ဦးဂမၻီရ အား ဖမ္းဆီးအေရးယူမည့္ကိစၥ အစုိးရသတင္းမ်ားတြင္ေဖာ္ျပခ်က္အျပည့္အစုံ

လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ျဖင့္ ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာသည့္ ဦးဂမၻီရအား ဘာသာအက်ဳိး၊ သာသနာအက်ဳိးႏႇင့္ သာသနာေတာ္ သန္႔ရႇင္းေရးအလို႔ငႇာ ဓမၼစက္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့သည့္အတြက္ အာဏာစက္ျဖင့္ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၉ ရက္ေန႔ထုတ္ အစိုးရပိုင္ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပပါရႇိသည္ကို ေတြ႔ရႇိရပါသည္။
လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ျဖင့္ ဇန္န၀ါရီလ ၁၃ ရက္ေန႔က အက်ဥ္းေထာင္မႇ လြတ္ေျမာက္လာၿပီး ယင္းေန႔တြင္ပင္ သကၤန္းျပန္လည္၀တ္ခြင့္ျပဳပါရန္ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္မႈမရႇိဘဲ ရဟန္းျပန္၀တ္ခဲ့သည့္ ဦးဂမၻီရာသည္ ႏုိင္ငံေတာ္က တရားဥပေဒႏႇင့္အညီ ယခင္က ခ်ိတ္ပိတ္ထားေသာ သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္ မဂၢင္ေက်ာင္းတုိက္တြင္ ခြင့္ျပဳခ်က္မရႇိဘဲ က်ဴးေက်ာ္၀င္ေရာက္ေနထုိင္ျခင္း၊ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ ေျခာက္ထပ္ႀကီးဘုရားတုိက္ရႇိ သာသနာ့သိပၸံေက်ာင္းတုိက္ႏႇင့္ သာသနာ့ဂုဏ္ရည္ေက်ာင္းတုိက္တို႔၏ ေသာ့မ်ားအား ႐ိုက္ဖ်က္ ဖြင့္လႇစ္ခဲ့ျခင္းတုိ႔ကို က်ဴးလြန္ခဲ့သျဖင့္ သက္ဆုိင္ရာက အမႈဖြင့္၍ အေရးယူရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရႇိသည္။
ယင္းကိစၥႏႇင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃာ့မဟာနာယကအဖြဲ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသ၀ါဒခံယူရန္ ဦးဂမၻီရအား သံုးႀကိမ္တိုင္ေခၚယူခဲ့ေသာ္လည္း လာေရာက္ျခင္းမရႇိသျဖင့္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးရဲတပ္ဖြဲ႔က ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၀ ရက္တြင္ မရန္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ ကမၻာကုန္းေျမရႇိ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖဲြ႔ အစည္းအေ၀းခန္းမသုိ႔ ေခၚယူခဲ့ရေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖဲြ႔ဥကၠ႒ ေဒါက္တာဘဒၵႏၲကုမာရာဘိ၀ံသက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသ၀ါဒခံယူရန္မိန္႔ၾကားခဲ့ေၾကာင္းႏႇင့္ လမ္းညႊန္ဆံုးမၾသ၀ါဒမ်ားအတုိင္း လိုက္နာသီတင္းသံုးေနထုိင္ရန္ႏႇင့္ ၀န္ခံကတိျပဳခ်က္မ်ားကို ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ပါက သံဃာအဖြဲ႔အစည္းဆုိင္ရာ ဥပေဒအရလည္းေကာင္း၊ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားအရလည္းေကာင္း အေရးယူခံရမည္ျဖစ္သည္ကို ၀န္ခံကတိလက္မႇတ္ေရးထိုးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ဦးဂမၻီရသည္ ၀န္ခံကတိျပဳလက္မႇတ္ေရးထိုးခဲ့ေသာ္လည္း သံဃာထုတစ္ရပ္လံုး၏ကိုယ္စား အခ်က္ ၁၀ ခ်က္ပါစာကို ေလွ်ာက္ထားခြင့္ျပဳပါရန္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအား တင္ျပခဲ့ေၾကာင္း၊ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ခြင့္ျပဳခဲ့သည့္အတြက္ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ရာ ဦးဂမၻီရက ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖဲြ့က ၎အားေပးပို႔ေသာ အေၾကာင္းၾကားစာပါ ''ခြင့္ျပဳခ်က္မရႇိဘဲ ျပစ္မႈက်ဳးလြန္ေနေသာ'' ဟုသည့္ စကားရပ္ကို ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း၊ ေရႊည၀ါဘုန္းႀကီး ဦးပညာသီဟအား သာဓုဗုဒၶတကၠသုိလ္ေက်ာင္းတုိက္မႇ တစ္လအတြင္းထြက္ခြာရန္ ႏႇင္ထုတ္ျခင္းကို ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း၊ အက်ဥ္းသား ၄၁၅ ဦးတြင္ပါ၀င္ေသာ ရဟန္း ၄၃ ပါးအား အက်ဥ္းေထာင္မႇ လြတ္ေျမာက္ရန္ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖဲြ႔က ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းမရႇိသျဖင့္ အေလးအနက္ ႐ႈံ႕ခ်ေၾကာင္း စသည္တုိ႔ ပါ၀င္သည္။
ထုိ႔ျပင္ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ၀ိနည္းေတာ္ႏႇင့္အညီ သကၤန္းျပန္လည္၀တ္ခြင့္ျပဳရန္ ေလွ်ာက္ထားလႊာတင္သြင္း ေရးမိန္႔ၾကားခဲ့ေသာ္လည္း ဦးဂမၻီရက ''၎ကိစၥမႇာ မိမိလို သံဃာတစ္ပါးအတြက္ လိုအပ္မထင္ေၾကာင္းႏႇင့္ သကၤန္း၀တ္ခြင့္ျပဳရန္ ေလွ်ာက္ထားသြားမည္မဟုတ္ေၾကာင္း'' ျပန္လည္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဦးဂမၻီရ၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္မ်ားသည္ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖဲြ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအား ထိပါးေစာ္ကားမႈျပဳၿပီး ဂုဏ္သိကၡာက်ဆင္းေစရန္ အတင့္ရဲစြာ ေဆာင္ရြက္လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရိႇရသည္။
ဦးဂမၻီရ၏ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားသည္ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖဲြ႔၏ ပညာဂုဏ္၊ သီလဂုဏ္၊ သမာဂုဏ္မ်ားကိုပါ ထိပါးေစ႐ုံသာမက သံဃာထုအား ၀ိနည္းစည္းမ်ည္းစည္းကမ္း၊ ၀ိနည္းဓမၼကံ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားႏႇင့္ ထိန္းသိမ္းရန္ အခက္အခဲ ရႇိလာေစမည္ျဖစ္သည္။  ထုိမွ်မက သက္ေတာ္၊ ၀ါေတာ္၊ ပညာဂုဏ္၊ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္တုိ႔ျဖင့္ ျပည့္စံုေသာ ဆရာေတာ္ႀကီး ၄၇ ပါးျဖင့္ စနစ္တက်ဖြဲ႔စည္းထားေသာ  ႏုိင္ငံေတာ္အဆင့္ရႇိ သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းအား ''ကန္႔ကြက္ျခင္း၊ ႐ႈံ႕ခ်ျခင္း''ဆိုသည့္ သံုးႏႈန္းထိပါးေစာ္ကားမႈမ်ားကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈပါက မစင္ၾကယ္ေသာ ရဟန္းမ်ား၊ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ ပိုမိုအတင့္ရဲလာေစႏုိင္သည့္ အလားအလာရႇိေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။
ထို့ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖဲြ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအေနျဖင့္ စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ၾကရၿပီး ဓမၼစက္ျဖင့္ေဆာင္ရြက္ရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့သည့္အတြက္ အာဏာစက္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရမည္သာျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာထားဆႏၵရႇိေတာ္မူၾကသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖဲြ႔၏ ဂုဏ္သိကၡာျမင့္မားၿပီး ဘာသာအက်ဳိး၊ သာသနာအက်ဳိးႏႇင့္ သာသနာေတာ္သန္႔ရႇင္းေရးကို ပိုမိုေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေစေရးအတြက္ ၀ိနည္းဓမၼကံလုပ္ထံုလုပ္နည္းမ်ားကို အႀကိမ္ႀကိမ္ခ်ဳိးေဖာက္ၿပီး ႏုိင္ငံသူႏုိင္ငံသား တိုင္းလုိက္နာရမည့္ တရားဥပေဒကို အႀကိမ္ႀကိမ္ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္သည့္အျပင္ ရဟန္းႏႇင့္မအပ္စပ္သည့္ ႏုိင္ငံေရးမႈိင္းမိပါက ထင္ရာစိုင္းေနေသာ ဦးဂမၻီရ(ခ)စေႏၵာဘာသ(ခ)ညီညီလြင္ (၃၃)ႏႇစ္အား ၀ိနည္းဓမၼကံလုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား ျပစ္မႈဆုိင္ရာဥပေဒမ်ားႏႇင့္အညီ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရႇိသည္။
EMG
ဦးဂမၻီရ အား ဖမ္းဆီးအေရးယူမည့္ကိစၥ အစုိးရသတင္းမ်ားတြင္ေဖာ္ျပခ်က္အျပည့္အစုံ ဦးဂမၻီရ အား ဖမ္းဆီးအေရးယူမည့္ကိစၥ အစုိးရသတင္းမ်ားတြင္ေဖာ္ျပခ်က္အျပည့္အစုံ Reviewed by သစ္ထူးလြင္ on 03:40 Rating: 5

22 comments:

Unknown said...

လူေတြလူအလုပ္မလုပ္လို႔ မလုပ္ရဲလို႔ ဘုန္းႀကီးေတြ ၀င္လုပ္ေပးတာ အခုမွမဟုတ္ အူးဥတၱမတို႔ေခတ္ကတည္းက။

လူေတြလူအလုပ္လုပ္ လုပ္ရဲလာတဲ့ေခတ္ ဘုန္းႀကီးေတြ ၀င္လုပ္ေပးစရာမလိုေတာ့ရင္ ဘုန္းဘုရားေတြ ေက်ာင္းသခၤမ္းမွာ ေအးေဆးေနေပလိမ့္မယ္။
comment from hla kyaw nay.......

patheinthu said...

ဘယ္ဘက္ကမွန္ေနလဲဟင္။ မသိေတာ့ဘူး။

Anonymous said...

ဘသာေရးကုိ ခုတုံးလုပ္ၿပီး ႏုိင္ငံေရး မလုပ္သင့္ပါ ..ညီညီလြင္ေရ..
သတၱိရွိရင္ မင္းကုိႏုိင္တုိ႔လုိ လူ၀တ္နဲ႔လည္း ႏုိင္ငံေရး လုပ္လုိ႔ရပါတယ္..
ဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ ဘာသာကုိ ေတာ့ မေစာ္ကားပါနဲ႔..ေတာင္းပန္ပါတယ္..

Anonymous said...

ေလာကမွာ ကိုယ့္အလုပ္ကုိယ္မလုပ္ၾကရင္...အဲလုိပဲျဖစ္ၾကမယ္...
ဘုန္းႀကီးအလုပ္ဘုန္းႀကီးမလုပ္လုိ႔ အခုလုိျဖစ္တာပဲ

Anonymous said...

ဦးဂမၻီရေျပာတာမွန္တာပဲ..

c0Nf!g said...

အင္း ... ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္လုပ္ဖို႔ ေျပာေနၾကတဲ့လူေတြကို ေမးၾကည့္ခ်င္တယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ အမ်ိဳးသားေရးအလုပ္ေတြကို အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ ေၾကပၽြန္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ၾကရဲ႕လား ဆိုတာပါပဲ။ ငါ ေကာင္းစားေရး အတၱနဲ႔ တစ္ဘို႔ထဲအတြက္ လုပ္တာကမွ ကိုယ့္အလုပ္လို႔ ယူဆပါသလား?

Nwe Yin Win said...

နိုင္ငံေရး လုပ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ လူထြက္ျပီး လုပ္နိုင္ပါတယ္၊ နိုင္ငံေရး နဲ႔ ဘာသာေရး မေရာေထြးသင္႔ပါ၊ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားအား မေစာ္ကားသင္႔ပါ၊

Unknown said...

အေပၚက Unknown ေျပာတဲ့ လူေတြ လူအလုပ္မလုပ္ဘူးဆုိတာ ဘာကုိေျပာတာလဲမသိဘူး။
လူေတြ အုံႀကြတာ မႀကြတာ၊ ထခ်တာ မခ်တာ၊ လူေတြနဲ႔ ဆုိင္တဲ့ အလုပ္ပါ။ ဘုန္းႀကီး အလုပ္မဟုတ္ပါဘူး။
ရွင္းရွင္းေလးပါ ႏုိင္ငံေရးသိပ္လုပ္ခ်င္ရင္ သိပ္တက္ႀကြရင္ လူထြက္လုိက္ပါ၊ လုပ္ရပ္မွန္ရင္ မွန္သလုိ ေနာက္ကေန လူေတြလုိက္ေထာက္ခံပါလိမ့္မယ္။
အဲ.. လူထြက္ျပီဆုိရင္ လူလုိေတာ့ တစ္ဝမ္းတစ္ခါးေက်ာင္းရေကာင္း ေက်ာင္းရမွာေပ့ါ။
အေရျခံဳျပီး ဘာသာ သာသနာ သိကၡာေတာ့လာမခ်ပါနဲ႔။

phyu said...

လူေကာင္းေျပာတာမွန္ပါတယ္။ဘုန္းၾကီးကဘုန္းၾကီးအလုပ္လုပ္
တာအေကာင္းဆုံးပါ။ဘာသာေရးနဲ့သာသနာကိုမေရာသင့္ပါ။
ႏိုင္ငံေရးလုပ္ခ်င္ရင္လူဝတ္လဲပါ။ သာသနာကိုအၾကည္ညိဳပ်က္
စရာ၊ မေလးစားရာ မလုပ္သင့္ပါဘူး။သကၤန္းဝတ္ထားတဲ့ရဟန္းဟာရဟန္းက်င့္ဝတ္နဲ့ညီ
ရပါမယ္။ဒါဟာအစိုးရကိုေထာက္ခံတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘာသာနဲ့သာသနာကိုမေရာေစခ်င္တာ။
ဘုရားသာသနာသန္႕ရွင္းေစခ်င္တာပါ

my love said...

ဦးဂမၻီရ အမိန္႕ရွိတာေတာင္းဆိုတာအားလံုးအား ဘုရား၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္အားလံုးအညီပဲ ကၽြန္ေတာ္ဟာ သာသနာေလာကမွာ ၁၀ႏွစ္ေက်ာ္ ဓမၼာစရိယတန္းျပီးသည္အထိေနထိုင္ခဲ့ဘူးပါတယ္၊ ရဟန္းတစ္ပါးျဖစ္ဖို႕ သံဃမဟာနာယကေတြရဲ႕ခြင့္ျပဳခ်က္ယူရမယ္လို႕ ဘယ္၀ိနည္းပါဠိေတာ္မွာမွ မေဟာၾကားခဲ့ပါဘူး၊ သကၤန္းဆြဲခၽြတ္သည့္အခ်ိန္တုန္းကေရာ သံဃမဟာနာယကဆရာေတာ္မ်ားက ၀င္ေရာက္ေျဖရွင္းခဲ့ဘူးပါသလား၊ သံဃာေတာ္မ်ားကိုညွင္းဆဲႏွိပ္စက္ဖို႕ရန္ သံဃာမဟာနာယဆရာေတာ္ဆိုတဲံ လူဆိုးဂိုဏ္းၾကီးကို အာဏာရွင္မ်ားမွ ေျမွာက္စားထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္၊ သူတို႕အားထားသည့္ အဖြဲ႕အစည္းကို ထိပါးသည္ကိုေတာ့မခံခ်င္၊ သူတစ္ပါးကိုးကြယ္ယံုၾကည္သူမ်ားကိုေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိးအႏၱရယ္ေပးေႏွာက္ယွက္ေနတာဟာ ဗုဒၶတရားေတာ္ႏွင့္ညီပါသလားလို႕ တရားမွ်တမႈရွိပါသလားဆိုတာကို မိမိတို႕ေလးစားပါတယ္ဆိုတဲ့ သံဃမဟာနာယကဆရာေတာ္မ်ားကို ျပန္လည္းေမးေလွ်ာက္ၾကည့္ေစလိုပါသည္၊ သံဃမဟာနာယကဆရာေတာ္မ်ား၊ တကယ္ဂုဏ္သိကၡာကိုေစာင့္စည္းခ်င္တယ္ဆိုရင္ သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္မ်ားတြင္ တစ္ပါးအပါအ၀င္ျဖစ္တဲ့ ဥဇုပၸဋိပႏၷဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္အညီ မည္သူ႕ကိုမွ်မ်က္ႏွာမလိုက္ပဲ က်င့္သံုးဖို႕သာလိုပါတယ္၊ ေရႊည၀ါဆရာေတာ္ကိစၥမွာလည္း ဘယ္သူမွားတယ္၊ မွန္တယ္ဆိုတာ သံဃာေလာကမွာ ဖိုးသူေတာ္အဆင့္ကေတာင္သိနဳိင္ပါတယ္

ေမာင္သစၥာ said...

(ဦဂမၻီရရဲ႕ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြထံကို တင္တ့ဲ စာကို ဧရာ၀တီဘေလာ့ ျပန္ရွာၿပီး ဖတ္ရန္)
ဦးဂမၻီရ ရဲ႕ မဟာနာယကဆရာေတာ္ႀကီးေတြထံကို ေရးတင္တ့ဲ စာကို ဖတ္ၾကည့္လိုက္ရင္
ဦးဂမၻီရဟာ သကၤန္း၀တ္ထားၿပီး သကၤန္းနဲ႔ဆိုင္တ့ဲ သာသနာနဲ႔ဆိုင္တ့ဲ အသိအျမင္ ဘာမွ ရွိမထားဘူး-ဆိုတာ အရွင္းသာ ေတြ႕ရတယ္။
ေရႊ၀ါေရာင္ကာလတုန္းက သံဃာေတြကို ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္တာ၊ ေက်ာင္းေတြကို ခ်ိတ္ပိတ္တာ အားလုံးဟာ စစ္အစိုးရက လုပ္တာ၊ စစ္အစိုးရက ျပစ္မႈက်ဴးလြန္လို႔ ဆိုၿပီး ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒနဲ႔ အေရးယူတာ။ ဒီလိုမ်ိဳး ျပစ္မႈဆိုင္ရာဥပေဒနဲ႔ အေရးယူခံရတ့ဲ အမႈတိုင္းမွာ(သူတို႔ စြဲဆိုသလုိ ဟုတ္တာ မဟုတ္တာ အပထား) ဆရာေတာ္ႀကီးေတြအေနနဲ႔ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ခြင့္ မရွိဘူး ဆိုတာ ဦးဂမၻီရ နားလည္ထားဖို႔လိုတယ္။
“သံဃာ့ကိစၥ သံဃာဆုံးျဖတ္” ဆိုတာမ်ိဳးက ေနရာတကာ လုပ္လို႔ မရဘူး။ ဥပမာ သံဃာတစ္ပါး လူသတ္မႈက်ဴးလြန္တယ္-ဆိုရင္ ဓမၼ၀ိနယ အတိုင္း ဆုံးျဖတ္မယ္ဆိုလို႔ကေတာ့ အဲဒီသံဃာကို လူ၀တ္လဲေပးရုံအျပင္ ပိုလုပ္လို႔ မရဘူး။ ေထာင္ဒဏ္ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္က်ေစ-ဆိုတ့ဲ အမိန္႔မ်ိဳးကို ဘုရားတရားေတာ္က ခြင့္ျပဳမထားဘူး။ ဒီလိုဆိုရင္ နစ္နာသူဘက္က ဘယ္လိုလုပ္ ေက်နပ္ႏိုင္မလဲ။ ဒီေတာ့ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒအတိုင္းအေရးယူရတယ္။
ဦးဂမၻီရတို႔ကို အေရးယူခ့ဲတာက အစ အခုေနာက္ဆုံး ခ်ိတ္ပိတ္ထားတာကို ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ဖြင့္တ့ဲ အထိ အကုန္လုံးဟာ အာဏာပိုင္ဆိုသူေတြက ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒဆိုတာနဲ႔ လုပ္တာ၊ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ၾကားထဲက ၀င္ျဖန္ေျဖေပးေနတယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ဖို႔လိုတယ္။
“ခြင့္ျပဳခ်က္ မရွိဘဲ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ေနေသာ” ဆိုတ့ဲ အသုံးအႏႈန္းကလဲ အဲဒီ အာဏာပိုင္ေတြရဲ႕ အသုံးအႏႈန္းပဲ။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ဦးဂမၻီရတို႔ကို ေခၚယူတ့ဲအခါမွာ ဒီအသုံးအႏႈန္းကို သုံးရတာဟာ တဘက္က တင္ျပလာတ့ဲ အတိုင္း သုံးတာျဖစ္လို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ဘာမွ အျပစ္တင္ဖို႔ မလိုဘူး။ တရားရုံးမွာ တဘက္က တရားလုိရဲ႕ တင္ျပလာတ့ဲအတိုင္း တရားခံအစစ္ မဟုတ္ေသာ္လည္း တရားခံဆိုတ့ဲ အသုံးကို ေလာေလာဆယ္ သုံးရတာ ထုံးစံပဲ။
ေနာက္ၿပီး ေရႊည၀ါတို႔ ဒယ္အိုးတို႔ကို တရားေဟာခြင့္ပိတ္တာဟာ ဓမၼ၀ိနယနဲ႔ မညီဘူးလို႔ ေျပာရေအာင္ ဦးဂမၻီရ ဓမၼ၀ိနယ-ဆိုတာကို သိပါရဲ႕လား။ ဓမၼ၀ိနယဆိုတာ နိကာယ္ငါးရပ္ ပိဋကသုံးပုံ ပါဠိ အ႒ကထာ ဋီကာေတြအားလုံးကို ဆိုလိုတယ္။ ဒါေတြအားလုံးကို ဦးဂမၻီရ ေလ့လာထားၿပီးၿပီလား။ ျမန္မာစာလုံးေပါင္းေတာင္ မွန္ေအာင္ မေရးတတ္ေသးတာကို ေထာက္ရင္ ပါဠိဘာသာနဲ႔ ပါဠိ အ႒ကထာ ဋီကာေတြကို ဖတ္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ ဦးဂမၻီရ ေတာ္ေတာ္ အလွမ္ေ၀းပါေသးတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဦးဂမၻီရအေနနဲ႔ ဓမၼ၀ိနယဆိုတာကို စကားလုံးအေနနဲ႔ ၾကားဖူးရုံထက္ မပိုပါဘူး။
ေျပာလိုက္ဦးမယ္။ “လူ႕အခြင့္အေရးနဲ႔ မညီဘူး”ဆိုတာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို ရယ္စရာေကာင္းတယ္။ မွတ္ထား ဦးဂမၻီရ၊ ေျပာျပမယ္။ တကယ္လို႔ ဦးဂမၻီရဟာ လူတစ္ေယာက္ဆိုရင္ ဦးဂမၻီရ အရက္ဆိုင္ ၀င္ၿပီး အရက္ေသာက္လဲ ဦးဂမၻီရရဲ႕ လူ႕အခြင့္အေရး၊ ျပည့္တန္ဆာအိမ္သြားၿပီး ေပ်ာ္ပါးမယ္ဆိုရင္လဲ အဲဒါ ဦးဂမၻီရရဲ႕ လူ႕အခြင့္အေရးပဲ။ ဘယ္သူကမွ ဦးဂမၻီရကို တားျမစ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ မရွိဘူး။ ေအး- ဦးဂမၻီရဟာ သကၤန္း၀တ္ထားတ့ဲ ရဟန္းတစ္ပါး ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ ဒီလိုမ်ိဳး လုပ္ရပ္ေတြအတြက္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ၀ိနည္းတရားေတာ္အတိုင္း အေရးယူရမွာဘဲ။ ဒါကိုမွ လူ႕အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္ပါတယ္-လို႔ ေျပာလာရင္ေတာ့ ေျပာတ့ဲသူဟာ ပုံမွန္စိတ္ မရွိတ့ဲသူ၊ ဘာမွ နားမလည္တ့ဲသူလို႔ ေျပာရလိမ့္မယ္။
ဦးဂမၻီရကို အေကာင္းဆုံးအႀကံျပဳခ်င္တာကေတာ့ သကၤန္း၀တ္နဲ႔ ဆက္ေနမယ္ဆိုရင္ ဆရာေကာင္းသမားေကာင္းေတြထံ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ဗုဒၶရဲ႕တရားေတာ္ေတြ၊ ဦးဂမၻီရ ေျပာတ့ဲ ဓမၼ၀ိနယဆိုတာေတြကို က်က်နန ေလ့လာသင္ၾကားပါ၊ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ ဆိုင္တ့ဲ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြကိုလဲ ေလ့လာပါ-လို႔ အႀကံျပဳခ်င္တယ္။

အျမင္သစ္ said...

ဟင္းဟင္း .... post ေတြထဲမွာေတာ့ ဆရာလူတတ္ေတြအမ်ားသား..ပါကလား။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ျပန္ၾကည့္လိုက္ၾကပါ၊ ကိုယ္ဟာ လူေတြေကာင္းက်ိဳးဘယ္ေလာက္လုပ္ၿပီးျပီးလဲလို႔။( အဲေလာက္ပဲေလာေလာဆယ္ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္)

သားငယ္ေလး said...

ဆ၇ာေတာ္ဦးဥတၱမကို မေမ့သင့္ဘူး။

ေမာင္သစၥာ said...

ဓမၼာစရိယတန္းၿပီးဆုံးတ့ဲအထိ သာသနာေလာကမွာ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ ေနခ့ဲဖူးပါတယ္ဆိုတ့ဲ My love ေရ-
ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုေနခ့ဲတယ္၊ ဓမၼာစရိယတန္းကို ဘယ္လို ၿပီးဆုံးခ့ဲတယ္ ဆိုတာေတာ့ ခင္ဗ်ားဘဲ သိမယ္။
ခင္ဗ်ားေျပာတ့ဲ “ရဟန္းတစ္ပါးျဖစ္ဖို႔ သံဃမဟာနာယကရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ရယူရမယ္-လို႔ ဘယ္၀ိနည္းပါဠိေတာ္မွာမွ မေဟာၾကားခ့ဲပါဘူး” ဆိုတာကေတာ့ ခင္ဗ်ားစကားသက္သက္ပါ။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက အဲဒီလို မေျပာဘူး။ အဲဒီလိုလဲ ညႊန္ၾကားထားတာ မရွိဘူး။
ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ညႊန္ၾကားထားတာက “ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒနဲ႔ အေရးယူခံရတ့ဲ ရဟန္းမ်ား ေထာင္က ျပန္လြတ္တ့ဲအခါ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕မွာ သကၤန္းျပန္လည္၀တ္ခြင့္ျပဳရန္ ေလွ်ာက္ထားဖို႔” ကိုပဲ ညႊန္ၾကားတာ။
ဒီလို ဘာလို ညႊန္ၾကားရတာလဲဆိုေတာ့ ျပစ္မႈဆိုင္ရာဥပေဒဆိုတ့ဲအထဲမွာ မုဒိန္းမႈလဲပါတယ္၊ လူသတ္မႈလဲပါတယ္၊ ခိုးမႈလဲ ပါတယ္။ ဒါေတြနဲ႔ ေထာင္က်သြားၿပီး ျပန္ထြက္လာတ့ဲသူကို ဒီအတိုင္း သကၤန္းေကာက္၀တ္ေပးလို႔ မျဖစ္ဘူး။ ပါရာဇိကသိကၡာပုဒ္နဲ႔ အမွန္တကယ္ ၿငိစြန္းမႈ ရွိ/မရွိ ၀ိနိစၧယဖြဲ႕ၿပီး စစ္ေဆး ဆုံျဖတ္တာ လုပ္ရတယ္။ ဒီလို လုပ္ႏိုင္ေအာင္ ညႊန္ၾကားရတာ ျဖစ္တယ္။
ဦးဂမၻီရတို႔ အမႈမ်ိဳးကေတာ့ စစ္အစိုးရက ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒနဲ႔ စြဲၿပီးေထာင္ခ်လိုက္တာျဖစ္ေပမ့ဲ ပါရာဇိကဆိုင္ရာ ျပစ္မႈမ်ိဳး မဟုတ္တ့ဲအတြက္အတြက္ ၀ိနိစၧယဖြဲ႕ၿပီး စစ္စရာ မလိုေတာ့ဘူး။ သကၤန္းျပန္၀တ္ခြင့္ေလွ်ာက္လႊာ တင္ၿပီးတာနဲ႔ ၀တ္ခြင့္ရတယ္။
တိုတိုေျပာရရင္ ပါရာဇိကဆိုင္ရာ ျပစ္မႈမ်ိဳး က်ဴးလြန္ထားတာ ဟုတ္/ မဟုတ္ စိစစ္ႏိုင္ေအာင္ သကၤန္းျပန္၀တ္ခြင့္ေလွ်ာက္ထားရတယ္ လို႔ မွတ္ပါ။
“သကၤန္းျပန္၀တ္ခြင့္ ေလွ်ာက္ရတယ္” ဆိုတ့ဲ စကားေလာက္ကို ၾကည့္ၿပီး အမွန္/ အမွားကို မဆုံးျဖတ္ရဘူး။ အဲဒီေနာက္မွာ ဘယ္လို အဓိပၸာယ္ ဘယ္လုိရည္႐ြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္သလဲ ဆုိတာကိုလဲ သိေအာင္ႀကိဳးစားရတယ္။
“သဒၵတၳ”ေလာက္သာ သိၿပီး “အဓိပၸာယတၳ” တို႔ “ဘာ၀တၳ”တို႔ကို သိေအာင္ မႀကိဳးစားတ့ဲသူဟာ လူည့ံဘဲ။ ေခတ္စကားနဲ႔ ေျပာရင္ “literal Meaning” ေလာက္တင္ ရပ္ေနဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ “ Derivative Meaning” အထိ ဆက္ေလ့လာဖို႔ လုိတယ္ဆိုတာ မွတ္သားထားပါ My love ေရ။

Set Htun said...

ေမာင္သစၥာ
Truly accept on your thoughtful facts.
I have lost impression to ဦးဂမၻီရ after listening his hard and harsh tone.
I read your previous comment in EMG website that someone copied from Irrawaddy blog.
Thank You !

nlabr said...

ေလာကႀကီးမွာ လူရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္ ဘယ္ဟာက တရားတယ္ မတရားဘူးဆိုတာကို သိရွိနားလည္သေဘာေပါက္မွသာ ဒါက တရား၏ ဒါက မတရားဘူးလို႔ အမွန္ကိုအမွန္အတိုင္း အရွိကိုအရွိအတိုင္း ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုရဲသူကိုသာလွ်င္ ေလာကႀကီးက အာဇာနည္သူရဲေကာင္းအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းကို ခံၾကရေပသည္။ မတရားမႈကို ေျမာက္မ်ားစြာ က်ဴးလြန္ထားသူတို႔သည္ အမွန္တရားကို ငရဲက်မွာထက္ပင္ ေၾကာက္ရြံ႕ စိုးထိတ္ၾကကုန္၏။ အမွန္တရား ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုသူကိုလည္း မေကာင္းဆိုး၀ါး ယမမင္းကဲ့သို႔ မွတ္ထင္တတ္ၾကကုန္၏။ စဥ္းစားပါ ေ၀ဖန္ပါ၊ သံုးသပ္ပါ၊ တရားမွ်တေရးဆိုတဲ့ အေျခခံေလာကပါလတရားေတြမေစာင့္ထိမ္းသေရြ႔ေတာ့ ပိဋကတ္ေတြ မိုးပ်ံေအာင္တတ္ေနလည္း သိပညာတတ္မွတစ္ပါးႏြားထက္ပိုသာလို႔သာ ဆိုလိုက္ပါရေစ။ အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

စစ္မုန္းသူ said...

ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ဘာသာေရး မဆိုင္ဘူးဆိုရင္ ျမန္မာ့သမိုင္းေတာ္လွန္ေရးမွာ ပါ၀င္ခဲ့ၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြဟာ အမွားေတြလုပ္ခဲ့တာေပါ့ ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးမွာ ပါ၀င္ခဲ့ၾကတဲ့ သံဃာေတြအကုန္လံုးလဲ အမွားေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတာေပါ့ ။ အဲဒီအမွားေတြ လုပ္ခဲ့တဲ့ သံဃာေတြကို အကူအညီေပးခဲ့တဲ့ လူေတြကလဲ ဦးေႏွာက္မဲ့ခဲ့ၾကတာေပါ့ ။ အကန္အေက်ာက္ခံ ၊ အႏွိပ္စက္ခံ ၊ အသတ္ခံခဲ့ၾကရတဲ့ သံဃာေတြလဲ သက္သက္အရူးထၿပီး လုပ္ခဲ့ၾကတာေပါ့ ။ ႏိုင္ငံေရး ၊ လူမႈေရး ၊ စီးပြားေရး ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္သံုးမ်ိဳးေအာက္မွာ အမ်ိဳး ၊ ဘာသာ ၊ သာသနာသည္ ဘယ္ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ရွိပါသလဲ ။ ကိုပိဋကတ္ဋီကာ က်မ္းျပဳဆရာမ်ား ေျဖၾကပါကုန္ .........

tharaper said...

ကိုလူေကာင္း၊ ကို set htun၊ ကိုသစၥာတို႔ေရးသားထားတာ တကယ့္စဥ္းစားဆင္ျခင္ျပီး ေရးထားတာမို႔လို႔ ေထာက္ခံပါတယ္..ဗုဒၶသာသာလူမ်ိဳးစစ္စစ္မဟုတ္ပဲ ဒီပို႔ဒ္ေတြကို ခုတုန္းလုပ္ပီး ေရးခ်င္တာ ေရးေနတဲ့ ဘာသာကြဲလူမ်ိဳးေတြရဲ႔ ေသြးထိုးမႈကို သတိထားေစခ်င္ပါတယ္.။ အေကာင္းအဆိုးေတာင္ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားမသိၾကတဲ့လူေတြ..ဒါ ႏိုင္ငံအတြက္လား..ဒါမိမိကိုယ္က်ိဳးစြန္႔တာလား..ေနာက္ စကားၾကီးစကားက်ယ္.လူေတြေကာင္းက်ိဳးဘာေတြလုပ္ျပီးျပီလဲဆိုေတာေတြကပါေသးတယ္..ကိုယ့္ကိုယ္တို္င္ေရာ ဒီလိုေျပာဆိုဖို႔ သီလ သိကၡာ စင္ၾကယ္လား..ငါးပါးသီလေတာင္လံုရဲ႔လားဆိုတာ အရင္သံုးသပ္သင့္ပါတယ္..စာေတြလဲမ်ားမ်ားဖတ္ၾကပါ..ဦးဂမၻီရလို ဦးဇင္းမ်ိဳးလဲ စာေသခ်ာဖတ္သင့္ပါတယ္။
from: www.dhamma garden.com
ဆရာအတင္မွားက အပါယ္လားႏုိင္သည္။
ဆရာအတင္မွားက အပါယ္လားႏုိင္သည္
ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္တစ္ပါး၏ ၾသ၀ါဒခံယူပြဲတစ္ခုတြင္ သီတဂူ ဆရာေတာ္ၾကီး၏
ၾသ၀ါဒတစ္ခုကုိနာၾကားရပါသည္။ “ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔ ပလႅင္ေပၚတက္တဲ႔အခါ ပလႅင္နဲ႔
တန္တဲ႔စကားကုိပဲေျပာ၊ပလႅင္ေပၚတက္ျပီး လမ္းေဘးက ကေလကေခ်ေတြေျပာသလုိစကား
မ်ဳိးကုိ မေျပာနဲ႔၊ ကေလကေခ်ေတြေျပာတဲ႔စကားမ်ဳိးကုိ ေျပာမယ္ဆုိရင္ ပလႅင္ေပၚတက္ဖုိ႔
မသင္႔ဘူး” ဟု နာၾကားရပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ ဆရာေတာ္ဘုရားသည္ တပည္႔မ်ားကုိလည္း
ဤသုိ႔ဆုံးမတတ္ပါသည္ “မင္းတုိ႔ေတြ တခ်ိန္မွာ ပလႅင္ေပၚတက္ေတာ႔မယ္ဆုိရင္ မတက္ခင္
ကတည္းက ပိဋကတ္စာေပေတြကုိ ေသခ်ာေလ႔လာ၊ ေလ႔လာျပီးမွေျပာေသခ်ာေလ႔လာျခင္းမရွိဘဲ
ေနာက္မွ မွားသြားပါတယ္ဆုိတဲ႔ ဆင္ေျခကုိမေပးနဲ႔” ဟု အျမဲဆုံးမေလ႔ရွိပါသည္။

မွန္ပါသည္၊ မည္သူမွ အမွားႏွင္႔မကင္းဟူေသာ စကားကုိ စာေရးသူ လက္ခံပါသည္၊ သုိ႔ေသာ္လည္း
ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္၏ အမွားသည္ ေစတနာအမွားပင္ ျဖစ္ေစကာမူ လူေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ
အယူအျမင္ေတြ မွားသြားႏုိင္ပါသည္။ မျပစ္မွားသင္႔သူကုိ ျပစ္မွားႏုိင္ၾကသည္။ ဘုရားရွင္က
သတၱ၀ါမ်ားအားသံသရာ၀ဋ္ဒုကၡမွ ကယ္တင္ရန္အတြက္ ထားရစ္ခဲ႔သည္႔ တပည္႔သားေၾကာင္႔
သတၱ၀ါအမ်ား အပါယ္သုိ႔ခ်ည္း သြားၾကရမည္ဆုိပါလွ်င္ ခုတ္ရာတျခား ရွရာတစ္ျခား၊
ခါးေတာင္းက်ဳိက္တလြဲ တင္တလြဲျဖစ္ေပေတာ႔မည္။ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီး ဆုံးမေတာ္မူသည္႔
“ဆရာမွားပါက တပည္အမ်ားမွာ တသံသရာလုံးေမွာက္သြားႏုိင္သည္” ကုိ
သတိျပဳဆင္ျခင္သင္႔ပါ၏။

ဤတြင္ စာေရးသူ အၾကိမ္ၾကိမ္အခါ နာၾကားေနမိေသာ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္
ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသ ၏ တရားေတာ္ကုိ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပခ်င္ပါသည္၊ မိမိကုိယ္တုိင္လည္း
အထပ္ထပ္နားၾကားပါသည္၊ စာေရးသူႏွင္႔ နီးစပ္ရာ ဒကာ ဒကာမ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း
တုိ႔ကုိလည္း လက္လွမ္းမွီသမွ် ျဖန္႔ေ၀၍ နားၾကားေစခဲ႔ပါသည္။ ဤေနရာတြင္ “တရားသိလ်က္
အက်င္႔ခက္” ဟူေသာ တရားေတာ္ထဲမွ စာေရးသူေပးခ်င္ေသာ မက္ေဆ႔ကုိသာ
ေကာက္ႏွဳတ္ေဖာ္ျပအံ႔..

“ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔ စာသင္လုိက္လုိ႔ ဘာစာေမးပြဲေတြေအာင္တယ္၊ ဘြဲ႔ထူး ဂုဏ္ထူးေတြရတယ္
စာေပေတြတတ္လာတယ္လုိ႔ နာမည္ေလးတစ္လုံးရလာတဲ႔အခါက်ေတာ႔ ၾကည္ညဳိကုိးကြယ္တဲ႔
ဒကာ ဒကာမေတြမ်ားလာတယ္ မ်ားလာေတာ႔ လာဘ္လာဘေတြ မ်ားလာတယ္၊ မ်ားလာေတာ႔
စိတ္ၾကီး၀င္လာတယ္၊ ပုထုဇဥ္တုိ႔ရဲ႕ သဘာ၀အတုိင္း မာန္မာနေတြ ျဖစ္လာတယ္၊ သင္ထားတဲ႔
စာကုိ အေၾကာင္းျပဳျပီးေတာ႔ လာဘ္လာဘေတြေပါလာတယ္ လာဘ္လာဘေတြေပါလာတာကုိ
အေၾကာင္းျပဳျပီးေတာ႔ ငါသိတယ္ ငါေတာ္တယ္ ငါတတ္တယ္ ေဘးကလည္း၀ုိင္းျပီးေျမွာက္
တာေတြ ပါလာတဲ႔အခါက်ေတာ႔ မာန္တက္လာတယ္တဲ႔ မာန္တက္လာျပီဆုိကတည္းက
သိေတာ႔သိျပီ မက်င္႔ေတာ႔ဘူး ေအာက္ေခ်လြတ္သြားျပီးတဲ႔အခါမွာ ဘာေတြျဖစ္ကုန္သတတ္တုံး
ဆုိရင္ ေျပာခ်င္ရာေျပာတာတုိ႔ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္တာတုိ႔ သူေျပာသမွ် ပရိတ္သတ္က လက္ခံေနတယ္
ဆုိရင္ ေျပာခ်င္ရာေျပာတယ္ သူလုပ္သမွ်ပရိတ္သတ္က လက္ခံေနျပီဆုိရင္လည္း လုပ္ခ်င္ရာလုပ္
တယ္ဆုိတဲ႔ အေနအထားမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ေပၚလာတယ္”

ဆရာေတာ္ဘုရားသည္ အထက္ပါတရားေတာ္ကုိ အေၾကာင္းမဲ႔ေဟာၾကားျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ပါ၊
ယခုအခါသာသနာအတြင္း၌ ေပၚေပါက္ေနေသာ ေဟာခ်င္ရာေဟာ ေျပာခ်င္ရာေျပာေနေသာ
ပုဂၢဳိလ္အခ်ဳိ႕ေၾကာင္႔သာသနာအေရးကုိ စုိးရိမ္ေၾကာင္႔ၾကေတာ္မူေသာေၾကာင္႔ ေဟာျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။

တရားမလုိက္၊ အမွားၾကဳိက္၊ ဆရာမုိက္ ႏွင္႔ လြဲပါေစ ဟု ဆႏၵျပဳရင္း…….

အရွင္၀ရသာမိ
http://www.sbay-student.org/
www.dhammaanalysis.multiply.com/

Unknown said...

mr.sober အရဲ႕ အေမးကုိေျဖရရင္၊ က်မ္းတတ္ဆရာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။

သမုိင္းေတာ္လွန္ေရးမွာ ပါတဲ့ဆရာေတာ္ေတြဟာ ဘယ္ပုံ ဘယ္နည္းနဲ႕ ပါတာလဲ အတိအက်မသိရလုိ႔ မွားတယ္မွန္တယ္ အတိအက်မေျပာႏုိင္ဘူး။ ဥပမာ ဘုရားေဟာ တရားေတြနဲ႔ ကုိက္ျပီး ညင္ညင္သာသာ နည္းလမ္းေတြကုိပဲ လမ္းျပေဟာႀကားတယ္ဆုိရင္ တကယ့္ဘုရားေဟာကုိပဲ ေဟာတယ္ဆုိရင္မွန္ပါလိမ့္မယ္။
အဲ့ဒီလုိမဟုတ္ဘဲ လူေတြကုိ ဆူႀကြလာေအာင္၊ ခံျပင္းလာေအာင္၊ ေဒါသ အထြတ္အထိပ္ေရာက္လာေအာင္ ဆြေပးတယ္ဆုိရင္ ဘုရားသားေတာ္ သကၤန္းဝတ္ႀကီးျဖစ္ရက္နဲ႔လုပ္သင့္ မလုပ္သင့္ အေျဖက ရွင္းပါတယ္။
သံဃာေတြ ေမတၱာပုိ႔ ရုံ ပုိ႔တာ မမွားဘူး။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ေမတၱာ ပုိ႔ခ်င္တာလား၊ စီတန္းျပီး လူေတြကို ဆြေပး ေဒါသပြားေအာင္လုပ္ေပးတာလား ပါတဲ့ကုိယ္ေတာ္ေတြကုိယ္တုိင္ပဲသိမယ္။
ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ လူေတြကုိ ေသြးဆူေအာင္၊ တက္ႀကြေအာင္လုပ္တာ ဘာမွ ေျပာစရာမရွိဘူး။ အဲ့ဒါလူေတြ၊ အခုဟာက ဘုရား သားေတာ္ သံဃာေတြ။ ခရစ္ယာန္ ဓမၼဆရာလည္းမဟုတ္သလုိ၊ ဗလီဆရာေတြလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဗုဒၶ အလုိက်ပဲေနရမယ္။ ဗုဒၶ က သံဃာေတြ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ႀကဆုိျပီး မွာေတာ္မမူခဲ့ဘူး။ လူေတြ စိတ္ဝမ္းျငိမ္းခ်မ္းေအာင္လုပ္ဖုိ႔၊ ကုသုိလ္တရား ပြါးမ်ားေစဖုိ႔ ပဲ မွာခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီအေရး အခင္း မွာ ဘုန္းႀကီးေတြကုိ ကူတဲ့ လူေတြ မမွားဘူး။ ဘယ္သူ႔မဆုိ ဆာေလာင္ေနသူ၊ ပူေလာင္ေနသူကုိ အရိပ္ေပးတာ၊ ေကြ်းတာ၊ ေရတုိက္တာ လုပ္ႀကမွာပဲ။ ေက်ာင္းသားေတြဆုိလည္းေပးမွာ ေကြ်းမွာပဲ။
ရွင္းရွင္းေလးပါ.. သံဃာ ႏုိင္ငံေရးသိပ္စိတ္ဝင္စားေနရင္ လူထြက္၊ ျပီးရင္ ကုိယ္လုိခ်င္တဲ့ လြတ္လပ္ေရး၊ ဒီမုိကေရစီ၊ အခြင့္အေရးရျပီ ေက်နပ္ျပီဆုိ ရဟန္းျပန္ဝတ္။ ပါရာဇိက မက်ထားရင္ ျပန္ဝတ္လုိ႔ရတယ္တဲ့ အေပၚမွာ တတ္ကြ်မ္းသူမ်ားကလည္း ေျပာထားျပီးျပီ။ သကၤန္းဝတ္ႀကီးတကားကားနဲ႔ ဒီလုိလုပ္ေနတာကေတာ့ ေကာင္းလားမေကာင္းလား ကုိယ့္ဟာကုိယ္ စဥ္းစားသာႀကည့္ေပေတာ့။
အဲ့ဒီအေရး အခင္းမွာ တခ်ိဳ႕ ဘုန္းႀကီးေတြ ရဲေတြကုိ ထုိင္ရွိခုိးေနတဲ့ပုံ (တကယ္ဟုတ္လား မဟုတ္လားေတာ့မသိဘူး) ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ရုပ္ဆုိးတယ္။ အက်ိဳးဆက္က ဘာသာျခားေစာ္ကားသူတစ္ေယာက္ ရဲ႕ ဘေလာက္မွာ တင္ျပီးေစာ္ကားတာ ခံလုိက္ရတာပဲ။
သံဃာ သကၤန္းဝတ္နဲ႔ ႏုိင္ငံေရး မလုပ္သင့္တာကုိေျပာေနတာ၊ သံဃာ သကၤန္းစြန္႔ လူဝတ္လဲျပီး ႀကိဳက္တဲ့ ႏုိင္ငံေရး လုပ္၊ ဘာမွ ေျပာစရာမရွိဘူး။
သံဃာ ႏုိင္ငံကိစၥ၊ လူကိစၥ အလြန္အကြ်ံ ဝင္ပါရမယ္လုိ႔ ဘုရားေဟာထားသလား၊ မပါရဘူးလုိ႔ ဘုရားေဟာထားသလား၊ ရွင္းရွင္းေလး။
သံဃ နာယက အဖြဲ႕ တာဝန္ေက်တာ မေက်တာ တစ္ပုိင္း၊ သကၤန္းဝတ္ႀကီးနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးထဲေလွ်ာက္ပါေနတာ တစ္ပုိင္း။

my love said...

ေမာင္သစၥာ ေရ ခင္ဗ်ားက ဘုရား၀ိနည္းေတာ္ကို မကိုးကားပဲ သံဃလုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြကို ကိုးကားေျပာဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားေထာက္ခံေနတဲ့ သံဃမဟာနာကဆရာေတာ္ေတြကေကာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြကို တကယ္လိုက္နာရဲ႕လားဆိုတဲ့ ေလ့လာၾကည့္ဖူးပါသလား အာဏာရွင္အလိုက် ခိုင္းတိုင္း လိုက္ျပီးအမိန္႕ထုတ္ အေရးယူေနတာမွန္သမွ် လုပ္ထံုးလုပ္နည္းနဲ႕ ညီတယ္လို႕ဆိုလုိတာလား၊ သံဃလုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြဟာ ေကာင္းပါတယ္ အဲဒီ့လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြကို ေဖါက္ဖ်က္ခ်င္သလို ေဖါက္ဖ်က္ေနတာ ဘယ္သူေတြလဲ သံဃာေလာကၾကီးမွာ အေပၚယံ စာေမးပြဲစနစ္ေတြကအစ စစ္အာဏာရွင္အလိုက် ဖ်က္ဆီးခဲ့တဲ့အဖြဲ႕ဟာ ဘယ္အဖြဲ႕ၾကီးလဲ ခင္ဗ်ားလဲ သိသင့္သေလာက္သိျပီးျဖစ္မွာ မသိခ်င္ေရာင္ေဆာင္ေနတာမ်ဳိးမျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး၊ မဟန နဲ႕ ဦးဂမၻီရ ဘယ္သူက ပိုျပီးမတရားမႈပိုမ်ားလဲဆိုတာ ယေန႕ထုတ္လိုက္တဲ့ ဦး၀ီရသူရဲ႕ သေဘာထားထုတ္ျပန္ခ်က္ကို ဖတ္ၾကည့္ပါလို႕ပဲ တိုက္တြန္းပါရေစ၊ တရားမွ်တေတာ သေဘာထားထုတ္ျပန္ခ်က္ျဖစ္လို႕ပါ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္

အျမင္သစ္ said...

ဟင္းဟင္း .... post ေတြထဲမွာေတာ့ ဆရာလူတတ္ေတြအမ်ားသား..ပါကလား။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ျပန္ၾကည့္လိုက္ၾကပါ၊ ကိုယ္ဟာ လူေတြေကာင္းက်ိဳးဘယ္ေလာက္ေတာင္ သယ္ပိုးၿပီးျပီးလဲလို႔။(ရဟန္းပညာရွိ၊လူပညာရွိမ်ားခင္ဗ်ား..... အဲေလာက္ပဲေလာေလာဆယ္ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္)
ဘာတဲ့ အေပၚမွာ nlabr ေျပာထားတာ (တရားမွ်တေရးဆိုတဲ့ အေျခခံေလာကပါလတရားေတြမေစာင့္ထိမ္းသေရြ႔ေတာ့ ပိဋကတ္ေတြ မိုးပ်ံေအာင္တတ္ေနလည္း သိပညာတတ္မွတစ္ပါးႏြားထက္ပိုသာ) ဆိုလား ဘာဆိုလား

Anonymous said...

nlabr ------ u r very exactly right. WE ARE WELCOME. Anybody who was afraid of saying right is look like animals.If knowledge is wrong, comment is ---------------------low level.

Powered by Blogger.