ဦးဂမၻီရသတင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အရွင္၀ီရသူ၏ သေဘာထား ထုတ္ျပန္ခ်က္

၁၉.၂.၂၀၁၂-ရက္စြဲပါ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ သတင္းစာမ်ား၌ပါရွိေသာဦးဂမၻီရသတင္းႏွင့္ပတ္သက္၍

       အရွင္၀ီရသူ၏ သေဘာထား ထုတ္ျပန္ခ်က္။ (၂၀.၂.၂၀၁၂) ၁၃၇၃-ခု၊ တပိုတဲြလဆုတ္(၁၃)ရက္။

(က)    ဦးဂမၻီရသည္ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ခ်မွတ္ထားေသာ က်င့္၀တ္ဥပေဒ မ်ားကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈခဲ့ပါသည္။
          တရား၀င္ေလွ်ာက္ထားတင္ျပ၍ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ရယူႏိုင္ပါလ်က္ ဥပေဒမဲ့ ျပဳမူခဲ့ပါသည္။ သကၤန္းျပန္၀တ္ သည္ကို နားလည္ေပးႏိုင္ေသာ္လည္း ခ်ိပ္ပိတ္ထားသည့္ ေက်ာင္းမ်ားကို ေသာ့ဖ်က္၀င္ေရာက္ျခင္းသည္ ဘုရားသားေတာ္တို႔၏ အျပဳအမူ မဟုတ္သလို၊ ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းလည္း မက်ပါ။ ဒီမ္ုိကေရစီကို လိုလားသူ၊ ဒီမိုကေရစီကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူတိုင္းသည္ ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းက် ေဆာင္ရြက္ဖို႔ လြန္စြာလိုအပ္ပါသည္။ မင္းမဲ့စ႐ုိက္ဆန္စြာ အၾကမ္းဖက္လုပ္ရပ္မ်ဳိးကို ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
          သုံးႀကိမ္တုိင္ စာဆင့္ေခၚပါလ်က္ ႐ုံးေတာ္သို႔ မသြားေရာက္ျခင္းသည္ သံဃာ့အဖဲြ႕အစည္းကို မေလးစားရာ က်သလို မထီမဲ့ျမင္ျပဳမူရာလည္း ေရာက္ပါသည္။ တာ၀န္မေက်သည့္ မိဘပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း သားသမီးဟူသည္ မိဘေခၚလွ်င္ လာရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
          ပုိ၍ဆိုးသည္မွာ-ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက အႏူးအညြတ္ ေမတၱာရပ္ ခံပါလ်က္ “မိမိလိုသံဃာတစ္ပါးအတြက္ လိုအပ္မည္မထင္ေၾကာင္းႏွင့္ သကၤန္း၀တ္ခြင့္ျပဳရန္ ေလွ်ာက္ထားသြား မည္မဟုတ္ေၾကာင္း’’တင္းခံျငင္းဆန္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ျငင္းဆန္ျခင္းျဖင့္ ဦးဂမၻီရသည္ စစ္အာဏာရွင္နည္းတူ ဥပေဒအထက္သို႔ ေရာက္ရွိသြားပါေတာ့သည္။
(ခ)     ဦးဂမၻီရ ေလွ်ာက္ထားသည့္ အခ်က္(၁၀)ခ်က္ပါ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို ေလွ်ာက္ထားခြင့္ျပဳသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃာ့မဟာနာယက ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားအား ေလးစားၾကည့္ညိဳမိပါသည္။
          ဦးဂမၻီရ ေလွ်ာက္ထားသည့္ အခ်က္မ်ားတြင္ ေရႊည၀ါဆရာေတာ္ ဦးပညာသီဟအား သာဓုဗုဒၶ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းတိုက္မွ တစ္လအတြင္းထြက္ခြာရန္ ႏွင္ထုတ္ျခင္းကို ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း၊ အက်ဥ္းသား(၄၁၅)ဦးတြင္ ပါ၀င္ေသာ ရဟန္း(၄၃)ပါးအား အက်ဥ္းေထာင္မွလြတ္ေျမာက္ရန္ ႏိိုင္ငံေတာ္သံဃာ့ မဟာနာယကက ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းမရွိသျဖင့္ အေလးနက္ရႈတ္ခ်ၾကာင္းတို႔ ပါ၀င္သည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။
(၂)
ကန္႔ကြက္ထိုက္သည္ကိုကန္႔ကြက္ျခင္း၊ရႈတ္ခ်ထိုက္သည္ကို ရႈတ္ခ်ျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဦးဂမၻီရ၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ အျပည့္အ၀ မွန္ကန္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားက “ခ်စ္သားတို႔ ငါဘုရားမွာ အျပစ္ရွိ လွ်င္လည္းေထာက္ျပၾက’’ ဟုမိန္႔ေတာ္မူဖူးပါသည္။  ဟႏၵ ဒါနိ ဘိကၡေ၀ ပ၀ါေရမိ ေ၀ါ နစေမ ကိဥၥိ ဂရဟထ ကာယိကံ ၀ါ ၀ါစသိကံ ၀ါ ။ (သဂါထာ၀ဂၢ ပါဠိ၊ ပ၀ါရဏာသုတ္) “ရဟန္းတို႔ ယခုအခါ၌ ငါဘုရားသည္ သင္တို႔အား ဖိတ္ၾကား၏။ ငါ၏ တစ္စုံတစ္ခုေသာ ကိုယ္အမူရာ ႏႈတ္အမူရာကို သင္တို႔မကဲ့ရဲ႕ဘဲ ရွိၾက ကုန္၏ေလာ။’’ (၎သုတ္ျမန္မာျပန္)
          န စ ကိဥၥီတိ ပုစၦနေတၳ နကာေရာ။ ကႎ ေမ ကိဥၥိ ဂရဟထ?
          ယဒိ ဂရဟထ, ၀ဒထ, ဣစၦာေပမိ ေ၀ါ ၀တၱဳႏၱိ အေတၳာ။ (၎၊႒။၂၅၃)
          ေရႊည၀ါဆရာေတာ္အား ႏွင္ဒဏ္ေပးျခင္းသည္ ျပစ္မႈ႕ႏွင့္၊ျပစ္ဒဏ္ လုံး၀မွ်တသည့္ အမိန္႔ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ အက်ဥ္းက်သံဃာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ သံယာ့မဟာနာယက အဖြဲ႕စည္းအဆင့္ဆင့္က သက္သာေအာင္၊ လြတ္ေျမာက္ေအာင္၊ ဘာတစ္ခုမွ် ေဆာင္ရြက္ခ်က္မရွိပါ။ ဖမ္းဖို႔သာ လုပ္တတ္ျပီး၊ လြတ္ေရးကို လုံး၀ စိတ္မ၀င္စားသည့္ စစ္အာဏာရွင္အက်င့္ဆိုးၾကီးကို အေမြခံက်င့္သုံးေနသည့္ လက္နက္မကိုင္သည့္ အာဏာရွင္ အဖြဲ႕အစည္းၾကီးျဖစ္ေနသည္မွာလည္း အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးဂမၻီရ၏ ကန္႕ကြက္ျခင္း၊ အေလးအနက္ရႈတ္ခ်ခ်င္းကုိ အျပည့္အ၀ ေထာက္ခံေၾကာင္း အတိအလင္း ေၾကျငာ ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဦးဂမၻီရသည္ ဂုဏ၀ုၯိ၊ ၀ယ၀ုၯိဂုဏ္ကို မေလးစားမလိုက္နာဘဲ ေထရ္ႀကီး၀ါႀကီး ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအား ႏိုင္ငံေရးအရ ထိုးႏွက္ႏွိပ္နယ္သည့္ သေဘာသက္ေရာက္သြားပါသည္။ ဓမၼကို ျမတ္ႏိုးသူျဖစ္လွ်င္ ေမတၱာရပ္ခံ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာ - ေရႊည၀ါဆရာေတာ္ အေပၚ ခ်မွတ္ထားေသာ ျပစ္ဒဏ္ကို ျပန္လည္ စဥ္းစားသုံးသပ္၍ ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးေစလိုပါသည္ဘုရား။ (၀ါ)ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးပါရန္ အႏူးအညြတ္ ေမတၱာရပ္ခံ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား-ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
          ကန္႔ကြက္ျခင္း၊ ႐ႈတ္ခ်ျခင္းေ၀ါဟာရမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးေလာက၌ တြင္က်ယ္ေနေသာ ေ၀ါဟာရမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္လိုက မီဒီယာမ်ားမွ တစ္ဆင့္ ကန္႔ကြက္ႏုိင္ပါသည္။ ႐ႈတ္ခ်ႏိုင္ပါသည္။ ကမၻာေအး႐ုံး ထဲ၀င္၍ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအား တိုက္႐ိုက္ မေလွ်ာက္ထားသင့္ပါ။ မ႐ုိေသ မေလးစားရာ၊
(၃)
ေစာ္ကားေမာ္ကားျပဳရာ ေရာက္ေနပါသည္။ မိမိအျပဳ အမူကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ရဟန္း၊ ရွင္၊ လူအေပါင္း အကုသိုလ္မ်ား မတိုးပြားေစသင့္ပါ။
(ဂ)     ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို အမွန္တကယ္ က်င့္သုံးလိုပါလွ်င္ ေထာက္ခံျခင္း၊ ကန္႔ကြက္ျခင္း၊ ခ်ီးက်ဴးျခင္း၊ ရႈတ္ခ်ျခင္းတို႔ကို လြတ္လပ္စြာ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ေပးရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္မ်ား၌ သမၼတလည္း အေ၀ဖန္ခံရပါသည္။ တရားစြဲခံရပါသည္။ ပုပ္ရဟန္းမင္းၾကီးလည္း အေ၀ဖန္ခံရပါသည္။ တရားစြဲခံရပါသည္။ အေ၀ဖန္မခံႏိုင္၊ တရားစြဲမခံႏိုင္လွ်င္ ကုလားထိုင္ေပၚမထိုင္သင့္ပါ။
          ယခုကိစၥ၌ ဦးဂမၻီရ၏ ကန္႔ကြက္ရႈတ္ခ်မႈကို မခံမရပ္ျဖစ္ေနေသာ ပုဂၢဳိလ္တစ္စုက ဦးဂမၻီရကို ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ ေႏွာင္လိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသို႔ အေၾကာင္းျပႏိုင္ေလာက္ေအာင္ လုံေလာက္ေသာ ဆင္ေျခမရွိ ေသာေၾကာင့္ ဥပေဒမဲ့ လုပ္ရပ္ကို အျပစ္ပုံခ်ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ သံဃာေတာ္မ်ားအေနျဖင့္ တရား၀င္ ရပ္တည္ႏိုင္သည့္ ဥပေဒလမ္းေၾကာင္းမွ သိမ္ေမြ႕ျငင္ သာစြာ ေလွ်ာက္လွမ္းျခင္းျဖင့္ သူတစ္ပါး၏ ေထာက္ကြက္မရေအာင္ ျပဳမူေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။ သံဃာထု အေပၚ အုပ္မုိးခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားေသာ တရားမမွ်တသည့္ မည္သည့္ကန္႔သတ္ခ်က္ မ်ဳိးကိုမဆို ျငိမ္းခ်မ္းေသာ နည္းျဖင့္ စည္းလုံးညီညြတ္စြာ ဖယ္ရွားရွင္းလင္းသင့္ပါသည္။
          သေမၼာဒမာန ဇာတ္ေတာ္အတိုင္းပင္
          ျပိဳင္တူ-မ-လွ်င္-လြတ္ႏိုင္ပါသည္။
          ျပဳိင္တူ-မ-လွ်င္-ျငိမ္းႏိုင္ပါသည္။
          ျပဳိင္တူ-မ-လွ်င္-ခ်မ္းသာႏိုင္ပါသည္။
ေမတၱာေရွ႕ထား ၊မရျငားေသာ္၊ က်ားႏွင့္ဆိတ္မ၊ စိၾတဂီ၀ါ၊
မ်ားစြာခိုသင္း၊ ငုံးခပင္းတို႔၊ မၾကြင္းကိုယ္စီ၊ ပိုက္ကိုခ်ီသို႔၊
ညီညီညာညာ၊ သက္စြန္႔ရာ၏။(မဃ။၂၂၁)
ျငိမ္းခ်မ္းေရးပန္းတိုင္သို႔ ဦးတည္လွ်က္

                                                ၀ီရသူ(မစိုးရိမ္)
                                      ဘဒၵႏၱ ၀ိစိတၱာဘိ၀ံသ၊ ဓမၼသဟာယေက်ာင္း၊ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္၊ မႏၱေလးျမိဳ႕။
 by Ashin Vicittabhivamsa
ဦးဂမၻီရသတင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အရွင္၀ီရသူ၏ သေဘာထား ထုတ္ျပန္ခ်က္ ဦးဂမၻီရသတင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အရွင္၀ီရသူ၏ သေဘာထား ထုတ္ျပန္ခ်က္ Reviewed by သစ္ထူးလြင္ on 10:09 Rating: 5

38 comments:

Anonymous said...

သာဓု သာဓု သာဓု ပါဘုရား။

Anonymous said...

ေကာင္းျမတ္ေသာသေဘာထားထုတ္ျပန္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္ဘုရား..
ႏွစ္ဘက္မွ်တေအာင္ျပထားေသာ.ထုပ္ျပန္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္..

Thet said...

တရားမ်ွတေသာ သမာသမတ္ရွိေသာ ထုုတ္ျပန္ခ်က္ျဖစ္၍ ေက်းဇူးတင္ပါသည္ အရွင္ဘုုရား

tharaper said...

မွန္ကန္သင့္ျမတ္ပါတယ္ ဘုရား..

reeferminnzaw said...

ေလးစားမိပါသည္ဘုရား ဘာသာသာသနာအက်ိုဳး တိုင္းျပည္ႏွင္.လူမ်ိဳး
အက်ိဳးအတြက္ အရွင္ဘုရား မားမားမတ္မတ္ဆက္လက္ရပ္တည္ပါရန္ေလးစားစြာေလၽႊာက္ထားေတာင္းပန္
အပ္ပါသည္ဘုရား။

myochit said...

ဆရာေတာ္၀ီရသူသည္ သတ္တိ၊ ဗ်တ္တိႏွင့္ျပည့္စုံေသာ ေထရ္အရွင္ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာျပည္ရဲ့ ၂၁ရာစု သူရဲေကာင္း အရွင္ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ့ကား ဒုတိယေအာင္ဆန္းဟုပင္ ထင္မွတ္၏။ က်ေနာ္တို့ျပည္သူ အေနျဖင့္ ဆရာေတာ္၀ီရသူအား ၀န္းရံေပးၾကပါ။ ဆရာေတာ္သည္ ေထာင္အတြင္း ၈ႏွစ္ၾကာသီတင္းသုံးခဲ့၏။ အမ်ိဳးသားေရးအတြက္ အသက္ေပးလွဴထားေသာ၊ လိုအပ္လွ်င္ ေထာင္အတြင္းသို့ ျပန္၀င္မည္ဟု အဓိ႒ာန္ထားေသာ၊ သစ္စာ၊ သမာဓိ၊ ပညာႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ၊ ဆရာေတာ္သည္ ေထာင္နန္းစံစဥ္ သတင္းမီဒီယာႏွင့္ ကင္းကြာခဲ့ေသာ၊ ေလာကဓံအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျဖတ္ေက်ာ္ကာ ဆက္ေလွ်ာက္လွမ္းမည့္ အမိျမန္မာျပည္ရဲ့ သူရဲေကာင္း ေထရ္အရွင္အား ရိုေသဦးခိုက္ ဂါရ၀ျပဳလိုက္ပါသည္ဘုရား။ မွတ္ခ်က္/ ဆရာေတာ္ေရးသားထားေသာ က်မ္းစာေပႏွင့္ေဟာေျပာေခြမ်ားကို ဖတ္ရွဳ နားဆင္ၾကည့္လွ်င္ ေလးစားၾကည္ညိဳဖြယ္ဂုဏ္ေတြ ေပၚလြင္လာပါလိမ့္မည္။အေ၀းေန- တပည့္

Unknown said...

ေက်းဇူးပါဘုန္း၂...
အရမ္းေကာင္းတဲ့ သေဘာထားပါ...
***အက်ဥ္းက်သံဃာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ သံယာ့မဟာနာယက အဖြဲ႕စည္းအဆင့္ဆင့္က သက္သာေအာင္၊ လြတ္ေျမာက္ေအာင္၊ ဘာတစ္ခုမွ် ေဆာင္ရြက္ခ်က္မရွိပါ။ ဖမ္းဖို႔သာ လုပ္တတ္ျပီး၊ လြတ္ေရးကို လုံး၀ စိတ္မ၀င္စားသည့္ စစ္အာဏာရွင္အက်င့္ဆိုးၾကီးကို အေမြခံက်င့္သုံးေနသည့္ လက္နက္မကိုင္သည့္ အာဏာရွင္ အဖြဲ႕အစည္းၾကီးျဖစ္ေနသည္မွာလည္း အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ******

aprilaung444@gmail.com said...

ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္တို႕ဘုရား....
တပည့္ေတာ္ရိုေသစြာေလ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ ဘုရား..
ယခုျဖစ္ပ်က္ေနသမွ်မွာ
ဆရာေတာ္မ်ား၏မကင္းတတ္ေသာအမွားအယြင္းအနည္းငယ္ကို
အေျချပဳျပီး အာဏာရွင္အစိုးရမွသံဃာသင္းခြဲေနေသာကိစၥျဖစ္ပါတယ္ဘုရား။
ဆရာေတာ္မ်ားမွစည္းလံုးစြာတြန္းလွန္ႏိုင္ပါေစဘုရား။
၇ိုေသစြာျဖင့္
တပည့္

Synergy said...

ေအာ္ သာသနာေတာ္ေတာ့ ညစ္ႏြမ္းၿပီ၊ သာသနာ့အက်ဳိးသယ္ပိုးခ်င္လ်င္ ဘုရားစကားကို အရင္နားေထာင္ပါ။ ၀ိနည္းေတာ္ေတြေတာင္ လံုေအာင္ မေစာင့္ႏုိင္လွ်င္ အဘယ္သို႔ သာသနာျပဳမည္နည္း၊ ရဟန္းျဖစ္ၿပီး ရဟန္းက်င့္၀တ္ေတာင္မသိလွ်င္ အမ်ဳိးသားေရးအား ဘယ္လုိဘယ္နည္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည္နည္း။ အမ်ဳိးသားေရးေဆာင္ရြက္လုိလ်င္ လူ၀တ္လဲပါ၊ အေမစုတို႔လုိ၊ ဦးမင္းကိုႏုိင္တို႔လို ေလးစားစြာ ေထာက္ခံပါမည္။

Once Myanmar said...

We respectfully agreed such a balanced, brave and righteous declaration.

ေမာင္မွန္ said...

အရွင္ဘုရားလို အၿမင္က်ယ္က်ယ္နဲ႔ေထာက္ၿပမည္႔ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေမွ်ာ္ေနတာ ၾကာၿပီဘုရား၊ တပည္႔ေတာ္တို႔ လူမ်ိဳးက သူမ်ားၿဖဴရင္ ၿဖဴၾကတာ၊ မဲတယ္ေၿပာရင္၀ိုင္းမဲကုန္ၾကတာအေတာ္ခက္တယ္ဘုရား၊ တပါတည္း ေရႊည၀ါဆရာေတာ္အေနႏွင္႔ ကိုယ္လုပ္မည္႔ သာသနာၿပဳလုပ္ငန္းေတြကို ေစတနာရွင္းရွင္းႏွင္႔ လုပ္သင္႔ၿပီလို႔ထင္ပါသည္၊ မီဒီယာကေန ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကို သြယ္၀ိုက္ေသာနည္းမ်ားၿဖင္႔ ပုတ္ခက္ေၿပာဆိုမွဳေတြေၾကာင္႔ မဟာနာယကဆရာေတာ္ၾကီးေတြကို ရစရာမရွိေအာင္ ေစာ္ကားၾကတာေတြ ၿမင္ရ ေတြ႔ရတာ အင္မတန္စိတ္မေကာင္းၿဖစ္ရပါတယ္ဘုရား၊ ဆရာေတာ္၀ီရသူ မိန္႔သလို ဘုရားသားေတာ္တို႔ ၿပဳမူရမည္႔ အၿပဳအမူ၊ အေၿပာအဆို ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ၾကမွ လူဒကာ၊ ဒကာမမ်ား သိမ္ေမြ႔ၾကမွာၿဖစ္ပါတယ္ဘုရား၊ ေခါင္းေဆာင္လုပ္မည္႔ မည္သူမဆို သူမ်ားထက္ပိုၿပီး နဴးညံ့သိမ္ေမြ႔ၾကရမွာၿဖစ္သလို ဒါေတြဟာ လူတိုင္းမွာရွိသင္႔သည္႔ တန္ဖိုးေတြၿဖစ္ပါတယ္ဘုရား..

Anonymous said...

a monk ,, trying to save a country ,, beaten in jail ,, stand for people ,, but now ? ? ?

ေက်ာ္ထိုက္ said...

မွန္ပါတယ္ ဘုရား...အရွင္ ဘုရား ရွင္းျပ တာ သဘာ၀ က်ျပီး သင့္ေလ်ာ္ပါသည္ ဘုရား..တပည့္ေတာ္တို႔လည္း ပိုျပီး သိရတာေပ့ါ ဘုရား...

ဘုန္းဘုန္း said...

ဦး၀ီရသူေရ-
အရွင္ဘုရားနဲ႔ တပည့္ေတာ္က လြန္ခ့ဲတ့ဲ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ တိုက္သစ္မွာ အတူေနခ့ဲၾကစဥ္က ရင္းႏွီးတ့ဲ မိတ္ေဆြေတြ ျဖစ္ခ့ဲၾကပါတယ္။
အခု ဦးဂမၻီရရဲ႕ လုပ္ရပ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အရွင္ဘုရားနဲ႔ တပည့္ေတာ္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ေတာ့ သေဘာတူတယ္-လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။
မတူတာေတြကို ေျပာရရင္ ဦးဂမၻီရရဲ႕ “ကန္႔ကြက္တယ္” “ရႈပ္ခ်တယ္” ဆိုတ့ဲ အသုံးအႏႈန္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အရွင္ဘုရားက “ကန္႔ကြက္ထိုက္သည္ကို ကန္႔ကြက္ျခင္း၊ ႐ႈပ္ခ်ထိုက္သည္ကို ႐ႈပ္ခ်ျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဦးဂမၻီရ၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ အျပည့္အ၀ မွန္ကန္ပါသည္” ဆိုၿပီး ေထာက္ခံခ်က္ေပးထားပါတယ္။
သာမန္အားျဖင့္ ၾကည့္ရင္ ကန္႔ကြက္ထိုက္လို႔ ကန္႔ကြက္တာ၊ ႐ႈပ္ခ်ထိုက္လို႔ ႐ႈပ္ခ်တာဟာ မွန္တယ္လို႔ ေျပာႏိုင္သည့္တိုင္ေအာင္ တကယ္တန္း ကန္႔ကြက္ထိုက္သလား ႐ႈပ္ခ်ထိုက္သလား-ဆိုတာကိုေတာ့ စိစစ္ဖို႔လိုမယ္ေနာ္။ အတၱေနာမတိနဲ႔ ဆုံးျဖတ္တာမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူး။ အ႐ွင္ဘုရားေျပာတ့ဲ “ေရႊည၀ါဆရာေတာ္အား ႏွင္ဒဏ္ေပးျခင္းသည္ ျပစ္မႈႏွင့္ျပစ္ဒဏ္ မမွ်တသည့္ အမိန္႔ အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္” ဆိုတ့ဲ အေၾကာင္းျပခ်က္ေလာက္နဲ႔ေတာ့ မလုံေလာက္ပါဘူး။ ေ႐ႊည၀ါ ေနတ့ဲ သာဓုေက်ာင္း ပိုင္ဆိုင္မႈက အစ၊ မဟနရဲ႕ တရားေဟာခြင့္ပိတ္တာ အလယ္၊ ရန္ကုန္က ဆရာေတာ္ေတြရဲ႕ တုပ္တုပ္မွ မလႈပ္ဘဲ ၿငိမ္ေနတာအဆုံး အားလုံးကို ေလ့လာသုံးသပ္ၿပီးမွ ေကာက္ခ်က္ဆြဲသင့္တယ္။ ေရႊည၀ါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မဟနရဲ႕ ထုတ္ျပန္ခ်က္ေတြထဲမွာ အရွင္ဘုရားနဲ႔လဲ သိကၽြမ္းတ့ဲ သူေ႒းတန္းဆရာေတာ္ (ဘဒၵႏၲမာနိတသိရီဘိ၀ံသ) ကိုယ္တိုင္ အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ဆရာေတာ္အေနနဲ႔ လက္မွတ္ထိုးထားပါတယ္ေနာ္။ ဒီဆရာေတာ္ဟာ မဟုတ္မတရား လုပ္မယ့္ဆရာေတာ္မ်ိဳးလား။ အရွင္ဘုရား ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားၾကည့္ပါဦး။
ေနာက္ၿပီး ျပစ္မႈနဲ႔ ျပစ္ဒဏ္ဆိုတာကို အရွင္ဘုရားက ေျပာလာေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ ျပန္ေျပာလိုက္ဦးမယ္။ ျဖစ္ရပ္အားလုံးမွာ ျပစ္မႈနဲ႔ ျပစ္ဒဏ္ မွ်ရမယ္လို႔ ဘယ္လိုလုပ္ သတ္မွတ္ႏိုင္မွာလဲဘုရား။ ပါရာဇိကဏ္ပါဠိေတာ္ထဲမွာ အိမ္ရွင္တစ္ေယာက္ ဧည့္သည္လာလည္ခိုက္မို႔လို အိမ္မွာ ေမြးထားတ့ဲ ဆိတ္တစ္ေကာင္ကို သတ္ၿပီး ဧည့္၀တ္ျပဳခ့ဲတာ ဆိတ္သတ္တ့ဲအကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပးတ့ဲအခါ ဆိတ္ေမြးနဲ႔ အမွ် ခံစားရတယ္-လို႔ ဆိုတယ္မို႔လားဘုရား။ ဒါကို ျပစ္မႈနဲ႔ ျပစ္ဒဏ္မမွ်တလိုက္ေလျခင္း-လို႔ ေျပာဦမွာလား။
အရွင္ဘုရားတို႔ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္မွာဘဲ စာအံေက်ာင္းမတက္လို႔ ဘုရား၀တ္တက္ မလိုက္လို႔ ဆိုၿပီး ေက်ာင္းကေန ႏွင္ထုတ္ရတာမ်ိဳးေတြ ႐ွိေနတုန္းပဲမို႔လားဘုရား။ ဒါကိုေရာ ဘယ္လို ေျပာမလဲ။

ဘုန္းဘုန္း said...

“အက်ဥ္းက်သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ သံဃနာယကအဖြဲ႕အစည္းအဆင့္ဆင့္က သက္သာေအာင္ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ဘာတစ္ခုမွ် ေဆာင္ရြက္ခ်က္ မရွိပါ။ ဖမ္းဖို႔သာ လုပ္တတ္ၿပီး လြတ္ေရးကို လုံး၀ စိတ္မ၀င္စားသည့္ စစ္အာဏာ႐ွင္အက်င့္ဆိုးႀကီးကို အေမြးခံက်င့္သုံးေနသည့္ လက္နက္မကိုင္သည့္ အာဏာ႐ွင္အဖြဲ႕အစည္းႀကီး ျဖစ္ေနသည္မွာလည္း အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။” ဆိုတာကေတာ့ အ႐ွင္ဘုရားအေနနဲ႔ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းအဆင့္ဆင့္ရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္အတိုင္းအတာကို မသိလို႔ ဆိုမိတာ ျဖစ္မယ္လို႔ပဲ ယူဆပါတယ္။
ႏိုင္ငံေရးမႈနဲ႔ ေထာင္က်သြားတ့ဲ သံဃာေတြအားလုံးကို ဒီေန႔ ဒီအခ်ိန္အထိ အာဏာပိုင္ေတြက ႏိုင္ငံေရးမႈလို႔ မေျပာေသးပါဘူး။ အားလုံးကို အျပစ္႐ွိလို႔ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒနဲ႔ အေရးယူတာပါဆိုတ့ဲ စကားက မၾကားခ်င္မွ အဆုံးပါ။ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ လုပ္ထုံးေတြမွာလဲ ျပစ္မႈဆိုင္ရာနဲ႔ အေရးယူခံရရင္ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းအဆင့္ဆင့္က ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ခြင့္ မရွိဘူး-ဆိုတာ အတိအက် ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘယ္လုိလုပ္မလဲဘုရား။ မဟနအပါအ၀င္ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းေတြအေနနဲ႔ ကိုယ့္အဖြဲ႕အစည္း၀င္ သံဃာေတြအတြက္ အကူအညီေပးခ်င္သည့္တိုင္ေအာင္ ေပးလုိ႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒါကိုမွ မျဖစ္မေန အကူအညီေပးရမယ္၊ အစိုးရကို ဆရာေတာ္ႀကီးေတြအေနနဲ႔ ေျပာေပးရမယ္-လုိ႔ ဆိုလာရင္ေတာ့ ဒါဟာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ျမစ္ႀကီးနားတို႔ ပူတာအိုတို႔ေရာက္ေအာင္ တြန္းပို႔ေပးသလုိ ျဖစ္ေနမွာဘဲ။
“ကန္႔ကြက္ျခင္း၊ ႐ႈပ္ခ်ျခင္း” ဟူေသာ ေ၀ါဟာရမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးေလာက၌ တြင္က်ယ္ေနေသာ ေ၀ါဟာရမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္လိုက မီဒီယာမ်ားမွ တဆင့္ ကန္႔ကြက္ႏိုင္ပါသည္၊ ႐ႈပ္ခ်ႏိုင္ပါသည္။ ကမၻာေအး႐ုံးထဲ၀င္၍ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအား တိုက္႐ိုက္ မေလွ်ာက္ထားသင့္ပါ” ဆိုတ့ဲ အ႐ွင္ဘုရားရဲ႕ အယူအဆကို တပည့္ေတာ္နားလည္တာကေတာ့ အ႐ွင္ဘုရားလိုပဲ မီဒီယာကေန “သမိုင္း၏ တရားခံ” လို စာမ်ိဳးေတြေရးၿပီး သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းကို ႀကိဳက္သလို ကန္႔ကြက္၊ ႀကိဳက္သလို ႐ႈပ္ခ်။ ဒါေပမ့ဲ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းေရွ႕ ေရာက္ရင္ေတာ့ မခုတ္တတ္တ့ဲေၾကာင္လိုေနေပေတာ့- လို႔ ေျပာတာျဖစ္မယ္လို႔ တပည့္ေတာ္ နားလည္မိပါတယ္ဘုရား။
တပည့္ေတာ္တို႔ ဒီလိုမ်ိဳးေရာ လုပ္သင့္ပါသလား။ တပည့္ေတာ္တို႔ ဆရာသမားမ်ားကေတာ့ “ မိဘဆရာသမားမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မေက်နပ္တာ႐ွိရင္ ကြယ္ရာမွာ ေျပာရဲသလို ေရွ႕တင္မွာလဲ ေျပာရဲရမယ္။ ေရွ႕တင္မွာ မေျပာရဲဘဲနဲ႔ေတာ့ ကြယ္ရာမွာ မေျပာပါနဲ႔” လို႔ ဆုံးမပါတယ္ဘုရား။
ဒါမွလဲ “ဥဇု၊ သုဟုဇု” ဆိုတာ ျဖစ္ေတာ့မယ္ေပါ့။ ဒီလိုမွ မဟုတ္လို႔ကေတာ့ ေရွ႕တင္တစ္မ်ိဳး ကြယ္ရာတစ္မ်ိဳးနဲ႔ ဘယ္လို ယုံၾကည္စိတ္ခ်ရတ့ဲသူ ျဖစ္ႏိုင္ပါမလဲ။
အရွင္ဘုရားေျပာတ့ဲ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပန္းတိုင္သို႔ ဦးတည္လ်က္” ဆုိတာကို အရွင္ဘုရားရဲ႕ အယူအဆျဖစ္တ့ဲ “ေနာက္ကြယ္မီဒီယာကေန ႀကိဳက္သလုိ ကန္႔ကြက္ ႐ႈပ္ခ်၊ ေ႐ွ႕ေရာက္ရင္ေတာ့ ႐ိုေသေလးစားျပ”ဆိုတ့ဲ ဒႆနနဲ႔ လွမ္းသြားလို႔ကေတာ့ အလွမ္းေ၀းေနဦးမွာပါဘဲဆိုတာ တပည့္ေတာ္ ခင္မင္ေလးစားစြာ ေလွ်ာက္ထားလိုက္ပါရေစ။

zy said...

အလြန္ကို သမာသမတ္က်ပါသည္ဘုရား။ သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု ပါဘုရား။ အရွင္ဘုရား သာသနာ့အက်ဳိးကို ဆထက္တပိုး တုိးျပီးေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါေစဘုရား။

momo said...

ေရႊည၀ါ ဆ၇ာေတာ္ အေျကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္တာကိုေတာ့လက္မခံပါ
တ၇ားေဟာခြင့္ပိတ္ထားခ်ိန္မွာ တ၇ားေဟာလို႔ ဆုိတဲ့ အေျကာင္းျပခ်က္ဟာ လိုခ်င္တာကို ဆြဲယူေျပာထားတာ ေပၚလြင္ပါတယ္
တ၇ားေဟာခြင့္ ပိတ္တာ တနွစ္ျပည့္ျပီးခ်ိန္မွာ ထပ္ျပီး ပိတ္တာဟာ ဆ၇ာေတာ္ျကီးေတြ၇ဲ႕ နာယက ဂုဏ္နဲ႔ မစီေလွ်ာ္တဲ့လုပ္၇ပ္ပါ
ဆ၇ာေတာ္ျကီးေတြကို ေ၀ဖန္တာဟာ အပစ္မဟုတ္ပါ ဆ၇ာေတာ္ျကီး၇ဲ႕ဂုဏ္ဆုိတာကိုေျပာမယ္ဆုိ၇င္ ဆ၇ာေတာ္ျကီးေတြ၇ဲ႕ လုပ္၇ပ္က သူတုိ႔ဂုဏ္နဲ႔ညီေအာင္ လုပ္ေနျကတာမ်ိဳး၇ွိဖုိ႔ အ၇င္လုိအပ္ပါတယ္ နိင္ငံေတာ္ မဟာနာယက ဆိုတဲ့ ပညတ္အတတ္ခံ၇တာနဲ႔ အဲဒီဂုဏ္ပုဒ္ျကီးပါ တခါတည္း ၇သြားတာမဟုတ္ပဲ ဘယ္လုိက်င့္ျကံတယ္ဆုိတာ ေပၚမူတည္ျပီးမွ ဂုဏ္ေျမာက္မေျမာက္ ဆံုးျဖတ္သင့္ပါတယ္

myochit said...

Synergy ဆိုတဲ့ေကာင္ မင္းကဘုရား ၀ိနည္းေတာ္၊ တရားေတာ္ေတြကို ဘယ္ေလာက္ေလ့လာထား သင္ယူထားလို့ လူ၀တ္လဲပါ၊ သာသနာေတာ္ ညစ္ႏြမ္းျပီးဆိုတဲ့စကားကို သုံးရတာလဲ။ အေပၚယံသိရုံနဲ့ေတာ့ ဒူးမႏွံ့နဲ့ေလ၊ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးက ဘယ္သူေတြ ဖန္းတီးျပီး ဘယ္သူေတြ ဦးေဆာင္တာလဲ? ေျပာင္းလဲမွဳအတြက္ ကမ္ဘာသိေအာင္ ဘယ္သူေတြအားစိုက္ခဲ့တာလဲ? မင္း အိပ္ေပ်ာ္ေနတယ္ ထင္တယ္ ေကာင္ေလး။ မ်က္ႏွာသစ္လိုက္ပါ၊ တာ၀န္သိသူတိုင္းမွာ တာ၀န္ရွိတယ္၊ တာ၀န္ရွိသူတိုင္းမွာ ေက်ျပြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကရမွာဘဲ။ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္က်စဥ္က ဆရာေတာ္ဦး၀ိစာရ၊ ဆရာေတာ္ဦးဥတ္တမတို့ မင္းမၾကာဘူး မေလ့လာခဲ့ဘူးလား?ေကာင္ေလး မင္းမူၾကိဳတန္းကို ျပန္ဆင္းလိုက္အုံး၊ ေအာက္သက္ မေက်ေသးဘူး။ မင္းရဲ့အေရျပားေပၚက အယားေျပ အသိေလးနဲ့ ဟိုရမ္းဒီရမ္း မရမ္းနဲ့ ေခါင္းေလးကို သဘာ၀က်က် ေတြးတတ္ ျမင္တတ္ေအာင္ ေလ့လာသင္ယူလိုက္ပါအုံး။ ပညာရွင္ေတြက ယုတ္တိရွိရွိ သဘာ၀က်က် က်မ္းကိုးက်မ္းကား ေထာက္ရွဳျပတာကို အရူးခ်ီးပမ္း ထ မရမ္းနဲ့ေလ။

momo said...

မဟန ၇ံုးတည္၇ွိ၇ာအထိသြားေ၇ာက္ျပီး ကန္႔ကြက္လႊာ ဆယ္ခ်က္ တင္တာကို ေထာက္ခံပါတယ္ ကာယကံ၇ွင္ဆီ ကန္႔ကြက္ေျကာင္း ေလွ်ာက္တင္တာဟာ ေစာ္ကားမူ႔မဟုတ္ပါ

Unknown said...

အရွင္၀ီရသူအား လက္လွမ္းမီသူတို႔မွ ေလွ်ာက္ထားေပးပါခင္ဗ်ာ
အရွင္ဘုရား ေရႊည၀ါဆရာေတာ္အား ႏွင္ဒဏ္ေပးျခင္းသည္ ျပစ္မႈ႕ႏွင့္၊ျပစ္ဒဏ္ လုံး၀မွ်တသည့္ အမိန္႔ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဟူရာတြင္ ဘုရားတျပည့္ေတာ္မ်ားအား သြန္သင္ေသာအားျဖင့္ အေသးစိတ္ေ၀ဖန္ျပေတာ္မူပါအရွင္ဘုရား၊ မဟနဆရာေတာ္ဘုရားမ်ားတြင္ အဂတိတရား ကင္းရွင္းစြာဆံုးျဖတ္ေတာ္မူသည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဓမေျကာင္းအရ ထင္ရွားစြာ သိျမင္ခြင့္ရေအာင္ အဆံုးအမေပးေတာ္မူပါအရွင္ဘုရား

zzmyoe said...

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ အရွင္ဘုရား မွန္ကန္သင္႔ျမတ္လွပါတယ္ ဘုရား..တပည္႔ေတာ္တုိ႔အျပည္႕အ၀ေထာက္ခံပါတယ္။

ko pwa said...

သက်သီဟဘြဲ႔ရမွာသာ ဘိ၀ံသ ဆိုတဲ့ဘြဲ႔ရတာပါ။ အဲဒီဘြဲ႔ဟာ စာေတာ္ရံုနဲ့မရပါဘူး။ ၾကည္ညိဳဖြယ္အဆင္းရွိရပါတယ္။ သိကၡာသမာဓိနဲ့ ျပည့္၀ရပါတယ္။ အဲဒီလို အဆင့္ဆင့္ ေသခ်ာမွ ရတဲ့ဘြဲ႔မ်ိဳးပါ။ အဲဒီလိုဆရာေတာ္မ်ိဳးရဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ၀င္ေ၇ာက္ကန္႔ကြက္ ေျပာဆိုမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျပသာနာကို ခေရေစ့တြင္းက် သိရမွသာ ေျပာသင့္တယ္ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို့ကေတာ့ တန္းမညီတာမွ စကား၀ိုင္းအျပင္ကေန ထိုင္ၾကည့္သင့္တဲ့အထဲမွာ ေနာက္ဆံုးကပါ။

Anonymous said...

"ေရႊည၀ါဆရာေတာ္အား ႏွင္ဒဏ္ေပးျခင္းသည္ ျပစ္မႈ႕ႏွင့္၊ျပစ္ဒဏ္ လုံး၀မွ်တသည့္ အမိန္႔ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္" ဆိုသည္ကို အဘယ့္ေၾကာင့္ ဟု ရွင္းျပသူလည္း မေတြ႕ရသမို႕ ရွင္းျပ ေပးေစလိုပါသည္....

zinmyohtet47 said...

ကိုယ္အလုပ္ကိုယ္လုပ္ရင္ တိုင္းျပည္တိုးတတ္ပါသည္ သာသနာတိုးတက္ပါသည္ ကိုယ္အလုပ္ကုိယ္မလုပ္ မလုပ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ တိုင္းျပည္လည္းတိုးတက္မႈမရွိ ျပည္သူလည္းဆင္းရဲ သာသနာေတာ္လည္း ဂုဏ္ေရာင္ ေမွးမွိန္းေစပါတယ္ဘုရား ဆရာေတာ္ ေရးသားခ်က္ေတြကို အရမ္းေလးစားမိပါတယ္ဘုရား ဘုရားရွင္ရဲ႔ မဂၢင္ရွစ္ပါး သာသနာ မေပ်ာက္ေစဖို႔ ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား

မ်ဳိးစင္ေဆြဆက္ said...

.... ဒီမုိကေရစီ အမွန္မရေသးလုိ ့ေပါ့...ဗ်ာ...အဲ့ဒါအရွင္းဆုံးပဲ........အခုရေနသေယာင္ လုပ္ၿပေနၾကတာက ေရႊရည္စိမ္ ဒီမုိကေရစီေလဗ်ာ.....အာဏာရွင္ေတြပဲ အာဏာ ဆက္လက္ခ်ဳပ္ကုိင္ထားၾကတုံးပဲေလ......အဲဒါေၾကာင့္ အဲ့ဒီလုိေတြပဲၿဖစ္ေနအုံးမွာ.....

soekoko said...

အဲဒါ အာဏာရွင္ေတြအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့နိုင္ငံဟာ ဒီလိုပဲ အကြဲကြဲ အၿပဲၿပဲ ေတြနဲ့ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ၿပည္သူအခ်င္းခ်င္းေတြ အဖြဲ့အစည္းေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးဖြဲ့စည္းၿပီး အခ်င္းခ်င္း ေတြအထင္လြဲအၿမင္လြဲၿဖစ္ေအာင္ ၿပိဳကြဲသြားေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္ၾကံဖန္တီးၿပီး သူတို့အာဏာတည္တံ့ခိုင္မာေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ထားတဲ့နည္းဗ်ဴဟာတစ္ခုပါ.......ေနာက္ဆံုးေတာ့ ရဟန္းရွင္လူၿပည္သူအမ်ားဟာ သူတို့ေတြရဲ့အသံုးခ်ခံဘ၀မွာ ရုန္းမထြက္နိုင္ပဲ နြံနစ္ၿပီး အသက္ရွင္လ်က္နဲ့ ေသေနက်တဲ့သူေတြၿဖစ္ေနၾကရတာပါ.........အခုခ်ိန္မွာ အမွားအမွန္ေတြကို ၿငင္းခုန္မေနၿကေတာ့ပဲ အမ်ိုး ဘာသာ သာသနာေတာ္အတြက္ စည္းစည္းလံုးလ့ုးနဲ့ ေဆာင္ရြက္ေပးၾကပါရန္ အက်ိဳးေၿမွာ္ၿပီး တိုက္တြန္းနွိုးေဆာ္အပ္ပါသည္ ခင္ဗ်ား.....၊၊ ၊၊

Unknown said...

ဦး၀ီရသူေရ-
အရွင္ဘုရားနဲ႔ တပည့္ေတာ္က လြန္ခ့ဲတ့ဲ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ တိုက္သစ္မွာ အတူေနခ့ဲၾကစဥ္က ရင္းႏွီးတ့ဲ မိတ္ေဆြေတြ ျဖစ္ခ့ဲၾကပါတယ္။ လို့ အစခ်ီထားတဲ့ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား။ မဟနဆရာေတာ္ ရန္ကုန္တိုင္း သံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္မ်ားသည္ အဂတိတရား လံုး၀ ကင္းစင္စြာျဖင့္ တရားပြဲမ်ားအား သာသနာေတာ္အက်ဳိး ရည္ေမွ်ာ္ကိုးၿပီး ပိတ္ပင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္၊ ေရြည၀ါဆရာေတာ္ဆရားေတာ္အား အျပစ္ဒါဏ္ခတ္မႈသည္လည္း အဂတိတရား လံုး၀ကင္းစင္စြာျဖင့္ သာသနာေတာ္အက်ဳိးအတြက္ ရည္ေမွ်ာ္ကိုးၿပီး လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္၊ ဆိုသည္ကို အရွင္ဘုရား သစၰာဆိုျပီး မိန့္ဆိုနိုင္ပါသလား အရွင္ျမတ္ဘုရား၊

Fighting Peacock said...

To PHONE PHONE (unknown monk title),

You recalled with SAYADAW U WIYATHU by saying that you are friends when 20 years ago and asked him to face with THUHTAYTANG SAYADAW for some decision by MA-HA-NA. It seems that you are still a monk but unknown to us and we wondered that SAYADAW U WIYATHU knows who you are as well.

As such we believed that you would not mind to provide us YOUR MONK TITLE if you are not AN EX-MONK (LUPYANDAW) those were supported by REGIME and benefiting from a position in The Religious Affairs Ministry. Then we can decide to appreciate your teaching and discussions if you are purely a monk at present and not a beneficiary of REGIME.

We expect you would not ignore our request and keep your title in the dark if you are truly the same level as SAYADAW U WIYATHU and THUHTAYTANG SAYADAW as you mentioned above and still practicing Buddha's teaching as a monk.

Please forget our request if you are not a monk for now and want to keep yourself as PHONE PHONE only. If that so, we also want you not to involve in MONKS' DISCUSSION if you are JUST AN EX-MONK (LUPYANDAW) and JUST KNOW HOW TO WRITE ARGUMENTS WITH MONKS.

Fighting Peacock said...

Hi UNKNOWN & MALTAPYAR,

I think it was a typing error with missing "MA" and SAYADAW U WIYATHU actually want to say that "It is NOT fair for SHWENYAWAH SAYADAW on what he did and what he have been punished for".

He later declared about fully support to U Gambeya's;
1) OBJECTION (refer to SHWENYAWAH SAYADAW) and 2) DEEPLY CONDEMNATION (referred to jailed monks)

What do you think?

အေမစုကို ခ်စ္တဲ့သား said...

ဆရာေတာ္ဘုရားေျပာတာ အမွန္းတရားေတြပါဘဲဘုရား
တပည့္ေတာ္လက္ခံပါတယ္ဘုရား
ေနာက္တစ္ခါ အဲသလိုထပ္ၿပိးေလွ်ာက္ထားမယ္ဆိုရင္
တရားေဟာခြင့္ ပိတ္ပင္ခံထားရတဲ့ ဆရာေတာ္မ်ားအတြက္ပါ
ထည့္ၿပီးေတာ့ေလွ်ာက္ထားေပးေစခ်င္ပါတယ္ဘုရား
ျမန္မာနုိင္ငံမွာနယ္လည့္ၿပီးသာသနာ့အႀကိဳးကိုသယ္ပိုးေနေသာ ဆရာေတာ္မ်ားတြက္ ဘာေၾကာင့္တရားေဟားခြင့္ပိတ္ထားတားလဲ
ဆိုတာသိခ်င္ပါတယ္ဘုရား

ဘုန္းဘုန္း said...

Fighting Peacock ေရ-
ဘုန္းဘုန္း ကို ရဟန္းတစ္ပါး ဟုတ္မွ ဟုတ္ပါ့မလား၊ သာသနာေရး႒ာနက လူျပန္ေတာ္တစ္ေယာက္လား ဆိုၿပီး သံသယျဖစ္ေနတ့ဲကိစၥအတြက္ ဒီေနရာမွာ ဘုန္းဘုန္းဘက္က ေျပာႏိုင္တာက ဘုန္းဘုန္းဟာ ယခုအခ်ိန္အထိ စြမ္းႏိုင္သမွ် သာသနာေရးဆိုင္ရာကို လုပ္ေဆာင္ေနတ့ဲ ရဟန္းတစ္ပါးျဖစ္တယ္။ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းထဲမွာ အဆင့္တစ္ခုအေနနဲ႔ ပါ၀င္ျခင္း မ႐ွိသလို အစိုးရအဖြဲ႕အစည္း ပါတီအဖြဲ႕အစည္း မည္သို႔ေသာ အဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔မွ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ျခင္း မ႐ွိပါဘူး-ဆိုတာေလာက္ပဲ ေျပာႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ဒီထက္ပိုၿပီး ဘုန္းဘုန္းအေၾကာင္းကို သိခ်င္ရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘုန္းဘုန္းနဲ႔ ဆက္သြယ္ခ်င္ရင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီေနရာမွာ ျပန္လည္ မွတ္ခ်က္ေပးတ့ဲအခါ Fihting Peacock ရဲ႕ ဂ်ီေမးအေကာင့္ကိုပါ ေဖာ္ျပထားေစခ်င္ပါတယ္။
ဘုန္းဘုန္း ေမးလ္နဲ႔ ျပန္လည္ဆက္သြယ္ပါမယ္။
ဘုန္းဘုန္းက ရဟန္းတစ္ပါးျဖစ္တ့ဲအတြက္ ရဟန္းသံဃာနဲ႔ဆိုင္တ့ဲ အေၾကာင္းအရာတစ္ရပ္ အြန္လိုင္းေပၚ ေရာက္လာတ့ဲအခါ ဘုန္းဘုန္း-ဆိုတ့ဲအမည္ကို သုံးၿပီး မွတ္ခ်က္ေပးတာ ဒီတစ္ေနရာတည္းမဟုတ္ပါဘူး၊ တျခား ဧရာ၀တီဆိုက္မွာေရာ ဘေလာ့မွာေရာ ေပးခ့ဲပါတယ္။
ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ မွတ္ခ်က္ (သို႔) ေ၀ဖန္ခ်က္အေပၚ သေဘာမက်လို႔ ျပန္လည္ေထာက္ျပေ၀ဖန္တာကို ေက်နပ္စြာလက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမ့ဲ ေ၀ဖန္မႈေဘာင္ကို ေက်ာ္ၿပီး “ဘုန္းဘုန္း(အတု)” လို႔ စြပ္စဲြၾကတ့ဲ တခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားရဲ႕ စြပ္စြဲခ်က္ကေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူး လို႔ ထင္ပါတယ္။

Anonymous said...

If make a new election for MA HAA NAA by all monks in the country,voting independently , ma haa naa group (now) will be elected or not ? If elected again,they are respectful.If not elected, they are --------------?/?/?--please-- comments--WILL BE ELECTED OR NOT.?

Fighting Peacock said...

To Phone Phone,
Thank you for your kind response, clarification of your current status and kind understanding on my suspect.
As you may aware many ex-monks (LUPYANDAWS), but not all, supported by REGIME in The Religious Ministry are;
1) Benefiting from their position (considered corruption in some way) rather than their decent salary income. (LUPYANDAW U Ant Maung, a current parliament member, is the most famous person in the past for such cases)
2) Even taking writing or advisory fees from both sides whenever come to the cases/arguments between monks or monk & people.
3) Controlling many MA-HA-NA's important decisions by giving leading comments to The MA-HA-NA Senior Sayadaws based on the followings factors;
a) Most of MA-HA-NA SENIOR SAYADAWS were, of course, concentrating on teaching from Buddha as a monk rather than spending times on public matters.
b) REGIME purposely practiced MA-HA-NA member positions on a rotational basic after specify period and thus most SAYADAWS do not have enough time to study on related rules & regulations created by REGIME when become a member.
c) On the other hand, LUPYANDAWS were permanent staff in The Religious Ministry and very familiar with those regulations and hence they took it as opportunity on SAYADAWS.
d) LUPYADAWS received strong support from The Regime and they also followed REGIME's order no matter RIGHT or Wrong for the monks or public.
e) Every important decision made by MA-HA-NA have to send to NAPYIDAW REGIME and need to get approval before official released and REGIME have the right to veto those decisions. e.g. MA-HA-NA SAYADAWS made a decision, signed and tried to release a statement to the public during RAFFRON REVOLUTION by requesting "To demand possible things" to the monks & public and "To accept whatever possible demands" to The REGIME. But that statement had been rejected by U Ant Maung and The REGIME and did not allow to release to the public. As a consequence, the worst situation happened for MYANMAR RAFFRON REVOLUTION.
As above, we sincerely cannot consider a LUPYANDAW as same as monk level and do not want them to involve in SAYADAW U WIYATHU's statement and thus I wrote directly to you.
We understand some of Phone Phone's comments were based on or referred to the current rules and regulations for monks and the public. But kindly allowed me to remind that those regulations were not the universal truth and that is the reason we are asking for DEMOCRACY due to unfairness of the current rules & regulations by REGIME.
I hope that Phone Phone would understand our viewpoint and forgive me in case of I opposed to the monk, Buddha's son, in anyway.
Kindly you can reach me at if you have any guidance for me and I will be more than happy to hear it. Also, kindly understand me for not using Myanmar Font since I am not familiar with and not able to type it.

ဘုန္းဘုန္း said...

Fighting Peacock ေရ-
Fighting Peacock ေျပာထားတ့ဲ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြ အားလုံးဟာ အမွန္တကယ္ ျဖစ္ေနတာေတြ ျဖစ္လို႔ ဘုန္းဘုန္း အျပည့္အ၀ သေဘာတူပါတယ္။
“those regulations were not the universal truth and that is the reason we are asking for DEMOCRACY due to unfairness of the current rules & regulations by REGIME.”
ဆိုတာလဲ အမွန္ပါဘဲ။ ဘုန္းဘုန္း နည္းနည္းေလာက္ ျဖည့္စြက္ ေဆြးေႏြးပါမယ္။
၈၀-ျပည့္ႏွစ္ ဂုိဏ္းေပါင္းစုံသံဃာ့အစည္းအေ၀းႀကီးက ခ်မွတ္ခ့ဲပါတယ္-ဆိုတ့ဲ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းဆိုင္ရာ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း စတာေတြဟာ ဘုရားတရားေတာ္ေတြ မဟုတ္တ့ဲအတြက္ အခ်ိန္အခါ အေျခအေနအရ ျပင္ဖို႔ လုိလာရင္ ျပင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေတြျပင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဒီမိုကေရစီ ပီပီျပင္ျပင္ ျဖစ္လာသည့္တိုင္ေအာင္ အစိုးရနဲ႔ လူပုဂၢိဳလ္ေတြက ျပင္လို႔ မရပါဘူး။ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ ဆႏၵအတိုင္း သံဃာေတာ္ေတြကသာ ျပင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္႐ွိအေျခအေနအရ တခ်ိဳ႕အခ်က္ေတြဟာ ျပင္လဲ ျပင္သင့္ပါတယ္။
ဒီလုိ မျပင္ႏိုင္ေသးတ့ဲအခ်ိန္မွာ တည္ဆဲအေနနဲ႔ ႐ွိေနတ့ဲ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းဆိုင္ရာ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း စတာေတြကို သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းမွာ တာ၀န္ယူထားတ့ဲ ဆရာေတာ္မ်ားအေနနဲ႔ ေက်ေက်ညက္ညက္ ေလ့လာ ဖတ္႐ႈၿပီး အာဏာပိုင္ေတြက သူတို႔ျဖစ္လိုရာကို ေလွ်ာက္ထားလာတ့ဲအခါမ်ိဳးမွာ “ တို႔ ဒီထဲမွာ အက်ံဴး၀င္တ့ဲကိစၥကိုပဲ လုပ္ေပးႏိုင္မယ္၊ တျခားေတာ့ တို႔ လုပ္မေပးႏိုင္ဘူး” ဆိုၿပီး ခုခံေခ်ပ ေပးၾကမယ္ဆိုရင္လဲ လက္ရွိအေနအထားအရ မဆိုးဘူး-လို႔ ေျပာရမယ္ထင္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္း ကိုယ္ေတြ႕ ေျပာျပခ်င္တာေလးေတြလဲ ႐ွိပါေသးတယ္။ ဒါေပမ့ဲ တျခား စာဖတ္သူေတြကို အားနားလို႔ ဒီမွာဘဲ ရပ္နားပါရေစ။

Fighting Peacock said...

To Phone Phone,

Thank you very much for your righteous and bi-lateral thinking.
I provided my gmail account in the earlier reply but unfortunately, it was missing.

htooburma@gmail.com

BN said...

အတိတ္က မွားခဲ့ေသာ လူတစ္စုေတြေၾကာင့္ ယခုလို ျမန္မာတမ်ဳိးသားလုံးရဲ့ သာသနားေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္မာေရး၊ စီးပြားေရး စေသာ အခန္းက႑ေတြ မရူမလွ ျဖစ္ပ်က္ေနၾကတာ…………
ေအာ္….ျမန္မာအေပါင္းတို႔ အသင္တို႔ အတိတ္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ၾကပါနဲ႔……….ေရွ႔ဆက္ျပီး Freedom, Freedom, Freedom လို႔ တိုက္ပြဲ၀င္ၾကပါ…………….

aye said...

ဘုန္းဘုန္း အရွင္၀ီရသူကို ေလးစားတယ္ ။ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေရာ အရည္အခ်င္းေရာ စိတ္ဓါတ္ေရာ တစ္ေခတ္မွာ တစ္ပါးလို႕သာ ဆိုေလာက္တယ္ ။ သမာသမတ္ ရွိေသာ ဘုန္းဘုန္း၀ီရသူရဲ႕ တင္ၿပခ်က္ကို အၿပည့္အ၀ ေထာက္ခံပါတယ္။ မဟန အဖြဲ႕ လပ္စားတာ ဘုန္းဘုန္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေၿပာလို႕ သိေနတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းလုတာကအစ အခြင့္အေရးပိုင္း ဆိုင္ရာေတြမွာေပါ့။ ဘုန္းႀကီးေတြ ကိစၥ သိပ္ေတာ့မသိပါဘူး..ဒါေပမဲ့ မတရားတာလုပ္ရင္ ငရဲႀကီးမယ္..ထပ္လိမ္ရင္ အၿပစ္ပိုႀကီးမယ္လို႕သာေၿပာခ်င္ပါတယ္ ။ ..အမွားကို ဆင္ၿခင္မိခဲ့ရင္ အခ်ိန္မွီ ကိုယ့္လူမ်ိဳး သာသနာ အက်ိဳးကို သယ္ပိုးေပးပါလို႕သာ ေတာင္းဆိုပါရေစ။

ေအာင္ said...

ရုိေသစြာ ေလ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ အရွင္ျမတ္တုိ႔ဘုရား........
တပည့္ေတာ္မ်ား သာသနာေတာ္တြင္ ယခုအခ်ိန္တြင္ေခတ္စားေနေသာ စကားလုံး တစ္ခုႏွင့္ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ တင္ျပလုိပါသည္။ ထုိစကားမွာ သာသနာျပဳ ဆုိေသာစကားပင္ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ အဆုံးအမ ၾသ၀ါဒတရားမ်ား မိမိကုိယ္တုိင္ လုိက္နာက်င့္သုံးျခင္း၊ သူတစ္ပါးတုိ႔အားလုိက္နာက်င့္သုံးေစျခင္း ကုိ သာသနာျပဳျခင္းဟု နားလည္မိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ မိမိတုိ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ သာသနာေတာ္ကုိ အဓြန္႔ရွည္ေစေၾကာင္းေကာင္းျမတ္ေသာ ဆႏၵ ေတာ္မ်ားႏွင့္အညီလုပ္ေဆာင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္ကုိ နားလည္ႏုိင္ပါသည္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္၏ ကုိယ္ေတြ႔အျဖစ္ကေလးတစ္ခုကေတာ့ဘုရား ေရႊ၀ါေရာင္လွဳပ္ရွားမွဳ ပခုကၠဴ တြင္ စတင္ခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ တစ္ပါးေထာင္က်စဥ္ကျဖစ္ပါသည္။ ထုိဆရာေတာ္မွာ ၂၀၀၉ ႏွစ္စပုိင္းမွာပင္ ထုိေထာင္မွလြတ္ခဲ့ၿပီး နီးစပ္ရာမ်ား၏ေထာက္ပံ႔မွဳ သူ၏ဆုိင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွတစ္ဆင့္ ေကာင္းမြန္စြာလြတ္ေျမာက္ခဲ့ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္...ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပရိယတ္စာေပသင္ၾကားမွဳမ်ားျပဳလုပ္ေနခဲ့ၾကေသာ သံဃာငယ္အခ်ိဳ႔မွာမူ ယခုအခိ်န္အထိအခ်ိဳ႔မွာ ဘယ္ေရာက္ေနမွန္းပင္မသိၾကရေသးၾက ဟု ၾကားသိရပါသည္။ တပည့္ေတာ္တင္ျပလုိသည္မွာ ဘာသာေရးခုတုံးလုပ္ အတုအေယာင္မ်ားေၾကာင့္လည္း ဓမၼလမ္းေၾကာင္းေကာင္းမြန္စြာ ေလ်ာက္လွမ္းေနၾကသူမ်ား အတိဒုကၡေရာက္တတ္ၾကပါသည္။ မည္သုိ႔ ျပဳမူ ေဆာင္ရြတ္သင့္သည္ကုိကား အရွင္ျမတ္တုိ႔ အဆုံးအျဖတ္မွ်သာပါတည္း။ မိမိတုိ႔ဘာသာတြင္ အျပင္ရန္မ်ား အတြင္းရန္မ်ား၀ုိင္းရံထားျခင္းခံထားရသည္ကုိလည္း သတိျပဳေစလုိပါသည္။ မိမိတုိ႔ရင္ထဲတြင္ ဘာသာ သာသနာျမတ္ႏုိးသည္ဆုိေသာ စိတ္ ႏုိင္ငံကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသည္ဟူေသာ စကားမ်ားေျပာေနစဥ္ မိမိရင္တြင္း စင္ၾကယ္ျခင္းကုိ ကုိယ္တုိင္ရွာေဖြႏုိင္ၾကပါေစ။။။။။

Powered by Blogger.