ဆယ္စုႏွစ္အတြင္း စာေပစီစစ္ေရးက ပိတ္ပင္ထားတဲ႕ ကဗ်ာဆရာၾကီးဦးတင္မိုး အေၾကာင္း ဒဂုံတာရာ ေမြးေန႕နဲ႕ဆက္စပ္ျပီး လွ်ပ္တပ်က္ဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပတာေတြ႕ရ

ကဗ်ာဆရာၾကီးဦးတင္မိုး
June 5, 2011 ကဗ်ာဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ၏ (၉၂)ေမြးေန႔ပြဲကို သာမိုင္းခန္းဟု ဆရာက တင္စားေသာ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပသည္။ ဆရာသည္ (၉၂)ႏွစ္သို႔ ေရာက္သည့္တိုင္ ႏုမ်စ္သန္မာေနဆဲ။ ယံုၾကည္မႈတစ္ခုကို ဆုပ္ကိုင္ ထားႏုိင္ဆဲ။
ဆရာသည္ လြတ္လပ္မႈကို လိုလားသူ၊ လြတ္လပ္မႈကို ရွာေဖြသူ၊ လြတ္လပ္မႈကို ႀကိဳဆိုသူျဖစ္သည္။ သည္စကားေတြကို ကဗ်ာဆရာႀကီး ဦးတင္မိုး၏ ပန္းေစ်းခင္း ကဗ်ာစာအုပ္တြင္ အမွာစာ ေရးေပးခဲ့စဥ္ကလည္း ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးသည္။ ဒဂုန္တာရာ၏ အမွာ ကဗ်ာ။ စကားေျပႏွင့္ ကဗ်ာ။ ဘာျခားနားသလဲ။ စကားေျပသမား သက္သက္မ်ား၊ ဝတၴဳေရးဆရာမ်ားက ေမးတတ္ၾက၏။ မသိ၍ေမးသလား၊ သိလ်က္ႏွင့္ ေမးသလားမသိ။ စိတ္ကူးကိုအေဖာ္ႏိုင္ဆံုးဟု ေျဖၾကည့္သည္။ စကားေျပႏွင့္ေကာ မေဖာ္ ႏိုင္ဘူးလား။ ေဖာ္ႏိုင္သားပဲ။ အလွပဆံုးအဖြဲ႔။ စကားေျပႏွင့္ေကာ လွလွပပ မဖြဲ႔ႏိုင္သေလာ။ ဖြဲ႔ႏိုင္ သလားပဲ။ အလတ္ဆတ္ဆံုး၊ အစိမ္းစိုဆံုး၊ အႏုဖတ္ဆံုးေရးႏိုင္ေသာ စာေပ ပံုသ႑ာန္။ စကားေျပႏွင့္ေကာ အလတ္ဆတ္ဆံုး စကားလံုး၊ အစိမ္းစိုဆံုး စကားလံုး၊ အႏုဖတ္ဆံုး စကားလံုးႏွင့္မေရးႏိုင္သေလာ။ ေရးႏိုင္သားပဲ။ ေနာက္ဆံုးမွာ စကားေျပႏွင့္ ကဗ်ာျခားနားခ်က္မွာ စကားေျပႏွင့္ေရး မရသည့္ကို ကဗ်ာျဖင့္ ဖြဲ႔၍ရသည္ကို ေတြ႔ရေလသည္။ ၂။ ေခတ္ေတြေျပာင္းေနၾက၏။ ေျပာင္းလဲေနေသာ ေခတ္ကို ကဗ်ာတြင္ ခံစား၍ရ၏။ ကဗ်ာ သည္ ရင္ခုန္သံကို ကိုယ္စားျပဳေပသည္။ တနည္းဆိုရေသာ္ ေခတ္ကို ကိုယ္စားျပဳေပသည္။ အနႏၱသူရိယ အမတ္ႀကီးသည္ စကားေျပကို မေရးတတ္ မဟုတ္၊ ေရးတတ္သည္။ ပုဂံေခတ္၌ စကားေျပေပၚေနခဲ့ၿပီျဖစ္ သည္။ သို႔ေသာ္ အမတ္ႀကီးသည္ ဘာ့ေၾကာင့္ စကားေျပျဖင့္ မေရးဘဲ ကဗ်ာျဖင့္ေရးရသနည္း။ စကားေျပျဖင့္ ေရးမရေသာ ေၾကာင့္ ကဗ်ာျဖင့္ေရးရျခင္းသာလွ်င္ျဖစ္ေပသည္။ အျခား အေၾကာင္းမရွိေပ။ ကဗ်ာျဖင့္ေရးရျခင္းေၾကာင့္ ကဗ်ာျဖစ္လာျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ေလးလံုးစပ္ လကၤာပံုသ႑ာန္၌ အမတ္ႀကီးသည္ သူေဖာ္ခ်င္ရာကိုေဖာ္ျပႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ အင္းဝေခတ္သာသနာေရး ဝင္းပေနျခင္းကို ရွင္မဟာရ႒ သာရ၏ ''အားလံုးေထာင္ထား၊ မ်ဳိးေလးပါး၏ တက္ပြားေစာင္မာန္၊ လႊားတမ္းခြန္ကို ျပင္းဝွန္မုန္တိုင္း၊ ခတ္ခ်ဳိးလႈိင္းသို႔ . . .'' ပ်ဳိ႕လကၤာ၌ ခံစားရသည္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ စစ္ဆင္ေရးကို စိႏၱေက်ာ္သူ ဦးၾသ၏ ' . . .ဆဲဆိုမနာဗ၊ ညစာ ေဝးလံ ျမစ္ကံ ကမ္းေမွး၊ ရႊံ႕ေစး ထူထပ္ ေျမလပ္ ကုန္းခင္း၊ မျမင္ ေျမာက္ေတာင္ ညဥ့္ေမွာင္ရီနက္၊ ဗိုလ္ရဲမက္တုိ႔ စိတ္စက္ကြဲၿပဳိ . . .' ရတု၌ ခံစားရသည္။ မႏၲေလးေခတ္၏ စိန္ျခားၾကာေညာင္ လေရာင္ျပက္ေသာ နန္းတြင္း အလႊာ၏ဘဝ ကို လႈိင္ထိပ္ေခါင္တင္၏ ' . . .ပတၲျမား ယွက္႐ံု ပုလဲငံုသန္းပါလုိ႔ စိန္မႈံကိုယ္ပန္းရယ္ ႏွင့္ ၾကာနန္းေပ်ာ္ ေမွးစက္မေပ်ာ္ . . .'' ေဘာလယ္၌ ခံစားရ သည္။ အင္းဝေခတ္ကသတ္ ေစ့ႏွက္ သံုးခ်က္ညီေအာင္ ရဟန္းစာဆိုသည္ အင္ ၾကင္းၿမဳိင္ေတာရိပ္ ေတာရိပ္ ေက်ာင္းသခၤမ္း၌ စိတ္ေအး လက္ေအး ေရးစပ္ခဲ့သည္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္က မင္းမႈ ထမ္းရတုဆရာသည္ စစ္မက္ေရး ၌ သဘာဝေပၚေအာင္ ႐ႈခင္း၊ ျမင္ခင္း သဘာဝကို ဦးစားေပးဖြဲ႔သီသည္။ ပန္းၾကဲထားေသာ အီစတန္ျပင္သစ္ ေရေမႊးဆြတ္ထားေသာ သဥၨာလီစက္ရာထက္မွ မင္းသမီးသည္ကား ေမာင္ ေတာ္စြဲမက္ေအာင္ေတးျဖင့္ ခပ္ႏြဲ႔ႏြဲ႔ညဳလုိက္သည္။ ယင္းသို႔ ကဗ်ာမ်ား ေရြ႕လ်ား ေျပာင္းလဲလာေသာ္လည္း စကားေျပကား ေျပာင္းသေလာ၊ မေျပာင္းေပး။ သဒၵာေျပာင္းသေလာ၊ မေျပာင္းေပ။ စကားေျပကား လူနားလည္ေအာင္ ေရးရသည္။ ကဗ်ာကား လူခံစား ေအာင္ေရးရသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္ေရာက္လာေသာအခါ ကဗ်ာေျပာင္းလဲသေလာ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေခတ္တၿပဳိင္ဆိုရာ၌ မိမိေရွ႕၌ ျမင္ရေသာ ကတၱရာလမ္းမ တဆံုးမဟုတ္၊ ပိေတာက္တခါပြင့္ခ်ိန္ မဟုတ္။ ေမ့ကြက္ကိုရွာ တသံဆံုး သည္အထိ မဟုတ္။ အမ်ဳိးသားလြတ္လပ္ေရး၊ ျပည္သူ႔ဒီမိုကေရစီေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္ ရွားမႈေခတ္ႀကီးကို ဆိုလို၏။ ဆယ္ႏွစ္မဟုတ္၊ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္မက။ ေလးဆယ္၊ ငါးဆယ္၊ ေရွ႕ႏွင့္ေနာက္ ဆက္မိရေပမည္။ ထြန္ယက္ခ်ိန္ႏွင့္ ေကာက္ရိတ္ ခ်ိန္ စပ္ဟပ္မိရေပမည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ပခက္ထဲ၌ ေမွး စက္ရီေဝေနစဥ္ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ ေတာ္မႈိင္း၏ ေကာင္းမ်ဳိး အေထြေထြရယ္နဲ႔ ခြၽန္ေစ ျမေစေစာ ေဒါင္းအိုးေဝရယ္နဲ႔ တြန္ေစ ကေစေသာ ဟူေသာ ကဗ်ာသံမွာ ျပည္သူ အၾကား၌ ႐ိုက္ခတ္ေနခဲ့သည္။ ထို စဥ္က ကြၽန္ေတာ္မၾကားခဲ့ေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္သည္ဆရာႀကီး၏အမ်ဳိးသား လြတ္လပ္ေရးရဲတင္းသံ၏ ပဲ့တင္သံျဖင့္ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ရသည္။ မဟာမႈိင္း၏ ရင္ခုန္သံသည္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အား ေစစားခဲ့သည္ မဟုတ္ေပေလာ။ ေရွးက အင္ၾကင္းရိပ္သည္ ေအးခ်မ္း၏။ ခ်ဳိးငွက္ ကူသံျဖင့္တင့္မြမ္း ၏။ သာယာ၏။ ေခတ္ေတြေျပာင္းလာခဲ့သည္။ က့ံေကာ္ရိပ္သည္ပင္ ကံ့ေကာ္ ရန႔ံသာမဟုတ္ေတာ့၊ ေသြးနံ႔ယမ္းနံ႔ ေရာျ>ြပမ္းခဲ့သည္။ ကံ့ေကာ္ရိပ္၌ ယစ္ေဝ ေနေသာ ေခတ္မွစစ္ႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရးေခတ္သုိ႔ ျဖတ္သန္းခဲ့ၿပီ။ ကံ့ေကာ္ပြင့္ အဝါသည္ မွန္တံခါး၌လာမထင္ေတာ့ၿပီ။ ေျပာင္းလဲလာေသာ ေခတ္၏ ရင္ခုန္သံကို ကဗ်ာ၌ ခံစားၾကရၿပီ။ ေရွးက အုပ္စိုးေသာ လူတ္းစား၊အာဏာ ေထာက္ခံေသာ လူတန္းစားအလႊာက ကဗ်ာ ဖြဲ႕တတ္ၾကသည္။ ယခုအအုပ္စိုးခံရေသာ ျပည္သူ၏ သားသမီးမ်ားက ဖြဲ႔ၾကသည္။ ၄။ လြန္ခဲ့ေသာ ၈ႏွစ္ခန္႔က ကဗ်ာဆရာ ကိုတင္မိုး၏ 'ဖန္မီးအိမ္''ႏွင့္ ထိေတြ႕ခ့ဲရသည္။ သူ၏ဖန္မီးအိမ္ အင္အားသည္အိမ္တံစက္ၿမိတ္ထိပ္၌ ထြန္းလင္းခဲ့သည္။ ေခတ္သည္ ေျပာင္းလ်က္ရွိသည္။ ေျပာင္းလဲေနေသာ ေခတ္၌ သူသည္ ျဖတ္သန္းေနသည္။ သူသည္ထန္းပင္ရိပ္မွ ဗီယက္နမ္ ဝါးပင္ရိပ္သို႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္လာသည္။ ျမန္မာျပည္မွ 'ေတာ္လွန္သမားျပည္သူမ်ား' သာမက၊ ေတာင္ဗီယက္နမ္ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတပ္ဦး၏ ေအာင္ပြဲသံမ်ားကိုလည္း ၾကားလာ သည္။ မန္းက်ည္းပင္ရိပ္၌ ေဆာ့ကစားေနၾကေသာ သားသမီး အရြယ္ကေလး မ်ားကိုခ်စ္႐ံုသာမက ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကိုလည္း ဂါရဝျပဳသည္။ သူသည္ က်ယ္ျပန္႔ေသာ အဝန္းအလ်ား၌ လွည့္လည္ကူးသန္းလ်က္ရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္သူခံစားမႈသည္ ရသစံုသည္။ ခံစားမႈစံုသည္ႏွင့္အမွ် ကဗ်ာအစပ္ သည္စံုလာသည္။ ကဗ်ာဆရာ ကိုဒူးနာကိုသ႐ုပ္ေဖာ္ရာ၌ ဟာသကြက္ျဖင့္ သြက္လာသလို ငါစြဲမရွိ ငါကဝိ႐ုပ္ပံုလႊာ ဖြဲ႔ရာတြင္ သေရာ္သံလႈိင္လာသည္။ ကာရန္မ်ား ခုန္ေပါက္ျမဴးၾ<ြကကာ လြတ္လပ္လာသည္ကိုေတြ႔ရသည္။ လြတ္လပ္ေသာ အမူအရာကို ကြၽန္ေတာ္ ႀကဳိဆိုခ်င္သည္။ လြတ္လပ္ ေသာ အမူအရာသည္လိုအပ္ခ်က္မ်ားအား ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။ ေရွ႕တလွမ္း တိုးရန္အတြက္ အားယူသျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးကိုရွာျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆသည္။ ကိုတင္မိုးခင္းေပးလုိက္ေသာ ပန္းေစ်း၌ အပြင့္စံုရနံ႔စံုတုိ႔ ကိုေမႊးၾကေစ သတည္း။ ဒဂုန္တာရာ ၂၄၊ ၁၁၊ ၁၉၆၇။ ထိုစဥ္က ဆရာသည္ ကဗ်ာဆရာႀကီးဦးတင္မိုး၏ ပန္းေစ်းခင္းကဗ်ာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကိုတင္မိုး ခင္းေပးလိုက္ေသာပန္းေစ်း၌ အပြင့္စံု၊ ရနံ႔စံုတို႔ကို ေမႊးၾကေစသတည္းဟု ဆိုခဲ့သည္။ ကဗ်ာဆရာႀကီး(ဦး)တင္မိုးကိုယ္တိုင္လည္း သူ၏ပန္းေစ်းခင္းကဗ်ာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ကဗ်ာမိတ္ေဆြမ်ားသို႔ဟုဆိုကာ (၂၉၊ ၁ဝ၊ ၁၉၆၇)ရက္စြဲျဖင့္ အဆိုပါစာအုပ္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးသည္။ ကဗ်ာမိတ္ေဆြမ်ားသို႔ ပန္းေစ်းခင္း ကဗ်ာမ်ားကို မိတ္ေဆြမ်ားထံတင္ျပခ်င္တဲ့ ဆႏၵကလြဲ ရင္ တျခားေျပာစရာစကားထူးမရွိပါ။ မိတ္ေဆြမ်ား အဖတ္ရလြယ္ေအာင္ကဗ်ာမ်ားကို ကြၽန္ေတာ့္သေဘာ အတိုင္း အခန္းခြဲထားပါတယ္။ အခန္း ၄မွာ ၁၉၅၁မွ ၅၈အတြင္း လူထုဂ်ာနယ္နဲ႔ သတင္းစာမွာေရးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာအခ်ဳိ႕ကို သီးသန္႔ေဖာ္ျပထား ပါတယ္။ အနာစင္တဲ့ ပန္းကို ေရြးေကာက္ၿပီးႏွစ္သက္သလို ပန္ၾကပါ။ ပန္းအလွကို ေစ်းခင္းသူထက္ပန္သူက ပိုျမင္ပါတယ္ဟု ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ တင္မိုး ၂၉၊၁ဝ၊၁၉၆၇ သည္ကေန႔ ကဗ်ာဆရာႀကီးဦးတင္မိုးမရိွေတာ့ေသာ္ ျငားလည္း သူ၏ပန္းေစ်းခင္းထဲမွကဗ်ာမ်ားသည္ အနာ ကင္းစင္စြာ ပို၍လွပမႊန္းထံုေမႊးျမေနဆဲ။ ေကာင္းကင္က်ယ္မွာ လႏွင့္တိမ္ေတာင္ ဆံုရေအာင္လည္း လမ္းေျမႇာင္ၾကားမွာ မဟုတ္ေခ်။ (၁၉၅၉) လမင္းမလိုေသာည လမင္းငဲ့ ေရႊ႐ုပ္မွာ သာပါနဲ႔ သည္ည ေမာင့္ခ်စ္သူေရႊရင္ၿငိမ္းနဲ႔ ခ်ိန္းတဲ့ကာလ (၁၉၅၉) ေရထဲကတိမ္အလွ ေရထဲမွာေငြတိမ္ ေလၿငိမ္ေတာ့ သူၾ<ြကား ေလအလာ ေက်ကာမြေတာ့ လွပါ့မလား (၁၉၅၉) လမင္းမလိုေသာည လမင္းငဲ့ ေရႊ႐ုပ္လႊာ သာပါနဲ႔ သည္ည။ ေမာင့္ခ်စ္သူ ေရႊရင္ၿငိမ္းနဲ႔ ခ်ိန္းတဲ့ ကာလ။ (၁၉၅၉) စာပို႔သမား တံခါးေခါက္က ဝမ္းေျမာက္ပ်ဴငွာ၊ ႀကဳိမိပါသည္။ သက္လ်ာ ၾကည္လင္တုန္းေပမို႔။ ေျခသံၾကားက တံခါးေခါက္မွာ၊ စိုးမိပါသည္။ သက္လ်ာၿငဳိျငင္တုန္းေပမုိ႔။ (၁၉၅၉) စာတိုက္ပုန္းသို႔ ခ်စ္သူ႕စာအိတ္ ရင္တြင္းသိပ္၍ တိတ္တိတ္ေမႊးမွာ စိုးရသည္။ (၁၉၅၉) လမင္းသမီး ေကာင္းကင္ကို ေမြ႔ရာခင္းလုိ႔ စိန္တတင္း ႀကဲျဖန္႔ရာ ဆံုးမယ့္လဟာ။ ထိုအခါ၊ ကလ်ာခင့္ ႐ုပ္ဆင္း။ စိန္ေပၚမွာေရႊေရာင္ကန္႔ပါလုိ႔ တိမ္ပဝါ ေရႊဇာျဖန္႔ကာပ ခန္႔ေပသည္ ၾကည္မဆံုး ျပဳံးတဲ့ လမင္း။ (၁၉၅၉) ဆီးခ်ိဳသီးလက္ေဆာင္ အဆာေျပ ဆီးခ်ဳိသီးကိုလ ေျမႀကီးဖံုကိုခါ၍ သူအလာ လက္ေဆာင္ေပးလို႔ရယ္ ေကြၽးလိုက္တဲ့ ဝလင္စြာ။ အခ်ဳိသီးေပမုိ႔ ခရီးအျပန္ဆိုက အလိုလို အဆာေပ်ာက္ပါလိမ့္ ႏွမငယ္ လိုသေလာက္ကိုျဖင့္ ေကာက္ယူလွည့္ပါ။ (၁၉၆ဝ) ငယ္စဥ္က ကဗ်ာဆရာႀကီးဦးတင္မိုး၏ ကဗ်ာမွ ကဗ်ာအလွမ်ားကို ရင္ခုန္ စြဲမက္ခဲ့ရသည္။ အလြတ္မွတ္ ရြတ္ဖတ္ခဲ့ရသည္။ စာေကာင္းမ်ား ေရြးဖတ္ တတ္လာေသာအခါ ကဗ်ာဆရာႀကီးဦးတင္မိုး၏ ပန္းေစ်းခင္းကဗ်ာမ်ားထဲမွ အျခားေသာကဗ်ာမ်ားကို ရင္ခုန္ရျပန္သည္။ ေခြးေဟာင္သံ ေခြးေဟာင္သံကား ညယံကိုေဖာက္၊ သူမေၾကာက္သည္ ေျပာက္ေျပာက္ က်ားက်ား၊ ၾကယ္မႈန္မ်ားသည္ ဝိုးဝါးမႈန္ရီ၊ အိပ္ခ်င္ၿပီတည့္။ ပီပီ သသ၊ ငါၾကားရသည္ စူးရွက်ယ္ေလာင္၊ မ်က္လံုးေျပာင္ႏွင့္ ေခြးေဟာင္သံသာ၊ ထပ္ကာကာတည့္ ဘယ္မွာ အေရးေပၚၿပီနည္း။ (၁၉၆၆) ေခြးေဟာင္သံကို မိမိတို႔လည္း ငယ္စဥ္ကတည္းက ပံုစံမ်ိဳးစံုႏွင့္ ၾကားခဲ့ရဖူးသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ကဗ်ာ ဆရာႀကီးဦးတင္မိုးကဲ့သုိ႔ မျမင္တတ္၊ မၾကည့္တတ္၊ မခံစားတတ္ခဲ့။ ငယ္စဥ္က ေခြးေဟာင္သံၾကားလွ်င္ အဖြားလုပ္သူက ဟဲ့ ထစမ္း၊ ေခြးေဟာင္ေနတယ္။ အိမ္ကိုလူကပ္ေနၿပီထင္တယ္ဟု ႏိႈးေျပာသည့္ အခါတိုင္း ဟာ..အဖြားကလည္း။ မၾကည့္ရဲပါဘူး။ သရဲျဖစ္ေနရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဟုေျပာကာ အဖြားေစာင္ၿခံဳထဲတိုးဝင္ ခဲ့ပံုမ်ား အမွတ္ရမိခဲ့သည္။ လယ္ထဲက ဦးၿဖိဳးသာ လယ္ထဲက ဦးၿဖဳိးသာ လယ္ထဲမွာ သူေနလို႔ သူေသလွ်င္ သည္လယ္ထဲ စြဲၿမဲရပါ။ ဘယ္မွာလဲ သူ႔ယာ ဘယ္မွာလဲ သူ႔ေျမႀကီး။ သူ႕ေခြၽးငန္ငန္က စပါးႏွံဘာေၾကာင့္မ်ား ထြားရသနည္း။ (၁၉၆၆) လယ္ထဲက ဦးၿဖိဳးသာကဗ်ာကိုဖတ္ျဖစ္ေသာအခါ လယ္ကြင္းျပင္မ်ားထဲမွာအုတ္ဂူေလးမ်ားကိုျမင္ေယာင္လာ သည္၊၊လယ္ကြင္းျပင္ထဲမွာအုတ္ဂူေလးမ်ားသည္လယ္သမား ႀကီးမ်ား၏အုတ္ဂူဟုကဗ်ာဆရာႀကီးကဲ့သို႔မစဥ္းစားတတ္ခဲ့။ ဆရာဦးတင္မိုးက စပါးေတြရွင္သန္ႀကီးထြားရသည္ကိုပင္ ''သူ႕ေခြၽးငန္ငန္က စပါးႏွံဘာေၾကာင့္မ်ား ထြားရသနည္း''ဟု ဖြဲ႕ႏြဲ႕ပံုမွာ လွလြန္းေနသည္။ ဘယ္မွာလဲ ဆန္စပါး လယ္လုပ္သား ဦးၿဖဳိးသာ လယ္ထဲမွာ သူေနလုိ႔ သူေသလွ်င္ သည္လယ္ေတာမွာ ေျမၾသဇာ ေျမဆီႏွစ္ ျဖစ္ရျပန္ပါ။ ဘယ္မွာလဲ သူ႔ယာ ဘယ္မွာလဲ သူ႔ေျမႀကီး။ ေရႊၿမဳိ႕ေန ဘယ္ပိုင္ရွင္က ခ်ိန္တန္လွ်င္ ဆန္စပါးကို သိမ္းသြားေလ သတည္း။ (၁၉၆၆) ကဗ်ာဆရာႀကီးသည္ လယ္သမားႀကီးဦးၿဖိဳးသာႏွင့္ ပတ္သက္၍ သူေသလွ်င္ လယ္ထဲမွာပဲ ေျမဆီေျမႏွစ္ျဖစ္ရ ေပမယ့္ သူ႕မွာ ယာမရိွ၊ ေျမမရိွျဖစ္ရ ရွာၿပီး အခ်ိ္န္တန္လွ်င္ ၿမိဳ႕ေပၚမွလယ္ပိုင္ရွင္က ဆန္စပါးမ်ားသိမ္းသြားတတ္ပံုကို လည္းျမင္သာေစခဲ့သည္။ သမုိင္းဆရာ၏ေတြ႕ရိွခ်က္ လက္နက္သခင္၊ ရွင္ဘုရင္၏ ပလႅင္ေအာက္က၊ ေတြ႕ရွိရသည္ ႏိုးထသူတုိ႔ ေခါင္းခြံမ်ား။ (၁၉၆၅) ကဗ်ာဆရာႀကီးဦးတင္မိုး၏သမိုင္းစာအုပ္ေတြ႕ရိွခ်က္ ကဗ်ာသည္ (၁၉၆၅) ခုႏွစ္က ေရးဖြဲ႕ျခင္းျဖစ္သည္။ ခုခ်ိန္ ျပန္ဖတ္ရေသာအခါ ပေဒသရာဇ္အာဏာရွင္တို႔၏ျပယုဂ္ ကို ရွင္းျပက္ျပက္ေတြ႕လာခဲ့ရသည္။ ဆရာ၏ သမိုင္းဆရာ ၏ ေတြ႕ရိွခ်က္ကဗ်ာသည္လည္း သည္ဘက္ေခတ္ထိတိုင္ ရွင္သန္ေနဆဲပါတကား။
ျမတ္ခိုင္
ဆယ္စုႏွစ္အတြင္း စာေပစီစစ္ေရးက ပိတ္ပင္ထားတဲ႕ ကဗ်ာဆရာၾကီးဦးတင္မိုး အေၾကာင္း ဒဂုံတာရာ ေမြးေန႕နဲ႕ဆက္စပ္ျပီး လွ်ပ္တပ်က္ဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပတာေတြ႕ရ ဆယ္စုႏွစ္အတြင္း စာေပစီစစ္ေရးက ပိတ္ပင္ထားတဲ႕ ကဗ်ာဆရာၾကီးဦးတင္မိုး အေၾကာင္း ဒဂုံတာရာ ေမြးေန႕နဲ႕ဆက္စပ္ျပီး လွ်ပ္တပ်က္ဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပတာေတြ႕ရ Reviewed by သစ္ထူးလြင္ on 02:22 Rating: 5
Powered by Blogger.