မႏၲေလး၊ ေမ-၄
မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေက ာ္မတီသန္႔ရွင္းေရးဌာနလက္ေအာက္ရွ ိ
ေတာင္ျမင့္သု သာန္ႏွင့္မီးသၿဂိဳဟ္စက္အား ေမ ၁ ရက္တြင္ အၿပီးပိတ္သိမ္းၿပီး
အမရပူရၿမိဳ႕နယ္ ေတာင္အင္း/ ေျမာက္အင္းသုသာန္ႏွင့္ မီးသၿဂိဳဟ္စက္အား ေမ ၁
ရက္မွ စတင္၍ အသံုးျပဳေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္၏ တရား၀င္ထုတ္
ျပန္ခ်က္အရ သိရသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕ ျပည္ႀကီးတံခြန္ ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေတာင္ျမင့္သုသာန္အား ပိတ္သိမ္းရာတြင္ ဘာသာေရးဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာမ်ားႏွ င့္အညီ
ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ
ျဗဟၼစိုရ္လူမႈကူညီေရးအသင္း ၾသ၀ါဒါစရိယဆရာေတာ္ ဘဒႏၲေနမိႏက 7Day News သို႔
မိန္႔ၾကားသည္။
ေတာင္ျမင့္သုသာန္ပိတ္ သိမ္းပြဲကို ဗုဒၶဘာသာဓေလ့ထံုးထမ္းစဥ္လာအရ ျပဳလုပ္ေၾကာင္း၊ ေရွးဦးစြာ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သန္႔ ရွင္းေရးဌာနမွဴးက ေတာင္ျမင့္သု သာန္ပိတ္သိမ္းေၾကာင္း အမိန္႔ျပန္တမ္းကိုဖတ္ၾကားေၾကာင္ း၊
ထို႔ေနာက္ ေတာင္ျမင့္သုသာန္မွ ၀ိဉာဥ္မ်ားကို ေတာင္အင္းေျမာက္
အင္းေရႊ႕ရန္အတြက္ အသင့္စီစဥ္ ထားေသာ Dump Truck ယာဥ္ မ်ားေပၚသို႔
တက္ေရာက္ရန္ဖိတ္ေခၚေၾကာင္း၊ ၀ိဉာဥ္မ်ားသုသာန္ ေျပာင္းေရႊ႕ေရးအတြက္
ယာဥ္ေပၚတက္ရန္ နာရီ၀က္ခန္႔အခ်ိန္ ေပးေၾကာင္း၊ ေတာင္ျမင့္သုသာန္အား
ေလးဘက္ေလးတန္စည္းျခားသတ္မွတ္ၿပီ း ၀ိဉာဥ္အားလံုးကို ဖိတ္ေခၚၿပီးေနရာေျပာင္းေရႊ႕ေရးအ တြက္ အမိန္႔ျပန္တမ္း ဖတ္ ၾကားေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေနာက္ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားက ေမတၱာသုတ္ပရိတ္တရားေတာ္မ်ားရြတ္ ဖတ္ၿပီး၊ ကားတစ္စီးလွ်င္ဆရာေတာ္တစ္ပါး ဦးေဆာင္ကာ ေတာင္
ျမင့္ သုသာန္မွ ေတာင္အင္း/ ေျမာက္အင္း သုသာန္သို႔ ၀ိဉာဥ္မ်ား ပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ သန္႔ရွင္းေရးဌာနဌာနမွဴးဦးေန၀င္းျမင့္က အတည္
ျပဳေျပာၾကားသည္။
ထိုသို႔ ေတာင္ျမင့္သုသာန္မွ ၀ိဉာဥ္မ်ား၊ နာနာဘာ၀မ်ားကို ၿမိဳ႕ ေတာ္စည္ပင္မွ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ၿပီး ယာဥ္မ်ားေပၚသို႔ ၀ိဉာဥ္မ်ား၊ နာနာဘာ၀မ်ား တက္ေရာက္ရန္ နာရီ၀က္အခ်ိန္ေပးၿပီး၊ ယာဥ္မ်ား စတင္ထြက္ခြာရာ ေကာင္းကင္တစ္ခုလံုးမႈန္မႈိင္းၿပ ီး ေလျပင္းမုန္တိုင္းမ်ားတိုက္ခတ္ေ ၾကာင္း၊
မိမိတို႔ ၀ိဉာဥ္မ်ား၊ နာနာဘာ၀မ်ား တင္ေဆာင္လာေသာ ကားမ်ား
ေတာင္ျမင့္သုသာန္မွ ထြက္ခြာခ်ိန္တြင္ ေလႀကီး၊ မိုးႀကီးက်ၿပီး ေလျပင္းမ်ား
တိုက္ခုိက္လာေၾကာင္း၊ ယာဥ္မွဴးတစ္ဦးက ၎၏ အေတြ႕ အႀကံဳကို ေျပာသည္။
၀ိဉာဥ္မ်ား၊ နာနာဘာ၀မ်ား ကားေပၚတက္ေရာက္ရန္ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ခ်ိန္တြင္
မိမိကားသည္ေလးလာၿပီး ကားေမာင္းႏွင္ရာတြင္ ၀န္မ်ားပါလာသလို
ခံစားရေၾကာင္းယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ေတာင္ျမင့္သုသာန္မွ ၀ိဉာဥ္မ်ား၊ နာနာဘာ၀မ်ားတင္ေဆာင္လာေသာ ကားမ်ားသည္ ဧၿပီ ၃၀ ရက္ ညေန ၆ နာရီခန္႔ အသစ္ေရႊ႕ေျပာင္းေသာ ေတာင္အင္း/
ေျမာက္အင္းသုသာန္သို႔ေရာက္ရာတြင ္၊ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သန္႔ရွင္းေရးဌာန
ဌာနမွဴးကသင္တို႔အသစ္ေနရမည့္ ေနရာသစ္သို႔ ေရာက္ရွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊
ယာဥ္ေပၚမွ ဆင္းရန္ နာရီ၀က္အခ်ိန္ေပးေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ
ေနရာတြင္ သင့္သလုိ ေနရာယူေနႏုိင္ေၾကာင္း၊ အမိန္႔ျပန္တမ္းထပ္မံဖတ္ၾကားၿပီး သုသာန္ေရႊ႕ေျပာင္းမႈကို ဘာသာေရးထံုးတမ္းစဥ္လာမ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
7Day News Journal
မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေက
ျပန္ခ်က္အရ သိရသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕ ျပည္ႀကီးတံခြန္ ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေတာင္ျမင့္သုသာန္အား ပိတ္သိမ္းရာတြင္ ဘာသာေရးဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာမ်ားႏွ
ေတာင္ျမင့္သုသာန္ပိတ္ သိမ္းပြဲကို ဗုဒၶဘာသာဓေလ့ထံုးထမ္းစဥ္လာအရ ျပဳလုပ္ေၾကာင္း၊ ေရွးဦးစြာ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သန္႔ ရွင္းေရးဌာနမွဴးက ေတာင္ျမင့္သု သာန္ပိတ္သိမ္းေၾကာင္း အမိန္႔ျပန္တမ္းကိုဖတ္ၾကားေၾကာင္
ျမင့္ သုသာန္မွ ေတာင္အင္း/
ျပဳေျပာၾကားသည္။
ထိုသို႔ ေတာင္ျမင့္သုသာန္မွ ၀ိဉာဥ္မ်ား၊ နာနာဘာ၀မ်ားကို ၿမိဳ႕ ေတာ္စည္ပင္မွ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ၿပီး ယာဥ္မ်ားေပၚသို႔ ၀ိဉာဥ္မ်ား၊ နာနာဘာ၀မ်ား တက္ေရာက္ရန္ နာရီ၀က္အခ်ိန္ေပးၿပီး၊ ယာဥ္မ်ား စတင္ထြက္ခြာရာ ေကာင္းကင္တစ္ခုလံုးမႈန္မႈိင္းၿပ
ေတာင္ျမင့္သုသာန္မွ ၀ိဉာဥ္မ်ား၊ နာနာဘာ၀မ်ားတင္ေဆာင္လာေသာ ကားမ်ားသည္ ဧၿပီ ၃၀ ရက္ ညေန ၆ နာရီခန္႔ အသစ္ေရႊ႕ေျပာင္းေသာ ေတာင္အင္း/
ေျမာက္အင္းသုသာန္သို႔ေရာက္ရာတြင
ေတာင္ျမင့္သုသာန္မီးသၿဂိဳဟ္စက္အၿပီးတိုင္ပိတ္သိမ္းသုသာန္ေရႊ႕ဆုိင္းစဥ္ ထူးဆန္းမႈမ်ား ႀကံဳေတြ႕ရဟုဆို
Reviewed by သစ္ထူးလြင္
on
20:15
Rating:
14 comments:
သခၤ်ဳိင္းကုန္းမွာ ၀ိဥာဥ္(အတၱေကာင္)ဆိုတာ ဗုဒ္ဓဘာသာ အယူအဆမွာ မရွိပါဘူး။ အဲဒီအစား ျပိတၱာ၊ အသူရကာယ္၊ အပယ္ဘံုသား နာနာဘာ၀၊ သရဲ၊ သေစၦမ်ား.. စသျဖင့္ သံုးႏႈန္းသင့္ပါတယ္။
ဲၿပီးေတာ့ "ဘာသာေရးထံုးစံအရ" ဆိုတာအစား "ရိုးရာဓေလ့ထံုးစံ"လို႔ သံုးႏႈန္းမွ အမွန္ျဖစ္ပါတယ္။
ကို iban ေျပာဆိုသည္ အၾကြင္းမဲ့ေထာက္ခံပါတယ္...။ ဗုဒၶဘာသာအယူအဆမွာ ၀ိဥာဥ္ မရွိပါ..။ အဲဒီအစား ျပိတၱာ၊ အသူရကာယ္၊ အပယ္ဘံုသား နာနာဘာ၀၊ သရဲ၊ သေစၦမ်ား.. စသျဖင့္ သံုးႏႈန္းသင့္ပါတယ္။
ကားခေတာင္းလို႔ မရယင္ ရန္ကုန္ အဓိပတိ ယာဥ္လိုင္းက စပယ္ယာ ေတြေခၚလိုက္ပါ
iban ေျပာတာကို ေထာက္ခံပါတယ္...ဗုဒၵဘာသာ မွာ ၀ိဥာဥ္(အတၱေကာင္) ဆိုတာမရွိဘူး ဆိုတာေတာင္ မသိတဲ့ ဗုဒၵဘာသာ၀င္ ေတာ္ေတာ္မ်ားပါတယ္...အဲလိုေျပာမိရင္ေတာင္ ကိုယ့္ကို ဒိတၳိ လို႔ စြပ္စြဲလည္းခံရဘူးေပါင္းမ်ားပါျပီ..အမ်ားနဲ႔တေယာက္ဆိုေတာ့ ကိုယ္လည္းၾကာေတာ့ ခံမျငင္းခ်င္ေတာ့...သူတို႕က မိရိုးဖလာဗုဒၵဘာသာ၀င္ေတြဘဲေလ..."ရိုးရာဓေလ့ထံုးစံ" ေတြက "ဘာသာေရးထံုးစံ" ေတြထဲ၀င္ေပါင္းတာက နိုင္ငံတိုင္းမွာရိုေနၾကဘဲေလ...တခ်ိဳ႕အယူအဆေတြက ခမ္းနားျမင့္ျမတ္တဲ့ဗုဒၵျမတ္စြာဘုရားရဲ့ မူရင္းအႏွစ္သာရ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ကိုေတာင္ ေျပာင္းျပန္အက်ိဳးသက္ေရာက္ေနတာေတြေတာင္ေတြ႕ေနရတယ္...ဒါေၾကာင္႔လည္း သာသနာဟာ ေမွးမွိန္ကြယ္ေပ်ာက္မယ္ဆိုတာပါ ဗုဒၵျမတ္စြာဘုရား ကၾကိဳေဟာခဲ့ဘူးတာျဖစ္မယ္...
အမွန္ကေတာ့ ေလၾကီးမိုးၾကီးက်တာတိုက္ဆိုင္တာပါ ကားေလးတယ္ဆိုတာလဲစိတ္အထင္သက္သက္ပါ ။
သွ်င္ပညာပိ ေျပာတာမွန္ပါတယ္- ဒီလိုေရွြ့ေျပာင္းရာမွာ လိုအပ္တဲ့အကူအညီကိုေတာ့... ပါရမီ အဓိပတိ လိုင္းက အစဥ္လက္သီးေသြးေနတဲ့ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ေတြကိုေခၚလိုက္ရင္ေတာ့.. အိုေကသြားေလာက္ပါရဲ့... :)
ဌာနမွဳးဆိုတာအသက္၅၀နွစ္ေလာက္၇ိွမယ္။iban,blacknight,ကိုကိုၾကီး
တို့ အီး ကိုစားေလ။
ေထရ္၀ါဒ မွာေတာ႔ အဲ႔ဒီလို ၀ိဥာဥ္(အတၱေကာင္)ဆိုတာ မရိွပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ဇင္၊ မဟာရာန၊ ဂ်ိမ္း စတဲ႔ အယူအဆေတြမွာေတာ႔ ၀ိဥာဥ္ ဆိုတာရိွပါတယ္။ ရီအင္ကာေနးရွင္းဆိုတဲ႔ လူ၀င္စားအယူအဆမွာ အဲ႔ဒီ၀ိဥာဥ္ဟာ ရုပ္ခႏၶာ တစ္ခုကေနတစ္ခု ကိုကူးလူးၿပီးေနာက္ဘ၀ အသစ္တစ္ခုကိုေၿပာင္းတယ္ဆိုတာ ဖတ္ဖူးပါတယ္။ မွန္တယ္၊မွားတယ္ဆိုတာ အတိုက္အခံမလုပ္လိုပါဘူး။ ဖတ္ဖူးတာကို ဗဟုသုတ အေနနဲ႔ မွ်ေ၀ၿခင္းသာၿဖစ္ပါတယ္။
စုတိၿပီးရင္ ပဋိသေႏၶစိတ္ ကုိ စကၠန္႕မျခားသြားတာပါဗ်ာ..တျခားဘုံဘ၀ကုိ ေရာက္သြားတာေလ
အင္း...တနည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ အပါယ္ ေလးဘုံကုိ ေပါ့...အဲ့အထဲမွာ တိရိစာၦန္ ၊ ျပိတၱာ၊ အသူရကယ္တုိ႕ဆုိတာေတြပါ... ငရဲကလည္း အပါယ္ထဲမွာပါတယ္ေနာ္....ငရဲေတာင္ အမ်ိဳးမ်ဳိးရွိတာ....အင္း..ေျပာခ်င္တာက ....ဒါေတြဟာ ...၀ိညာဥ္ေကာင္လုိ႕ ေျပာ၇င္ထက္ ...အပါယ္ေလးဘုံသားေတြလုိ႕ ေျပာရင္ ပုိမွန္မယ္ ထင္တယ္
ေတာ္လုိက္ၾကတာ... စာဖတ္ပရိတ္သတ္က ပုိေတာ္ေနတယ္။
ကဲ...ေရွ႕ေရာက္ေနတဲ့ ေမာင္လူႀကီးမင္းတုိ႔..ကုိယ့္အရည္အခ်င္း ကိုယ္
စစ္ၾကေလာ့..။
ဗုဒၶဘာသာမွာ ဝိညဥ္ဆိုတာမရွိပါဘူး။
ခႏၵာငါးပါးပဲရွိပါတယ္။
ရုပ္၊ေဝဒနာ၊သညာ၊သခၤါရ၊ ဝိညာဥ္ဆိုျပီးရွိပါတယ္။
ဗုဒၵဘာသာမွာ တဘဝကေနတဘဝကို ကူးတဲ႔ ဝိညဥ္ မရွိပါဘူး။
တဘဝကေနတဘဝကိုကူးတယ္ဆိုရင္ သႆတဒိဌိျဖစ္သြားပါျပီ။
ေသတယ္ဆိုတာ ခႏၵာငါးပါးအစုအဖြဲ႔ တစ္ခုခ်ဳပ္ျငိမ္းျပီး ကံအက်ိဳးဆက္ေၾကာင္႕(ဘဝတဏွာေၾကာင့္) တနည္းအားျဖင့္ ပုထုဇဥ္လူသားမ်ားျဖစ္ေနသျဖင့္ ေနာက္ထပ္ခႏၵာအသစ္မ်ားျဖစ္တည္ေနရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေန႕ က သရဲ ၃ ေကာင္ ေနရာ မရလို႕ မလိုက္ရဘူး လို႕သိရတယ္။
သူတို႕ ေတြ လိုင္းကားဌားေတာ့ လဲ ပိုက္ဆံမပါလို႕ ေပးမတက္ဘူးတဲ့။
ေနာက္ေတာ့ လမ္းႀကံဳ စစ္ကားေတြ႕ တာနဲ႕ လိုက္သြားတာ အခုထိေပၚမလာေတာ့ဘူ။ ေပၚတာ ဆြဲ ခံလိုက္ရျပီထင္တယ္ ေရွ႕တန္းမ်ားပို႕လိုက္လာမသိ။ သက္ဆိုင္ရာ ေလာက ကိုလဲ အေႀကာင္းႀကားထားတယ္။ ဘာမွမထူးဘူ။
ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ မွာ အတၱ ေကာင္(၀ိညဥ္) ဆိုတာ မရွိဘူး ဒါေပမယ့္ ၀ိညာဏ္ ဆိုတာေတာ့ ရွိတယ္ သေဘာကေတာ့ လံုး၀ မတူဘူး ၀ိညာဏ္ က အာရုံကိုသိတတ္တဲ့ သေဘာသက္သက္ ပဲ အတၱေကာင္(၀ိညဥ္) နဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္ဘူး အတၱေကာင္ ဆိုတာလည္း ဓမၼစစ္ တြက္ႀကည့္ေတာ့ မရွိဘူး ၿပီးေတာ့ ေထရ၀ါဒမွာ ရီအင္ကေနးရွင္း ကို လက္မခံဘူး rebirth (ရီဘာ့းသ္)ကိုပဲ သံုးတယ္ အတၱေကာင္(၀ိညာဥ္)က ရုပ္ခႏၶာကိုယ္ တစ္ခုကေန တၿခား ရုပ္ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုကို ကူးေၿပာင္းတယ္ ဆိုတဲ့ ရီအင္ကာေနးရွုင္းကို လက္မခံဘူး ရုပ္နာမ္ခႏၶာ အေဟာင္းတစ္ခု ခ်ဳပ္ဆံုးၿပီး အႀကားမလပ္ပဲ ေနာက္ ရုပ္နာမ္ခႏၶာ အသစ္တစ္ခု ၿပန္ၿဖစ္တယ္ အဲဒီၿဖစ္တဲ့ ရုပ္ခႏြာ ခ်ဳပ္ဆံုးၿပီး ေနာက္ထပ္ အသစ္ထပ္ၿဖစ္တယ္ အဲဒီလို နည္းနဲ႔ ၿဖစ္တဲ့ REBIRTH (ရီဘာ့းသ္)ၿပန္လည္းေမြးဖြားၿခင္း သို႕ (anybody)၀င္စားၿခင္း ကိုပဲ လက္ခံက်င့္သံုးတယ္ အဲဒီလို ဘ၀ တစ္ခုခုကို အၿပန္ၿပန္ ၀င္စားတယ္ဆိုတာလည္း ဘ၀တစ္ခု ရရွိၿခင္းရဲ႔ အၿပစ္ကို မသိလို႕ ဘ၀ကိုလိုခ်င္တယ္ လိုခ်င္ေတာ့ ဘ၀ထပ္ၿဖစ္စရာ အေႀကာင္းေတြ ၿပဳလုပ္တယ္ ၿပဳလုပ္ေတာ့ ၿပဳလုပ္တဲ့ အတိုင္း ေကာင္း(သို႔)မေကာင္းေသာ ဘ၀ေတြကို ရရွိ ခံစား၊ စံစား ရေတာ့တာေပါ့ အဲဒီ rebirth နည္းကိုပဲ ေထရ၀ါဒမွာ လက္ခံ ယံုႀကည္က်င့္သံုးႀကတယ္ အတၱေကာင္(၀ိညဥ္)ဆိုတဲ့ အယူအဆဟာ ဟိႏၵဴ၊ၿဗဟၼဏ ၀ါဒက လာတဲ့ အယူအဆၿဖစ္တယ္ ၿမန္မာၿပည္မွာလည္း အဲဒီ၀ါဒေတြက ေထရ၀ါဒ မတိုင္ခင္ အရင္ေနရာယူထားလို႔ ေတာ္ေတာ္ကိုေၿပာင္းလဲ လိုက္ရေသးတယ္ေလ ဥပမာ ပုဂံေခတ္ က အရည္းႀကီးရဲ႕ အယူ၀ါဒလိုေပါ့ အဲဒါၿဗဟၼဏ ၀ါဒပဲ ရွိေသးတယ္ အခုလည္း ဒီမွာက်င့္သံုးေနေသးတာေတြ ဥပမာ ရက္ရာဇာ ၿပႆဒါး အယူေပါ့ ေထရ၀ါဒမွာ အဲဒါမရွိဘူး စေန၊အဂၤါ မေရြးဘူး ေကာင္းတာလုပ္တဲ့ ေန႔ရက္ ဟာ ရက္ရာဇာပဲ၊ ေန႔ရက္တစ္ခုကို ဘာမွမလုပ္ရေသးပဲနဲ႔ ရက္ရာဇာ၊ၿပႆဒါး စသည္ၿဖင့္ မသတ္မွတ္ဘူး ကဲေတာ္မွဘဲ(ေမတၱာပို႔ ခံေနရဦးမယ္) ေတာ္ေတာ္ေတာင္ရွည္သြားၿပီ
မႏၱေလးမွာ ရဟုိင္း သခ်ိ ္ဳင္း ေရႊ႕တုန္းကေတာ့ ကားမႏုိင္လုိ႔ ျပန္ဆင္းၾကအုန္းလုိ႔ ေျပာဘူးတယ္ ေလ ျဖစ္နုိင္ပါတယ္ ..
Post a Comment