ဘုရားတျခင္းမ်ားႏွင့္ ရခိုင္ ရိုးလမ္းခရီး

ဒ႐ိုင္ဘာကို၀င္းသည္ စတီယာရင္ေပၚ လက္အုပ္ခ်ီလွ်က္ မ်က္ႏွာကို အပ္ထား၏။ ႏႈတ္မွလည္း  တတြတ္တြတ္ ရြတ္ဆိုေနသည္။ ေလကာမွန္အေပၚဘက္တြင္ ဘုရားပံုေတာ္မ်ား ႏွင့္ ကားေရွ႕တီဗြီစင္အေပၚတြင္ ႐ုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူက သပၸါယ္စြာစံေန၏။ ညေန ၅ နာရီခြဲၿပီ။ ကို၀င္းသည္ ကားစက္ႏႈိးလိုက္ၿပီး လီဗာကို နင္းကစားလိုက္၏။  ေလေပါင္ျပည့္ၿပီးသည့္ေနာက္ ကားမွာ ရန္ကုန္ဂိတ္မွ စထြက္ေတာ့သည္။ ျမတ္စြာဘုရားေရွ႕တြင္ လက္အုပ္ခ်ီ ခဲ့ေသာ ထိုလက္မ်ားမွာ ယခုအခါမွာေတာ့ ခရီးသည္အားလံုး၏ အသက္မ်ားကို တာ၀န္ယူထားသည့္ သဖြယ္  စတီယာရင္ေပၚတြင္ ၿမဲၿမံစြာရွိေန ၾကသည္။ စပယ္ယာကေတာ့ ကား၏ ေျခနင္းခံုေပၚတြင္ရပ္ကာ ေရွ႕တူ႐ႈသို႔သာ ၾကည့္ေနေလ၏။

မၾကာခင္ကားက ရပ္သြားသည္။ ယာဥ္ထိန္းရဲအဖြဲ႕ကိုေတြ႕ရၿပီး စပယ္ယာက အနားသို႔သြားကာ တစ္စံုတစ္ခုေျပာဆိုၿပီးေနာက္ တစံုတရာကို ေပးလိုက္၏။ ၿပီးေသာ္ ခရီးဆက္လက္ ထြက္ခြာလာခဲ့သည္။ ဘာအတြက္လဲဟု ေမးျမန္းၾကည့္ရာ လမ္းခရီးတြင္ တားဆီးစစ္ေဆးသည့္ ယာဥ္ထိန္းမ်ားအား ထံုးစံအတိုင္း ေပးရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ေျပာသည္။

ရခိုင္အထိခရီးစဥ္တစ္ေၾကာင္းတြင္ လမ္း၌ ရဲေၾကး ဂိတ္ေၾကး တံတားေၾကး အျဖစ္ ဂိတ္မွ ေငြငါးေသာင္းခြဲေပးလိုက္၍ မ်ားမ်ားေပးရပါက လိုေငြကို စပယ္ယာမွစိုက္ရၿပီး စစ္ေဆးသည့္ အဖြဲ႕နည္းပါက ပိုေငြတစ္ေသာင္းခန္႔ ရေၾကာင္း သိရ၏။
ကားမွာဟြန္ဒိုင္းကားအမ်ိဳးအစားျဖစ္ၿပီး ပံုမွန္အားျဖင့္ ခံု ၄၅ ခံုပါသည္။ ထုိင္ခံုတစ္၀က္ေက်ာ္ ျဖဳတ္ထားေသာေၾကာင့္ ထုိင္ခံု ၂၀ ခန္႔သာရွိေတာ့သည္။  ထို႔အတြက္လည္း ယာဥ္ထိန္းရဲတစ္ဖြဲ႕ကို သံုးေထာင္က်ပ္ ေပးရသည္ဆုိ၏။ ထိုင္ခံုျဖဳတ္၍ ကုန္တင္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ားကို ေငြေပးရျခင္းျဖစ္သည္။ ေသခ်ာသည္ကေတာ့ ယာဥ္ထိန္းရဲအား မဆံုခ်င္သည့္ စပယ္ယာႏွင့္ စပယ္ယာႏွင့္ဆံုခ်င္သည့္ ယာဥ္ထိန္းရဲတို႔တြင္ တစ္ေယာက္သို႔မဟုတ္ တစ္ေယာက္ ကေတာ့ ဆုေတာင္း ျပည့္ေနသည္ဆိုတာပဲျဖစ္သည္။

သည္ခရီးကေတာ့ စပယ္ယာဆုေတာင္းမျပည့္သည့္ ခရီးစဥ္ပဲျဖစ္သည္။ အဖြဲ႕ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုေတြ႕ရ၏။ ပိုက္ဆံေပးရ၏။ ကတၱားဂိတ္မ်ားကိုျဖတ္ခဲ့ရာ တန္ပိုတစ္တန္လွ်င္ ဆယ္ဆပိုေပးရမည္ဟု သိ္ရေသာ္လည္း ကားႏွင့္ကုန္ ေပါင္းလွ်င္ ၁၅တန္သာရွိသည့္အတြက္ အခက္အခဲတစ္စံုတစ္ရာမရွိခဲ့။ ေရွ႕လမ္းခုလတ္တစ္ေနရာတြင္ေတာ့ ဂိတ္မွႀကိဳလႊတ္ ထားသည့္ ကုန္ကားတစ္စီးေစာင့္ေနမည္ျဖစ္သည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ရခိုင္ဘက္မွလာေသာ ကားမ်ားႏွင့္ဆံုလွ်င္ အျပန္အလွန္ႏႈတ္ဆက္သည့္စကားကေတာ့'ကုန္ဘယ္ေလာက္ပါလဲ၊ ျဖတ္လို႔ရလား' ဟူ၍ပင္ျဖစ္သည္။

သစ္သား တံတားမွ ဘီးနင္းတံုးမ်ား ျပဳတ္ထြက္ေနရာ ကားစပယ္ယာက ဆင္းျပင္၊

ရခိုင္ရိုးမေပၚသို႔ မတက္ခင္ေလးတြင္ ကုန္ခ်ိန္းမည့္ေနရာသို႔ေရာက္ၿပီ။ ကားခ်င္းေတ့၍ ကုန္ခ်ိန္းၾက၏။ ႀကိဳလႊတ္ထားေသာကားေပၚမွ ကုန္စည္မ်ားကို ခရီးသည္တင္ကားေပၚသို႔ ေျပာင္းတင္ၾကသည္။ ၿပီးလွ်င္ ကုန္ကားမွာ ရန္ကုန္သို႔ျပန္မည္ျဖစ္သည္။ ကံေကာင္းလွ်င္ ရိုးမေပၚမွဆင္းလာေသာ ခရီးသည္တင္ ကားေပၚပါကုန္မ်ားကို ျပန္လည္သယ္ေဆာင္သြားႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ခရီးသည္မ်ားကေတာ့ ထမင္းစားၿပီးစျဖစ္၍ ကား ေပၚတြင္အိပ္သူအိပ္၊ အေညာင္းေျပလမ္းေလွ်ာက္သူ ေလွ်ာက္ႏွင့္ ရွိေနၾက၏။ ေရွ႕လမ္းခရီးအတြက္ ရည္မွန္းသတ္မွတ္ခ်ိန္ မရွိ။ သြားခ်င္သြား၊ ရပ္ခ်င္ရပ္၊ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္။ အဓိက ကေတာ့ ႐ိုးလမ္းခရီးကို အႏၱရာယ္ ကင္းစြာျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး မိမိၿမိဳ႕ရြာ သို႔ ေရာက္ရန္ပဲျဖစ္သည္။

နံနက္ ၃နာရီတြင္ ရခိုင္႐ိုးမကို စတင္တက္ေတာ့သည္။ ခရီးသည္မ်ား ေအးေဆးသက္သာစြာ ေနၾကေသာ္လည္း ဒ႐ိုင္ဘာမွာေတာ့ ယာဥ္ႏွင့္ကုန္ တန္ ၂၀ ေက်ာ္ရွိသည့္ ကားႀကီးကို အေကြ႕အေကာက္ႏွင့္ မတ္ေစာက္သည့္ ေတာင္ႏွင့္ ေခ်ာက္ၾကား ကားတစ္စီးသြား႐ံုသာလမ္းေပၚတြင္ ကၽြမ္းက်င္စြာ ထိန္းသိမ္းေမာင္းႏွင္ရင္း ကြမ္းတစ္ယာၿပီး တစ္ယာ၀ါးေန၏။ "ကားပိုင္ရွင္ေတြအတြက္ေၾကာင့္ ဒီေလာက္၀ိတ္ေတြ တင္လာရတာ။ ကားသမားတိုင္းကေတာ့ ကုန္နည္းေလႀကိဳက္ေလေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကုန္နည္းနည္းေလးနဲ႔ ႐ိုးျဖတ္ရမယ္ဆိုရင္ ေစ်းေတြတက္ကုန္လိမ့္မယ္" ဟုေျပာရင္း ဂီယာခ်ိန္းလိုက္သည္။ ကားက ငယ္သံပါေအာင္ ေအာ္ရင္းေတာင္ေပၚသို႔ တစ္ေရြ႕ေရြ႕တက္ေန၏။ ကုန္ကားတစ္စီးအပိုသံုးရၿပီး ကုန္ခ်ိန္းေနရေသာ္လည္း တန္ဆာခပိုမယူသည့္အတြက္ ေဒသတြင္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား တက္မလာျခင္းအေပၚ ဂိတ္ႏွင့္ ကားပိုင္ရွင္တို႔အား စိတ္တြင္းမွ ေက်းဇူးတင္မိေတာ့သည္။

အတက္အဆင္း အေကြ႕အေကာက္မ်ားႏွင့္ သံုးနာရီခန္႔ ေမာင္းႏွင္အၿပီးတြင္ေတာ့ မိုင္ ၅၀ ေက်ာ္ရွည္လ်ားသည့္ ႐ိုးမလမ္း၏ တစ္၀က္ခန္႔ျဖစ္ေသာ ခ်င္းရြာသို႔ေရာက္ခဲ့၏။ ခဏနားၾက၏။ ကားလမ္းေဘးတြင္ မူလတန္းေက်ာင္း တစ္ထပ္ အုတ္တိုက္ေလးကိုေတြ႕ရသည္။ ေတာင္ခိုးမ်ား၀ိုင္းေနသည့္ ေတာင္တန္းအသြယ္သြယ္ကိုလည္းလြမ္းေမာဖြယ္ေတြ႕ေနရ၏။


လမ္းနားေဘးမွာေတာ့ ဆိုင္းဘုတ္မ်ားက စီရရီ။ " သားငွက္တိရိစၧာန္မ်ားကို မပစ္ခတ္ရ"  "ဥတုရာသီေတာကို မွွီ၏ " စသည္ ျဖင့္၊ ျမန္မာ့စကၠဴဓါတုလုပ္ငန္း၏ "၀ါးထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေတာ" ဆိုသည့္ ဆိုင္းဘုတ္မ်ားကိုမူ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ေတြ႕ခဲ့ရ၏။ ၀ါးသုဥ္းၿပီးစျဖစ္၍ ၀ါးပင္တို႔က က်ိဳးတိုးက်ဲတဲသာရွိေသးသည္။ ၀ါးသုဥ္းသည္ဆုိသည္မွာ ပံုမွန္အားျဖင့္ အပြင့္မပြင့္၊ အသီးမသီးေလ့မရွိေသာ ၀ါးပင္မ်ားတြင္၀ါးသီးမ်ားသီးလာၿပီး ၀ါးပင္မ်ားေသသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္၀န္းက်င္မွ တစ္ႀကိမ္ေလာက္သာျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိသည္ဟု ေရွ႕မီေနာက္မီ လူႀကီးမ်ားကေျပာၾကသည္။

ေခါင္းထဲသို႔၀င္လာသည့္အေတြးတစ္ခုကေတာ့ ရခိုင္႐ိုးမတစ္ေလွ်ာက္ ဟိုသည္တစ္စုစီေနထိုင္ၾကသည့္ ခ်င္းမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား၏ စား၀တ္ေနေရး။ သူတို႔လုပ္ကိုင္ၾကသည္က ေတာင္ယာ၊ ၀ါးခုတ္၊ အမဲလိုက္ျခင္း။ လူသူမနီးသည့္ ေဒသတြင္ ေရြ႕လ်ားေနထိုင္ၾကၿပီး ရာသီအလိုက္အလုပ္ေျပာင္းလဲကာ ဘ၀ကို တည္ေဆာက္ၾကသည္။ ၀ါးမခုတ္ရေတာ့လွ်င္ ထိုရာသီတြင္ သူတို႔ဘာလုပ္ၾကမည္နည္း။ ၀ါးမ်ားကို ထိန္းသိမ္းရန္လိုသလို တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား၏ ဘ၀ကိုကာကြယ္ရန္လည္း လိုအပ္ပါလိမ့္မည္။ ႐ိုးတစ္ေနရာတြင္ " ေရြ႕လ်ားစာသင္ေက်ာင္း" ဟု ဆိုင္းဘုတ္တပ္ထားသည့္ အေဆာက္အဦးေလး တစ္ခုေတြ႕ခဲ့ရေသး၏။
အတည္တက်မေနသည့္လူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ လိုက္လံေရႊ႕ေျပာင္းသင္ေပးရေသာစာသင္ေက်ာင္းျဖစ္သည္။ အနီးအနားတြင္ အိမ္အနည္းငယ္မွ်သာရွိသည့္ ေနရာတြင္ ယခုလိုေက်ာင္းမ်ိဳးရွိေနသည့္ အတြက္ ေက်းဇူးတင္စရာပင္။

လမ္းအေကြ႕ ေခ်ာက္အား သစ္ေခ်ာင္းမ်ားျဖင့္ ျပင္ဆင္ေနစဥ္

 ႐ိုးလမ္းခရီးကိုဆက္ၾကရသည္။ ပြင့္လင္းရာသီအစမို႔ ေတာင္ၿပိဳသည့္ အႏၽၱရာယ္မရွိေသာ္လည္း မိုးတြင္း တစ္မိုးတြင္းလံုး ပ်က္စီးေနခဲ့သည့္ လမ္းတို႔က အသည္းယားဖြယ္၊၊ ကားလမ္းႏွင့္ ကပ္လွ်က္ ေျမၿပိဳထားသည္က မုန္႔စိမ္းေပါင္းကို လွီးထား သည့္အတိုင္း။ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ေတာ့ လက္ေမာင္းလံုးခန္႔သစ္ေခ်ာင္းမ်ားျဖင့္ ေျမထိန္းျပဳလုပ္ထားသည္ကိုေတြ႕ရ၏။ အေကြ႕မ်ားတြင္ ကားေနာက္ပိုင္းတစ္ခုလံုးေခ်ာက္ထဲ ၀ဲေနေအာင္ ပါ၀ါစတီယာရင္ အားကိုး၍ ေကြ႕ယူရ၏။ ႐ိုးလမ္းတစ္ ေလွ်ာက္လံုး ဘုရားတရသည့္ အႀကိမ္ေပါင္းကေတာ့ အိမ္တြင္တစ္ႏွစ္လံုး ဘုရားတသည့္အႀကိမ္ အေရအတြက္ႏွင့္ညီမွ်သည္။
ကားတစ္စီးသြားသာ႐ံုလမ္းေပၚတြင္ ကားခ်င္း ဆံုၾကလွ်င္ ေနာက္ဆုတ္သူဆုတ္၊ ေရွ႕တိုးသူတို႔ျဖင့္ နားလည္မႈရွိစြာ ေနရာေရွာင္ေပးၾကသည္ကိုေတြ႕ရ၏။ ထိပ္တိုက္ရပ္ေန ၾကလွ်င္ မည္သူမွ်ေရႊ႕၍ရမည္မဟုတ္။ အေရြ႕ရွိမွ အလုပ္ျဖစ္ေသာ ႐ူပေဗဒသေဘာတရားကို ဘ၀အသိျဖင့္ က်င့္သံုးေနၾက ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

နံနက္ ၈ နာရီခန္႔တြင္ ဂြၿမိဳ႕သို႔ေရာက္ၿပီး လက္ဖက္ရည္ေသာက္ၾက၏။ ျပန္ထြက္ေသာ္ ဒ႐ိုင္ဘာေနာက္တစ္ဦး ေမာင္း၏။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ျမင္ကြင္းမ်ားက ေတာရြာတို႔ ဓေလ့ထံုးစံအတိုင္း သစ္ပင္ႀကီးငယ္ႏွင့္ လယ္ကြင္းမ်ားသာ။ ဂြႏွင့္ သံတြဲ မိုင္ ၈၀ ေက်ာ္ေ၀းခရီး၌ တံတားႀကီးငယ္လတ္ေပါင္း ၁၅၀ခန္႔ကို ေက်ာ္ျဖတ္ရ၏။ အမ်ားစုကေတာ့ သစ္သားတံတား မ်ားျဖစ္ၿပီး ကားသမားတို႔အဆိုအရ မည္သို႔မွ် စိတ္ခ်မရႏိုင္ေသာတံတားမ်ားလည္းျဖစ္၏။ ကြန္ကရစ္တံတား သံုးေလးစင္းသာရွိသည္။ မိုးတြင္းဆုိလွ်င္ ခရီးသည္မ်ား ကားေပၚမွဆင္းေလွ်ာက္ရသည္။ ယခုေတာ့ေလွ်ာက္စရာ မလိုေပ။ တံတားႏွင့္ ခ်ဥ္းကပ္ေျမသားလမ္းမ်ားမွာ တစ္ညီတည္းမဟုတ္ဘဲ အနိမ့္အျမင့္မညီေသာေၾကာင့္
တံတားကို လွမ္းျမင္ရသည္ႏွင့္ အရွိန္ေလွ်ာ့၊ ဂီယာခ်ိန္း၊ ျဖည္းျဖည္းတက္၊ တံတားမွ အသံကိုနားေထာင္ရသည္မွာ လုပ္႐ိုးလုပ္စဥ္မ်ားျဖစ္သည္။ တံတား တစ္ခုတြင္ေတာ့ အေပၚဘီးနင္းတံုးမ်ား ျပဳတ္ထြက္ေနသည္ကိုေတြ႕ရ၏။ ဒ႐ိုင္ဘာႏွင့္ စပယ္ယာတို႔ ဆင္းသြားၿပီး ျပင္ဆင္ၾက၏။ တူ၊ သံ အစရွိသည္တို႔ ကားေပၚတြင္ပါလာသည္ကို ျမင္ရသည္မွာ တံတားအပ်က္မ်ားႏွင့္ ကားသမားတို႔ ေရစက္မည္မွ် ဆံုခဲ့ၿပီကို မွန္းဆ၍ရႏိုင္ေလသည္။

ရခိုင္ေဒသ၏ အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးကေတာ့ ကတၱရာတစ္ပိုင္းတစ္စႏွင့္ ေျမလမ္းမ်ားသာ ျဖစ္ၿပီး တစ္ရာရီလွ်င္ ၁၀မိုင္ႏႈန္းျဖင့္ ဖုန္လံုးမ်ားၾကားတြင္ေမာင္းႏွင္ခဲ့ေသာ အေ၀းေျပးကားႀကီးမွာ ေညာင္တုန္း၊ ေက်ာင္းကုန္း၊ အသုတ္၊ ေရၾကည္ ႏွင့္ ရခိုင္ရိုးမကိုျဖတ္သန္းခဲ့ၿပီးေနာက္ ဂြၿမိဳ႕မွတစ္ဆင့္ညေန ၃း၃၀ အခ်ိန္တြင္ သံတြဲၿမိဳ႕သို႔ ေခ်ာေမာစြာျဖင့္ ဆိုက္ေရာက္ခဲ့ေပၿပီ။

ယာဥ္စီးခ က်ပ္တစ္ေသာင္းျဖင့္  ၂၂၅ မုိင္ ၀န္းက်င္ရွိေသာခရီးကို ၁၅ နာရီကားစီးရသည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ခရီးသည္တို႕အား ဂ႐ုတစိုက္ရွိခဲ့ၾကေသာ ကားသမားတို႔အား ေက်းဇူးတင္မိသလို ခရီးစဥ္တစ္ခုလံုး ဘုရားမ်ားစြာတခဲ့ရသည့္အတြက္ သက္ဆိုင္ရာ၊ သက္ဆိုင္ရာတို႔အား ေက်းဇူးတင္ခ်င္ေသးေတာ့သည္။       ။


ႏို၀င္ဘာ ၂၃၊ ၂၀၁၁ (YPI) သိုးျဖဴ ေရးသားသည္။
ဘုရားတျခင္းမ်ားႏွင့္ ရခိုင္ ရိုးလမ္းခရီး ဘုရားတျခင္းမ်ားႏွင့္ ရခိုင္ ရိုးလမ္းခရီး Reviewed by သစ္ထူးလြင္ on 20:26 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.