dasskThe Voice Weekly အဖဲြ့သားမ်ားက ၂၀၁၀ ျပည့္နွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၁၇ ရက္ေန့တြင္ ေတြ့ဆံုေမးျမန္း ထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ |
ပထမဆံုးက ငါနဲ့သေဘာမတူရင္ ငါ့ရန္သူဆိုတဲ့ စိတ္ထား မထားနဲ့
ရံုးခန္းတြင္း ဝင္လိုက္သည္နွင့္ ခရမ္းေရာင္ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ ရင္ဖံုးအကင္0x081ီ်၊ နက္ျပာေရာင္ထမီ ဝတ္ဆင္ထားျပီး ဆံထံုးေပၚတြင္ ခရမ္းေဖ်ာ့ေရာင္ သစ္ခြပန္းမ်ား သီကံုး ပန္ဆင္ကာ ေဖာ္ေရွြေသာ အျပံုး၊ ျကည္လင္ေသာ မ်က္နွာနွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုျကည္ကို ေတြ့လိုက္ရသည္။ ရံုးခန္းတြင္း ဝင္လာသူတိုင္းကို သူနွင့္ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေဝးကြာခဲ့ရေသာ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာမ်ား ျပန္လည္ ဆံုေတြ့ရသကဲ့သို့ ခို်သာတည္ျငိမ္ ေအးေဆးေသာ စကားသံျဖင့္ နႈတ္ခြန္းဆက္သည္။ အသက္ ၆၅ နွစ္ ရိွေနျပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း အရြယ္နွင့္ မလိုက္ေအာင္ တက္ျကြလန္းဆန္းလြန္း ေနသည္။ သူသည္ကား ၂၀၁၀ ျပည့္နွစ္ နိုဝင္ဘာလ ၁၃ ရက္ေန့တြင္ ေနအိမ္အက်ယ္ခု်ပ္မွ ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုျကည္ပင္ ျဖစ္ျပီး The Voice Weekly က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုျကည္နွင့္ ေတြ့ဆံုေမးျမန္းရန္ လာေရာက္ျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ ေမးခြန္းစတင္ ေမးျမန္းသူက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုျကည္ ျဖစ္ေနသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုျကည္နွင့္ The Voice Weekly တို့၏ ေတြ့ဆံုေမးျမန္းခန္းသည္ အေမးနွင့္ အေျဖဆိုေသာ ပံုမွန္ေတြ့ဆံုေမးျမန္းခန္း သေဘာမို်းထက္ သူ့အျမင္၊ ကိုယ့္အျမင္ ဖလွယ္ေသာ ေဆြးေနြးပဲြ စကားဝိုင္း ပံုစံမို်းျဖင့္ အေပးအယူ မွ်တစြာ အဆံုးသတ္ခဲ့သည္။
DASSK : ဇူလိုင္ ၁၉ ရက္ေန့ အာဇာနည္ေန့နဲ့ ပတ္သက္လို့ ေဖေဖနဲ့ ပတ္သက္တဲ့ ေဆာင္းပါးေတြ မီဒီယာေတြမွာ ပါလာေတာ့ ထုတ္လို့ ရလာျပီပဲလို့။ အရင္တုန္းက ထုတ္လို့မရဘူး မို့လား။
VOICE : မရဘူးခင္ဗ်။ အရင္တုန္းက စာေပစိစစ္ေရးက ေထာက္လွမ္းေရးက တိုက္ရိုက္ကိုင္တာ။ ေထာက္လွမ္းေရး ကိုင္တဲ့ အခိ်န္တုန္းက လြတ္လပ္ခြင့္ ဒီေလာက္ျကီး မဟုတ္ဘူး။ ေထာက္လွမ္းေရး ျပီးသြားေတာ့ ၂၀၀၄ ေနာက္ပိုင္းမွာ စာေပစိစစ္ေရးက ျပန္ျကားေရးေအာက္ ေရာက္သြားတယ္။ ျပန္ျကားေရးေအာက္ ေရာက္သြားတဲ့ အခါက်ေတာ့ စာေပဗိမာန္က၊ အရင္က စာေရးခဲ့ဖူးတဲ့ သူေတြ၊ တကယ့္ စာေပနားလည္တဲ့သူေတြ ေရာက္လာေတာ့ စာေပစိစစ္ေရးက နည္းနည္းေတာ့ Relex ျဖစ္ပါတယ္။ နိုင္ငံေရးနဲ့ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ ဒီအတိုင္းပါပဲ။ တျဖည္းျဖည္းေတာ့ ေရးရတာ နည္းနည္းေတာ့ သိသာပါတယ္။
DASSK : ေတာ္ေတာ္ သိသာပါတယ္။ အခုက အန္တီထြက္လာတဲ့ အခိ်န္မွာ ဆိုလို့ရိွရင္ ေဆာင္းပါးေတြ၊ ဘာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက နိုင္ငံေရး အေျကာင္းေတြ ပါလာတယ္။ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ့ နိုင္ငံေရး မဟုတ္ရင္ ေတာင္မွ တျခားနိုင္ငံရဲ့ နိုင္ငံေရးလည္း နိုင္ငံေရးပဲ။ ဘာပဲေျပာေျပာ နိုင္ငံေရး အသိအျမင္ ပိုျပီးေတာ့ က်ယ္ျပန့္ ေစတာေပါ့။ ျမန္မာ့နိုင္ငံေရးနဲ့ ပတ္သက္ ျပီးေတာ့လည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပါလာတာပဲ။ အရင္တုန္းက လြတ္လပ္ေရး ေခတ္တုန္းက ျဖစ္စဉ္ေတြ ဘာေတြ ဆိုရင္ေလ။ ဒါက တိုးတက္မႈပဲ။
VOICE : ေနာက္တစ္ခုက စာေပစိစစ္ေရး ဆိုတာကလည္း လက္ရိွအစိုးရရဲ့ မူဝါဒကို ထင္ဟပ္ျပီး စိစစ္ တည္းျဖတ္ရတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မီဒီယာေတြကလည္း ပါးပါးနပ္နပ္ ရပ္တည္ျပီး ေရးဖို့ လိုပါတယ္။ စကားလံုး အသံုးအနႈန္းက အစေပါ့ေနာ္။ ကြ်န္ေတာ္တို့ ေျပာခ်င္တဲ့ Message ေရာက္ေအာင္ သိုင္းဝိုင္းျပီး ေျပာရတာေတြ ရိွပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို့က ဘာေျပာေလ့ ရိွလဲ ဆိုေတာ့ စာေပစိစစ္ေရးနဲ့ မီဒီယာေတြက ျပိုင္ပဲြလိုပဲ။ သူတို့ကလည္း အစိုးရမူဝါဒကို ထိပါးတဲ့ဟာကို တည္းျဖတ္ဖို့ ျကိုးစားတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို့ကလည္း တတ္နိုင္သေလာက္ ကြ်န္ေတာ္တို့ ေပးခ်င္တဲ့ Message ေရာက္ေအာင္ ေရးရတယ္ ဆိုေတာ့ ျကားထဲမွာ ဉာဏ္ရည္ျပိုင္တဲ့ သေဘာမို်းလို့ေတာင္ ေျပာလို့ရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို့က အေကာင္းျမင္ ရတာေပါ့။ သူတို့က ကြ်န္ေတာ္တို့ကို ေရးသားတဲ့ စြမ္းရည္၊ အရည္အေသြး တက္ေအာင္ တစ္နည္းတစ္ဖံု ပံ့ပိုးေနသလို အဲလို ေျဖသိမ့္ရတယ္။ ဒီမွာက အေကာင္းမျမင္တတ္ရင္ ရပ္တည္ဖို့ ေတာ္ေတာ္ ခက္ပါတယ္။ နည္းနည္းေလာက္ ရွာျပီး ရပ္တည္မွ မီဒီယာဆိုတာ အဲလိုလုပ္လို့ ရတာကိုး။
DASSK : အစိုးရမူဝါဒ မထိခိုက္လို့ရိွရင္ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ စာေပစိစစ္ေရးကို နားလည္ေအာင္ ေျပာသင့္တာေပါ့။ တစ္ခါတေလ အစိုးရမူဝါဒကို ထိခိုက္ေပမယ့္ အစိုးရကို မထိခိုက္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို့လဲ ဆိုေတာ့ အစိုးရမူဝါဒကို ထိခိုက္လို့ ဆိုျပီး မလုပ္တာက အစိုးရကို ထိခိုက္ေစတယ္ ဆိုတာကို သူတို့ နားလည္ေအာင္ ေျပာလို့ရိွရင္ ေကာင္းမယ္ ထင္တယ္။VOICE : ဟုတ္ကဲ့။ အခုေတာ့ အေျခအေနက မဆိုးပါဘူး။ အခု စာေပစိစစ္ေရးက လူေတြက အရင္က လူေတြထက္စာရင္ အမ်ားျကီး ေတာ္လာပါျပီ။ Dialouge ရိွတယ္။ ေျပာတာကို ဆံုးေအာင္ နားေထာင္တယ္။DASSK : အဲဒါ အေရးျကီးဆံုးပဲ။ နားမေထာင္တာက ျပႆနာ။ ခုနစ္နွစ္လံုးလံုး အန္တီ ေရဒီယို နားေထာင္ေတာ့ နားမေထာင္တတ္တဲ့ လူေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားတာ ေတြ့ရတယ္။ ေရဒီယိုမွာ ေမးတဲ့လူက တစ္မို်း၊ ေျဖတဲ့လူက တစ္မို်း။ နားမေထာင္တတ္တာပဲ။ နားမေထာင္တတ္တာက မ်ားတယ္။ တမင္သက္သက္ ေထာ္ေလာ္ကန့္လန့္ လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ တခို့်ေတြက ေမးခြန္းကို နားမလည္တာလည္း ပါတယ္။ အဲဒါလည္း နားမေထာင္ တတ္တာပဲ။ ေမးခြန္းေတြက ရွင္းပါတယ္။ ဒီေလာက္ျကီးလည္း မခက္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခါတေလေတာ့လည္း နည္းနည္း ခက္ခက္ခဲခဲ ရိွတာေပါ့။ အမ်ားစုကေတာ့ ခပ္ရွင္းရွင္းပါပဲ။ နားေထာင္ရင္ နားမလည္စရာ အေျကာင္းမရိွဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာ နားမေထာင္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ေကာင္းေကာင္း နားမလည္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ေမးတာတျခား၊ ေျဖတာ တျခား ျဖစ္ေနတာ။ ေနာက္ျပီးေတာ့ နားေထာင္ခ်င္တာထက္ ေျပာခ်င္တဲ့သူက မ်ားတယ္။ တစ္ခါတေလ သတိထားမိတယ္။ ေရဒီယိုမွာ ေျကညာတဲ့သူက စကားျဖတ္ခ်င္တယ္၊ ျဖတ္လို့ မရဘူး။
VOICE : နားမေထာင္တာနဲ့ ပတ္သက္ျပီး ေဗြေဆာ္ဦး ေမးခြန္း ေမးခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါက ဘာေျကာင့္လို့ ယူဆလဲ။ ပညာေရးစနစ္ ေျကာင့္လား။ ငယ္ငယ္တုန္းက သင္ခဲ့တာေတြမွာ မ်ားမ်ား နားေထာင္ဖို့ ဆိုတဲ့ဟာကို မသင္ခဲ့ရလို့လား။
DASSK : နားေထာင္ပံု၊ နားေထာင္နည္းကို ေသခ်ာ မသင္လို့ပဲလို့ အန္တီ ထင္တယ္။ ေက်ာင္းေတြမွာဆိုရင္ နားေထာင္တယ္ ဆိုတာကို စကားလံုး တစ္လံုးခ်င္း၊ တစ္လံုးခ်င္းကို အလြတ္က်က္တာပဲ။ ေျပာတဲ့အတိုင္း နားေထာင္ျပီးေတာ့ ျပန္ျပီး ေျဖရတာပဲ။ တကယ့္ေမးခြန္းနဲ့မွ မဟုတ္ဘဲ။ ေမးခြန္း ေမးလိုက္လို့ရိွရင္ အေျဖက တစ္ခါတည္း ပါလာ ျပီးျပီ။ အဲဒီအေျဖတိုင္းပဲ ေျဖေတာ့ ဆိုေတာ့ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ စဉ္းစားျပီး ေျဖတဲ့အေလ့အထ မရိွဘူး။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ စဉ္းစားျပီး ေျဖစရာ အေျကာင္းမရိွဘူး ဆိုရင္ ေမးခြန္းကိုလည္း ေသခ်ာ နားေထာင္စရာ အေျကာင္း မရိွေတာ့ဘူး။ Question and Answer အားလံုး ေပးထားျပီးျပီ။ အလြတ္သာ က်က္လိုက္ေပေတာ့။ အဲဒီလို စနစ္နဲ့လည္း ဆိုင္တယ္ ထင္တယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့လည္း ယဉ္ေက်းမႈကိုက ေစာဒကတက္တာေတြ၊ ဘာေတြကို ရိုင္းတယ္လို့ ထင္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ေစာဒကတက္တိုင္း ရိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ျပန္ျပီးေတာ့ ေမးပိုင္ခြင့္ ရိွရမယ္။ ျပန္ျပီး ေမးတာကိုလည္း မျကိုက္ျကဘူး။ ျပန္ျပီး ေမးတာကို မျကိုက္တဲ့ နိုင္ငံမွာဆိုရင္၊ လူမႈအသိုင္းအဝိုင္းမွာ ဆိုရင္ ေမးခြန္းေတြကို ေရွာင္ခ်င္ျကတယ္။ ေမးခြန္းဆိုတာက အန0x081တရာယ္ မဟုတ္ဘူး ဆိုတဲ့ အျမင္မရိွလို့ပဲလို့ ထင္ပါတယ္။ တခို့်ေတြက ေမးခြန္းေမးရင္ကို သူ့ကို ရန္သူလို ျမင္တာလား၊ ဆန့္က်င္ေနတာလား၊ တစ္ခုခု ေဝဖန္ေနတာလား။ အဲလို ျမင္တယ္။ ဒါနဲ့ မဆိုင္ဘူးဆိုတာ သိပ္မသိျကဘူး။
VOICE : အဲဒီ့ဟာနဲ့ ဆက္စပ္လို့ ေမးခြန္းေမးတာေရာ၊ နားေထာင္တာေရာ၊ ေမးတာျမန္းတာ ကအစ ငါ့ကို ပုဂ0x081ဂိုလ္ေရး ေျပာတာလားေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ပုဂ0x081ဂိုလ္ေရး ဆိုတဲ့စကားက ဒီမွာ ဝင္လာတာေပါ့။ ဝင္လာတဲ့အခါ မွာ ျမန္မာ့နိုင္ငံေရးမွာ တခို့်ေျပာျက၊ ဆိုျကတာ ရိွပါတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္ အခိ်န္အထိ။ လူပုဂ0x081ဂိုလ္ တစ္ေယာက္ရဲ့ အေတြးအေခၚ၊ နိုင္ငံေရး အျမင္၊ ခံယူခ်က္ အေပၚကို ေဝဖန္ေစာဒကတက္ျခင္းထက္ ပုဂ0x081ဂိုလ္ေရးကို ေဝဖန္တိုက္ခိုက္ျခင္း ဆိုတာမို်းေတြ ရိွခဲ့တဲ့ အခါက်ေတာ့ ျမန္မာ့နိုင္ငံေရးမွာ ခုနေျပာတဲ့ အမို်းသား ျပန္လည္စည္းလံုး ညီညြတ္ေရး၊ အမို်းသား ျပန္လည္ ရင္ျကားေစ့ေရးတို့က ပုဂ0x081ဂိုလ္ေရးေျကာင့္ အဟန့္အတား ျဖစ္ခဲ့တယ္လို့ ယူဆတဲ့သူေတြ၊ ေဝဖန္တဲ့သူေတြလည္း ရိွပါတယ္။ အန္တီ အေနနဲ့ေကာ အဲဒါကို ဘယ္လိုမ်ား ယူဆပါသလဲ။ သံုးသပ္ပါသလဲ။
DASSK : အဲဒါ အေတြးအေခၚ ရင့္က်က္မႈ မရိွတာလို့ ထင္တယ္။ အန္တီတို့ဆိုရင္ တတ္နိုင္သမွ် ပုဂ0x081ဂိုလ္ေရးကို ေရွာင္တယ္။ အစိုးရရဲ့ လုပ္တာကိုင္တာေတြကို အန္တီတို့ မျကိုက္လို့ ေဝဖန္တယ္။ ေဝဖန္လို့ရိွရင္ ဒါကို အစိုးရကို ေဝဖန္ပါတယ္ ဆိုျပီး ျမင္တယ္။ အစိုးရကို ေဝဖန္တာနဲ့ အစိုးရရဲ့ လုပ္ပံုလုပ္နည္း၊ လုပ္တဲ့ကိစ0x081စေတြကို ေဝဖန္တာနဲ့ မတူဘူးေနာ္။ အဲဒါကို နားလည္ရမယ္။ ပုဂ0x081ဂိုလ္ေရး ဆိုတာလည္း ဒီလိုပဲ။ လူတစ္ေယာက္ကို ဘယ္ေလာက္ပဲခင္ခင္။ ဥပမာဆိုရင္ ကိုယ့္ သားသမီး ေတာင္မွ ကိုယ္မေဝဖန္လို့ ရိွရင္၊ ကိုယ္ မျပုျပင္လို့ ရိွရင္၊ ကိုယ္ မဆံုးမလို့ရိွရင္ ဘယ္သူက ေဝဖန္ျပုျပင္ ဆံုးမမလဲ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ကေလးဆိုေတာ့ ကိုယ္ခ်စ္တာေပါ့။ ကိုယ့္ကေလးဆိုေတာ့ ကိုယ္က ဘာမွ အဆိုးလည္း ျမင္ခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ ရန္သူလို ျမင္တာလည္း မဟုတ္ဘူး။ သို့ေသာ္ျငားလည္း သူလုပ္တာကိုင္တာ မဟုတ္ရင္ မဟုတ္မွန္း ျမင္ရမယ္။ ဒါမွလည္း ကိုယ္က ကူညီနိုင္မွာ။ တခို့် မိဘေတြက ကိုယ့္သား၊ ကိုယ့္သမီးဆိုရင္ ဘယ္ေတာ့မွ အဆိုးမျမင္ဘူး။ အန္တီ ငယ္ငယ္တုန္းက သင္ရတဲ့ ပံုျပင္ေလး သြား သတိရတယ္။ သားတို့ေခတ္ သင္ရေသးလား မသိဘူး။ သူခိုးက သူ့ကို ကားစင္ တင္ေတာ့မွ သူ့အေမကို အနားကပ္ခိုင္းျပီး နားကို ကိုက္ျဖတ္လိုက္တာေလ။ သူ့ကို ငယ္ငယ္တုန္းက မဆံုးမလို့ေလ။ ဒီလို မိဘမို်းက ကိုယ့္သားသမီး ဘာလုပ္လုပ္ လက္ခံမယ္။ ေကာင္းတယ္ပဲ ေျပာမယ္ဆိုတာက ေကာင္းတဲ့မိဘ မဟုတ္ဘူး။ သားသမီးရဲ့ တကယ့္မိတ္ေဆြစစ္ မဟုတ္ဘူး။ ေဝဖန္တာ ဆိုတာကလည္း အျပုအမူကို ေဝဖန္တာကို ေျပာတာေနာ္။ လူကိုေတာ့ နာမည္နဲ့တပ္ျပီး ေဝဖန္တာမို်း အျမဲေရွာင္တယ္။ ဒီကိစ0x081စ မျကိုက္ဘူး။ ဒီလိုလုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ မလုပ္သင့္ဘူး ဆိုတာ ေျပာတယ္။ ဒီလူက ဒီလိုဒီလိုဆိုျပီး ေဝဖန္တာမို်းက နည္းနည္း သိက0x081ခာမဲ့တယ္လို့ ထင္တယ္။ ပုဂ0x081ဂိုလ္ေရးအရ လူေတြကို ေဝဖန္တာကေလ။ အဲဒါက မရင့္က်က္တဲ့ အေတြးအေခၚေျကာင့္မို့လို့ ကိုယ့္ကို ထိတယ္လို့ထင္ရင္ မခံနိုင္ဘူး။ အန္တီတို့ အျမင္က ေဝဖန္တယ္ ဆိုရင္ေတာင္မွ စဉ္းစားရမွာက ဒီေဝဖန္မႈက အေျကာင္းအကို်း ဆီေလ်ာ္လား။ အေျကာင္းအကို်း ဆီေလ်ာ္ရင္ေတာ့ ကိုယ္ ဆင္ျခင္ရမယ္။ အေျကာင္းအကို်း မဆီေလ်ာ္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ေခါင္းထဲ မထားေနနဲ့ေတာ့။ အဲဒါ ဘာျဖစ္သလဲ။ သူေျပာခ်င္လို့ ေလွ်ာက္ေျပာေနတာ။ အဲဒီလိုပဲ စိတ္ထဲမွာ ထားရမယ္။
VOICE : ျမန္မာ့နိုင္ငံေရးမွာ အခု အခိ်န္အထိ ပုဂ0x081ဂိုလ္ေရးနဲ့ တကယ့္ အနွစ္သာရ အေတြးအေခၚ အယူအဆပိုင္း ရိွတဲ့ေနရာမွာ အေတြးအေခၚ အယူအဆပိုင္း နားလည္မႈ မေပးနိုင္ဘဲနဲ့ ပုဂ0x081ဂိုလ္ေရးဘက္ကို အေလးကဲျပီးေတာ့ စည္းလံုးညီညြတ္ေရး အားေလ်ာ့ေနသလား ခံစားရပါတယ္။ အဲေတာ့ ေရွ့ဆက္သြားတဲ့ ေနရာမွာ အဲဒါကို ဘယ္လို ျပုျပင္သင့္ပါသလဲ။ အဲဒီအေပၚမွာ ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
DASSK : ဒီပုဂ0x081ဂိုလ္ေရးနဲ့ ပတ္သက္လို့ အထိမခံတာ၊ အရမ္း Sensitive ျဖစ္တာက အန္တီ့ အျမင္မွာေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုျကည္မႈ နည္းလို့ ျဖစ္တာလို့ အန္တီ ထင္တယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုျကည္မႈနည္းတာ။ ဒီကိစ0x081စကလည္း အန္တီခဏ၊ ခဏ စဉ္းစားဖူးတယ္။ ဗမာေတြက တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ အရမ္းမနာလို ျဖစ္တယ္။ ဒါေတာ့ အားလံုး လက္ခံပါတယ္ေနာ္။ ဒါ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းမို့လို့ ေျပာလို့ရတယ္။ အန္တီ ေဟာေျပာပဲြေတြမွာလည္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာဖူးပါတယ္။ ဗမာေတြက ေတာ္ေတာ္ကို တစ္ေယာက္နဲ့ တစ္ေယာက္ မနာလိုစိတ္ ရိွတယ္။ ဗမာေတြပဲလား၊ တျခား နိုင္ငံသားေတြကေရာ မနာလိုစိတ္ မရိွဘူးလား။ တျခားနိုင္ငံသားေတြလည္း မနာလိုစိတ္ ရိွတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဗမာေတြက နည္းနည္း ပိုတယ္လို့ ေျပာရမယ္။ အဲဒါလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုျကည္မႈ နည္းလို့။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုျကည္မႈ နည္းတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဘယ္သူက ကိုယ့္ထက္ သာသြားမလဲ ဆို တာ အျမဲ ျကည့္ေနတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သိမ္ငယ္တဲ့စိတ္ ရိွတယ္။ အန္တီတို့ လူမို်းက ဘာျဖစ္လို့ ဒီေလာက္ေတာင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုျကည္မႈ နည္းေနသလဲ ဆိုတာ အန္တီလည္း အထပ္ထပ္ အခါခါ စဉ္းစားတယ္။ စဉ္းစားတဲ့ အခါမွာ ကေလးေတြကို ျပုစုပို်းေထာင္မႈနဲ့ အမ်ားျကီး ဆိုင္တယ္လို့ ထင္တယ္။ ကေလးေတြကို မိဘေတြက စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရ လံုျခံုမႈ မေပးနိုင္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို့ မေပးနိုင္လဲ ဆိုေတာ့ တစ္ခါတေလ ျမန္မာမိဘေတြက ကေလးေတြကို ျပုစုပို်းေထာင္တဲ့ ေနရာမွာ တစ္ေယာက္နဲ့ တစ္ေယာက္ ယွဉ္ျပီးမ်ား ေျပာသလားလို့။ ဒါမွမဟုတ္ ေနာက္တစ္ခုက ပညာရွင္ေတြ သံုးသပ္တာက အျကြင္းမဲ့ေမတ0x081တာ ေပးမယ္ဆိုတဲ့ အသိအျမင္ကို ကေလးေတြကို မေပးနိုင္ေတာ့တာ။ အန္တီ ေျပာဖူးပါတယ္။ ျမန္မာမိဘေတြ ဆံုးမတဲ့ပံု အန္တီ သိပ္ မျကိုက္တာက " မလိမ0x081မာရင္ မခ်စ္ေတာ့ဘူးေနာ္ " ဆိုတာ။ လိမ0x081မာတယ္ ဆိုတဲ့ အဓိပ0x081ပာယ္က ဘာလဲ ဆိုေတာ့ လူျကီးမိဘ အျကိုက္လုပ္တာ။ မိဘက သူ့ အျကိုက္ကို မလုပ္ရင္ ကေလးအတြက္ ေမတ0x081တာကို ရုပ္သိမ္းလိုက္မယ္ဆိုတဲ့ အေနအထားမွာ ရိွေတာ့ ဒီကေလးက ဘယ္လိုလုပ္ စိတ္လံုျခံုမႈ ရိွမလဲ။ လူျကီးမိဘ အျကိုက္လုပ္မွ ငါ့မွာ လံုျခံုမႈ ရိွမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးမ်ား ဝင္သြားသလားလို့။ ဒါ အန္တီက ဒီအေျဖ မွန္တယ္လို့ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလို အန္တီ စဉ္းစားမိတယ္။ အဲဒါကို တျခားလူေတြလည္း စဉ္းစားေစခ်င္တယ္။ ျမန္မာေတြ ဘာျဖစ္လို့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုျကည္မႈ မရိွလဲ။ ဒါေျကာင့္ မနာလိုျဖစ္တာ တစ္ေယာက္နဲ့ တစ္ေယာက္ အဲလို မနာလိုျဖစ္တဲ့ စိတ္ေပၚမွာ အေျခခံျပီးေတာ့ ဆတ္ဆတ္အထိ မခံျဖစ္တာ။ အထိကို မခံနိုင္ဘူး။ ငါ့ေျပာလို့ရိွရင္ ငါ့မုန္းလို့ပဲ။ တစ္ခါတည္း ဘယ္လိုကို ျဖစ္သြားမွန္း မသိဘူး။ ရန္သူျကီး ျဖစ္သြားတာပဲ။ နိုင္ငံျခားမွာလည္း အဲလိုလူေတြ မရိွဘူးလား ဆိုေတာ့။ ရိွပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အန္တီတို့ ျမန္မာေတြမွာ နည္းနည္း ပိုမ်ားတယ္။ အဲဒါကေတာ့ အန္တီ တစ္ေယာက္တည္းလည္း အေျဖရွာလို့ ရတာ မဟုတ္ဘူး။ အန္တီက ျပန္ေမးရမွာ။ ဘယ္လိုထင္လဲ။ ဘာျဖစ္လို့ စိတ္လံုျခံုမႈ မရိွလဲေပါ့။ ကိုယ္ငယ္စဉ္ကေန ျကီးျပင္းလာတုန္းက ဘယ္လိုအေျခအေန ရိွလဲ။ အန္တီတို့က်ေတာ့ စိတ္လံုျခံုမႈ ရိွတယ္လို့ ေျပာရမွာပဲ။ ဘာျဖစ္လို့ ရိွသလဲေပါ့။ အဲလို ျပန္ျပီးေတာ့ ေမးမွာပဲ။
VOICE : ျမန္မာေတြရဲ့ အေလ့အထကို ေျပာရင္းနဲ့ ဆက္စပ္ျပီး ေျပာရမွာက အခုျဖစ္ေနတဲ့ လူထုအျကားမွာ အျပစ္တင္စရာ ျဖစ္ေနတဲ့ ကဲြျက၊ ျပဲျကတဲ့ ကိစ0x081စေပါ့။ ဗမာေတြက နွစ္ေယာက္ရိွရင္ သံုးဖဲြ့ ကဲြခ်င္တာမို်းလို့ေတာင္ တင္စား ေျပာျကရတယ္။ ဒီအေပၚမွာ အန္တီကေကာ ဘယ္လို သံုးသပ္မိပါသလဲ။
DASSK : အဲဒါကလည္း ကိုယ္က နည္းနည္းေပးလိုက္ရင္ အားလံုး ပါသြားျပီလို့ ထင္တာ။ မဟုတ္ဘူး။ ဒါက Win – Win ဆိုတဲ့ဟာကို နားမလည္တာ။ ဗမာ့ယဉ္ေက်းမႈအရ Win - Win ဆိုတာ သိပ္မရိွဘူး။ ဥပမာ - တေလာက နိုင္ငံျခားသားေတြနဲ့ ျမန္မာ့လက္ေဝွ့ အေျကာင္း ေျပာျဖစ္တယ္။ တစ္ေယာက္က ျမန္မာ့လက္ေဝွ့ကို သူ မျကည့္ရဲဘူးေပါ့။ ျကမ္းလို့ေပါ့ေနာ္။ ကာထားတာမို်း မရိွေတာ့ အန0x081တရာယ္ သိပ္မ်ားတယ္ေပါ့။ အန္တီလည္း အရင္က မျကိုက္တာ ဘာလဲဆိုေတာ့ ေအာင္တဲ့သူက သူရဲ့ ေအာင္ပဲြခံပံုက သိပ္ေက်ာသလိုပဲ။ သိပ္ရိုင္းတယ္လို့ ထင္တယ္။ အခု ေနာက္ပိုင္း ေတာ္လာပါတယ္။ ဒီေလာက္ မဆိုးေတာ့ဘူး။ အရင္တုန္းကဆို ပံုဟန္မ်က္နွာထား ျကည့္ပံုက ေဘးက ျကည့္ရတဲ့သူက မ်က္နွာေတာင္ ပူတယ္။ သူဘာလို့ ဒီလို လုပ္ရက္တာလဲေပါ့။ ကိုယ္ကလည္း နိုင္ျပီး နိုင္တဲ့သူက စိတ္နိွမ့္ခ်ရမယ္။ သိက0x081ခာရိွရိွနဲ့ ရံႈးတဲ့သူအေပၚ ေလးစားရမယ္ ဆိုတာ သိပ္ မရိွဘူး။ ရံႈးတဲ့သူအေပၚ တက္နင္းလိုက္မဟဲ့ ဆိုသလို ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါေျကာင့္ပဲ Compromise မရိွတာလို့ ထင္တယ္။ ရံႈးသြားရင္ တက္နင္းခံရမွာပဲ၊ တက္နင္းေတာ့မွာပဲလို့ စဉ္းစားတယ္။ အဲဒါေျကာင့္မို့ ကဲြတာျပဲတာလည္း အဲဒါပဲ။ ဒီတစ္ခါ ေတာ့ တို့လိုက္ေလ်ာလိုက္ရင္ ေနာက္တစ္ခါမွာ တို့ကို လိုက္ေလ်ာသင့္တဲ့ အခိ်န္မွာ ျပန္လိုက္ေလ်ာမွာပဲဆိုတဲ့ အျမင္ကို မထားနိုင္ျကဘူးေပါ့။ ဒါဆို ဒါပဲေပါ့။ ဒီမိုကေရစီမွာ အျမဲကိုယ္ျဖစ္ခ်င္သလို မျဖစ္ရဘူး။ အားလံုးကေနျပီး ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ အမ်ားရဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို လူနည္းစုက ေနျပီးေတာ့ လက္ခံရမယ္။ ဒါ အေပးအယူသေဘာပဲ။ ကိုယ့္အလွည့္ သူ့အလွည့္ ရိွမယ္။ အဲဒါကို လက္မခံနိုင္ဘူး။ အျမဲပဲ ကိုယ့္အလွည့္ ျဖစ္ခ်င္တယ္။ သူ့အလွည့္ မေပးခ်င္ဘူး။ အဲဒါေတာ့ မျဖစ္နိုင္ဘူး။
VOICE : ကြ်န္ေတာ္ နားလည္ထားတာ Agree to Disagree သေဘာထား မတူတာကို လက္ခံ နားလည္ေပးဖို့ ဆိုတာ ဒီမိုကေရစီရဲ့ အေျခခံပဲေပါ့။ ဒီမိုကေရစီ အတြက္လို့ ဒီမိုကေရစီ အေရးလို့ နာမည္ခံထားတဲ့ အဖဲြ့ အစည္းေတြမွာ ဒီ Agree to Disagree မရိွဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေျကာင့္ပဲ အကဲြအျပဲေတြ ျဖစ္ေနလားလို့။ အဓိက ေျပာခ်င္တာက နယ္ပယ္ အသီးသီးမွာ ရိွတဲ့ အထင္ကရ ျဖစ္ေနတဲ့ ပုဂ0x081ဂိုလ္ေတြ ဦးေဆာင္တဲ့သူေတြက Agree to Disagree ကို ဘယ္လိုမ်ား လက္ေတြ့ က်င့္သံုးသင့္ သလဲလို့ တစ္ဆိတ္ေလာက္ ေျပာျပေပးပါ ခင္ဗ်။
DASSK : ပထမဆံုးက ငါနဲ့သေဘာ မတူရင္ ငါ့ရန္သူဆိုတဲ့ စိတ္ထား မထားနဲ့။ ဘာလို့လဲဆိုရင္ ဒီအခ်က္မွာ သေဘာ မတူရင္ ေနာင္အခ်က္မွာ သေဘာတူ နိုင္တယ္ ဆိုတာ။ အဲဒီလို အျမင္က်ယ္က်ယ္ ရိွရင္ အမ်ားျကီး တိုးတက္မႈ ရိွလာမယ္။ တစ္ခိ်န္တစ္ခါမွာ သေဘာမတူေပမယ့္ ေနာက္တစ္ျကိမ္မွာ သေဘာတူမွာပဲဆိုတဲ့ စိတ္မို်း အျမဲထားသင့္တယ္လို့ ထင္တယ္။ ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ ဒီတစ္ခုမွာ မတည့္ရင္ သြားျပီ ဘယ္ေတာ့မွ မတည့္ေတာ့ဘူး၊ လွည့္မျကည့္ေတာ့ဘူးလို့ ျဖစ္သြားတာပဲ။ Agree to Disagree ဆိုတာ ဒါပဲ။ ဒီအခ်က္မွာေတာ့ တို့သေဘာ မတူဘူး။ ကိုယ့္အျမင္ခ်င္းက မတူဘူး ဆိုတာကို လက္ခံတယ္။ မိတ္ပ်က္စရာလည္း မလိုဘူး။ မိတ္ဖက္အဆင့္က ရပ္စဲ သြားစရာလည္း မလိုဘူး။ ေနာင္တစ္ခ်က္မွာ ျပန္ျပီး တဲြနိုင္မယ္။ ဒါေျကာင့္ သူတို့ကို အျမဲေျပာတယ္။ နိုင္ငံေရးမွာ ထာဝရမိတ္ေဆြလည္း မရိွဘူး။ ထာဝရ ရန္သူလည္း မရိွဘူး ဆိုတာ။ ဒါလည္း အေျခခံ တစ္ခုပဲ။ တခို့်ကိစ0x081စေတြမွာ ကိုယ္က မဟာမိတ္ ျဖစ္မယ္။ တခို့် ကိစ0x081စေတြမွာ ကိုယ္က အတိုက္အခံ ျဖစ္သြားမယ္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါေျကာင့္မို့လို့ ထာဝရရန္သူ ျဖစ္သြားတာ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ ကိစ0x081စနဲ့ ပုဂ0x081ဂိုလ္ေရး ခံစားခ်က္ကို ခဲြျခားနိုင္ရမယ္။ လံုးဝ ဒီလို သေဘာထားနိုင္ရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုထားနိုင္ဖို့ကေတာ့ မလြယ္ဘူးေပါ့။ အတိုင္းအတာ တစ္ရပ္အထိေတာ့ ကြာျခားမႈ ထားနိုင္ရမယ္။ အဲဒါ မထားနိုင္ရင္ေတာ့ Agree to Disagree မျဖစ္နိုင္ဘူး။ ငါနဲ့ သေဘာမတူတာက ငါ့ကို မုန္းလို့ပဲ၊ ငါ့ကို တိုက္ခိုက္တာပဲ ဆိုတဲ့ အျမင္ကို ေဖ်ာက္ရမယ္။
VOICE : ေနအိမ္မွာ အက်ယ္ခု်ပ္နဲ့ ေနခဲ့တဲ့ ကာလက ၁၅ နွစ္ေက်ာ္ ရိွေနတဲ့အတြက္ ဒီအေတာအတြင္း ျမန္မာ့နိုင္ငံေရး အေျခအေနနဲ့ ပတ္သက္ျပီး အန္တီ့အေနနဲ့ အကန့္အသတ္နဲ့ပဲ သတင္းအခ်က္အလက္ ရမယ္လို့ ထင္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ျမန္မာ့နိုင္ငံေရး လက္ရိွအေျခအေနကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သံုးဖို့ဆိုရင္ Stakeholder ေတြ အားလံုးနဲ့ ေတြ့ဖို့၊ အားလံုး စကားကို စံုညီေအာင္ နားေထာင္ဖို့ လိုတယ္လို့ တခို့်က ေျပာေနျကပါတယ္။ အန္တီ့အေနနဲ့ေရာ ဘယ္သူေတြနဲ့ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ေတြ့ျပီးျပီလဲ။ ေတြ့ဖို့လိုတယ္လို့ ထင္ပါသလား။
DASSK : နားေထာင္နိုင္သေလာက္ အားလံုးကို နားေထာင္ဖို့ ရိွပါတယ္။ ကြ်န္မတို့ အဖဲြ့ထဲကေတာ့ လာလာေျပာေနေတာ့ ကုန္သေလာက္ ရိွေနျပီ။ ေရြးေကာက္ပဲြဝင္ခဲ့တဲ့ နိုင္ငံေရးပါတီေတြနဲ့ လည္း ေတြ့ခဲ့ျပီးပါျပီ။ သူတို့နဲ့ဆိုရင္ အျမင္မတူတာေပါ့။ အျမင္မတူတာလည္း နားေထာင္ျပီးပါျပီ။ တူညီတဲ့ ကိစ0x081စေတြအေပၚမွာ ပူးေပါင္းဖို့ အန္တီတို့ ျကိုးစားတယ္။ တစ္သီးပုဂ0x081ဂလ ၂၀ ေလာက္နဲ့ ေတြ့ျပီးျပီ။ NGO ေတြနဲ့လည္း ေတြ့ျပီးျပီ။ တစ္လအတြင္းမွာ ေတြ့နိုင္တဲ့သူ မွန္သမွ် ေတြ့ျပီးပါျပီ။ စာေတြဘာေတြနဲ့ လာတာလည္း အမ်ားျကီးပဲ။ အသံလွြင့္ မီဒီယာေတြကေန ေမးတာေတြလည္း ရိွပါတယ္။ အဲေတာ့ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ပထမေမးခြန္းကို ျပန္ေရာက္တာေပါ့။ နားေထာင္ တတ္ရမယ္။ နားေထာင္တတ္ဖို့ဆိုတာ အေလ့အက်င့္ လိုတာေပါ့။ အေလ့အက်င့္လုပ္မွ ဒီဟာမွာ ကြ်မ္းက်င္လာမွာ။ နားေထာင္ရင္းနဲ့ နားေထာင္တတ္လာတာ။ အန္တီတို့ အေနနဲ့ အျမဲပဲ ဖိတ္ေခၚတယ္။ အန္တီကေတာ့ သေဘာမတူရင္ မတူဘူး ေျပာတာပဲ။ ယဉ္ေက်းသမႈအားျဖင့္ သေဘာမတူဘဲ တူတယ္လို့ မေျပာဘူး။ ဘာျဖစ္လို့ မတူဘူး ဆိုတာေတာ့ အန္တီ အျမဲ ရွင္းျပတယ္။ တျခားသူေတြကိုလည္း အဲလိုပဲ လုပ္ေစခ်င္တယ္။ မတူရင္ မတူတဲ့အေျကာင္းကို ရွင္းျပ၊ အဲဒီ ရွင္းျပတာကေန လက္ခံနိုင္စရာ ေပၚလာရင္ ေပၚလာမယ္။
VOICE : ဒီေလာက္ ကာလျကာျကာ ဖိအားေတြ၊ အခက္အခဲေတြ ျကားထဲမွာ အခုလို ျကံ့ျကံ့ခံေနခဲ့တာ၊ ေနနိုင္တာ ဘယ္လို စိတ္ဓာတ္မို်းက ဦးေဆာင္ျပီး ဘယ္လို တြန္းအားမို်းေျကာင့္ပါလဲ ခင္ဗ်။
DASSK : တရားထိုင္တာကလည္း အေထာက္အပံ့ ေပးပါတယ္။ ေနာက္ တစ္ဖက္ကေျပာရင္ ပထမဆံုး ေမးခြန္းကို ျပန္ေရာက္သြားမယ္။ နားေထာင္တာေပါ့။ နားေထာင္တာ စိတ္ဝင္စားတယ္။ သူမ်ားေျပာတာ စိတ္ဝင္စားရင္ ပြင့္သြားတယ္။ သိခ်င္တဲ့စိတ္လို့ပဲ ေျပာရမွာပဲ။ ဒီ ၁၅ နွစ္မွာလည္း သိခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ရိွတယ္။ ေရဒီယို နားေထာင္တယ္။ စာဖတ္တယ္။ သင္ယူခ်င္တဲ့ စိတ္၊ ကိုယ့္မွာလည္း သင္စရာေတြက မဆံုးနိုင္တဲ့စိတ္က အမ်ားျကီး အေထာက္အကူျပုတယ္လို့ ထင္ပါတယ္။
VOICE : ေရွ့ေလွ်ာက္ လူငယ္ေတြက အဖဲြ့အစည္း အသီးသီးမွာ ေနရာယူလာျကရမွာ ဆိုေတာ့ လူငယ္ေတြအတြက္ တစ္ခုခု ေျပာေပးပါဦး။ အခု ေနရာတိုင္းမွာ လူငယ္ေတြ ရိွလာ၊ တာဝန္ယူလာျကေတာ့ လူျကီးေတြ အတြက္ လူငယ္ေတြအတြက္ ေျပာေပးပါဦး။
DASSK : အဲဒါအတြက္ အခ်က္ကေလး တစ္ခုေပၚမွာပဲ မူတည္ျပီးေတာ့ ေျပာပါရေစ။ တခို့်ငယ္ငယ္ေလးနဲ့ သိပ္ထူးခြ်န္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို့ကို ျကည့္ရင္ ဘယ္ေနရာေတြ၊ ဘယ္ဘာသာရပ္ေတြမွာ ထူးခြ်န္တာလဲဆိုတာ ျကည့္ရင္ သိပ0x081ပံပညာ၊ ဂီတ၊ သခင္0x081်ာ စတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြမွာ ေျပာင္ေျမာက္နိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သမိုင္းတို့၊ စာေပတို့မွာ မေျပာင္ေျမာက္နိုင္ဘူး။ ဘာလို့လဲဆိုေတာ့ သမိုင္းတို့၊ စာေပတို့က အေတြ့အျကံု လိုတယ္။ ရင့္က်က္မႈ လိုတယ္။ ဟိုဟာေတြက ပါရမီေပၚ တည္တယ္။ ေမြးရာပါ ပါလာတဲ့ကိစ0x081စေတြက ငယ္ငယ္ေလးနဲ့ ပြင့္လင္းနိုင္တယ္။ လူငယ္ေတြရဲ့ ထြင္အားက ၂၅ နွစ္မွာ အားအေကာင္းဆံုးပဲတဲ့။ လူငယ္ေတြက ဒီအခိ်န္မွာ ကမ0x081ဘာျကီးကို မ်က္လံုးအသစ္နဲ့ ျမင္တယ္။ ဒီေတာ့ မ်က္လံုးအေဟာင္းေတြ မျမင္တာကို သူတို့ ျမင္တာေပါ့။ အဲေတာ့ အဲဒီဘက္မွာ လူငယ္ေတြ သာတယ္။ ဒါေပမဲ့ စဉ္းစား ဆင္ျခင္ျပီး သံုးသပ္ရမွာ က်ေတာ့ လူျကီးေတြက အားသာသြားတယ္။ ဒီဟာမွာပဲ ျကည့္ရင္ လူျကီးေရာ လူငယ္ေရာ တစ္ေယာက္နဲ့ တစ္ေယာက္ ေပးစရာေတြ အမ်ားျကီး ရိွတယ္။ အျပန္အလွန္ သင္ယူစရာေတြ ရိွတယ္ ဆိုတာေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ လူငယ္ေတြ အေနနဲ့ စိတ္အားလည္း တက္ျကြရမယ္။ ဒါေပမဲ့ မာန္လည္း မလြန္ရဘူး။ လူျကီးေတြ အေနနဲ့ကလည္း မာန္မျကီးရဘူး။ တစ္ဖက္ကလည္း ငါတို့က က်လူေတြ ဆိုျပီး အားမငယ္ရဘူး။ အားလံုး ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
စာေပစီစစ္ေရးေၾကာင့္ၾကံ့ၾကာေနတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႏွင့္ေတြ ႔ဆုံျခင္း
Reviewed by သစ္ထူးလြင္
on
13:51
Rating:
No comments:
Post a Comment