ထက္ေအာင္ေက်ာ္ (၂၈-၀၁-၂၀၁၄)
ဧရာ၀တီျမစ္ကူး စစ္ကုိင္းတံတားကိုျဖတ္ျပီး စစ္ကုိင္းေတာင္ေပၚတက္ဖုိ႔ျပင္ေတာ့ လာသမွ်ကားေတြ အားလုံးကုိ ရပ္ခုိင္းျပီး ဂိတ္ေၾကးေတာင္းေနတာေတြ႔ရပါတယ္။ ဂိတ္ေဘးက နီနီေျပာင္ေျပာင္ဆုိင္း ဘုတ္ေတြကို ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဌာနဆုိင္ရာကားေတြလဲ ရပ္ေပးပါလုိ႔ေရးထားတာေတြ႔ရပါတယ္။
(ဌာနဆုိင္ရာကားမ်ား လမ္းခြန္ေပးစရာမလုိတဲ့သေဘာေရးထားတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္)
''ဌာနဆုိင္ရာေမာ္ေတာ္ယာဥ္မွန္ မမွန္ စစ္ေဆးလုိပါသျဖင့္၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ေခတၱရပ္ေပးပါရန္ ေမ တၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္'' တဲ့။ တမ်ဳိးၾကီးပါလား။ ေနာ္ေ၀းမွာေရာ၊ ထုိင္းမွာပါ ဒီလုိမ်ဳိးသတိေပးခ်က္ မေတြ႔ မိပါဘူး။ အေသခ်ာျပန္ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ''ဌာနဆိုင္ရာ တံဆိပ္မ်ား အေယာင္ေဆာင္တပ္ဆင္၍ လမ္း/ တံတား၊ ဂိတ္ေၾကးမ်ားမေပးပဲ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ျဖတ္သန္းသြားလာေနလို႔'' ဒီလုိေမတၱာရပ္ခံရတာပါ တဲ့။
ဆုိလုိတာက ဌာနဆုိင္ရာကားဆုိရင္ တံတားေၾကး၊ ဂိတ္ေၾကးေပးစရာမလုိဘူးေပါ့။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ဒီ ကားေတြက ေျမနဲ႔မထိပဲ၊ လမ္းနဲ႔မထိပဲ ေလေပၚမွာေမာင္းသြားလုိ႔လား။ လမ္းခြန္ေကာက္တာပဲ။ ဘယ္ ကားျဖစ္ျဖစ္ လမ္းေပၚျဖတ္တဲ့ကားမွန္သမွ် ေကာက္ရမွာေပါ့။ ကြန္ျပဴတာစနစ္ထဲမွာ ဌာနဆုိင္ရာကား ဆုိရင္ (screen) စခရင္မွာမေပၚပဲ ကိုယ္ေဖ်ာက္စနစ္နဲ႔ျဖတ္သြားေလေရာ့သလား။ တျခားနုိင္ငံေတြက ကြန္ျပဴတာစနစ္နဲ႔ ျမန္မာနုိင္ငံက ကြန္ျပဴတာစနစ္ မတူၾကဘူးလားလုိ႔ေတြးခ်င္စရာၾကီး။
ထူးျခားလွတဲ့ျမန္မာနုိင္ငံက လမ္းခြန္ေကာက္တဲ့စနစ္ကိုစဥ္းစားရင္း စစ္ကုိင္းေတာင္ေပၚတက္လာပါ တယ္။ စစ္ကုိင္းေတာင္က အရင္လုိ လမ္းေလ်ာက္စရာမလုိေတာ့။ ေတာင္ထိပ္က ဆြမ္းဦးပုညရွင္ ေစ တီအထိ ကားလမ္းေပါက္ေနျပီ။ အင္း...က်ဳိက္ထီးရုိးမွာလဲ လမ္းေလ်ာက္စရာမလို၊ စစ္ကိုင္းေတာင္ကို လဲ လမ္းေလ်ာက္စရာမလိုေအာင္လုပ္ေပးထားတဲ့ လူေတြကိုပဲေက်းဇူးတင္ရမလား။ သဘာ၀အတုိင္း ခရီးသြားခြင့္ရေအာင္ မူလအတုိင္းထားေပးသင့္သလား။ ဓမၼမိတ္ေဆြနဲ႔ သဘာ၀မိတ္ေဆြေတြ ဆက္ ေဆြးေႏြးသင့္တဲ့ကိစၥတခုေပါ့။
(သနပ္ခါးလုိ မေမႊးနုိင္တဲ့ သနပ္ခါးေစ်းသည္ဘ၀မ်ား)
စစ္ကုိင္းေတာင္ေပၚကျပန္ဆင္းေတာ့ ေကာင္းမႈေတာ္ေစတီ။ က်ေနာ္အတြက္ေတာ့ သမုိင္း၀င္ေစတီ ၾကီးထက္ ေစတီေဘးမွာ သနပ္ခါးတုံးေရာင္းေနရတဲ့ မိသားစုေတြရဲ့ ဘ၀ေတြက ပုိျပီးစိတ္၀င္စားဘြယ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ေစတီေဘးနားမွာစုိက္ထားတဲ့ အပူပုိင္းေဒသ သစ္ေတာစိုက္ခင္းေတြ။ အညာ ေျမကုိ စိမ္းလမ္းစုိေျပေစဖုိ႔ တတ္နုိင္သေလာက္၀ုိင္းလုပ္ဖို႔လုိေနတယ္ဆုိတဲ့သေဘာ။
ေကာင္းမႈေတာ္ကအျပန္မွာေတာ့ မႏၱေလးေရာက္ရင္ လူတုိင္းမပ်က္မကြက္သြားေလ့ရွိတဲ့ ဦးပိန္တံ တား။ ''ဦးပိန္တံတားနီးမွာ ထုိင္းဘုရင္အုတ္ဂူရွိတယ္လို႔ ၾကားဖူးတယ္ဗ်'' ဆုိျပီး က်ေနာ္က ကားသ မားကုိေမးေတာ့ သူကသိပ္မသိ။ လမ္းေဘးကလူေတြကိုေမးၾကည့္ေတာ့ အမႈိက္ပုံေတြနဲ႔ရႈပ္ေနတဲ့ လမ္း သြယ္တခုထဲညႊန္လိုက္ပါတယ္။ အထဲေရာက္ေတာ့ သခ်ဳိင္းေဟာင္းတခု။ ''လင္းဇင္းကုန္း'' သခ်ဳိ္င္းလုိ႔ လူသိမ်ားတဲ့ အဲဒီသခ်ဳိၤင္းေဟာင္းေတြထဲက ေစတီလုိလုိ၊ အုတ္ဂူလုိလိုတခုကုိေတာ့ ျခံစည္းရံုးခတ္ျပီး ျပန္လည္တူူးေဖၚေနတာေတြ႔ရပါတယ္။
အဲဒါ က်ေနာ္ဧရာ၀တီဂ်ာနယ္မွာဖတ္ဖူးတဲ့ ထုိင္းဘုရင္အုတ္ဂူေပါ့။ ဂိတ္ေပါက္၀ေရာက္ေတာ့ ''ဆ၀ါဒီ ခပ္'' ဆုိျပီး အေစာင့္တဦးကနႈတ္ဆက္ပါတယ္။ အင္းေပါ့ေလ။ ထုိင္းဘုရင္အုတ္ဂူဆီလာတယ္ဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ကိုလဲ ထုိင္းလုိ႔ပဲ သူတုိ႔ကထင္ေနမွာေပါ့။ ျပီးေတာ့ သမုိင္းအခ်က္လက္ေတြကို သူက အ ေသးစိပ္ထပ္ရွင္းျပေနပါတယ္။
(ဆရာတာရာနွင့္ ဆရာတင္မုိးတုိ႔ရဲေက်ာက္စာတုိင္မ်ား)
အဲဒီ ထုိင္းဘုရင္အုတ္ဂူကေန ဒီဖက္ကုိလွည့္ထြက္လုိက္ေတာ့ ေတာင္လုံးေလးေက်ာင္းတုိက္။ ဒီ ေက်ာင္းကုိ အခုမွလူကုိယ္တုိင္ေရာက္ဖူးေပမဲ့ အရင္ DVB မွာတာ၀န္ထမ္းစဥ္က ခဏခဏဖုန္းဆက္ျပီး နုိင္ငံေရး၊ စာေပေရးအခန္းနားေတြအေၾကာင္းေမးေနၾက။ က်ေနာ့္စိတ္ထဲ ဒီေက်ာင္းက မႏၱေလးက စာ သင္တုိက္ၾကီးေတြလို အၾကီးၾကီးလုိ႔ထင္ထားေပမဲ့ တကယ္ေရာက္သြားေတာ့ ထင္ထားသလုိ မၾကီးပါ။ ဒါေပမဲ့ အေဆာက္ဦးက မၾကီးက်ယ္ေပမဲ့ သမိုင္းတန္ဖုိး၊ စာေပတန္ဖုိးအရေတာ့ အေတာ္ၾကီး က်ယ္ တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဦးပညာကုိကန္ေတာ့ျပီးတဲ့ေနာက္ ေက်ာင္းေဘးနားရွိ ေစတီေရွ့က ေက်ာက္စာတုိင္ေတြဆီ ေရာက္သြားပါတယ္။ ေက်ာက္စာတုိင္ ၂ ခုကုိေတြ႔ရျပီး တခုက ၾသဂုတ္လ ၁၉ ရက္ေန႔ကမွ ကြယ္လြန္ သြားတဲ့ ျငိမ္ခ်းမ္းေရးကဗ်ာဆရာၾကီးဒဂံုတာရာရဲ့ ေက်ာက္စာတုိင္။ ''ရန္သူမရွိ မိတ္ေဆြသာရွိ၊ နုိင္ငံေရး လုပ္တယ္ဆုိတာ ရန္သူကုိမိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္လုပ္တာ'' လုိ႔ေျပာခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာၾကီး။ DVB မွာ တာ ၀န္ထမ္းစဥ္က ခဏခဏဖုန္းေခၚျပီး အင္တာဗ်ဳးလုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ သက္ရွိသမုိင္းစာအုပ္ၾကီး။ အခု လူကုိယ္ တုိင္ေရာက္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ ဆရာကသက္ရွိထင္ရွားမရွိေတာ့။ သူရဲ့ေက်ာက္စာတုိင္ကုိဂါရ၀ျပဳရံုမွ တပါး လူခ်င္းေတြ႔ခြင့္ မရနုိင္ေတာ့ပါ။
ဆရာၾကီးတာရာရဲ့ေက်ာက္စာတုိင္းေဘးမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ DVB မွာ တာ၀န္ထမ္းသြားခဲ့ဖူးတဲ့၊ နုိင္ငံ ေရးကဗ်ာ၊ ကေလးကဗ်ာ၊ လူသားအက်ဳိးျပဳကဗ်ာေပါင္းမ်ားစြာကိုေရးခဲ့သူျပီး အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု မွာ ကြယ္လြန္သြားသူ ကဗ်ာဆၾကီးတင္မုိးရဲ့ ေက်ာက္စာတုိင္။ ဒီနွစ္ခုပဲေတြ႔ရေတာ့ က်န္တဲ့ေက်ာက္စာ တုိင္ေတြကဘယ္မွာလဲဆုိျပီး ဆရာေတာ္ကိုေမးမိပါတယ္။
ေက်ာင္းနဲ႔မ်က္နွာခ်င္းဆုိင္ လမ္းတဘက္မွာ ဆရာၾကီးဦးညိဳျမ၊ ဆရာျမသန္းတင့္၊ မဟာေဆြ၊ တကၠ သုိလ္ေမာင္ေစာလြင္၊ ေငြဥေဒါင္းတုိ႔အတြက္ သစ္ပင္၊ ေက်ာက္စာတုိင္နဲ႔ ထုိင္ခုံေတြရွိတယ္လုိ႔ ဆရာ ေတာ္ကမိန္႔ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိန္မရလို႔ က်ေနာ္မ၀င္ျဖစ္ခဲ့ပါ။ ဦးပိန္တံတားဖက္ ကားထြက္လာေတာ့ မွ ဒါဆုိ က်ေနာ္တုိ႔ အင္တာဗ်ဳးခဏခဏလုပ္ဖူးတဲ့ ဆရာၾကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းရဲ့ေက်ာက္စာတုိင္က ဘယ္မွာလဲဆုိျပီး ေမးခြန္းကေပၚလာပါတယ္။
''ဒီလုိေက်ာက္စာတုိင္လုပ္ဖုိ႔ စတင္စိတ္ကူးေပၚခဲ့တဲ့ ေဒါက္တာသန္းထြန္းကိုယ္တုိင္ရဲ့ အမွတ္တရ သစ္ ပင္နဲ႔ ေက်ာက္စာက လုပ္ၿပီးမွ အဖ်က္ခံရတယ္'' ဆုိျပီး မႏၱေလးေဒသခံ စာေရးဆရာတဦးက ေနာက္ ပုိင္းက်မွက်ေနာ္ကို ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ လူထုေဒၚအမာအတြက္ ေက်ာက္စာတုိင္ကေတာ့ မလုပ္ရေသး ဘူူးလို႔ဆုိပါတယ္။ ဒါေမပဲ့ လူထုဦးလွနဲ႔ ေရႊကုိင္းသားအတြက္ အမွတ္တရသစ္ပင္နဲ႔ ေက်ာက္စာက ေတာ့ မႏၱေလး ျမေတာင္တုိက္မွာ ရွိျပီးသားျဖစ္တယ္လို႔ အဲဒီဆရာကေျပာပါတယ္။
(ေတာင္သမန္အင္းထဲက ငွက္)
နာမည္ၾကီးလွတဲ့ ဦးပိန္တံတားထိပ္မွာေတာ့ နုိင္ငံျခားဧည့္သည္ေတြ၊ ျပည္တြင္းဧည့္သည္ေတြ၊ ေစ်း ဆုိင္ေတြနဲ႔စည္ကားဆူညံလုိ႔။ တခ်ဳိ႔က ကုိယ္ပုိင္ကား၊ တခ်ဳိ႔ကဘတ္စ္ကား၊ တခ်ဳိ႔ကေမာ္ေတာ္ဆုိင္ ကယ္ေတြနဲ႔။ ဒီဇင္ဘာဆုိေတာ့ ေရကနဲနဲခမ္းစျပဳေနျပီ။ ဒါေပမဲ့ ျမင္ကြင္းက ေရေလ်ာ့ခ်ိန္မွ ေတာင္သ သမန္အင္းရဲ့ညေနက ပုိလွေနသလုိပါပဲ။
ထူးထူးျခားျခား ဒီတံတားေပၚေရာက္မွ Tourist Police ဆုိတာကုိေတြ႔ရပါတယ္။ ညေန ၅ နာရီ ေလာက္ျဖစ္ေနေတာ့ ဒီတံတားက ဘယ္အခ်ိန္ထိဖြင့္သလဲဆုိျပီး အဲဒီရဲကိုသြားေမးမိပါတယ္။ ''ခင္ဗ်ား က ဘယ္အဖြဲ႔ကလဲ'' လုိ႔ သူကျပန္ေမးပါတယ္။ ''သတင္းေမးတာ က်ေနာ္ဘယ္အဖြဲ႔ကလဲဆုိတာ ေျပာဖို႔ လုိလုိ႔လား'' ဆိုျပီး က်ေနာ္ျပန္ေမးေတာ့ သူသိပ္ေက်နပ္ပုံမရ။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ျပီးခဲ့တဲ့ခရီးစဥ္တုန္း က ေနျပည္ေတာ္ လႊတ္ေတာ္ေရွ့ေရာက္စဥ္မွာလဲ သတင္းေမးတဲ့အခါ ရဲေတြက ဒီလုိျပန္ေမးေလ့ရွိတာ ကို က်ေနာ္သတိထားမိပါတယ္။
က်ေနာ္ေရာက္ခဲ့ဖူးတဲ့ တျခားနုိင္ငံေတြမွာေတာ့ သတင္းေမးတဲ့လူကုိ ဘယ္ကလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ေမးတာ လဲလုိ႔ ေမးခြန္းျပန္ထုတ္ေလ့မရွိပါ။ ဒီရဲေတြရဲ့တာ၀န္ကုိက သတင္းေမးတဲ့ Tourist ေတြကို ေျဖၾကားေပး ဖုိ႔အတြက္ Tourist Police ဆုိျပီး ျပည္သူ႔အခြန္ေငြထဲကေန သူတို႔ကုိ လစာေပး ခန္႔ထားတယ္မဟုတ္ပါ လား။ ဒါေပမဲ့ ေခတ္ေျပာင္းစျမန္မာနုိင္ငံမွာေတာ့ ေခတ္ေဟာင္းက Mindset (စဥ္းစားပုံ) ေတြကုိ ခ်က္ ခ်က္းေဖ်ာက္ဖုိ႔ခက္ေနတုန္းနဲ႔ တူပါတယ္။
ဒီရဲနဲ႔စကားေျပာရတာ ေတာင္သမန္အင္းနဲ႔ ဦးပိန္တံတားရဲ့ ညေနခင္းအလွေတာင္ ေပ်ာက္သြားရသလုိ ပါပဲ။ Tourist Police ေတြကိုလဲ နုိင္ငံရပ္ျခားဆီ Tourist အျဖစ္ အရင္ေလ့လာေရး လြတ္ေပးဖုိ႔လုိေန ေလမလားလုိ႔ စဥ္းစားမိျပန္ပါတယ္။ တံတားရဲ့ဟုိဖက္နားက ေျမနုကြ်န္းေပၚရွိ သစ္ပင္ငုတ္တုိၾကီးတခု ေအာက္မွာေတာ့ ထန္းရည္၀ုိင္းလား၊ ေရေႏြးၾကမ္း၀ုိင္းလားသိပ္မကြဲျပားလွတုိင္း ၀ုိင္း ၃-၄ ခု။ ဒီဖက္မွာ ေတာ့ အုန္းသီးႏုရည္နဲ႔ စားစရာေတြေရာင္းတဲ့ဆုိင္ တန္းတခု။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ထန္းရြက္ေတြနဲ႔ကာ ထားတဲ့ ယာယီအိမ္သာတလုံး။
(ေတာင္သမန္ေရျပင္ေပၚက ဆုိင္တန္းတခု)
ဒီဖက္နားကိုၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဘဲေမြးျမဴေရးျခံနဲ႔ ညစ္ေထးေရမ်ား။ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ကုိ အေသးစိပ္ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ပလစတစ္အမႈိက္ေတြကို အေတာ္မ်ားမ်ားေတြ႔ရနုိင္ပါတယ္။ ေရွးေဟာင္းသစ္ သားတံတားေပၚ လမ္းေလ်ာက္ေနသူေတြထဲက တခ်ဳိ႔ဟာလဲ ေဆးလိပ္ေသာက္ျပိး ေဆးလိပ္တုိကုိ ေရ ကန္ထဲပစ္ခ်ေနတာျမင္ခဲ့ရပါတယ္။
ပုိဆုိးတာက ဦးပိန္တံတားကေန မႏၱေလးဖက္ျပန္ထြက္တဲ့လမ္းေဘးမွာ အမႈိက္ပုံၾကီးက နဲတာမဟုတ္။ ကုိရင္ငယ္တပါးနဲ႔သီလရွင္ငယ္တပါးတို႔က အမႈိင္ျခင္းတလုံးကုိသယ္ျပီး ေတာင္သမန္အင္းထဲ ပစ္ခ်ေန တာကုိလဲေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီအမႈိက္ပစ္ခ်တဲ့ေဘးနားက ေရစပ္မွာ ငွားမွ်ားေနသူေတြရွိေနေပမဲ့ ဒီလုိ အမႈိက္ပစ္တာကို ဘယ္သူကမွအထူးအဆန္းလုပ္ ၾကည့္မေနၾကပါ။ Tourist Police ေတြရဲ့တာ၀န္ထဲ မွာလဲ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ထိမ္းသိမ္းေရး၊ အင္းထဲအမႈိက္ပစ္တာကုိ ကာကြယ္ေရးေတြ မပါဘူးထင္ ပါရဲ့။
ေနာက္တေန႔မနက္မွာေတာ့ တခါမွမေရာက္ဖူးေသးတဲ့ ရွမ္းျပည္ခရီး စတင္ပါတယ္။ မႏၱေလး-ေတာင္ ၾကီး မီနီဘတ္စ္ (အံစာတုန္းကားလုိ႔လဲ ေခၚၾကပါတယ္) မွာလူျပည့္သြားတဲ့အတြက္ ဗင္ကားပဲ က်န္ ေတာ့တယ္လို႔ဆုိပါတယ္။ ဗင္ကားနဲ႔ မီနီဘတ္စ္ကုိ က်ေနာ္ကသိပ္မကြဲလုိ႔ အေသခ်ာ ေမးရပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဗင္ကားဆုိတာ ရန္ကုန္ကတကၠစီေတြလုိပါပဲ။ လူ ၄ ေယာက္စီးနုိင္ျပီး တဦးကုိ ၁၆၀၀၀ (တေသာင္းေျခာက္္ေထာင္) က်တယ္လို႔ေျပာပါတယ္။
တခါမွမေရာက္ဖူးေတာ့ ဘယ္လမ္းကေမာင္းမယ္ဆုိတာကုိ က်ေနာ္မသိပါ။ ဒါေပမဲ့ လမ္းေၾကာင္း တ ေလ်ာက္ကျမိဳ့ရြာေတြကို ၾကည့္ခ်င္လုိ႔ ေန႔ခင္းဖက္ကားကုိ တမင္စီးတဲ့က်ေနာ္ဟာ မွန္းခ်က္နဲ႔ နွမ္းထြက္ လြဲသြားပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ အဲဒီ ဗင္ကားက ရုိးရုိးဘတ္စ္ကားေတြလုိ စစ္ကုိင္၊ ေက်ာက္ ဆည္၊ ၀မ္းတြင္း၊ သာစည္၊ ကေလာ၊ ေအာင္ဘန္းလမ္းအတုိင္းမသြားပဲ ေက်ာက္ဆည္ကေန ရြာငံ ဖက္ကုိျဖတ္ျပီး ေတာလမ္းအတုိင္းေမာင္းလာတဲ့အတြက္ ဘာမွမျမင္လုိက္ရပါ။
ဘာေၾကာင့္ဒီလမ္းကသြားတာလဲဆုိျပီး ကားသမားကိုေမးၾကည့္ေတာ့ ဒီလမ္းက မူလလမ္းေဟာင္း ထက္ မုိင္ ၄၀ ခန္႔ပုိနီးတယ္လုိ႔ဆိုပါတယ္။ ေသျပီဆရာေပါ့။ အဲလုိမွန္းၾကိဳသိရင္ ဒီကားနဲ႔မလုိက္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခုမွေတာ့ ဘာမွမတက္နုိင္။ သူေမာင္းတဲ့လမ္းအတုိင္း ဆက္လုိက္သြားရံုမွတပါး တျခားေရြး စရာမရွိ။ တကယ္ေတာ့ ရြာငံဆုိတာ ရွမ္းျပည္ထဲကိုေရာက္ေနျပီ။ ေက်ာက္ဆည္ဆုိတာက မႏၱေလး တုိင္းထဲမွာရွိျပီး န၀တ ဥကၠဌေဟာင္း ဗုိလ္ခ်ဳပ္မႈးၾကီးသန္းေရႊေမြးရပ္ေျမေပါ့။
ေက်ာက္ဆည္ကေန ရြာငံဖက္ကုိထြက္လာကတည္းက တက္လုိက္ရတဲ့ေတာင္တန္းေတြက နဲတာ မ ဟုတ္။ လမ္းကလဲၾကမ္း၊ ကားကလဲခုန္။ ျပီးေတာ့ ဒီလမ္းမွာေျပးေနတဲ့ ကားကလဲ တစီးစ နွစ္စီးစ ထက္ မပုိ။ ရြာေတြကိုမျမင္ရပဲ ေတာနဲ႔ေတာင္တန္းခ်ည္းျဖစ္ေနေတာ့ စိတ္ထဲမွာေၾကာက္သလုိလုိ ျဖစ္လာပါ တယ္။
''ဓားျမအတုိက္ခံရရင္ေတာ့ ဒုကၡပဲ'' လုိ႔ေတြးမိပါတယ္။ ရဲစခန္းေတြ၊ ရြာေတြကလဲအေ၀းၾကီးဆုိေတာ့ အကူညီေတာင္းဖုိ႔ကလဲမလြယ္။ ျပိးေတာ့မွ ''ဓားျမနဲ႔ေတြ႔ရင္ေတာင္ ဓာတ္ပံုမရုိက္ပဲေနနုိင္ပါ့မလား'' လုိ႔ ေတြးရင္းျပံဳးမိပါေသးတယ္။
ေတာင္ကုန္းထိပ္ တေနရာမွာေတာ့ လမ္းျပင္ေနတဲ့အတြက္ အတက္ကား၊ အဆင္းကားအားလုံး ၁၅ မီ နစ္ခန္႔ ရပ္ေစာင့္ခဲ့ရပါတယ္။ ရပ္ေစာင့္ရင္းနဲ႔ လမ္းခင္းမႈအေျခေနကုိေလ့လာၾကည့္ေတာ့ လြန္ခဲ့နွစ္ ၃၀ ကထက္ နည္းပညာပုိင္းမွာ ဘာမွတုိးတက္မႈမေတြ႔ရေသးပါ။ လမ္းေဘးမွာ မီးဖုိျပီး ကတၱရာေစးပေတြ ကို အရည္ေပ်ာ္ေအာင္လုပ္။ အဲဒီအေရကုိ သစ္ပင္ေရေလာင္းတဲ့ ေရပန္းလုိခြက္ထဲထည့္ျပီး လမ္းေပၚ မွာေလာင္းေပါ့။ အလုပ္သမားေတြထဲမွာေတာ့ အမ်ဳိးသမီးငယ္ေတြအမ်ားၾကီး။ ေနကပူေတာ့ သနပ္ခါး ပါးကြက္ၾကားကေနထြက္လာတဲ့ ေခြ်းေတြကို ေခါင္းေပါင္းစနဲ႔သုတ္ေနၾကပါတယ္။
(ေရွးေဟာင္းနည္းအတုိင္း လမ္းျပင္ေနရဆဲ...)
လမ္းျပင္တာ အရင္ေခတ္ေဟာင္းနည္းအတုိင္းရွိေနဆဲျဖစ္ေပမဲ့ ကားေတြကေတာ့ အေတာ္တုိးတက္ လာပါတယ္။ က်ေနာ္စီးလာတဲ့ ဗင္ကားဆုိရင္ Toyota Corolla။ ကားရပ္ရင္းနဲ႔ ေနာက္ကမွီလာတဲ့ ကားေတြကိုၾကည့္ေတာ့လဲ ဗင္ကားေတြအားလုံးက ဒီတံဆိပ္ခ်ည္းပါပဲ။ ကားဆရာကေတာ့ ဒီတံဆိပ္က အၾကမ္းခံတယ္၊ ေတာင္တက္ဆဲြတယ္လုိ႔ေျပာပါတယ္။
ကားအေၾကာင္းျပီးေတာ့ ကားေပၚက လူ ၄ ဦးအေၾကာင္း။ မႏၱေလးမွာတရုတ္ေတြမ်ားတယ္ဆုိတာကုိ ဒီကားက သက္ေသျပေနသလုိပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ ၄ ဦးထဲက ၂ ဦးကတရုတ္။ တေယာက္က အသက္ ၆၀ ၀န္းက်င္ ပိန္ပိန္ပါးပါး။ ေနာက္တေယာက္က အသက္ ၃၀ ၀န္းက်င္ သားသားနားနား။ မႏၲ ေလးကေန ရြာငံေတာင္တန္းအလြန္ ေန႔လည္စာစားတဲ့ဆုိင္တန္းေရာက္တဲ့အထိ ဒီလူေတြက က်ေနာ္ တုိ႔ကုိ စကားတလုံးမွမေျပာ။ ပထမေတာ့ က်ေနာ္က ကင္မရာတကားကားနဲ႔ရုိက္ေနသူဆုိေတာ့ သ တင္းေထာက္ထင္ျပီး စကားမေျပာခ်င္တာပဲလုိ႔ထင္ထားခဲ့တာပါ။
စားေသာက္ဆုိင္မွာ ထမင္းစားဖုိ႔ထုိင္ေတာ့မွ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြက လက္ကုိင္ဖုန္းထုတ္ျပီး တရုတ္ဘာသာ နဲ႔အေ၀းကုိ လွမ္းေျပာေနတာၾကားလုိက္ရပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔လဲ ရယ္မိပါတယ္။ ဟုတ္တယ္ ေလ။ တရုတ္စကားေျပာေနတဲ့လူေတြက ျမန္မာနုိင္ငံသားကဒ္ေတြနဲ႔။ ျမန္မာစကားေျပာတဲ့ က်ေနာ္တို႔ က နုိ္င္ငံျခားသားစာအုပ္ေတြနဲ႔။ ကားသမားက ေတာင္ၾကီးသားဆုိေပမဲ့ အညာရုပ္မ်ဳိး။ အဆုိေတာ္ ကုိ ခင္ေမာင္တုိးနဲ႔အေတာ္ဆင္တဲ့လူ။
ခင္ေမာင္တုိးဆုိလုိ႔ ဒီဖက္လမ္းမွာေမာင္းတဲ့ကားေတြက အေတာ္ေဟာင္းပါတယ္။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာ က ခင္ေမာင္တုိးသီခ်င္း နားေထာင္ခ်င္လို႔ပါ။ ဒါေပမဲ့ ကားကေဟာင္းေနေတာ့ ကက္ဆက္ေတြ၊ စီဒီ ေတြ၊ FM ေရဒီယုိေတြဖြင့္လုိ႔မရ။ ဟြန္းကလြဲရင္ က်န္တဲ့ေနရာအားလုံး အသံထြက္တဲ့ဆုိတဲ့အေျခေန မ်ဳိးေပါ့။
(ေအာင္ပန္းျမိဳ့အနီးက ေဂၚဖီလွည္းမ်ား...)
ဒါေပမဲ့ ကားသမားက အေတာ္သေဘာေကာင္းပါတယ္။ တရုတ္နွစ္ေယာက္နဲ႔လဲ ''နိေယာင္မ ရွဲရွဲ'' လုပ္ ထားျပီးျပီဆုိေတာ့ ဓာတ္ပုံရုိက္လုိ႔ေကာင္းမဲ့ေနရာေတြမွာ ကားဆရာကေျဖးေျဖးေမာင္းေပးပါတယ္။ ရြာ ငံေတာင္တန္းၾကီးအလြန္ စားေသာက္ဆုိင္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေတာင္တန္းက သိပ္ၾကီးၾကီး မားမားမရွိ ေတာ့ပါ။ ေျမျပန္႔သေဘာ၊ လြင္ျပင္သေဘာမ်ဳိးေတြ႔လာရပါတယ္။ တခ်ဳိ႔ေနရာေတြမွာ ဆုိရင္ ေဂၚဖီစုိက္ ခင္းေတြ၊ စပါးငုတ္တုိ ရုိးျပတ္ေတာေတြကိုပါ ေတြ႔လာရပါတယ္။ ။
http://www.htetaungkyaw.net/
ဧရာ၀တီျမစ္ကူး စစ္ကုိင္းတံတားကိုျဖတ္ျပီး စစ္ကုိင္းေတာင္ေပၚတက္ဖုိ႔ျပင္ေတာ့ လာသမွ်ကားေတြ အားလုံးကုိ ရပ္ခုိင္းျပီး ဂိတ္ေၾကးေတာင္းေနတာေတြ႔ရပါတယ္။ ဂိတ္ေဘးက နီနီေျပာင္ေျပာင္ဆုိင္း ဘုတ္ေတြကို ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဌာနဆုိင္ရာကားေတြလဲ ရပ္ေပးပါလုိ႔ေရးထားတာေတြ႔ရပါတယ္။
(ဌာနဆုိင္ရာကားမ်ား လမ္းခြန္ေပးစရာမလုိတဲ့သေဘာေရးထားတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္)
''ဌာနဆုိင္ရာေမာ္ေတာ္ယာဥ္မွန္ မမွန္ စစ္ေဆးလုိပါသျဖင့္၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ေခတၱရပ္ေပးပါရန္ ေမ တၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္'' တဲ့။ တမ်ဳိးၾကီးပါလား။ ေနာ္ေ၀းမွာေရာ၊ ထုိင္းမွာပါ ဒီလုိမ်ဳိးသတိေပးခ်က္ မေတြ႔ မိပါဘူး။ အေသခ်ာျပန္ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ''ဌာနဆိုင္ရာ တံဆိပ္မ်ား အေယာင္ေဆာင္တပ္ဆင္၍ လမ္း/ တံတား၊ ဂိတ္ေၾကးမ်ားမေပးပဲ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ျဖတ္သန္းသြားလာေနလို႔'' ဒီလုိေမတၱာရပ္ခံရတာပါ တဲ့။
ဆုိလုိတာက ဌာနဆုိင္ရာကားဆုိရင္ တံတားေၾကး၊ ဂိတ္ေၾကးေပးစရာမလုိဘူးေပါ့။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ဒီ ကားေတြက ေျမနဲ႔မထိပဲ၊ လမ္းနဲ႔မထိပဲ ေလေပၚမွာေမာင္းသြားလုိ႔လား။ လမ္းခြန္ေကာက္တာပဲ။ ဘယ္ ကားျဖစ္ျဖစ္ လမ္းေပၚျဖတ္တဲ့ကားမွန္သမွ် ေကာက္ရမွာေပါ့။ ကြန္ျပဴတာစနစ္ထဲမွာ ဌာနဆုိင္ရာကား ဆုိရင္ (screen) စခရင္မွာမေပၚပဲ ကိုယ္ေဖ်ာက္စနစ္နဲ႔ျဖတ္သြားေလေရာ့သလား။ တျခားနုိင္ငံေတြက ကြန္ျပဴတာစနစ္နဲ႔ ျမန္မာနုိင္ငံက ကြန္ျပဴတာစနစ္ မတူၾကဘူးလားလုိ႔ေတြးခ်င္စရာၾကီး။
ထူးျခားလွတဲ့ျမန္မာနုိင္ငံက လမ္းခြန္ေကာက္တဲ့စနစ္ကိုစဥ္းစားရင္း စစ္ကုိင္းေတာင္ေပၚတက္လာပါ တယ္။ စစ္ကုိင္းေတာင္က အရင္လုိ လမ္းေလ်ာက္စရာမလုိေတာ့။ ေတာင္ထိပ္က ဆြမ္းဦးပုညရွင္ ေစ တီအထိ ကားလမ္းေပါက္ေနျပီ။ အင္း...က်ဳိက္ထီးရုိးမွာလဲ လမ္းေလ်ာက္စရာမလို၊ စစ္ကိုင္းေတာင္ကို လဲ လမ္းေလ်ာက္စရာမလိုေအာင္လုပ္ေပးထားတဲ့ လူေတြကိုပဲေက်းဇူးတင္ရမလား။ သဘာ၀အတုိင္း ခရီးသြားခြင့္ရေအာင္ မူလအတုိင္းထားေပးသင့္သလား။ ဓမၼမိတ္ေဆြနဲ႔ သဘာ၀မိတ္ေဆြေတြ ဆက္ ေဆြးေႏြးသင့္တဲ့ကိစၥတခုေပါ့။
(သနပ္ခါးလုိ မေမႊးနုိင္တဲ့ သနပ္ခါးေစ်းသည္ဘ၀မ်ား)
စစ္ကုိင္းေတာင္ေပၚကျပန္ဆင္းေတာ့ ေကာင္းမႈေတာ္ေစတီ။ က်ေနာ္အတြက္ေတာ့ သမုိင္း၀င္ေစတီ ၾကီးထက္ ေစတီေဘးမွာ သနပ္ခါးတုံးေရာင္းေနရတဲ့ မိသားစုေတြရဲ့ ဘ၀ေတြက ပုိျပီးစိတ္၀င္စားဘြယ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ေစတီေဘးနားမွာစုိက္ထားတဲ့ အပူပုိင္းေဒသ သစ္ေတာစိုက္ခင္းေတြ။ အညာ ေျမကုိ စိမ္းလမ္းစုိေျပေစဖုိ႔ တတ္နုိင္သေလာက္၀ုိင္းလုပ္ဖို႔လုိေနတယ္ဆုိတဲ့သေဘာ။
ေကာင္းမႈေတာ္ကအျပန္မွာေတာ့ မႏၱေလးေရာက္ရင္ လူတုိင္းမပ်က္မကြက္သြားေလ့ရွိတဲ့ ဦးပိန္တံ တား။ ''ဦးပိန္တံတားနီးမွာ ထုိင္းဘုရင္အုတ္ဂူရွိတယ္လို႔ ၾကားဖူးတယ္ဗ်'' ဆုိျပီး က်ေနာ္က ကားသ မားကုိေမးေတာ့ သူကသိပ္မသိ။ လမ္းေဘးကလူေတြကိုေမးၾကည့္ေတာ့ အမႈိက္ပုံေတြနဲ႔ရႈပ္ေနတဲ့ လမ္း သြယ္တခုထဲညႊန္လိုက္ပါတယ္။ အထဲေရာက္ေတာ့ သခ်ဳိင္းေဟာင္းတခု။ ''လင္းဇင္းကုန္း'' သခ်ဳိ္င္းလုိ႔ လူသိမ်ားတဲ့ အဲဒီသခ်ဳိၤင္းေဟာင္းေတြထဲက ေစတီလုိလုိ၊ အုတ္ဂူလုိလိုတခုကုိေတာ့ ျခံစည္းရံုးခတ္ျပီး ျပန္လည္တူူးေဖၚေနတာေတြ႔ရပါတယ္။
အဲဒါ က်ေနာ္ဧရာ၀တီဂ်ာနယ္မွာဖတ္ဖူးတဲ့ ထုိင္းဘုရင္အုတ္ဂူေပါ့။ ဂိတ္ေပါက္၀ေရာက္ေတာ့ ''ဆ၀ါဒီ ခပ္'' ဆုိျပီး အေစာင့္တဦးကနႈတ္ဆက္ပါတယ္။ အင္းေပါ့ေလ။ ထုိင္းဘုရင္အုတ္ဂူဆီလာတယ္ဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ကိုလဲ ထုိင္းလုိ႔ပဲ သူတုိ႔ကထင္ေနမွာေပါ့။ ျပီးေတာ့ သမုိင္းအခ်က္လက္ေတြကို သူက အ ေသးစိပ္ထပ္ရွင္းျပေနပါတယ္။
(ဆရာတာရာနွင့္ ဆရာတင္မုိးတုိ႔ရဲေက်ာက္စာတုိင္မ်ား)
အဲဒီ ထုိင္းဘုရင္အုတ္ဂူကေန ဒီဖက္ကုိလွည့္ထြက္လုိက္ေတာ့ ေတာင္လုံးေလးေက်ာင္းတုိက္။ ဒီ ေက်ာင္းကုိ အခုမွလူကုိယ္တုိင္ေရာက္ဖူးေပမဲ့ အရင္ DVB မွာတာ၀န္ထမ္းစဥ္က ခဏခဏဖုန္းဆက္ျပီး နုိင္ငံေရး၊ စာေပေရးအခန္းနားေတြအေၾကာင္းေမးေနၾက။ က်ေနာ့္စိတ္ထဲ ဒီေက်ာင္းက မႏၱေလးက စာ သင္တုိက္ၾကီးေတြလို အၾကီးၾကီးလုိ႔ထင္ထားေပမဲ့ တကယ္ေရာက္သြားေတာ့ ထင္ထားသလုိ မၾကီးပါ။ ဒါေပမဲ့ အေဆာက္ဦးက မၾကီးက်ယ္ေပမဲ့ သမိုင္းတန္ဖုိး၊ စာေပတန္ဖုိးအရေတာ့ အေတာ္ၾကီး က်ယ္ တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဦးပညာကုိကန္ေတာ့ျပီးတဲ့ေနာက္ ေက်ာင္းေဘးနားရွိ ေစတီေရွ့က ေက်ာက္စာတုိင္ေတြဆီ ေရာက္သြားပါတယ္။ ေက်ာက္စာတုိင္ ၂ ခုကုိေတြ႔ရျပီး တခုက ၾသဂုတ္လ ၁၉ ရက္ေန႔ကမွ ကြယ္လြန္ သြားတဲ့ ျငိမ္ခ်းမ္းေရးကဗ်ာဆရာၾကီးဒဂံုတာရာရဲ့ ေက်ာက္စာတုိင္။ ''ရန္သူမရွိ မိတ္ေဆြသာရွိ၊ နုိင္ငံေရး လုပ္တယ္ဆုိတာ ရန္သူကုိမိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္လုပ္တာ'' လုိ႔ေျပာခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာၾကီး။ DVB မွာ တာ ၀န္ထမ္းစဥ္က ခဏခဏဖုန္းေခၚျပီး အင္တာဗ်ဳးလုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ သက္ရွိသမုိင္းစာအုပ္ၾကီး။ အခု လူကုိယ္ တုိင္ေရာက္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ ဆရာကသက္ရွိထင္ရွားမရွိေတာ့။ သူရဲ့ေက်ာက္စာတုိင္ကုိဂါရ၀ျပဳရံုမွ တပါး လူခ်င္းေတြ႔ခြင့္ မရနုိင္ေတာ့ပါ။
ဆရာၾကီးတာရာရဲ့ေက်ာက္စာတုိင္းေဘးမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ DVB မွာ တာ၀န္ထမ္းသြားခဲ့ဖူးတဲ့၊ နုိင္ငံ ေရးကဗ်ာ၊ ကေလးကဗ်ာ၊ လူသားအက်ဳိးျပဳကဗ်ာေပါင္းမ်ားစြာကိုေရးခဲ့သူျပီး အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု မွာ ကြယ္လြန္သြားသူ ကဗ်ာဆၾကီးတင္မုိးရဲ့ ေက်ာက္စာတုိင္။ ဒီနွစ္ခုပဲေတြ႔ရေတာ့ က်န္တဲ့ေက်ာက္စာ တုိင္ေတြကဘယ္မွာလဲဆုိျပီး ဆရာေတာ္ကိုေမးမိပါတယ္။
ေက်ာင္းနဲ႔မ်က္နွာခ်င္းဆုိင္ လမ္းတဘက္မွာ ဆရာၾကီးဦးညိဳျမ၊ ဆရာျမသန္းတင့္၊ မဟာေဆြ၊ တကၠ သုိလ္ေမာင္ေစာလြင္၊ ေငြဥေဒါင္းတုိ႔အတြက္ သစ္ပင္၊ ေက်ာက္စာတုိင္နဲ႔ ထုိင္ခုံေတြရွိတယ္လုိ႔ ဆရာ ေတာ္ကမိန္႔ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိန္မရလို႔ က်ေနာ္မ၀င္ျဖစ္ခဲ့ပါ။ ဦးပိန္တံတားဖက္ ကားထြက္လာေတာ့ မွ ဒါဆုိ က်ေနာ္တုိ႔ အင္တာဗ်ဳးခဏခဏလုပ္ဖူးတဲ့ ဆရာၾကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းရဲ့ေက်ာက္စာတုိင္က ဘယ္မွာလဲဆုိျပီး ေမးခြန္းကေပၚလာပါတယ္။
''ဒီလုိေက်ာက္စာတုိင္လုပ္ဖုိ႔ စတင္စိတ္ကူးေပၚခဲ့တဲ့ ေဒါက္တာသန္းထြန္းကိုယ္တုိင္ရဲ့ အမွတ္တရ သစ္ ပင္နဲ႔ ေက်ာက္စာက လုပ္ၿပီးမွ အဖ်က္ခံရတယ္'' ဆုိျပီး မႏၱေလးေဒသခံ စာေရးဆရာတဦးက ေနာက္ ပုိင္းက်မွက်ေနာ္ကို ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ လူထုေဒၚအမာအတြက္ ေက်ာက္စာတုိင္ကေတာ့ မလုပ္ရေသး ဘူူးလို႔ဆုိပါတယ္။ ဒါေမပဲ့ လူထုဦးလွနဲ႔ ေရႊကုိင္းသားအတြက္ အမွတ္တရသစ္ပင္နဲ႔ ေက်ာက္စာက ေတာ့ မႏၱေလး ျမေတာင္တုိက္မွာ ရွိျပီးသားျဖစ္တယ္လို႔ အဲဒီဆရာကေျပာပါတယ္။
(ေတာင္သမန္အင္းထဲက ငွက္)
နာမည္ၾကီးလွတဲ့ ဦးပိန္တံတားထိပ္မွာေတာ့ နုိင္ငံျခားဧည့္သည္ေတြ၊ ျပည္တြင္းဧည့္သည္ေတြ၊ ေစ်း ဆုိင္ေတြနဲ႔စည္ကားဆူညံလုိ႔။ တခ်ဳိ႔က ကုိယ္ပုိင္ကား၊ တခ်ဳိ႔ကဘတ္စ္ကား၊ တခ်ဳိ႔ကေမာ္ေတာ္ဆုိင္ ကယ္ေတြနဲ႔။ ဒီဇင္ဘာဆုိေတာ့ ေရကနဲနဲခမ္းစျပဳေနျပီ။ ဒါေပမဲ့ ျမင္ကြင္းက ေရေလ်ာ့ခ်ိန္မွ ေတာင္သ သမန္အင္းရဲ့ညေနက ပုိလွေနသလုိပါပဲ။
ထူးထူးျခားျခား ဒီတံတားေပၚေရာက္မွ Tourist Police ဆုိတာကုိေတြ႔ရပါတယ္။ ညေန ၅ နာရီ ေလာက္ျဖစ္ေနေတာ့ ဒီတံတားက ဘယ္အခ်ိန္ထိဖြင့္သလဲဆုိျပီး အဲဒီရဲကိုသြားေမးမိပါတယ္။ ''ခင္ဗ်ား က ဘယ္အဖြဲ႔ကလဲ'' လုိ႔ သူကျပန္ေမးပါတယ္။ ''သတင္းေမးတာ က်ေနာ္ဘယ္အဖြဲ႔ကလဲဆုိတာ ေျပာဖို႔ လုိလုိ႔လား'' ဆိုျပီး က်ေနာ္ျပန္ေမးေတာ့ သူသိပ္ေက်နပ္ပုံမရ။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ျပီးခဲ့တဲ့ခရီးစဥ္တုန္း က ေနျပည္ေတာ္ လႊတ္ေတာ္ေရွ့ေရာက္စဥ္မွာလဲ သတင္းေမးတဲ့အခါ ရဲေတြက ဒီလုိျပန္ေမးေလ့ရွိတာ ကို က်ေနာ္သတိထားမိပါတယ္။
က်ေနာ္ေရာက္ခဲ့ဖူးတဲ့ တျခားနုိင္ငံေတြမွာေတာ့ သတင္းေမးတဲ့လူကုိ ဘယ္ကလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ေမးတာ လဲလုိ႔ ေမးခြန္းျပန္ထုတ္ေလ့မရွိပါ။ ဒီရဲေတြရဲ့တာ၀န္ကုိက သတင္းေမးတဲ့ Tourist ေတြကို ေျဖၾကားေပး ဖုိ႔အတြက္ Tourist Police ဆုိျပီး ျပည္သူ႔အခြန္ေငြထဲကေန သူတို႔ကုိ လစာေပး ခန္႔ထားတယ္မဟုတ္ပါ လား။ ဒါေပမဲ့ ေခတ္ေျပာင္းစျမန္မာနုိင္ငံမွာေတာ့ ေခတ္ေဟာင္းက Mindset (စဥ္းစားပုံ) ေတြကုိ ခ်က္ ခ်က္းေဖ်ာက္ဖုိ႔ခက္ေနတုန္းနဲ႔ တူပါတယ္။
ဒီရဲနဲ႔စကားေျပာရတာ ေတာင္သမန္အင္းနဲ႔ ဦးပိန္တံတားရဲ့ ညေနခင္းအလွေတာင္ ေပ်ာက္သြားရသလုိ ပါပဲ။ Tourist Police ေတြကိုလဲ နုိင္ငံရပ္ျခားဆီ Tourist အျဖစ္ အရင္ေလ့လာေရး လြတ္ေပးဖုိ႔လုိေန ေလမလားလုိ႔ စဥ္းစားမိျပန္ပါတယ္။ တံတားရဲ့ဟုိဖက္နားက ေျမနုကြ်န္းေပၚရွိ သစ္ပင္ငုတ္တုိၾကီးတခု ေအာက္မွာေတာ့ ထန္းရည္၀ုိင္းလား၊ ေရေႏြးၾကမ္း၀ုိင္းလားသိပ္မကြဲျပားလွတုိင္း ၀ုိင္း ၃-၄ ခု။ ဒီဖက္မွာ ေတာ့ အုန္းသီးႏုရည္နဲ႔ စားစရာေတြေရာင္းတဲ့ဆုိင္ တန္းတခု။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ထန္းရြက္ေတြနဲ႔ကာ ထားတဲ့ ယာယီအိမ္သာတလုံး။
(ေတာင္သမန္ေရျပင္ေပၚက ဆုိင္တန္းတခု)
ဒီဖက္နားကိုၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဘဲေမြးျမဴေရးျခံနဲ႔ ညစ္ေထးေရမ်ား။ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ကုိ အေသးစိပ္ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ပလစတစ္အမႈိက္ေတြကို အေတာ္မ်ားမ်ားေတြ႔ရနုိင္ပါတယ္။ ေရွးေဟာင္းသစ္ သားတံတားေပၚ လမ္းေလ်ာက္ေနသူေတြထဲက တခ်ဳိ႔ဟာလဲ ေဆးလိပ္ေသာက္ျပိး ေဆးလိပ္တုိကုိ ေရ ကန္ထဲပစ္ခ်ေနတာျမင္ခဲ့ရပါတယ္။
ပုိဆုိးတာက ဦးပိန္တံတားကေန မႏၱေလးဖက္ျပန္ထြက္တဲ့လမ္းေဘးမွာ အမႈိက္ပုံၾကီးက နဲတာမဟုတ္။ ကုိရင္ငယ္တပါးနဲ႔သီလရွင္ငယ္တပါးတို႔က အမႈိင္ျခင္းတလုံးကုိသယ္ျပီး ေတာင္သမန္အင္းထဲ ပစ္ခ်ေန တာကုိလဲေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီအမႈိက္ပစ္ခ်တဲ့ေဘးနားက ေရစပ္မွာ ငွားမွ်ားေနသူေတြရွိေနေပမဲ့ ဒီလုိ အမႈိက္ပစ္တာကို ဘယ္သူကမွအထူးအဆန္းလုပ္ ၾကည့္မေနၾကပါ။ Tourist Police ေတြရဲ့တာ၀န္ထဲ မွာလဲ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ထိမ္းသိမ္းေရး၊ အင္းထဲအမႈိက္ပစ္တာကုိ ကာကြယ္ေရးေတြ မပါဘူးထင္ ပါရဲ့။
ေနာက္တေန႔မနက္မွာေတာ့ တခါမွမေရာက္ဖူးေသးတဲ့ ရွမ္းျပည္ခရီး စတင္ပါတယ္။ မႏၱေလး-ေတာင္ ၾကီး မီနီဘတ္စ္ (အံစာတုန္းကားလုိ႔လဲ ေခၚၾကပါတယ္) မွာလူျပည့္သြားတဲ့အတြက္ ဗင္ကားပဲ က်န္ ေတာ့တယ္လို႔ဆုိပါတယ္။ ဗင္ကားနဲ႔ မီနီဘတ္စ္ကုိ က်ေနာ္ကသိပ္မကြဲလုိ႔ အေသခ်ာ ေမးရပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဗင္ကားဆုိတာ ရန္ကုန္ကတကၠစီေတြလုိပါပဲ။ လူ ၄ ေယာက္စီးနုိင္ျပီး တဦးကုိ ၁၆၀၀၀ (တေသာင္းေျခာက္္ေထာင္) က်တယ္လို႔ေျပာပါတယ္။
တခါမွမေရာက္ဖူးေတာ့ ဘယ္လမ္းကေမာင္းမယ္ဆုိတာကုိ က်ေနာ္မသိပါ။ ဒါေပမဲ့ လမ္းေၾကာင္း တ ေလ်ာက္ကျမိဳ့ရြာေတြကို ၾကည့္ခ်င္လုိ႔ ေန႔ခင္းဖက္ကားကုိ တမင္စီးတဲ့က်ေနာ္ဟာ မွန္းခ်က္နဲ႔ နွမ္းထြက္ လြဲသြားပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ အဲဒီ ဗင္ကားက ရုိးရုိးဘတ္စ္ကားေတြလုိ စစ္ကုိင္၊ ေက်ာက္ ဆည္၊ ၀မ္းတြင္း၊ သာစည္၊ ကေလာ၊ ေအာင္ဘန္းလမ္းအတုိင္းမသြားပဲ ေက်ာက္ဆည္ကေန ရြာငံ ဖက္ကုိျဖတ္ျပီး ေတာလမ္းအတုိင္းေမာင္းလာတဲ့အတြက္ ဘာမွမျမင္လုိက္ရပါ။
ဘာေၾကာင့္ဒီလမ္းကသြားတာလဲဆုိျပီး ကားသမားကိုေမးၾကည့္ေတာ့ ဒီလမ္းက မူလလမ္းေဟာင္း ထက္ မုိင္ ၄၀ ခန္႔ပုိနီးတယ္လုိ႔ဆိုပါတယ္။ ေသျပီဆရာေပါ့။ အဲလုိမွန္းၾကိဳသိရင္ ဒီကားနဲ႔မလုိက္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခုမွေတာ့ ဘာမွမတက္နုိင္။ သူေမာင္းတဲ့လမ္းအတုိင္း ဆက္လုိက္သြားရံုမွတပါး တျခားေရြး စရာမရွိ။ တကယ္ေတာ့ ရြာငံဆုိတာ ရွမ္းျပည္ထဲကိုေရာက္ေနျပီ။ ေက်ာက္ဆည္ဆုိတာက မႏၱေလး တုိင္းထဲမွာရွိျပီး န၀တ ဥကၠဌေဟာင္း ဗုိလ္ခ်ဳပ္မႈးၾကီးသန္းေရႊေမြးရပ္ေျမေပါ့။
ေက်ာက္ဆည္ကေန ရြာငံဖက္ကုိထြက္လာကတည္းက တက္လုိက္ရတဲ့ေတာင္တန္းေတြက နဲတာ မ ဟုတ္။ လမ္းကလဲၾကမ္း၊ ကားကလဲခုန္။ ျပီးေတာ့ ဒီလမ္းမွာေျပးေနတဲ့ ကားကလဲ တစီးစ နွစ္စီးစ ထက္ မပုိ။ ရြာေတြကိုမျမင္ရပဲ ေတာနဲ႔ေတာင္တန္းခ်ည္းျဖစ္ေနေတာ့ စိတ္ထဲမွာေၾကာက္သလုိလုိ ျဖစ္လာပါ တယ္။
''ဓားျမအတုိက္ခံရရင္ေတာ့ ဒုကၡပဲ'' လုိ႔ေတြးမိပါတယ္။ ရဲစခန္းေတြ၊ ရြာေတြကလဲအေ၀းၾကီးဆုိေတာ့ အကူညီေတာင္းဖုိ႔ကလဲမလြယ္။ ျပိးေတာ့မွ ''ဓားျမနဲ႔ေတြ႔ရင္ေတာင္ ဓာတ္ပံုမရုိက္ပဲေနနုိင္ပါ့မလား'' လုိ႔ ေတြးရင္းျပံဳးမိပါေသးတယ္။
ေတာင္ကုန္းထိပ္ တေနရာမွာေတာ့ လမ္းျပင္ေနတဲ့အတြက္ အတက္ကား၊ အဆင္းကားအားလုံး ၁၅ မီ နစ္ခန္႔ ရပ္ေစာင့္ခဲ့ရပါတယ္။ ရပ္ေစာင့္ရင္းနဲ႔ လမ္းခင္းမႈအေျခေနကုိေလ့လာၾကည့္ေတာ့ လြန္ခဲ့နွစ္ ၃၀ ကထက္ နည္းပညာပုိင္းမွာ ဘာမွတုိးတက္မႈမေတြ႔ရေသးပါ။ လမ္းေဘးမွာ မီးဖုိျပီး ကတၱရာေစးပေတြ ကို အရည္ေပ်ာ္ေအာင္လုပ္။ အဲဒီအေရကုိ သစ္ပင္ေရေလာင္းတဲ့ ေရပန္းလုိခြက္ထဲထည့္ျပီး လမ္းေပၚ မွာေလာင္းေပါ့။ အလုပ္သမားေတြထဲမွာေတာ့ အမ်ဳိးသမီးငယ္ေတြအမ်ားၾကီး။ ေနကပူေတာ့ သနပ္ခါး ပါးကြက္ၾကားကေနထြက္လာတဲ့ ေခြ်းေတြကို ေခါင္းေပါင္းစနဲ႔သုတ္ေနၾကပါတယ္။
(ေရွးေဟာင္းနည္းအတုိင္း လမ္းျပင္ေနရဆဲ...)
လမ္းျပင္တာ အရင္ေခတ္ေဟာင္းနည္းအတုိင္းရွိေနဆဲျဖစ္ေပမဲ့ ကားေတြကေတာ့ အေတာ္တုိးတက္ လာပါတယ္။ က်ေနာ္စီးလာတဲ့ ဗင္ကားဆုိရင္ Toyota Corolla။ ကားရပ္ရင္းနဲ႔ ေနာက္ကမွီလာတဲ့ ကားေတြကိုၾကည့္ေတာ့လဲ ဗင္ကားေတြအားလုံးက ဒီတံဆိပ္ခ်ည္းပါပဲ။ ကားဆရာကေတာ့ ဒီတံဆိပ္က အၾကမ္းခံတယ္၊ ေတာင္တက္ဆဲြတယ္လုိ႔ေျပာပါတယ္။
ကားအေၾကာင္းျပီးေတာ့ ကားေပၚက လူ ၄ ဦးအေၾကာင္း။ မႏၱေလးမွာတရုတ္ေတြမ်ားတယ္ဆုိတာကုိ ဒီကားက သက္ေသျပေနသလုိပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ ၄ ဦးထဲက ၂ ဦးကတရုတ္။ တေယာက္က အသက္ ၆၀ ၀န္းက်င္ ပိန္ပိန္ပါးပါး။ ေနာက္တေယာက္က အသက္ ၃၀ ၀န္းက်င္ သားသားနားနား။ မႏၲ ေလးကေန ရြာငံေတာင္တန္းအလြန္ ေန႔လည္စာစားတဲ့ဆုိင္တန္းေရာက္တဲ့အထိ ဒီလူေတြက က်ေနာ္ တုိ႔ကုိ စကားတလုံးမွမေျပာ။ ပထမေတာ့ က်ေနာ္က ကင္မရာတကားကားနဲ႔ရုိက္ေနသူဆုိေတာ့ သ တင္းေထာက္ထင္ျပီး စကားမေျပာခ်င္တာပဲလုိ႔ထင္ထားခဲ့တာပါ။
စားေသာက္ဆုိင္မွာ ထမင္းစားဖုိ႔ထုိင္ေတာ့မွ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြက လက္ကုိင္ဖုန္းထုတ္ျပီး တရုတ္ဘာသာ နဲ႔အေ၀းကုိ လွမ္းေျပာေနတာၾကားလုိက္ရပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔လဲ ရယ္မိပါတယ္။ ဟုတ္တယ္ ေလ။ တရုတ္စကားေျပာေနတဲ့လူေတြက ျမန္မာနုိင္ငံသားကဒ္ေတြနဲ႔။ ျမန္မာစကားေျပာတဲ့ က်ေနာ္တို႔ က နုိ္င္ငံျခားသားစာအုပ္ေတြနဲ႔။ ကားသမားက ေတာင္ၾကီးသားဆုိေပမဲ့ အညာရုပ္မ်ဳိး။ အဆုိေတာ္ ကုိ ခင္ေမာင္တုိးနဲ႔အေတာ္ဆင္တဲ့လူ။
ခင္ေမာင္တုိးဆုိလုိ႔ ဒီဖက္လမ္းမွာေမာင္းတဲ့ကားေတြက အေတာ္ေဟာင္းပါတယ္။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာ က ခင္ေမာင္တုိးသီခ်င္း နားေထာင္ခ်င္လို႔ပါ။ ဒါေပမဲ့ ကားကေဟာင္းေနေတာ့ ကက္ဆက္ေတြ၊ စီဒီ ေတြ၊ FM ေရဒီယုိေတြဖြင့္လုိ႔မရ။ ဟြန္းကလြဲရင္ က်န္တဲ့ေနရာအားလုံး အသံထြက္တဲ့ဆုိတဲ့အေျခေန မ်ဳိးေပါ့။
(ေအာင္ပန္းျမိဳ့အနီးက ေဂၚဖီလွည္းမ်ား...)
ဒါေပမဲ့ ကားသမားက အေတာ္သေဘာေကာင္းပါတယ္။ တရုတ္နွစ္ေယာက္နဲ႔လဲ ''နိေယာင္မ ရွဲရွဲ'' လုပ္ ထားျပီးျပီဆုိေတာ့ ဓာတ္ပုံရုိက္လုိ႔ေကာင္းမဲ့ေနရာေတြမွာ ကားဆရာကေျဖးေျဖးေမာင္းေပးပါတယ္။ ရြာ ငံေတာင္တန္းၾကီးအလြန္ စားေသာက္ဆုိင္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေတာင္တန္းက သိပ္ၾကီးၾကီး မားမားမရွိ ေတာ့ပါ။ ေျမျပန္႔သေဘာ၊ လြင္ျပင္သေဘာမ်ဳိးေတြ႔လာရပါတယ္။ တခ်ဳိ႔ေနရာေတြမွာ ဆုိရင္ ေဂၚဖီစုိက္ ခင္းေတြ၊ စပါးငုတ္တုိ ရုိးျပတ္ေတာေတြကိုပါ ေတြ႔လာရပါတယ္။ ။
http://www.htetaungkyaw.net/
ဒုတိယ အၾကိမ္ ျပည္ေတာ္ျပန္ခရီးစဥ္ (၈)
Reviewed by သစ္ထူးလြင္
on
17:32
Rating: