

ဒီသင္တန္းဆရာေတြနဲ႔ အႀကိတ္အနယ္ျငင္းခုံမႈအၿပီးမွာေတာ့ သတင္းသမားတဦးရဲ့ က်င့္၀တ္နဲ႔ တာ၀န္ ေတြကို အေတာ္နားလည္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ က်ေနာ့္ရဲ့သတင္းသမားဘ၀မွာ သိပ္အေရးပါၿပီး တာ ၀န္ႀကီးလွတဲ့ သတင္းသမားအျဖစ္ ဆက္လုပ္မလား၊ လက္နက္ျပန္ကုိင္ၿပီး နုိင္ငံေရးဆက္လုပ္မလား ဆုိတာကို ေရြးခ်ယ္ရတဲ့ ကာလတခုလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

သတင္းသမားတဦးရဲ့ က်င့္၀တ္ဟာ ဆရာ၀န္တဦးရဲ့ က်င့္၀တ္ထက္ပုိအေရးႀကီးေၾကာင္း၊ ဆရာ၀န္ ေဆးကုမွားရင္ လူနာတဦးပဲေသမွာျဖစ္ျပီး သတင္းသမား သတင္းမွားရင္ေတာ့ ႏုိင္ငံနဲ႔ခ်ီၿပီး၊ လူမ်ဳိးနဲ႔ ခ်ီၿပီး စစ္ျဖစ္သြားႏုိင္တာ။ လူေတြရာနဲ႔ခ်ီ ေသသြားႏုိင္တယ္ဆုိတာေတြကုိ က်ေနာ္ေလ့လာခြင့္ ရခဲ့ပါ တယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆုိရင္ ဒီသင္တန္းဟာ က်ေနာ့္ကို ၀ါဒျဖန္႔ခ်ီေရးသမားကေန သတင္း သမားစစ္စစ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးလုိက္တယ္လို႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္။

သေဘာတရားဘက္ကေန အခင္းအက်င္းဘက္ကုိ နည္းနည္းၾကည့္လိုက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ သင္တန္းက်င္းပရာ တုိက္အိမ္ႀကီးဟာ မယ္ေဟာင္ေဆာင္ ေလယဥ္ကြင္းနဲ႔ မနီးမေ၀းမွာရွိၿပီး ကုိယ္ပုိင္ ၿခံနဲ႔၀င္းနဲ႔ျဖစ္ပါတယ္။ အျပင္ကေနၾကည့္လုိက္ရင္ တထပ္တုိက္လုိ႔ ထင္ရေပမယ့္ အထဲမွာ အခန္းဖြ႔ဲ စည္းထားပုံက ထူးျခားပါတယ္။ အိမ္ေဘးမွာ လူ ၅၀ ေလာက္ထုိင္ႏုိင္တဲ့ ေဟာခန္းတခုပါၿပီး ေျမ ေအာက္ထပ္တခုလည္း ပါ ပါေသးတယ္။ အေပၚထပ္မွာစာသင္ၿပီး အသံဖမ္းတာ၊ အသံသြင္းတဲ့ ေလ့ က်င့္ခန္းေတြကို ေျမေအာက္ထပ္မွာလုပ္ပါတယ္။ အဲဒီေျမေအာက္ထပ္ဟာ DVB အတြက္ ABSDF အဖြဲ႔သားေတြရဲ့ ဇာတ္လမ္းအသံသြင္းရာ စတူဒီယုိလည္းျဖစ္တဲ့အတြက္ စက္ပစၥည္း အေတာ္အစုံ အ လင္ရွိပါတယ္။

ျပီးေတာ့ ဒီရံုးကုိ တာ၀န္ခံငွားထားသူက က်ေနာ္တုိ႔ မင္းသမီးစခန္းမွ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ ဟာ လက္ရွိ ABSDF ဗဟုိေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္ျပီး PDC လုိ႔ လူသိမ်ားတဲ့ နုိင္ငံေရးအန္တုမႈ လုပ္ငန္း ေတြကို ဦးစီးေဆာင္ရြက္ေနသူျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလာက္ေကာင္းတဲ့ အိမ္ႀကီးဟာ အရင္က ဘိန္းဘုရင္ ခြန္ဆာရဲ့ ရံုးခဲြလုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ေနရာမွန္း သင္တန္းျပီးခါနီးမွ သိရပါတယ္။

မယ္ေဟာင္ေဆာင္ဟာ ခြန္ဆာႀကီးစုိးခဲ့တဲ့ ေမာင္ထုိင္းစစ္တပ္အေျခစုိက္ရာ ျမန္မာဘက္နယ္စပ္နဲ႔ အနီး ဆုံးၿမိဳ့ျဖစ္တဲ့အတြက္ ခြန္ဆာရဲ့ ေျခရာလက္ရာ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ဒီၿမိဳ႕ထဲမွာ ေတြ႔ရပါတယ္။ သင္တန္း ၿပီးတဲ့ တရက္လား၊ သင္တန္းနားတဲ့ စေန၊ တနဂၤေႏြမွာလား မသိပါ။ ေဒသေလ့လာေရးခရီးအျဖစ္ သြားရင္းနဲ႔ မယ္ေဟာင္ေဆာင္နဲ႔ ၃ နာရီေလာက္ေ၀းတဲ့ နယ္စပ္က မယ္အိုင္းရြာဆီ က်ေနာ္တုိ႔သတင္း ေထာက္ေပါက္စ အုပ္စုႀကီးေရာက္သြားပါတယ္။

ထုိင္းရြာဆုိေပမယ့္ တရုတ္စာတန္းေတြ၊ တရုတ္ဒီဇုိင္း အုတ္စီအိမ္ေတြကိုေတြ႔ရတဲ့အတြက္ အျမင္မွာ ထူးဆန္းေနပါတယ္။ ''ဟုိးမွာျမင္ေနရတဲ့ေတာင္တန္းေပၚမွာ ''၀'' စစ္သားေတြရွိတယ္ေလ။ အရင္က ေတာ့ ခြန္ဆာရဲ့ေနရာေတြေပါ့'' လုိ႔ ရြာသားတဦးက ေျပာပါတယ္။ ၀ ဆုိတာ UWSA ၀ မဟုတ္ပဲ အဲဒီ ကာလက ထုိင္းနယ္စပ္မွာ အေျခစုိက္တဲ့ မဟာဆန္း ဦးေဆာင္တဲ့ ၀ ကုိ ဆုိလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ လက္ ဖက္ရည္ဆုိင္မွာထုိင္ေတာ့ သိပ္လွတဲ့ ႏွင္းဆီနီတပြင့္ကုိ စားပဲြေပၚက ပန္းအုိးထဲမွာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ဓာတ္ပုံရုိက္ဖုို႔ျပင္တုန္း ''လွတာမက္ရင္ ညစာခက္သြားမွာေပါ့။ အဲဒါ ႏွင္းဆီမဟုတ္ဘူးဆရာ။ ဘိန္းပန္း၊ ဘိန္းပန္း'' လုိ႔ ဒီေဒသကို ေရာက္ဖူးတဲ့ သင္တန္းသားတဦးက ၀င္ေျပာပါတယ္။

က်ေနာ္အေတာ္အံၾသသြားပါတယ္။ ဘိန္းပန္းက ဒီေလာက္လွရသတဲ့လား။ ဒါဟာ က်ေနာ့္ဘ၀မွာ ပထ မ ဆုံးအႀကိမ္ ဘိန္းပန္းကို ျမင္ဖူးျခင္းပါပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔က အလည္သေဘာသက္သက္နဲ႔ ေလွ်ာက္ေငး ေနေပမယ့္ FRA သတင္းေထာက္ ကိုေအာင္ေဇာ္ကေတာ့ ရီေကာ္ဒါတလုံးနဲ႔ အင္တာဗ်ဳးေတြလုပ္ေန ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ သင္တန္းတက္ေနစဥ္မွာကို ခြန္ဆာရြာနဲ႔ မယ္ေဟာင္ေဆာင္အေၾကာင္းကုိ သူ စတုိ ရီလုပ္ႏုိင္ခဲ့၊ FRA နဲ႔ ဧရာ၀တီအတြက္ ေရးသားနုိင္ခဲ့တာကုိ က်ေနာ္မွတ္မိေနပါတယ္။

အခု နွစ္ ၂၀ နီးပါးၾကာၿပီးတဲ့အခ်ိန္ ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါမွာေတာ့ သင္တန္းသား ၁၂ ဦးထဲက ကိုေအာင္ ေဇာ္တေယာက္ပဲ ဧရာ၀တီမွာ အယ္တီတာခ်ဳပ္အျဖစ္ ဆက္လက္တာ၀န္ထမ္းေနတာေတြ႔ရၿပီး က်န္ လူေတြကေတာ့ အသြင္အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းကုန္ၾကျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ဆုိရင္ ၂၀၁၁ ခုနွစ္မွာ DVB က ေန အလုပ္ထုတ္ခံခဲ့ရပါတယ္။ အခုခ်ိန္ထိ သတင္းသမားတဦးအျဖစ္ ခက္ခဲစြာရပ္တည္ေနဆဲျဖစ္ ေပ မယ့္ ဘယ္ေလာက္အထိၾကာၾကာရပ္နုိင္မလဲ မေသခ်ာေသးပါ။ က်န္သင္တန္းသားအားလုံးကေတာ့ သတင္းေလာကနဲ႔ေ၀းရာ တျခားလုပ္ငန္းခြင္ေတြဆီ ေရာက္သြားၾကပါၿပီ။ သင္တန္းသားတဦးျဖစ္တဲ့ ကုိ ေမာင္ေမာင္ႀကီးကေတာ့ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ထဲမွာ ကြယ္လြန္သြားရွာၿပီျဖစ္ပါတယ္။    ။

ထက္ေအာင္ေက်ာ္

http://www.htetaungkyaw.net/

ေတာ္လွန္ေရး သတင္းသမားတဦးရဲ့ ဒုိင္ယာရီ (အပုိင္း ၈) ေတာ္လွန္ေရး သတင္းသမားတဦးရဲ့ ဒုိင္ယာရီ (အပုိင္း ၈) Reviewed by သစ္ထူးလြင္ on 03:15 Rating: 5
Powered by Blogger.