မိုးျပားဂုိဏ္း ဒုတိယ ေခါင္းေဆာင္ ေထာင္ဒဏ္ ၂ ႏွစ္ခ် မွတ္မႈ ဥပေဒႏွင့္ မညီညြတ္ေၾကာင္း အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္ ေရွ႕ေန ေျပာၾကား
မိုးျပားဂုိဏ္း ဒုတိယ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ လူတစ္စု၏ စြတ္စြဲမႈခံရၿပီး၊ ယင္းလူတစ္စု၏ ဖိအားေပးမႈေၾကာင့္ ရဟန္းအျဖစ္မွ လူ၀တ္လဲျခင္းခံရကာ သာသနာေတာ္ အၾကည္အညိဳ ပ်က္ေစမႈ ပုဒ္မွ ၂၉၅(က)ျဖင့္ ကေလာၿမိဳ႔နယ္ တရားရုံးမွ တရားစြဲဆို ျပစ္ဒဏ္ ခ်မွတ္ခဲ့သည့္ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ၏ အမႈျဖစ္စဥ္ အေပၚ ---
သတင္း အျပည့္အစုံ ဖတ္ရန္ ဒီေနရာကုိ ႏွိပ္ပါ
သတင္း အျပည့္အစုံ ဖတ္ရန္ ဒီေနရာကုိ ႏွိပ္ပါ
ဓါတ္ပုံ - Popular Myanmar News Journal |
မိုးျပားဂုိဏ္း ဒုတိယ ေခါင္းေဆာင္ ေထာင္ဒဏ္ ၂ ႏွစ္ခ် မွတ္မႈ ဥပေဒႏွင့္ မညီညြတ္ေၾကာင္း အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္ ေရွ႕ေန ေျပာၾကား
Reviewed by သစ္ထူးလြင္
on
17:42
Rating:
11 comments:
ဦးဥတၱမကို မိုးျပာဂိုဏ္း ဒုတိယ ေခါင္းေဆာင္လို႔ သံုးႏွဳန္းထားတာကိုက လြဲမွားေနတာပါ....
၂ နွစ္နည္းတယ္ သာသနာေတာ္ကိုဖ်က္ဆီး တာ ငါတို႔ လည္း မခံႏိုင္ ဘူး မင္းဖာ သာ မိုး ပဲ ၿပာ ျပာ မဲ မဲ ငါ တို႕ နဲ႕ မ ဆိုင္ဘူး
လြတ္လပ္စြာလည္း ကိုးကြယ္ခြင့္ရွိတယ္ ဥပေဒ ကလည္း ျပဌာန္းထားတယ္
ဒါေပမ့ဲေထရဗုဒၶဘာသာက်မ္းေတြကိုကိုးကားတာ
အျပစ္ေျပာတာဘာသေဘာလဲ
အျခားသူမ်ားကိုးကြယ္ယုံႀကည္မႈကို ေစာ္ကား တာ
မင္းတုိ႔ဖါသာက်မ္းသစ္ေတြတည္ေထာင္ျပီး
အျခားဘာသာေတြလိုထူေထာင္ရင္ ငါတို႕နဲ႕အေန သာႀကီး
အခုဟာကသကၤန္းႀကီးဝတ္ျပီးေစာ္ကားတာေတာ့ ၂ နွစ္
ေတာင္နည္းေသးတယ္ တရားသူႀကီးမ်ားခင္ဗ်ား
အယူခံမွာထပ္ျပီးနွစ္တိုးေပးလိုက္ပါ
မိုးျပာဂိုဏ္း၀င္မဟုတ္ရင္ ဦးဥာဏတည္းခိုေလ့ရွိတဲ့ မိုးျပာဂိုဏ္း၀င္ေဒၚႏြဲ႕ႏြဲ႕ေဌးအိမ္ကိုဘာသြားလုပ္တာလဲ။တကယ္မဟုတ္ရင္ တရားဥပေဒေဘာင္အတြင္းကေန အယူခံ၀င္ ေျဖရွင္းလို႔ရပါလွ်က္နဲ႔ တရားရံုးဆံုးျဖတ္ခ်က္မွားယြင္းတယ္လို႔ ျပင္ပမွာ ဂ်ာနယ္ေတြကိုသတင္းစာရွင္းလင္းပြဲလုပ္တာ ဥပေဒ ကိုေလးစားတာလား။ဥပေဒနဲညီသလား။တကယ္တစ္ဘက္သတ္စီရင္ခံရတယ္ဆိုရင္အခုအခ်ိန္မွာ သမတရံုး၀က္ဆိုဒ္ကလည္း တိုင္စာေပး တိုင္ လို ရပါတယ္။ဒီလိုအမႈလမ္းေၾကာင္းမဆံုးေသးပဲ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲလုပ္တာဟာ တရားရံုးကိုအသေရဖ်က္သလိုျဖစ္မေနဘူးလား။
ေအာင္ပန္းမွ မိုးျပာဒုေခါင္း ဟုစြပ္စြဲမႈ မရွိလို ့ စံုစမ္းသိရွိရပါသည္ ။ ဦးဥတၱမ က တကယ္ပဲ မိုးျပာဒုေခါင္းေဆာင္လား သံသယပြားဖြယ္ျဖစ္ပါသည္ ။
သူ့႔ဟာသူ ဘာပဲကိုးကြယ္ကိုးကြယ္ ေထရဝါဒသာသနာကို ညိႈးႏြမ္းေအာင္လုပ္ရင္ အေရးယူရမွာဘဲ
လိုက္ပါေဆာင္ရြက္တ့ဲ သံဃာမ်ား ဘယ္လိုအာပတ္သင့္မယ္
ဆိုတာ သိမယ္လို႔ထင္ပါတယ္
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာအျပင္ အျခားေသာ ဗုဒၶဘာသာဂိုဏ္းခြဲမ်ား ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ တစ္မ်ိဳးမဟုတ္ တစ္မ်ိဳးေပၚေပါက္လာႏိုင္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံအျဖစ္ေကာင္းစြာေရာက္ရွိျပီဆိုလ်ွင္ လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ခြင့္ ေဟာေျပာခြင့္ ျပန့္ပြားေအာင္ျပဳလုပ္ခြင့္ စသည္တို႔ကို တရားဥပေဒေဘာင္အတြင္းမွ တင္ျပေတာင္းဆိုလာလွ်င္ အေျခခံဥပေဒက ခြင့္ျပဳရမည္ေလာ။ ေရွးယခင္ ဘယ္တံုးကမွ ခြင့္မျပဳခဲ့ေသာ ပြင့္လင္းစြာတရားေဟာခြင့္ ေရးသားထုတ္ေဝခြင့္ မျပဳခဲ့ေသာ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာက ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းေျခဆန္႔ ဝင္ေရာက္ရန္ ႀကိုးပမ္းမႈမ်ား ရွိေကာင္းရွိေပလိမ့္မည္။ တရားဝင္ခြင့္မျပဳသည္လည္းတစ္ေႀကာင္း၊ ဗုဒၶဘာသာအမ်ားစုက လက္မခံတာလည္းတစ္ေႀကာင္း စသည္တို႔ေႀကာင့္ ေထရဝါဒကို အမ်ားေရွ႔မွာ လူလက္ခံေအာင္ ေဟာေျပာက်င့္ႀကံျပျပီး ကြယ္ရာတြင္မူ သားမယားမ်ားႏွင့္ ေသာက္ကာစားကာ စီးပြားရွာေနႀကေသာ ဘုန္းႀကီးမ်ား တစ္ေန႔တစ္ျခား ေပါမ်ား လာေနပါသည္။ ထိုအေျခအေနမ်ိဳးကိုေရာ လက္ခံႀကပါမည္ေလာ။ ေထရဝါဒမဟုတ္ပါဟု ေပၚတင္ေျပာေသာ ဂိုဏ္းႏွင့္ ေထရဝါဒအမည္ခံ ေႀကာင္သူေတာ္ႀကက္သူခိုးဂိုဏ္း ႏွစ္ဂိုဏ္းယွဥ္လာလွ်င္ ဘယ္ဂိုဏ္းကိုမ်ား ေတာ္ေသးတယ္ဟု ယူဆရပါမည္နည္း။ ေထရဝါဒကို တကယ္ျမတ္ႏိုးရင္ ဒီပံုစံအတိုင္းသြားေန၍ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့။ သာသနာဖ်က္ဆိုရာမွာ ယခုႀကားသိေနရေသာ အႀကမ္းဖက္နည္းႏွင့္ဖ်က္တာလည္းရွိသည္။ အယူဝါဒအသစ္ေတြေရာေႏွာျပီး ဖ်က္တာလည္းရွိသည္။ အတြင္းဝင္ေရာက္ျပီး ျခစားသလို တအိအိ ဖ်က္မွန္းမသိေအာင္ ဖ်က္ေနႀကတာလည္းရွိသည္။ ေပၚတင္ဖ်က္ရင္ ဖ်က္မွန္းသိ၍ တားဆီးကာကြယ္ေကာင္းကာကြယ္ႏိုင္သည္။ ျခဖ်က္သလို ဖ်က္တာက ျပိဳလဲျပီဆိုမွ သိရသည္။ ဘယ္လိုဖ်က္တာေႀကာက္စရာေကာင္းသနည္း။ တကယ္အတြင္းက်က် ထဲထဲဝင္ဝင္သာသနာေရးေလာကထဲဝင္ႀကည့္လ်ွင္ ျခဖ်က္သလို ဖ်က္ေနႀကေသာ ေထရဝါဒမ်ား အမ်ားအျပားရွိေနႀကသည္ကိုလည္း သိေစလိုပါသည္။ သိေအာင္ျမင္ေအာင္ ႀကည့္ႀကပါ။ အေပၚယံအေဟာအေျပာ အေနအထိုင္ကိုႀကည့္ျပီး ေထရဝါဒလို႔ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပါမည္ေလာ။ သကၤန္းမခြ်တ္ေသာ ပါရာဇိကဘုန္းႀကီးမ်ားကို ဘယ္ဂိုဏ္းထဲထဲ့မည္နည္း။ ဒီမိုကေရစီကို မလိုလားေသာသူမ်ား၏ အေႀကာင္းျပခ်က္တစ္ခုက ေထရဝါဒသာသနာပ်က္ျပားႏိုင္သည္ ဟု ဆိုႀကသည္။ `ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံႏွင့္ ေထရဝါဒသာသနာ ေရွ႔အလားအလာ` ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားျပဳလုပ္သင့္သည္။ ကိုယ္ေကာင္းေခါင္းဘယ္မေရြ႔၊ ဘုန္းႀကီးေတြမေကာင္းတာ သူတို႔အျပစ္သူတို႔ခံလိမ့္မယ္ ဟု တစ္ခ်ိဳ႔ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာေတြက ေျပာတတ္ႀကသည္။ ဤအေျပာက ေထရဝါဒအမည္ခံ၍ ႀကိုက္သလိုသာေနႀက၊ ေဟာတာေျပာတာေတာ့ ပိဋကတ္နဲ့ညီပေလ့ေစ၊၊ က်င့္တာႀကံတာေတာ့ ကိုယ္ေတာ္တို႔သေဘာ၊ တို႔ကလက္ခံႏိုင္တယ္။ ဟုအဓိပၸါယ္ေရာက္ေနသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသာသနာ၏ အနာဂတ္ကို ေမွ်ာ္ေတြး၍ စစ္မွန္ေသာဘုရားသာသနာ အရွည္တည္တံ့ဘို႔အေရး အေျဖေကာင္းအေျဖမွန္က ဘာမ်ားျဖစ္ႏိုင္ပါသနည္း ဟု။
ဒါက ေအာင္ပန္းမွာျဖစ္ခဲ႕တာပါ က်ေနာ္ကလည္း ေအာင္ပန္ူသားပါ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲကို ေအာင္ပန္းမွာလာလုပ္သင့္တယ္
ဒီမိုကေရစီေၾကာင္႔ ေထရ္၀ါဒပ်က္ၿပားႏိုင္သည္ဆိုပါလား...ဒီမိုကေရစီအေၾကာင္းလည္း နည္းနည္းမွနားမလည္၊ ေထရ္၀ါဒသာသနာအေၾကာင္းလည္း ခေရေစ႔တြင္းက် မသိဘူးဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ၾကီးကိုထင္ရွားတယ္ဗ်ာ။
ေထ၇၀ါဒ ကိုးကြယ္သူေတြက စည္း၇ံုးလို ့ ၇ေလာက္ေအာင္ လြယ္ေနၾကသလား..လြယ္ေနတယ္ထင္၇င္ ေထ၇၀ါဒ ကိုးကြယ္သူေတြကိုယ္တိုင္က တ၇ားမ၇ိွလို့ပါ ..တကယ္တမ္း တ၇ား၇ိွ၇င္ ခံယူခ်က္၇ိွေန၇င္ ဘယ္သူမွ ကုိယ ့္ခံယူခ်က္ကို လာျပီး ေျပာင္းလို ့၇မွာ မဟုတ္ပါဘူး ကၽြန္ေတာ္လည္း ေထ၇၀ါဒ ကိုးကြယ္သူ တစ္ဦးပါ..ကၽြန္ေတာ္
ကိုလာျပီး မိုးျပာဂိုဏ္းက စည္း၇ံုး လို ့မ၇ပါဘူး..မိုးျပာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မိုးမဲ ပဲ
ျဖစ္ျဖစ္ မေၾကာက္ပါဘူး တ၇ားလည္းစြဲမေနပါဘူး ဗုဒဘာသာကေန
တျခားဘာသာ ေျပာင္းသြားတဲ ့ လူေတြ အမ်ားၾကီးပါ.. ေထ၇၀ါဒကေန မဟာယာန ေျပာင္းေျပာင္း ..မိုးျပာကို ေျပာင္းေျပာင္း ဗုဒလမ္စဥ္ေျခခံတဲ ့ ဂိုဏ္းကို ေျပာင္းသြားတာ တျခားဘာသာကူးေျပာင္းသြားၾကတဲ ့ လူေတြ ထက္ေတာ ့ ပိုေကာင္းပါတယ္..စနစ္က လူကိုယ္ထိန္းမွာလား.. လူေတြက စနစ္ ကို
ထိန္းမွာလား..အင္ဒိုနီးရွားက တစ္ခ်ိန္က ဗုဒဘာသာ ပါ အခု အဲဒီမွာ ပုဂံလို ဘု၇ားေတြ အမ်ားၾကီး ..မူပဲ ၇ိွေတာ ့တယ္ လူေတြ မ၇ိွေတာ ့ဘူး..မူက အေ၇းၾကီး သလား လူ က အေ၇းၾကီးသလား စဥ္းစားဖို ့ပဲ လိုပါတယ္ ..
အျဖစ္မွန္ အေျခအေနမွန္ ကို သတင္းဂ်ာနယ္သမားေတြ သိခ်င္ရင္ အခင္းျဖစ္ပြားခဲ႔တဲ႕ ေနရာကို သြားလာျပီးစုံစမ္း သင့္တယ္။ျဖစ္ပြားတဲ႕ ေနရာကို မေရာက္ဘဲ ဖုန္းဆက္ေမးျမန္းရုံနဲ႕ သတင္းမွန္ မရနိုင္ဘူး။ရန္ကုန္မွာ သတင္းစာရွင္းပြဲမွာ ေတြ႕ရႀကားရတာေတြ အမွန္လို့ ယူဆျပီးသတင္းေရးရုံဘဲ ဆိုရင္ အဲဒီ သတင္းဂ်ာနယ္သမား ဟာ ေရသာခိုအေခ်ာင္လိုက္သူ အဂတိလိုက္စားသူဘဲ။သတင္းဂ်ာနယ္သမား ဆိုတာသတင္းရွိရာမျဖစ္မေန တတ္နိုင္ရင္သြားသင့္တယ္။တိုက္ထဲက အျပင္မထြက္ဘဲ သတင္းေရးတဲ႔ သတင္းစာသမားေတြဆိုတာ အာဏာရွင္ေခာတ္က ေဖာ္လံဖားေတြလက္ကိုင္တုတ္ေတြရဲ႕အမူအက်င့္ဆိုးေတြ ဆိုတာ သတိပံ့လိုက္ပါတယ္။ဒီကိစၥမွာ အမွန္တရားကိုသိခ်င္တယ္ ဆိုရင္ျဖင့္ ဂ်ာနယ္သမားတို့ေရ ေအာင္ပန္းျမို့ကို ႀကြခဲ႕ႀက။
ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့မသိဘူး...ေတာ္ေတာ္ကုိပြဲဆူေစတဲ့ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားဘဲ
လူအမ်ား၏အၾကဳိက္ေတြနဲ႕ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ဳိး ေနရာတကာမွာရွိေနတယ္
လူသားအားလုံးလြတ္လပ္စြာကုိးကြယ္ခြင့္ရွိပါသည္ဆုိပဲ
Post a Comment