Written by အရွင္ပညာသီဟာဘိ၀ံသ (တရားဦးဓမၼစၾကာ) မိုးမ်ားၿပီး ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၊ ၿမိဳ႕နယ္ ကေလးမ်ား၌ အိမ္ေတြ၊ လမ္းေတြ၊ စိုက္ပ်ဳိးၿပီး လယ္ယာေျမေတြ၊ ေရႀကီးေရလွ်ံျခင္း၊ ေရျမဳပ္၊ ေျမၿပိဳ၊ လမ္းပ်က္၊ တံတားက်ဳိးျခင္းတို႔ေၾကာင့္ လူမ်ား ကသီလင္တ ျဖစ္လ်က္ ဒုကၡေရာက္ ေနၾကရတာေတြ၊ ႏိုင္ငံတခ်ဳိ႕မွလည္း တ၀ုန္း၀ုန္းတဒိုင္းဒိုင္း ပစ္ခတ္ေဖာက္ခြဲျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ လူမ်ားစြာ ေန႔စဥ္ေသြးသံရဲရဲျဖင့္ ေသေနၾကရတာေတြ၊ အာဖရိက ဦးဂ်ဳိေဒသ မွာ စားစရာရိကၡာ ျပတ္လပ္ၿပီး လူအမ်ား အစာေရစာငတ္ျပတ္ၾက၊ ေရာဂါျဖစ္ၾကၿပီး ေသဖို႔ ေစာင့္ေနၾကရတာေတြ၊ ငလ်င္ေတြ၊ မုန္တိုင္းေတြေၾကာင့္ ေသၾကေက်ၾက၊ ပိုင္ဆိုင္သည့္ စီးပြားဥစၥာမ်ား ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈး ရျဖင့္ လူသားတို႔ ဒုကၡေရာက္ ေနၾကရတာေတြကို ဂ်ာနယ္တို႔တြင္ အခုတေလာမ်ားစြာ ဖတ္ေနရသည္။ လူသားတို႔သည္ စိတ္ခ်လက္ခ်ျဖင့္ ပူပန္ျခင္းကင္းၿပီး ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း မရွိၾကဘဲ ျဖစ္ေနၾကရသည္။
လူသားေတြက သစ္ေတာမ်ား၊ ျမစ္ေခ်ာင္း၊ အင္းအိုင္မ်ား၊ ဇီ၀မ်ဳိး စိတ္ကြဲမ်ားစသျဖင့္ အရာခပ္သိမ္းတို႔ ကို ဖ်က္ဆီးေနၾက၍ ေဂဟစနစ္ေတြ ပ်က္ၿပီး ထုိကဲ့သို႔ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတာဟု ပညာရွင္မ်ား ေထာက္ျပၾကတာကိုလည္း မွတ္သားရ၏။ သည့္အျပင္ မိခင္ဧရာ၀တီ၏ က်န္းမာေရးကိုလည္း ဂ်ာနယ္၊ အင္တာနက္ တို႔၌ ေန႔စဥ္လိုလို ဖတ္ေနရ၏။
လူသားတို႔မၾကံဳခ်င္ေသာ ဒုဗိၻကၡႏၲရကပ္ (အစာေရစာငတ္ျခင္း)၊ သတၱႏၲရကပ္ (လက္နက္ဒဏ္ခံရ ျခင္း၊ ေရာဂႏၲရကပ္ (ေရာဂါထူေျပာျခင္း)၊ ေဘးတို႔သည္ လူသားတို႔ထံ သို႔ ဆုိက္ေရာက္ေနၾက၏။ သဘာ၀ တရားတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ရေသာကပ္၊ လူတို႔ကိုယ္တုိင္ ျဖစ္ေပၚေစေသာ ကပ္တို႔ေၾကာင့္ လူသားမ်ားႏွင့္ တိရစၦာန္မ်ားပါ ဒုကၡေရာက္ေနၾက၏။
မင္းကြန္းတိပိဋက ဆရာေတာ္ႀကီးက ၇-၁-၁၉၄၇ လြတ္လပ္ေရး အႀကိဳကာလက ‘ေသြးျဖင့္တည္ေထာင္ တို႔ျပည္ေထာင္ကို ေနာက္တစ္ဖန္ ေခတ္ ျပန္မနစ္ဖို႔ အားသစ္ေမြးျမဴ အေလးမူလ်က္ ရွင္လူႏွစ္ခန္း ကိုယ့္၀န္လမ္းကို ထမ္းမွေတာ္မည္’ ဟူ၍ ေရးသား ဆံုးမေတာ္မူခဲ့ ပါသည္ . . . |
ေလာကသားတို႔အား ‘သေဗၺ သတၱာ ကမၼႆကာ’ ဟု ေပယ်ာလ ကန္ၿပီး မ်က္ကြယ္ျပဳမထားၾကရပါ။ ဒုကၡသုခေတြမွလြတ္ေအာင္၊ ကသိ ကေအာက္မျဖစ္ၾကရေအာင္၊ အမ်ား ေကာင္းေစဖို႔ေျပာင္းလဲေပးၾကျခင္း ျဖင့္ သတၱ၀ါတို႔ကိုဒုကၡနယ္မွလြတ္ ေျမာက္ေစၾကရပါမည္။ ခ်မ္းသာေစ ၾကရပါမည္။ ဆင္းရဲမြဲေတမႈသည္ ဒုကၡအားလံုးကို ဖိတ္ေခၚေနသလိုမ်ဳိး ျဖစ္၍ဆင္းရဲျခင္းကင္းေအာင္ ေျပာင္းလဲေပးႏုိင္ၾကရပါမည္။ ဆင္းရဲတ ကာတို႔တြင္ အသိမြဲျခင္းကား အဆိုးဆံုးျဖစ္၏။ ဒုကၡအားလံုးသည္ အသိ ဆင္းရဲျခင္းကို အေျခခံပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ စြန္းႏိုင္သူမ်ား၊ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက သတၱ၀ါအမ်ား ခ်မ္းသာပြားေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ေပးၾကရ ပါမည္။ အားလံုးေကာင္းဖို႔ ေျပာင္းလဲေပးၾကရပါမည္။
ပုထုဇဥ္သဘာ၀အေဟာင္းမွာ အသားက်ၿပီး အဆင္ေျပအရသာ ေတြ႕ေနသူမ်ားကား ေျပာင္းလဲလိုဟန္ ရွိၾကမည္မဟုတ္။ တစ္ေယာက္၊ တစ္မိသားစု၊ တစ္ဖြဲ႕ခ်မ္းသာ႐ံုမွ်ျဖင့္ လူမႈနယ္ပယ္မွာ ေအးခ်မ္းဖြယ္ရာရွိမည္ မဟုတ္ပါ။
‘အေရာဂါသုခိတာ ေဟာထ၊ သဟသေဗၺဟိဥာတိဘိ’ ဟူေသာ ဗုဒၶ ေဒသနာႏွင့္အညီ မ်ဳိးႏြယ္တူ အားလံုး တို႔ကိုပါ ေရာဂါကင္းေစၾကရပါမည္။ ခ်မ္းသာေစၾကရပါမည္။ သို႔မွသာ လူသားေလာက ေနခ်င္စဖြယ္ရွိမွာျဖစ္၏။
လူသားတိုင္းသည္ အေျပာင္းအလဲကို ခံုမင္ၾက၏။ သခၤါရနယ္မို႔ မေျပာင္းလဲဘဲေန၍မရ။ အိုဘားမား ၏ change we need စကားကို ၾကားရၿပီးေနာက္ change ဆိုေသာ စကားသံလူေတြၾကားပို၍ အသံက်ယ္ လာ၏။ ႏုိင္ငံအခ်ဳိ႕တြင္ အႏုနည္း၊ အၾကမ္းနည္းတို႔ျဖင့္ေျပာင္းလဲဖို႔ကို ႀကိဳးစားေနၾကသည္မ်ားကို သတင္း တို႔၌ေန႔စဥ္ၾကားေန၊ ဖတ္ေနရ၏။
မေျပာင္းလဲလွ်င္ တခ်ဳိ႕အရာတို႔သည္ မေကာင္းဘဲရွိတတ္၏။ ေက်းလက္တို႔၌ ၿမိဳ႕ျပကဲ့သို႔ေရသန္႔ဘူးမ်ား အသံုးမတြင္က်ယ္ေသး၍ ယေန႔တိုင္ ေရတြင္းေရကန္တို႔မွ ေသာက္ေရကို ေရအိုးျဖင့္ သယ္ေဆာင္ၿပီး စစ္ေသာက္ ေနၾကရေသး၏။ ေသာက္ေရအုိးထဲ က ေရကိုႏွစ္ရက္ျခား သံုးရက္ျခား ေရေဟာင္းေရသစ္ ေျပာင္းလဲေပးၾကရသည္။ ေရစစ္ျဖင့္စစ္ထည့္ထားေသာ္လည္း ရက္ၾကာလာလွ်င္ အနည္ရွိလာ၏။ မည္သည့္အရာမဆို ၾကာလာလွ်င္ေတာ့ အျပစ္အနာအဆာရွိ လာတတ္သည္မွာ ဓမၼတာမို႔ေျပာင္း ကိုေျပာင္းလဲေပးၾကရပါမည္။
ေန႔စဥ္ အိမ္မွာစားေနက်ထမင္း ဟင္းကိုပင္ တစ္ခါတစ္ရံ အေျပာင္းအလဲေလး ျဖစ္သြားေအာင္ဟု ဆိုကာ မိသားစုေတြဆိုင္သြားၿပီး ဆိုင္ထမင္း၊ ဆိုင္ဟင္းကို စားေလ့ရွိၾက၏။ မေျပာင္းမလဲ တစ္သတ္မတ္တည္း ျဖစ္ေနရတာကို ၿငီးေငြ႕ျခင္းသည္ လူ႔သေဘာ၊ လူ႔မေနာျဖစ္၏။ အေျပာင္းအလဲ ကို လူသားတိုင္း ခံုမင္တတ္ၾကသည္ မွာ ဓမၼတာ။ လူသားတို႔ဆႏၵကို စြမ္းႏုိင္သူမ်ားက ေျပာင္းေပးျခင္းျဖင့္ ျဖည့္ဆည္းေပးၾကရမွာ ျဖစ္၏။
အေျပာင္းအလဲႏွင့္ ပတ္သက္၍ စာနယ္ဇင္းတို႔တြင္ ဂိမ္းသီအိုရီ၊ အမာထည္ အေပ်ာ့ထည္၊ ၀င္း၀င္းသီအိုရီ၊ ပေလယာအသစ္ စသျဖင့္ ယခင္က မၾကားရဖူးေသာ အသံုးအႏႈန္းကို ဖတ္႐ႈရ၏။ တခ်ဳိ႕ အေျပာင္းအလဲႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကိုယ္သန္ရာကို ေျပာၾကဆိုၾက ေရးသားၾကတာေတြကိုလည္း ယခုအခါမ်ားစြာ ဖတ္႐ႈေနရသည္။
ေဟာင္းလို႔ေျပာင္းမလား၊
မႀကိဳက္လို႔ေျပာင္းမလား၊
ပ်က္လို႔ေျပာင္းမလား၊
ေကာင္းဖို႔ေျပာင္းမလား၊
ေဟာင္းလို႔ျဖစ္ေစ မႀကိဳက္ေတာ့ လို႔ျဖစ္ေစ ပ်က္လို႔ျဖစ္ေစ ေျပာင္းလဲမည္ဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ဳိးအားလံုး ေကာင္းဖို႔ဆိုေသာ သမၼာဆႏၵျဖင့္သာ ေျပာင္းလဲၾကရပါမည္။ ‘ေဟာင္းလို႔ ေျပာင္းလဲတာမ်ဳိး၊ အမ်ားမႀကိဳက္ ေတာ့လို႔ေျပာင္းလဲတာမ်ဳိး၊ ေျမြအေရခြံလဲသလိုမ်ဳိးႏွယ္ အႏွစ္မပါအကာမွ် ေျပာင္းလုိက္ျခင္းကား ဒိတ္ကုန္သြားေသာ အစားအေသာက္ကုိ ဒိတ္အသစ္ စကၠဴေျပာင္းလဲ ကပ္လိုက္ျခင္းမ်ဳိးမို႔ ဘာမွထူးျခားမႈ ရွိမလာ၍ ေကာင္းတယ္’’ဟု မဆိုႏိုင္ပါ။
ေကာင္းဖို႔ဆိုရာမွာလည္း ႏိုင္ငံ ႏွင့္လူမ်ဳိး အားလံုးေကာင္းဖို႔ ျဖစ္သင့္၏။ လူအမ်ားက ႏွစ္ၿမိဳ႕ျခင္းမရွိေတာ့၍ ႏွစ္သက္ေစဖို႔လတ္တေလာ အမ်ားႏွစ္သက္ေစရန္သကာ ဖံုးေသာ အေျပာင္းမ်ဳိးမ ဟုတ္ၾကပါ။ သည့္အျပင္ တစ္စုတစ္ဖြဲ႕ ေကာင္းစားဖို႔ဆိုတာမ်ဳိးလည္း မျဖစ္ေစၾကရပါ။
ယေန႔တိုင္ေအာင္ မၿပီးျပတ္ေသးေသာ ျငင္းခုံမႈတစ္ခုရွိ၏။ ‘လူေကာင္းႏွင့္ လူေတာ္’ ဘယ္သူကပို အေရးႀကီးပါလဲ၊ ဆိုေသာ ျပႆနာ ျဖစ္၏။ တရားပြဲမွာ ‘လူေကာင္းနဲ႔လူေတာ္ ဘယ္သူက အေရးႀကီးပါလဲ’ဟု ေမးပါက တရားနာပရိသတ္က ‘လူေတာ္ ကပိုအေရးႀကီးပါတယ္’ ဟူ၍လည္း ေကာင္း၊တခ်ဳိ႕ကလည္း ‘လူေကာင္း ကပိုအဓိကၾကပါတယ္’ ဟူ၍လည္း ေကာင္းအားသန္ရာ ေျဖဆိုၾက၏။
ထိုအခါ ‘ေတာ္တာေရာေကာင္းတာပါ’ ႏွစ္မ်ဳိးစံုသူက ပိုအေရးႀကီးေၾကာင္း၊ အဓိကလည္းက်ေၾကာင္း ကိုေျပာျပၿပီး အဘယ္ေၾကာင့္ ‘ေတာ္သူေရာ ေကာင္းတာပါ’ ႏွစ္မ်ဳိးစံုသူ က ပိုၿပီးအေရးႀကီးပါတုန္း ဆိုလွ်င္ ‘ပညာျပည့္၀ႏွလံုးလွသူ၊ အဆင္းေရာ အခ်င္းပါျပည့္စံုသူ’ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ဟု ရွင္းျပရ၏။
လူသားကမၻာ၏ေကာင္းက်ဳိး သုခခ်မ္းသာ မွန္သမွ်ပညာျပည့္၀ ႏွလံုးလွၾကသူမ်ား၊ အဆင္းေရာ အခ်င္းပါ ျပည့္စံုသူမ်ားကသာ ေဖာ္ေဆာင္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ ထုိသူမ်ားေၾကာင့္ ေလာကသားတို႔ ဒုကၡမမ်ားၿပီး ဒုကၡမပြားခဲ့ၾကရပါ။
ထို႔ေၾကာင့္ ေတာ္တာေရာ၊ ေကာင္းတာပါ ျပည့္စံုဖို႔လိုအပ္၏။ ေတာ္တာေရာ ေကာင္းတာပါ ႏွစ္မ်ဳိး ျပည့္စံုသူကို ဘုရားျမတ္စြာက ‘သူေတာ္ေကာင္း (သပၸဳရိသ) ဟုသတ္ မွတ္ေတာ္မူ၏။
‘‘အားလံုးေကာင္းဖို႔ေျပာင္းလဲၾက စို႔”ဆိုလွ်င္ ေျပာင္းေပးမည့္သူမ်ားသည္ ေတာ္သူ၊ ေကာင္းသူ၊ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ဖို႔ အလြန္လိုအပ္လွပါသည္။
သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔သည္ ကိုယ့္အတြက္၊ မိသားစုအတြက္၊ ေဆြမ်ဳိးတို႔အတြက္၊ လူမ်ဳိးအတြက္၊ တိုင္းႏိုင္ငံ အတြက္ တစ္ေလာကအားလံုးအတြက္ ပစၥဳပၸန္အတြက္၊ သံသရာအတြက္ ေကာင္းေအာင္ ေျပာင္းလဲေပးႏုိင္သူမ်ား၊ လုပ္ေပးႏုိင္သူမ်ားျဖစ္ၾက၏။
သူေတာ္ေကာင္းသည္ မိမိႏွင့္ အားလံုးေကာင္းဖို႔ တစ္ရက္ထက္တစ္ရက္၊ တစ္လထက္တစ္လ၊ တစ္ႏွစ္ ထက္တစ္ႏွစ္၊ တစ္ဘ၀ထက္တစ္ ဘ၀၊ တစ္ဆင့္ထက္ တစ္ဆင့္ျမင့္ေအာင္ ေကာင္းဖို႔ ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္သူျဖစ္ ၏။ သူေတာ္ေကာင္းဟုဆိုသူမ်ားသည္ ေဖာ္ျပပါ လကၡဏာမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုၾက၏။
သူေတာ္ေကာင္း (သပၸဳရိသ) လကၡဏာမ်ား -
၁။ သေႏၶဥာဏ္ေကာင္းသူျဖစ္ျခင္း
သူေတာ္ေကာင္းသည္ သေႏၶဥာဏ္၊ ဗီဇကိုက ေကာင္းခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ေကာင္းေသာစိတ္ျဖင့္ သေႏၶေနခဲ့ၾက၏။ ပင္ကိုဓာတ္ခံက ပင္ အတၱ-ပရမွ်၍ ေတြးဆတတ္ ၏။ ေလာကအက်ဳိး၊ လူမ်ဳိးအက်ဳိး သယ္ပိုးလိုစိတ္ရွိ၏။ ဥာဏ္ထက္သူ၊ ဥာဏ္သြက္သူ၊ အရွည္ကိုျမင္ႏိုင္စြမ္း ေသာဆင္ျခင္တံု ေျမာ္ျမင္တံု ဥာဏ္အျမင္ရွိသူ ျဖစ္၏။
တခ်ဳိ႕သည္ သေႏၶကပင္လ်င္ ဥာဥ္ဆိုးတတ္၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးသည္ အမ်ားေကာင္းေအာင္ ေျပာင္းလဲလိုၾက သူမ်ား မဟုတ္တတ္ၾက။ အသိနည္းသည္ႏွင့္အမွ် အတၱႀကီးတတ္ၾက၏။ တစ္ကိုယ္ေရ ေကာင္းစားေရး၊ မိသားတစ္စု၊ ေဆြမ်ဳိးတစ္စု ေကာင္းစားေရး၊ တစ္စုတစ္ဖြဲ႕မွ် ေကာင္းစားေရးကိုသာ အေလးထားတတ္ၾက၏။
ရႊန္းရႊန္းေ၀ေအာင္ ေျပာတတ္ၾက၏။ အသံေကာင္း ဟစ္တတ္ၾက၏။ အဓိပတိေလးပါးအညီ ကာယကံေျမာက္ မလုပ္ေဆာင္တတ္ၾက။ အေျပာသာ ခ်ဲ႕၍ အလုပ္မဲ့သူမ်ားျဖစ္ၾက၏။
အသြင္ကူးေျပာင္းေရးသည္ အားလံုးေကာင္းဖို႔ျဖစ္၏။ သေႏၶဥာဏ္ ေကာင္းသူမ်ားသည္ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္အရ အဓိပတိေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုသူမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ အမ်ားေကာင္းဖို႔ ေျပာင္းလဲေပးခ်င္ေသာ ဆႏၵ၊ မိမိအပါအ၀င္ အားလံုးေကာင္းေစခ်င္ေသာ စိတ္ထား၊ အားလံုးေကာင္း ေအာင္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ စကားမွ် မဟုတ္ဘဲ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါႏွစ္၍ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း၊ ၀ီရိယ၊ ထိုဆႏၵ၊ စိတ္၊ ၀ီရိယတို႔ကို ထိန္းေက်ာင္းပဲ့ကိုင္ ေပးႏုိင္ေသာ ပင္ကိုအသိ၊ ေလ့လာ မွတ္သားျခင္း၊ ေခတ္အေျခအေနကို တတ္သိနားလည္ျခင္း၊ ရင့္က်က္အသိအားျဖင့္ အဓိပတိေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုၾက၏။ အာဇာနည္မ်ား၊ သမိုင္း၀င္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ စြန္႔ဦးတီထြင္သူမ်ားသည္ ထိုအဓိပတိေလးပါးႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္သြားၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾက၏။
၂။ ႐ိုးသားေျဖာင့္မွန္သူျဖစ္ျခင္း
သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္သေႏၶဥာဏ္ေကာင္း႐ံုမွ်မဟုတ္။ ကိုယ္ႏႈတ္ ႏွလံုးသံုးပါးလံုးလည္း ေျဖာင့္မွန္၏။ စဥ္းလဲေကာက္က်စ္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိ။ ပညာ ျပည့္၀ ႏွလံုးလွသူ၊ ျဖဴစင္သူျဖစ္၏။
ဘုရားရွင္က တရားအားထုတ္ၾကသူမ်ား ျပည့္စံုၾကရမည့္ အဂၤါငါးပါး၊ ေမတၱာပို႔သူ၊ ေမတၱာပြားသူ၊ ေမတၱာသုတ္ရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္မည့္သူမ်ား ျပည့္စံုၾကရမည့္ အဂၤါ ၁၅ ပါး တို႔တြင္ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုးသံုးပါးလံုး ႐ိုးသားေျဖာင့္မွန္ျခင္း အဂၤါကို ထည့္သြင္း ေဟာၾကားေတာ္မူသျဖင့္ မ႐ိုးသားသူ၊ ေကာက္က်စ္သူ၊ စဥ္းလဲသူ မ်ားသည္ တရားအားထုတ္က တရားထူးမရႏိုင္၊ ေမတၱာပို႔ကလည္းေမတၱာ အက်ဳိးႏွင့္ ေမတၱာစ်ာန္မရႏိုင္ပါ။
မည္သည့္ကိစၥမ်ဳိးမွာမဆို လိုလားသည့္ ေကာင္းက်ဳိးမ်ား ျပည့္ျပည့္၀၀ ျဖစ္ထြန္းေအာင္ျမင္ဖို႔ဆိုလွ်င္ ပါ၀င္ပတ္သက္သူတို႔သည္ ႐ိုးသား ေျဖာင့္မွန္ၾကရပါမည္။ အလားတူ အသြင္ကူးေျပာင္းခ်င္သူ၊ အားလံုး ေကာင္းဖို႔ေျပာင္းလဲခ်င္သူ၊ မည္သူမဆို ပါ၀င္ပတ္သက္သူမွန္သမွ် ႐ိုးသားေျဖာင့္မွန္ကန္သူမ်ား ျဖစ္ၾကရ ပါမည္။ ‘‘အားလံုးေကာင္းဖို႔ ေျပာင္းလဲၾကပါစို႔’’ဟု ေျပာေနသူကိုယ္တုိင္ က’’တကယ္ေရာ ႐ိုးသားေျဖာင့္မွန္ သူျဖစ္ပါရဲ႕လား’’ ဆိုတာကို ဦးစြာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဆန္းစစ္ရပါမည္။
၃။ ေက်းဇူးသစၥာေစာင့္သိတတ္သူျဖစ္ျခင္း၊
၄။ ေက်းဇူးတံု႔ျပန္ဆပ္တတ္သူျဖစ္ျခင္း။
သူေတာ္ေကာင္းသည္ ေက်းဇူးသစၥာကို သိ၏။ ေက်းဇူးလည္းဆပ္ တတ္၏။ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းမရွိသူသည္ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို မသိတတ္႐ံုမွ် မက ေက်းဇူးရွိခဲ့ဖူးသူ၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုပင္ ေခ်ဖ်က္တတ္၏။ တင္ရွိခဲ့ ဖူးေသာ ေက်းဇူးကို ဖံုးကြယ္ထား တတ္၏။ ေက်းဇူးမဲ့သူကို မိတၱဒုဗၻီ ပုဂၢိဳလ္ဟုဆို၏။ အရိပ္ခိုဖူးသည့္ သစ္ကိုင္းသစ္ခက္ကိုပင္ မခ်ဳိင္မခုတ္ၾကရပါ။ သူေတာ္ေကာင္းသည္ ေက်းဇူးရွိခဲ့သည္ သက္ရွိပုဂၢိဳလ္ကိုပင္ မဆိုထားႏွင့္သက္မဲ့သစ္ပင္စသည္တို႔ ၏ ေက်းဇူးကိုပင္ နားလည္၏။
ေကာင္းဖို႔ေျပာင္းလဲလိုသူမ်ားသည္ ေက်းဇူးရွိခဲ့ဖူးသူတို႔အေပၚ ေက်းဇူးသစၥာကို ေစာင့္သိ႐ိုေသၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကရပါမည္။ ေက်းဇူးရွင္ပါ ေက်းဇူးရွင္ပါဟု ႏႈတ္ကေျပာေန႐ံုမွ် ျဖင့္မၿပီး။ ေက်းဇူးရွိခဲ့ဖူးသူတို႔ကို ေက်းဇူးဆပ္ၾကရပါမည္။
တင္ရွိခဲ့ဖူးေသာ ေက်းဇူးကို အသိအမွတ္မျပဳသူ၊ ေက်းဇူးကန္းသလိုမ်ဳိး လုပ္ေဆာင္သူမ်ားသည္ ဘယ္ေသာအခါမွ ေကာင္းဖို႔ေျပာင္းလဲႏိုင္သူ မ်ားမျဖစ္ႏုိင္ပါ။
၅။ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းရွိသူျဖစ္ျခင္း၊
၆။ မဟာမိတ္ဖြဲ႔ထားၿပီးေကာင္းေသာ အၾကံဥာဏ္ ကို ေလးစားလိုက္နာသူျဖစ္ျခင္း။
သူေတာ္ေကာင္းသည္ မိတ္ေဆြေကာင္း၊ မိတ္ေဆြယုတ္ကို ခြဲျခားသိ၏။ ေကာင္းဖို႔ ေျပာင္းလဲလိုသူမ်ားသည္ မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ားရွိၾကရ၏။ ထို မိတ္ေဆြေကာင္း၏အၾကံေကာင္းမ်ား၊ အေတြ႕အၾကံဳမ်ား၊ နည္းပညာမ်ား၊ လမ္းၫႊန္ခ်က္မ်ားကို ေလးစားလိုက္ နာၾကရ၏။ မိတ္ေဆြေကာင္းလည္း မရွိ၊ ရွိဦးေတာ့ အၾကံေကာင္း၊ အေတြ႕ အၾကံဳေကာင္းမ်ားကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားလွ်င္ ေကာင္းဖို႔ေျပာင္းလဲႏိုင္မည္ မဟုတ္။ တခ်ဳိ႕ၾကေတာ့ အသိေခါက္ခက္ အ၀င္နက္ၾက၏။ ကိုယ္ကလည္း နားမလည္၊ နားလည္သူမ်ားက ေျပာတာကိုလည္း လက္မခံခ်င္တတ္၊ အမ်ား ႏွင့္သင့္၊ မသင့္၊ မခ်င့္ခ်ိန္ဘဲ ငါတေကာ ေကာ၍ ျပဳမူေလ့ရွိတတ္၏။
အားလံုးေကာင္းဖို႔ ေျပာင္းလဲၾကပါစို႔
Reviewed by သစ္ထူးလြင္
on
11:52
Rating:
No comments:
Post a Comment