ေလာက ၌ အသက္စေတးခံသူမ်ား ရွိသည္။
မ်ားေသာအားၿဖင့္ အႏုပညာရွင္မ်ား ဘ၀အဆံုးခံခဲ့၏။ အႏုပညာရွင္မ်ားကိုသာ ေၿပာခ်င္၏။
Mahlar (မာလာ) သည္ အသက္စြန္ ့ခဲ့၏။ Kafka (ကပ္ဖကာ) သည္ အသက္စြန္ ့ခဲ့၏။ Camus
(ကၿမဴး) သည္ အသက္စြန္ ့ခဲ့၏။ Van Gogh (ဗန္ဂိုး) သည္ အသက္စြန္ ့ခဲ့၏။ Gauguin (ဂိုဂန္း)
သည္ အသက္စြန္ ့ခဲ့၏။ Rothko (ေရာ့သ္ဖကိုး) သည္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အဆံုးစီရင္ခဲ့၏။
ေစာၿငိမ္းသည္လည္း အသက္စြန္ ့ခဲ့သည္။ ၿမိဳ ့မၿငိမ္းသည္ပင္လွ်င္ ဤ စိတ္ရွိခဲ့သည္။ ဆိုလိုသည္
မွာ တကယ့္အႏုပညာရွင္ စိတ္ဓာတ္သည္ ၿပင္းထန္၏။ ေသရမွာ မေႀကာက္။ စိတ္သည္သာလွ်င္
ပဓာန၊ စိတ္သည္သာလွ်င္ အဓိက၊ စိတ္ႏွင့္ပက္သက္လာလွ်င္ အေသခံရဲ၏။ သူ ့စိတ္ကို လာ ၍
ထိပါးလာလွ်င္ အေသခံရဲ၏။ သူ ့စိတ္ကို လာ ၍ ထိပါးလာပါက အသက္ႏွင့္လဲ၍ ကာကြယ္ေလ့
ရွိ၏။ ဤသူမ်ားကား ရွား၏။ ဤသူမ်ားကား တကယ့္အႏုပညာရွင္...။
အႏုပညာကို ၿပဳစုပ်ိဳးေထာင္လွ်င္ ရ၏ ဟု ဆိုသူမ်ားရွိ၏။ သို ့ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဗီဇရွိမွ
ရ၏ ဟု ဆိုခ်င္သည္။ ဗီဇ၏ အဓိပၹာယ္ကိုကား ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း မဆံုးၿဖတ္ႏိုင္။
ေမြးကတည္းက ဟု မ်ား အဓိပၹာယ္ၿပန္လွ်င္ ရမည္လားမသိ။ ထို ့ေႀကာင့္ ေမြးကတည္းက အႏုပညာ
စိတ္ရွိမွသာ ဤသူသည္ အႏုပညာရွင္ ၿဖစ္ႏိုင္စြမ္းရွိ၏ဟု ဆိုခ်င္၏။ စိတ္ရွိၿပီး မလုပ္ခဲ့လွ်င္လည္း
အႏုပညာရွင္ မၿဖစ္။ သို ့ေပမယ့္ စိတ္သည္ အဓိကက်သည္။ အႏုပညာစိတ္သည္ အဓိက။ အႏုပညာ
အလုပ္ကို လုပ္ခ်င္ေသာစိတ္သည္ အဓိက။ လုပ္ခ်င္မွ ၿဖစ္၏။ လုပ္ခ်င္တိုင္းလည္း မၿဖစ္။ သို ့ေသာ္
ဗီဇရွိလ်ွင္ေတာ့ အရာရာအားလံုးကို စြန္ ့လႊတ္ႏိုင္သည့္ အႏုပညာဗီဇစိတ္သည္ မိမိလုပ္ခ်င္သည့္
အႏုပညာလုပ္ရပ္ကို မရမေန ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ၿပဳလုပ္မည္မွာ အမွန္ပင္။
ေလာက ၌ အႏုပညာကို မႏွစ္သက္ေသာသူမ်ား ရွိ၏။
ထိုသူတို ့အတြက္ ဤစာမ်ားသည္ အဓိပၹာယ္ မရွိနိုင္။ အႏုပညာကို လိုလားသူမ်ားသာလွ်င္ ဤစာကို
ဆက္လက္ ၍ ဖတ္သင့္သည္။ အႏုပညာကို တန္ဘိုးမထားတတ္သူမ်ားသည္ လူပင္မၿဖစ္ထိုက္ေပဟု
ကၽြန္ေတာ္ဆိုခဲ့လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္လြန္ရာက်မည္။ အႏုပညာသည္ လူကို ႏူးညံ့ေစ၏။ ေၿပၿပစ္ေစ၏။
စိတ္ခ်မ္းသာေစ၏ စသည့္စသည္ အရည္အခ်င္းမ်ားရွိ၏။
ထို ့ေႀကာင့္ အႏုပညာကို တန္ဘိုးထားသင့္၏။ အႏုပညာတန္ဘိုး၊ အႏုပညာ၏ လူသားတို ့အေပၚ
ေကာင္းက်ိဳးၿပဳမႈတို ့ကို လူအမ်ားတို ့သည္ သတိမမူႀကေပ။
မ်ားေသာအားၿဖင့္ စိတ္မင္စားႀက။ Michael Jackson ဆိုလွ်င္ေတာ့ လူေတြက သိပ္စိတ္၀င္စား
ႀက၏။ Michael Jackson ကို ပုတ္ခတ္လို ၍ မဟုတ္။ Michael Jackson ကို အႏုပညာရွင္ မဟုတ္ဟု
မဆို၊ လူေတြ၏ နားမလည္ဘဲ ယမ္းတုတ္ (ရုပ္တမ္း) အေပၚယံရွိ အလႊာၿပင္ ေၿပာင္လက္မႈကို အထင္
ႀကီး အဟုတ္မွတ္၍ ေနႀက၏။ ဒါေတြဟာ မေကာင္း။ အႏုပညာ (တနည္း) ၿမန္မာ့အႏုပညာသည္ ၿမန္မာ
ႏိုင္ငံရွိ လူသားတို ့၏ စိတ္အား မိမိကိုယ္၊ မိမိလူမ်ိဳးကို တန္ဘိုးထားေစခဲ့၏။ ၿမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္းကို
ၿပန္လည္ ၍ ႀကည့္လွ်င္ ေအာက္တန္းက်ေသာ အႏုပညာယဥ္ေက်းမႈ မဟုတ္သည္ကို ကမာၻ ့အသိပင္
ၿဖစ္၏။
ၿမန္မာတို ့သည္ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈ၊ ကိုယ့္အႏုပညာကို အလြန္ၿမတ္ႏိုးခဲ့သည္မွာ အမွန္တကယ္ပင္။
ခုမွ (ႏွစ္ေပါင္း သံုးေလးဆယ္အတြင္း) မိမိယဥ္ေက်းမႈကို မိမိအႏုပညာဟု တန္ဘိုးမထားတတ္ဘဲ မခ်စ္
ၿမတ္ႏိုးဘဲ ၿဖစ္လာရ၏။ အေႀကာင္းကား ၿပင္ပလႊမ္းမိုးမႈက အင္အားႀကီးမားသည္က တစ္ေႀကာင္း၊ မိမိ
တို ့စိတ္က ေပ်ာ့ညံ့သည္က တစ္ေႀကာင္း ၿဖစ္ေခ်မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။ ၿပင္ပလႊမ္းမိုးမႈသည္
မေကာင္းဟု ကၽြန္ေတာ္မဆိုပါ။ သို ့ေသာ္ မိမိတို ့၏ ကိုယ္ပိုင္အႏုပညာအရိပ္အာ၀ါသေအာက္မွ လြတ္
ထြက္သြားၿပီး ၿပင္ပလႊမ္းမိုးမိုးမႈ၏ ေအာက္သို ့ေရာက္သြားၿခင္းသည္ မေကာင္း။ ထိုကဲ့သို ့(မေကာင္း)
ၿဖစ္ေနရၿခင္းမွာ အႏုပညာရွင္မ်ားေပၚ ၌ တာ၀န္ရွိ၏။ အႏုပညာရွင္မ်ား၏ စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ့ညံ့မႈေႀကာင့္
သူတို ့ကိုယ္ ၌ ပင္လွ်င္ ၿပင္ပလႊမ္းမိုးမႈ၏ ဒဏ္ကို ခံႀကရ၏။ (ဆိုလိုသည္မွာ ၿမ၀တီမင္းႀကီး၏ ေတး
သီခ်င္းမ်ားအတိုင္း၊ ဆရာၿခံဳ၏ ပန္းခ်ီပံုစံမ်ားအတိုင္း သီကံုးေရးဆြဲရန္ ဆိုလိုသည္ မဟုတ္ေပ။) ထိုသူ
ႏွစ္ဦးတို ့သည္ပင္လွ်င္ ၿပင္ပလႊမ္းမိုးမႈ၏ဒဏ္ကို ခံခဲ့ရ၏။ သို ့ေသာ္ သူတို ့သည္ ထိုလႊမ္းမိုးမႈဒဏ္ကို
ေဖာက္ထြင္းေက်ာ္လႊားၿပီး မိမိတို ့၏ ကိုယ္ပိုင္အႏုပညာစြမ္းအင္တို ့ကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့၏။
ၿမန္မာတို ့သည္ ၿပင္ပလႊမ္းမိုးမႈၿဖင့္ ကိုယ္ပိုင္အႏုပညာရပ္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္စြမ္းရွိခဲ့သည္မွာ
သမိုင္းက အေထာက္အထားၿပခဲ့၏။ အာနႏၵာေစတီသည္ ကမာၻ ့စံခ်န္မီ ၿမန္မာ့အႏုပညာတစ္ရပ္ ၿဖစ္
သည္။ အာနႏၵာေစတီ၏ ၿပင္ပလႊမ္းမိုးမႈမ်ားကို ပညာရွင္မ်ား သိႀက၏။ သို ့ေသာ္ အာနႏၵာေစတီကား
ထူးခၽြန္ေၿပာင္ေၿမာက္ေသာ ၿမန္မာ့အႏုပညာလက္ရာတစ္ခုၿဖစ္သည္မွာ မည္သူမွ် မၿငင္းႏိုင္ေပ။
သမိုင္း ၌ အႏုပညာေၿပာင္ေၿမာက္ခဲ့ေသာေခတ္၊ အႏုပညာ ဆုတ္ယုတ္ခဲ့ေသာေခတ္ ဟူ ၍ ရွိစၿမဲ
ပင္။ အႏုပညာေၿပာင္ေၿမာက္ေသာေခတ္၌ အႏုပညာရွင္သည္ ေခါင္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့၏။ အႏုပညာ
ဆုတ္ယုတ္ေသာေခတ္၌ အႏုပညာရွင္သည္ ေနာက္လိုက္ၿဖစ္ခဲ့၏။ ကၽြန္ေတာ္တို ့ေခတ္၌ အႏုပညာရွင္
ေခါင္းေဆာင္ေနသည္၊ ေနာက္လိုက္ၿဖစ္ေနသည္ ဆိုသည္မွာ သမိုင္းက မွတ္တမ္းတင္ေပလိမ့္မည္။
ထမင္းတစ္လုပ္အတြက္ အလုပ္လုပ္ေနရ၍ အႏုပညာေခါင္းေဆာင္မႈအတြက္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါ
ဆိုသည့္ အႏုပညာရွင္မ်ား ယခုအခ်ိန္၌ အမ်ားပင္။ ထမင္းတစ္လုပ္ မစားရ၍ ေသမည္ကို ေႀကာက္
ေသာ အႏုပညာရွင္မ်ားသည္ အႏုပညာဘြဲ ့ကို မခံယူသင့္ေပ။ ပီမိုးနင္းလို အႏုပညာရွင္မ်ား
ဘယ္ေရာက္ကုန္ပါလိမ့္။ ပီမိုးနင္းသည္ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္မွာ မည္သူမွ်
မၿငင္းဆိုႏိုင္ေပ။ အႏုပညာရွင္သည္ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကို လိုလားေသာ လူတစ္ေယာက္ ၿဖစ္သင့္
သည္။
ဘ၀သည္ တန္ဘိုးရွိလွ၏။
ဘ၀တစ္ခုဆံုးရႈံးရာ၌ အလဟသ မၿဖစ္သင့္ေပ။ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ အက်ိဳးရွိမည္ဆိုလ််င္
တစ္နည္းအားၿဖင့္ အႏုပညာထြန္းကားေၿပာင္ေၿမာက္လာမည္ဆိုလွ်င္ အႏုပညာရွင္သည္ အသက္စြန္ ့
ခံရဲရမည္။ ေၿပာင္ေၿမာက္ေသာ အႏုပညာရပ္မ်ား ကၽြန္ေတာ္တို ့ႏိုင္ငံ၌ ရွိသင့္ေပသည္။
ၿမန္မာ့အႏုပညာထြန္းကား ေၿပာင္ေၿမာက္ေရးအတြက္ ဤ ေဆာင္းပါးကို ကၽြန္ေတာ္ ေရး၏။
ေၿပာင္ေၿမာက္ေသာ အႏုပညာရပ္မ်ားသည္ ကမာၻ ့အႏုပညာေရစီးေႀကာင္းကို လႊမ္းမိုးစၿမဲပင္။
တစ္ပါးသူမ်ားကို လႊမ္းမိုးႏိုင္ေအာင္ လုပ္စရာ မလို။ မိမိဘာသာ ထြန္းေၿပာင္ရန္သာ လုပ္စရာ လို
ေပမည္။
ထို ့ေႀကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို ့၏ အႏုပညာမ်ား မထြန္းကား မေၿပာင္ေၿမာက္သည္မွာ အႏုပညာသတၱိ
ရွိသူမ်ား ရွားပါးေနၿပီလား ဟု ကၽြန္ေတာ္ေတြးမိသည္။
ခင္ေမာင္ရင္
မ်ားေသာအားၿဖင့္ အႏုပညာရွင္မ်ား ဘ၀အဆံုးခံခဲ့၏။ အႏုပညာရွင္မ်ားကိုသာ ေၿပာခ်င္၏။
Mahlar (မာလာ) သည္ အသက္စြန္ ့ခဲ့၏။ Kafka (ကပ္ဖကာ) သည္ အသက္စြန္ ့ခဲ့၏။ Camus
(ကၿမဴး) သည္ အသက္စြန္ ့ခဲ့၏။ Van Gogh (ဗန္ဂိုး) သည္ အသက္စြန္ ့ခဲ့၏။ Gauguin (ဂိုဂန္း)
သည္ အသက္စြန္ ့ခဲ့၏။ Rothko (ေရာ့သ္ဖကိုး) သည္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အဆံုးစီရင္ခဲ့၏။
ေစာၿငိမ္းသည္လည္း အသက္စြန္ ့ခဲ့သည္။ ၿမိဳ ့မၿငိမ္းသည္ပင္လွ်င္ ဤ စိတ္ရွိခဲ့သည္။ ဆိုလိုသည္
မွာ တကယ့္အႏုပညာရွင္ စိတ္ဓာတ္သည္ ၿပင္းထန္၏။ ေသရမွာ မေႀကာက္။ စိတ္သည္သာလွ်င္
ပဓာန၊ စိတ္သည္သာလွ်င္ အဓိက၊ စိတ္ႏွင့္ပက္သက္လာလွ်င္ အေသခံရဲ၏။ သူ ့စိတ္ကို လာ ၍
ထိပါးလာလွ်င္ အေသခံရဲ၏။ သူ ့စိတ္ကို လာ ၍ ထိပါးလာပါက အသက္ႏွင့္လဲ၍ ကာကြယ္ေလ့
ရွိ၏။ ဤသူမ်ားကား ရွား၏။ ဤသူမ်ားကား တကယ့္အႏုပညာရွင္...။
အႏုပညာကို ၿပဳစုပ်ိဳးေထာင္လွ်င္ ရ၏ ဟု ဆိုသူမ်ားရွိ၏။ သို ့ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဗီဇရွိမွ
ရ၏ ဟု ဆိုခ်င္သည္။ ဗီဇ၏ အဓိပၹာယ္ကိုကား ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း မဆံုးၿဖတ္ႏိုင္။
ေမြးကတည္းက ဟု မ်ား အဓိပၹာယ္ၿပန္လွ်င္ ရမည္လားမသိ။ ထို ့ေႀကာင့္ ေမြးကတည္းက အႏုပညာ
စိတ္ရွိမွသာ ဤသူသည္ အႏုပညာရွင္ ၿဖစ္ႏိုင္စြမ္းရွိ၏ဟု ဆိုခ်င္၏။ စိတ္ရွိၿပီး မလုပ္ခဲ့လွ်င္လည္း
အႏုပညာရွင္ မၿဖစ္။ သို ့ေပမယ့္ စိတ္သည္ အဓိကက်သည္။ အႏုပညာစိတ္သည္ အဓိက။ အႏုပညာ
အလုပ္ကို လုပ္ခ်င္ေသာစိတ္သည္ အဓိက။ လုပ္ခ်င္မွ ၿဖစ္၏။ လုပ္ခ်င္တိုင္းလည္း မၿဖစ္။ သို ့ေသာ္
ဗီဇရွိလ်ွင္ေတာ့ အရာရာအားလံုးကို စြန္ ့လႊတ္ႏိုင္သည့္ အႏုပညာဗီဇစိတ္သည္ မိမိလုပ္ခ်င္သည့္
အႏုပညာလုပ္ရပ္ကို မရမေန ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ၿပဳလုပ္မည္မွာ အမွန္ပင္။
ေလာက ၌ အႏုပညာကို မႏွစ္သက္ေသာသူမ်ား ရွိ၏။
ထိုသူတို ့အတြက္ ဤစာမ်ားသည္ အဓိပၹာယ္ မရွိနိုင္။ အႏုပညာကို လိုလားသူမ်ားသာလွ်င္ ဤစာကို
ဆက္လက္ ၍ ဖတ္သင့္သည္။ အႏုပညာကို တန္ဘိုးမထားတတ္သူမ်ားသည္ လူပင္မၿဖစ္ထိုက္ေပဟု
ကၽြန္ေတာ္ဆိုခဲ့လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္လြန္ရာက်မည္။ အႏုပညာသည္ လူကို ႏူးညံ့ေစ၏။ ေၿပၿပစ္ေစ၏။
စိတ္ခ်မ္းသာေစ၏ စသည့္စသည္ အရည္အခ်င္းမ်ားရွိ၏။
ထို ့ေႀကာင့္ အႏုပညာကို တန္ဘိုးထားသင့္၏။ အႏုပညာတန္ဘိုး၊ အႏုပညာ၏ လူသားတို ့အေပၚ
ေကာင္းက်ိဳးၿပဳမႈတို ့ကို လူအမ်ားတို ့သည္ သတိမမူႀကေပ။
မ်ားေသာအားၿဖင့္ စိတ္မင္စားႀက။ Michael Jackson ဆိုလွ်င္ေတာ့ လူေတြက သိပ္စိတ္၀င္စား
ႀက၏။ Michael Jackson ကို ပုတ္ခတ္လို ၍ မဟုတ္။ Michael Jackson ကို အႏုပညာရွင္ မဟုတ္ဟု
မဆို၊ လူေတြ၏ နားမလည္ဘဲ ယမ္းတုတ္ (ရုပ္တမ္း) အေပၚယံရွိ အလႊာၿပင္ ေၿပာင္လက္မႈကို အထင္
ႀကီး အဟုတ္မွတ္၍ ေနႀက၏။ ဒါေတြဟာ မေကာင္း။ အႏုပညာ (တနည္း) ၿမန္မာ့အႏုပညာသည္ ၿမန္မာ
ႏိုင္ငံရွိ လူသားတို ့၏ စိတ္အား မိမိကိုယ္၊ မိမိလူမ်ိဳးကို တန္ဘိုးထားေစခဲ့၏။ ၿမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္းကို
ၿပန္လည္ ၍ ႀကည့္လွ်င္ ေအာက္တန္းက်ေသာ အႏုပညာယဥ္ေက်းမႈ မဟုတ္သည္ကို ကမာၻ ့အသိပင္
ၿဖစ္၏။
ၿမန္မာတို ့သည္ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈ၊ ကိုယ့္အႏုပညာကို အလြန္ၿမတ္ႏိုးခဲ့သည္မွာ အမွန္တကယ္ပင္။
ခုမွ (ႏွစ္ေပါင္း သံုးေလးဆယ္အတြင္း) မိမိယဥ္ေက်းမႈကို မိမိအႏုပညာဟု တန္ဘိုးမထားတတ္ဘဲ မခ်စ္
ၿမတ္ႏိုးဘဲ ၿဖစ္လာရ၏။ အေႀကာင္းကား ၿပင္ပလႊမ္းမိုးမႈက အင္အားႀကီးမားသည္က တစ္ေႀကာင္း၊ မိမိ
တို ့စိတ္က ေပ်ာ့ညံ့သည္က တစ္ေႀကာင္း ၿဖစ္ေခ်မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။ ၿပင္ပလႊမ္းမိုးမႈသည္
မေကာင္းဟု ကၽြန္ေတာ္မဆိုပါ။ သို ့ေသာ္ မိမိတို ့၏ ကိုယ္ပိုင္အႏုပညာအရိပ္အာ၀ါသေအာက္မွ လြတ္
ထြက္သြားၿပီး ၿပင္ပလႊမ္းမိုးမိုးမႈ၏ ေအာက္သို ့ေရာက္သြားၿခင္းသည္ မေကာင္း။ ထိုကဲ့သို ့(မေကာင္း)
ၿဖစ္ေနရၿခင္းမွာ အႏုပညာရွင္မ်ားေပၚ ၌ တာ၀န္ရွိ၏။ အႏုပညာရွင္မ်ား၏ စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ့ညံ့မႈေႀကာင့္
သူတို ့ကိုယ္ ၌ ပင္လွ်င္ ၿပင္ပလႊမ္းမိုးမႈ၏ ဒဏ္ကို ခံႀကရ၏။ (ဆိုလိုသည္မွာ ၿမ၀တီမင္းႀကီး၏ ေတး
သီခ်င္းမ်ားအတိုင္း၊ ဆရာၿခံဳ၏ ပန္းခ်ီပံုစံမ်ားအတိုင္း သီကံုးေရးဆြဲရန္ ဆိုလိုသည္ မဟုတ္ေပ။) ထိုသူ
ႏွစ္ဦးတို ့သည္ပင္လွ်င္ ၿပင္ပလႊမ္းမိုးမႈ၏ဒဏ္ကို ခံခဲ့ရ၏။ သို ့ေသာ္ သူတို ့သည္ ထိုလႊမ္းမိုးမႈဒဏ္ကို
ေဖာက္ထြင္းေက်ာ္လႊားၿပီး မိမိတို ့၏ ကိုယ္ပိုင္အႏုပညာစြမ္းအင္တို ့ကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့၏။
ၿမန္မာတို ့သည္ ၿပင္ပလႊမ္းမိုးမႈၿဖင့္ ကိုယ္ပိုင္အႏုပညာရပ္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္စြမ္းရွိခဲ့သည္မွာ
သမိုင္းက အေထာက္အထားၿပခဲ့၏။ အာနႏၵာေစတီသည္ ကမာၻ ့စံခ်န္မီ ၿမန္မာ့အႏုပညာတစ္ရပ္ ၿဖစ္
သည္။ အာနႏၵာေစတီ၏ ၿပင္ပလႊမ္းမိုးမႈမ်ားကို ပညာရွင္မ်ား သိႀက၏။ သို ့ေသာ္ အာနႏၵာေစတီကား
ထူးခၽြန္ေၿပာင္ေၿမာက္ေသာ ၿမန္မာ့အႏုပညာလက္ရာတစ္ခုၿဖစ္သည္မွာ မည္သူမွ် မၿငင္းႏိုင္ေပ။
သမိုင္း ၌ အႏုပညာေၿပာင္ေၿမာက္ခဲ့ေသာေခတ္၊ အႏုပညာ ဆုတ္ယုတ္ခဲ့ေသာေခတ္ ဟူ ၍ ရွိစၿမဲ
ပင္။ အႏုပညာေၿပာင္ေၿမာက္ေသာေခတ္၌ အႏုပညာရွင္သည္ ေခါင္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့၏။ အႏုပညာ
ဆုတ္ယုတ္ေသာေခတ္၌ အႏုပညာရွင္သည္ ေနာက္လိုက္ၿဖစ္ခဲ့၏။ ကၽြန္ေတာ္တို ့ေခတ္၌ အႏုပညာရွင္
ေခါင္းေဆာင္ေနသည္၊ ေနာက္လိုက္ၿဖစ္ေနသည္ ဆိုသည္မွာ သမိုင္းက မွတ္တမ္းတင္ေပလိမ့္မည္။
ထမင္းတစ္လုပ္အတြက္ အလုပ္လုပ္ေနရ၍ အႏုပညာေခါင္းေဆာင္မႈအတြက္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါ
ဆိုသည့္ အႏုပညာရွင္မ်ား ယခုအခ်ိန္၌ အမ်ားပင္။ ထမင္းတစ္လုပ္ မစားရ၍ ေသမည္ကို ေႀကာက္
ေသာ အႏုပညာရွင္မ်ားသည္ အႏုပညာဘြဲ ့ကို မခံယူသင့္ေပ။ ပီမိုးနင္းလို အႏုပညာရွင္မ်ား
ဘယ္ေရာက္ကုန္ပါလိမ့္။ ပီမိုးနင္းသည္ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္မွာ မည္သူမွ်
မၿငင္းဆိုႏိုင္ေပ။ အႏုပညာရွင္သည္ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကို လိုလားေသာ လူတစ္ေယာက္ ၿဖစ္သင့္
သည္။
ဘ၀သည္ တန္ဘိုးရွိလွ၏။
ဘ၀တစ္ခုဆံုးရႈံးရာ၌ အလဟသ မၿဖစ္သင့္ေပ။ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ အက်ိဳးရွိမည္ဆိုလ််င္
တစ္နည္းအားၿဖင့္ အႏုပညာထြန္းကားေၿပာင္ေၿမာက္လာမည္ဆိုလွ်င္ အႏုပညာရွင္သည္ အသက္စြန္ ့
ခံရဲရမည္။ ေၿပာင္ေၿမာက္ေသာ အႏုပညာရပ္မ်ား ကၽြန္ေတာ္တို ့ႏိုင္ငံ၌ ရွိသင့္ေပသည္။
ၿမန္မာ့အႏုပညာထြန္းကား ေၿပာင္ေၿမာက္ေရးအတြက္ ဤ ေဆာင္းပါးကို ကၽြန္ေတာ္ ေရး၏။
ေၿပာင္ေၿမာက္ေသာ အႏုပညာရပ္မ်ားသည္ ကမာၻ ့အႏုပညာေရစီးေႀကာင္းကို လႊမ္းမိုးစၿမဲပင္။
တစ္ပါးသူမ်ားကို လႊမ္းမိုးႏိုင္ေအာင္ လုပ္စရာ မလို။ မိမိဘာသာ ထြန္းေၿပာင္ရန္သာ လုပ္စရာ လို
ေပမည္။
ထို ့ေႀကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို ့၏ အႏုပညာမ်ား မထြန္းကား မေၿပာင္ေၿမာက္သည္မွာ အႏုပညာသတၱိ
ရွိသူမ်ား ရွားပါးေနၿပီလား ဟု ကၽြန္ေတာ္ေတြးမိသည္။
ခင္ေမာင္ရင္
အႏုပညာစံ
Reviewed by သစ္ထူးလြင္
on
18:02
Rating:
No comments:
Post a Comment