ကမၻာေပၚရွိ မည္သည့္ႏိုင္ငံပင္ျဖစ္ပါေစ မိမိႏိုင္ငံ၏ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ကို ႏုိင္ငံ၏ျပယုဂ္တစ္ခုအျဖစ္ တန္ဖိုးထားထိန္းသိမ္းၾကသည္မွာ သံသယျဖစ္စရာ စိုးစဥ္းမွ်မရွိေခ်။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္လည္း ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္၊ ေရွးေဟာင္းသမုိင္း၀င္ အေဆာက္အအုံမ်ားမွာ ႏုိင္ငံအႏွ႔ံ လက္ညႇိဳးထိုးမလြဲေအာင္ မ်ားျပားပါသည္။ သို႔ေသာ္ လူအခ်ဳိ႕၏ လြဲမွားေသာ အသံုးခ်မႈမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ားအေပၚ ျမန္မာျပည္သူအခ်ဳိ႕၏ တန္ဖိုးထားမႈမွာ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္လာသည္။
မၾကာေသးမီက ျမန္မာဗုဒၶဘာသာတို႔၏ အထြတ္အျမတ္ထားရာ ဘုရားပုထိုးေစတီမ်ားကို ေနာက္ခံထား၍ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ မကိုက္ညီဟု အမ်ားကသတ္မွတ္ထားသည့္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားျဖင့္ ဓာတ္ပံုမ်ား ႐ိုက္ကူးလာသည္ကို ေတြ႕လာရသည္။ ယင္းဓာတ္ပံုမ်ားအနက္ လူမႈကြန္ရက္၀က္ဘ္ဆုိက္မ်ား၌ လူေျပာအမ်ားဆံုး ျဖစ္လာသည့္ ဓာတ္ပံုတစ္ပံုမွာ ပုဂံဘုရားမ်ားကို ေနာက္ခံထား၍ ေမာ္ဒယ္တစ္ဦး၏ ေခတ္ဆန္သည့္ ၀တ္စံုဒီဇုိင္းမ်ားျဖင့္ ႐ိုက္ကူးထားေသာ ဓာတ္ပံုပင္ျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္းလစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ယင္းဓာတ္ပံုမ်ားကို ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ ေစတီပုထုိးမ်ားႏွင့္ မအပ္စပ္သည့္ ဓာတ္ပံုမ်ားဟု အဆိုပါဓာတ္ပံုကို ၾကည့္မိသူ ပရိသတ္အမ်ားစု၏ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရွိလာသည္။
“ဘုရားဆုိတာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ အေလးအျမတ္ထားတဲ့ ေနရာပါ။ ေရွးတုန္းက ဘုန္းႀကီးေတြ၊ ရဟန္းသံဃာေတြ ၾကြလာရင္ေတာင္ ပခံုးေပၚသဘက္တင္ရတာ။ ဒီလုိမလံုမျခံဳပံုေတြနဲ႔ ဘုရားကို ေနာက္ခံထား ႐ိုက္တာဟာ ကိုယ့္ျမန္မာေတြအေနနဲ႔ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ၊ ရိုးရာဓေလ့ကို ေဖာက္ဖ်က္ရာေရာက္တယ္။ လူမ်ဳိးျခား၊ ဘာသာျခားေတြ အျမင္မွာလည္း တကယ့္အထြတ္အျမတ္ထားတဲ့ ေနရာမွာ ကဲ့ရဲ႕စရာ၊ ရွက္စရာ၊ လူအထင္ေသးစရာ ေရာက္မွာေပါ့။ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြက ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈ ကိုယ့္ဘာသာကုိမွ အေလးမထားရင္ ဘယ္သူက အေလးထားမွာလဲ”ဟု အျငိမ္းစားအထက္တန္းျပ ေက်ာင္းဆရာမႀကီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ပုဂံေဒသတြင္ ႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယိုဇာတ္ကားမ်ား ႐ိုက္ကူးလိုပါက တစ္ေန႔တာအတြက္ ႐ိုက္ကူးခႏႈန္းထားမွာ က်ပ္ဆယ္သိန္း၀န္းက်င္ ေပးေဆာင္ရမည္ဟု သက္ဆုိင္ရာက သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း ယခုကဲ့သို႔ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ မကိုက္ညီသည့္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားႏွင့္ ႐ိုက္ကူးမႈကိုမူ ခြင့္ျပဳထားသလားဟု ေ၀ဖန္မႈမ်ားလည္း ထြက္ေပၚလာျပန္သည္။
“ဒီဓာတ္ပံု႐ိုက္တဲ့ မဂၢဇင္းအဖြဲ႕ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဌာနကို ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူ ရိုက္ကူးခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေမာ္ဒယ္လ္အမ်ဳိးသမီးကို ကားေပၚတင္ျပီး သာသနိကအေဆာက္အအံုေတြမွာ လွ်ပ္တစ္ျပက္ရိုက္ကူးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္”ဟု ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးဌာန၊ ေရွးေဟာင္းသုေတသန၊ အမ်ဳိးသားျပတိုက္ႏွင့္ စာၾကည့္တုိက္ဦးစီးဌာနမွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးမ်ဳိးညြန္႔က ေျပာၾကားသည္။
ယင္းဓာတ္ပံုမ်ား ႐ိုက္ကူးေနစဥ္ကာလကပင္ ပုဂံရွိေဒသခံအခ်ဳိ႕၏ မေက်နပ္မႈမ်ားကို ရင္ဆုိင္ခဲ့ရေၾကာင္း ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကူးခဲ့သည့္ ထက္ေအာင္ေက်ာ္က ေျပာသည္။ “ကၽြန္ေတာ္တို႔႐ိုက္ေနတုန္း ျဖတ္သြားျဖတ္လာ လမ္းသြားလမ္းလာေတြက ေျပာတယ္။ ဟာ...ပုဂံမွာ ဘယ္လိုလာ႐ိုက္ေနလဲ မသိဘူး။ ဒီလိုပံုစံနဲ႔ မသင့္ေတာ္ဘူးေပါ့”ဟု ေဒသခံမ်ား၏ ေျပာစကားကို ၄င္းကျပန္လည္ေျပာၾကားသည္။
ပုဂံဘုရားမ်ားႏွင့္ ေမာ္ဒယ္၏ ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္း အနည္းငယ္ေပၚလြင္ေသာ ၀တ္စံုတုိ႔ျဖင့္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ယင္းဓာတ္ပံုမ်ားမတုိင္မီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အထင္ကရ တန္ခိုးႀကီးေစတီတစ္ဆူျဖစ္သည့္ ေရႊတိဂံုဘုရားကို ေနာက္ခံထား၍ စကတ္အတို၊ အက်လည္ဟိုက္တုိ႔ ၀တ္ဆင္ထားသည့္ မင္းသမီးတစ္ဦး၏ ဓာတ္ပံုမ်ားလည္း ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ “သ႐ုပ္မွန္ဓာတ္ပံုဆရာ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အေနာက္တုိင္းယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕သာသနိကအေဆာက္အအုံေတြနဲ႔ တြဲဖက္႐ိုက္တာမ်ဳိး ႐ိုက္ကူးျဖစ္မယ္ မထင္ဘူး။ မဂၢဇင္းထုတ္ေ၀သူဘက္က ေတာင္းဆုိလာရင္လည္း ေျပာျပညႇိႏိႈင္းရမွာေပါ့။ ညႇိႏိႈင္းလုိ႔ မရဘူးဆုိရင္လည္း ဒီအလုပ္ကို လက္မခံ႐ံုပဲရွိတယ္။ အႏွစ္ကိုးရာေက်ာ္ေလာက္က ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ေတြနဲ႔ ဒီလိုပံုေတြ ႐ိုက္ဖုိ႔က ကၽြန္မရဲ႕ခံယူခ်က္၊ အႏုပညာ အာ႐ံု၀င္စားမႈနဲ႔ ကိုက္ညီမႈမရွိဘူး”ဟု ဓာတ္ပံုဆရာ မလိမၼာ(ျမန္မာစာ)က ေျပာသည္။
ျပည္ပအဆုိေတာ္ A Kon ၏ အမ္တီဗီ ဂီတဗီဒီယိုတစ္ခုတြင္ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္မ်ားကုိ မေလ်ာ္ကန္ေသာ အသံုးျပဳမႈမ်ားျဖင့္ ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူးထားေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္သည့္ ႏုိင္ငံတို႔မွ လူထုအခ်ဳိ႕၏ အမ်က္ေဒါသႏွင့္ ရင္ဆုိင္ခဲ့ရသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ား ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ထုိ႔ျပင္ ယခုလတ္တေလာ ျမိဳ႕ရြာေက်းလက္မက်န္ ပရိသတ္အားေပးမႈကို ရရွိေနသည့္ လူငယ္အဆုိေတာ္တစ္ဦး၏ ဗီစီဒီတြင္လည္း ဘုရားပရိ၀ုဏ္အတြင္း အဆုိေတာ္ႏွင့္အတူ တီး၀ိုင္းသမားမ်ား ဖိနပ္မ်ားစီးလ်က္ ႐ိုက္ကူးထားေသာ ျပကြက္မ်ားအေပၚ သတိထားမိသည့္ ပရိသတ္မ်ား၏ ေ၀ဖန္မႈမ်ားလည္း ထြက္ေပၚေနျပန္သည္။
“ ဒါေတြကို စာမ်က္ႏွာေပၚတင္သင့္၊ မတင္သင့္ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္က မီဒီယာသမားေတြဆီမွာ ရွိတယ္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံဆုိတာ ရွိတယ္ေလ။ မီဒီယာေတြအေပၚမွာ ဒါမ်ဳိးေတြ ေဖာ္ျပလာတာ သေဘာမက်ဘူး။ အဲဒီအတြက္ မီဒီယာသမားေတြမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္”ဟု မႏၲေလးျမိဳ႕ခံ စာၾကည့္တုိက္မွဴး ဦးေအာင္ျမင့္ဦးက ေျပာသည္။
မီဒီယာအသီးသီးတြင္ ဖက္ရွင္က႑အေနျဖင့္ သီးသန္႔တီထြင္ ႐ိုက္ကူးေနၾကေသာ ဖက္ရွင္အသားေပး က႑မ်ားစြာရွိၾကျပီး ဖက္ရွင္ဒီဇုိင္းဖန္တီးမႈအေပၚ အေကာင္းအဆိုး အေၾကာင္းအက်ဳိး ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရွိေနၾကသည္။ ယခုျဖစ္ရပ္မွာေတာ့ ဖက္ရွင္ဒီဇုိင္းဖန္တီးမႈ ၀တ္စံုမ်ားအေပၚ ေ၀ဖန္မႈထက္ သာသနိကအေဆာက္အဦမ်ားကို ေနာက္ခံထားျပီး ႐ိုက္ကူးခဲ့ျခင္းေၾကာင့္သာ ေ၀ဖန္ေျပာၾကားမႈမ်ား ရွိလာျခင္းျဖစ္သည္။
“ကၽြန္မတုိ႔က ေမြးကတည္းက ဒီႏုိင္ငံမွာ ေမြးခဲ့တာဆုိေတာ့ ဒီဇိုင္းတစ္ခုခုကို လုပ္မယ္လုိ႔ စဥ္းစားမိတဲ့အခါ ဒီႏိုင္ငံနဲ႔ကိုက္ညီတဲ့ ဒီဇုိင္းကိုပဲဖန္တီးဖို႔ စိတ္ကူးမိတယ္။ Antique (ေရွးေဟာင္း)ပံုစံ
႐ိုက္ခ်င္ရင္ သာသနိကအေဆာက္အအုံေတြ မဟုတ္တဲ့ ေရွးေဟာင္းျမိဳ႕႐ိုးေတြနဲ႔ ႐ိုက္လုိ႔ရပါတယ္။ ဒီလိုဘုရားေတြ ေနာက္ခံထားျပီး ႐ိုက္မယ္ဆုိရင္ လိုက္ဖက္တဲ့ ၀တ္စံုဒီဇုိင္းေတာ့ ျဖစ္ရမွာပါ”ဟု ျမန္မာဒီဇုိင္နာကလပ္အဖြဲ႕၀င္၊ ျပည္တြင္းျပည္ပ ဖက္ရွင္ရိႈးပြဲမ်ားစြာအတြက္ ၀တ္စံုမ်ား တီထြင္ခ်ဳပ္လုပ္သည့္ ဖက္ရွင္ဒီဇုိင္နာ မပံု႔ (My Favourite)က ေျပာသည္။
စာေပအမ်ဳိးအစား ေျခာက္မ်ဳိးကို စာေပစိစစ္ေရးကို တင္ျပရန္မလိုဘဲ တင္ျပျပီးမွ ထုတ္ေ၀သည့္စနစ္(တင္ထုတ္)မွ ထုတ္ေ၀ျပီးမွ တင္ျပသည့္စနစ္(တင္ထုတ္)သို႔ ကူးေျပာင္းခဲ့ျပီးေနာက္ စာေပစိစစ္ေရး တင္ျပစရာမလိုသည့္ အမ်ဳိးအစားထဲမွ ဖက္ရွင္အသားေပး စာနယ္ဇင္းမ်ား၌ စာအေရးအသားေဖာ္ျပမႈမ်ား၊ ဓာတ္ပံုေဖာ္ျပမႈမ်ားအေပၚ ပရိသတ္အခ်ဳိ႕ အျငင္းပြားမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ျပီး အခ်ဳိ႕ကလည္း ယင္းေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအေပၚ ႀကိဳဆုိမႈမ်ား ရွိေနျပန္သည္။ သို႔ရာတြင္ ဘာသာေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍မူ ယင္းသုိ႔မလုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း အမ်ားစုက သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
ေရႊအျမဳေတႏွင့္ အလင္းတန္းဂ်ာနယ္ တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာ ဦးမ်ဳိးျမင့္ညိမ္းက “လြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔အတူ တာ၀န္ယူမႈရွိရမယ္။ လြတ္လပ္စြာေရးသားခြင့္ ရွိတယ္ဆုိတုိင္း ေရးခ်င္တိုင္းေရးမယ္။ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ တင္ျပခ်င္တိုင္း တင္ျပမယ္ဆုိရင္ တာ၀န္ယူမႈဆိုတာ မရွိႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အာရွႏုိင္ငံသားေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ကိုက္ညီဖုိ႔လိုတယ္။ အရွက္အေၾကာက္တရား ရွိရမယ္။ ဘုရားေပၚကိုတက္ရင္ စကတ္နဲ႔ မတက္ရဘူးဆုိတာ တကယ္လိုအပ္လို႔ ထုတ္ထားတဲ့စည္းကမ္း။ ဘုရားမွာ ေကာ့လန္ကန္ကားပံုစံ၊ မိဘနဲ႔ေမာင္ႏွမ
သားအမိ အျမင္မတင့္တယ္တဲ့ ပံုစံမ်ဳိး မလုပ္ရဘူးဆုိတာ ျမန္မာျဖစ္ရင္ လုိက္နာဖုိ႔လိုတဲ့ လူမႈေရးက်င့္၀တ္ေတြပဲ။ ဒါစာနယ္ဇင္းက်င့္၀တ္ေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ အယ္ဒီတာဆုိတာ မဂၢဇင္းမွာလုပ္လုိက္တဲ့ ကိစၥတုိင္းမွာ တာ၀န္ယူရမယ္။ ကိုယ့္မဂၢဇင္းေရာင္းရဖို႔ တစ္ခုတည္းကို ၾကည့္လုိ႔မရဘူး။ အယ္ဒီတာက စီးပြားေရးသမား မဟုတ္ဘူး။ သူေပးလုိက္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္မွာ သူ႔ေစတနာ ေပၚလြင္ေနရမယ္။ ခုေတာင္ ဒီျပႆနာက ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ ေ၀ဖန္ေနျပီဆုိေတာ့ တာ၀န္ရွိသူအေနနဲ႔ ေျဖရွင္းဖို႔လိုတယ္”ဟု ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ႏုိင္ငံျခားသား ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ား လာေရာက္လည္ပတ္ရာ ေနရာေဒသမ်ားျဖစ္ျပီး အထူးသျဖင့္ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္လာေသာ ယေန႔ကာလမ်ဳိးတြင္ မိမိတို႔၏ တိုင္းရင္းသား ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ားကို ႏုိင္ငံသားတို႔က စံျပဳအေလးထား တန္ဖိုးျမွင့္တင္ေပးမွသာ မိမိတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ကို တုိင္းတစ္ပါးသားတို႔က တန္ဖိုးထား ေလးစားတတ္မည္ျဖစ္သည္။
“ဒီပံုေတြကို ပုဂံမွာသြား႐ိုက္မယ္ဆုိတာေတာ့ သိတယ္။ ပုဂံေရာက္မွ ၀တ္စံုကိုၾကည့္ေတာ့ ဗုိက္ေပၚေနတာတုိ႔၊ ေက်ာေပၚေနတာတို႔ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕လိုက္ရတာပါ။ ေနာက္ဆုိရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္အတတ္ႏုိင္ဆံုး ဖက္ရွင္နဲ႔ သာသနာ့နယ္ေျမနဲ႔ မတြဲမိေအာင္ လံုး၀ေရွာင္သြားမယ္”ဟု ဓာတ္ပံုမ်ား ႐ိုက္ကူးခဲ့သည့္ ဓာတ္ပံုထက္ေအာင္ေက်ာ္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ပုဂံေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ေဒသအတြင္း သာသနိကအေဆာက္အအံုေတြကို ေနာက္ခံျပဳျပီး ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ မေလ်ာ္ညီတဲ့ သ႐ုပ္ပ်က္၀တ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကူးတာကို ခြင့္မျပဳပါဘူး။ ဘုရားပရိ၀ုဏ္အတြင္း စကတ္၊ ေဘာင္းဘီမ၀တ္ရ၊ ရင္ဟိုက္၊ လည္ဟိုက္အက် မ၀တ္ရဆုိတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ေတြ စိုက္ထူထားပါတယ္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာ၊ သာသနာအေပၚ ႏုိင္ငံျခားသားေတြ အထင္မလြဲမွားဖို႔ လံုျခံဳေရး၀န္ထမ္း အင္အားေပၚမူတည္ျပီး ဘုရားေတြမွာ လွည့္လည္စစ္ေဆးသြားပါမယ္”ဟု ဦးမ်ဳိးညြန္႔က ေျပာသည္။
လူမ်ဳိးရွိလွ်င္ ႐ိုးရာရွိမည္။ ႐ိုးရာရွိလွ်င္ ယဥ္ေက်းမႈရွိမည္။ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး၏အဆင့္ကို ၄င္းတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္အတန္းကိုၾကည့္၍ သတ္မွတ္ဆံုးျဖတ္ၾကသည္သာ ျဖစ္သည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ေလးႏွစ္ခန္႔က မဲေခါင္ေဒသတြင္း ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံျဖစ္သည့္ လာအိုႏိုင္ငံရွိ လြန္ပရာဘန္ျမိဳ႕ေတာ္ကို ကမၻာ့ေရွ႕ေဟာင္း အေမြအႏွစ္စာရင္းမွ ပယ္ဖ်က္မခံရေရးအတြက္ ယင္းျမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္း ဗဟိုခ်က္၌ ဟိုတယ္သစ္မ်ား တည္ေဆာက္မည့္အစီအစဥ္ကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္သည္ဟု သိရသည္။ အျခားေသာ တုိင္းတစ္ပါးႏုိင္ငံမ်ားတြင္ မိမိတို႔ေဒသတြင္း ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈ၊ စီးပြားေရးအက်ဳိးအျမတ္ ရလိုမႈရွိပါလ်က္ႏွင့္ပင္ ေငြေၾကးရလိုမႈတစ္ခုတည္း မၾကည့္ဘဲ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ားကို အေလးထား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေနၾကသည္။ မိမိတုိ႔ႏိုင္ငံတြင္ ဘာသာျခား၊ လူမ်ဳိးျခားတို႔၏အျမင္၌ မတင့္တယ္ေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားျဖင့္ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ားကို အသံုးခ်ေနျခင္းအား ေရွာင္ရွားၾကရန္ ၀ိုင္း၀န္းထိန္းသိမ္းသြားရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ေရးသားသူ- ေအးသူစံ
by 7Day News Journal
မၾကာေသးမီက ျမန္မာဗုဒၶဘာသာတို႔၏ အထြတ္အျမတ္ထားရာ ဘုရားပုထိုးေစတီမ်ားကို ေနာက္ခံထား၍ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ မကိုက္ညီဟု အမ်ားကသတ္မွတ္ထားသည့္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားျဖင့္ ဓာတ္ပံုမ်ား ႐ိုက္ကူးလာသည္ကို ေတြ႕လာရသည္။ ယင္းဓာတ္ပံုမ်ားအနက္ လူမႈကြန္ရက္၀က္ဘ္ဆုိက္မ်ား၌ လူေျပာအမ်ားဆံုး ျဖစ္လာသည့္ ဓာတ္ပံုတစ္ပံုမွာ ပုဂံဘုရားမ်ားကို ေနာက္ခံထား၍ ေမာ္ဒယ္တစ္ဦး၏ ေခတ္ဆန္သည့္ ၀တ္စံုဒီဇုိင္းမ်ားျဖင့္ ႐ိုက္ကူးထားေသာ ဓာတ္ပံုပင္ျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္းလစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ယင္းဓာတ္ပံုမ်ားကို ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ ေစတီပုထုိးမ်ားႏွင့္ မအပ္စပ္သည့္ ဓာတ္ပံုမ်ားဟု အဆိုပါဓာတ္ပံုကို ၾကည့္မိသူ ပရိသတ္အမ်ားစု၏ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရွိလာသည္။
“ဘုရားဆုိတာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ အေလးအျမတ္ထားတဲ့ ေနရာပါ။ ေရွးတုန္းက ဘုန္းႀကီးေတြ၊ ရဟန္းသံဃာေတြ ၾကြလာရင္ေတာင္ ပခံုးေပၚသဘက္တင္ရတာ။ ဒီလုိမလံုမျခံဳပံုေတြနဲ႔ ဘုရားကို ေနာက္ခံထား ႐ိုက္တာဟာ ကိုယ့္ျမန္မာေတြအေနနဲ႔ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ၊ ရိုးရာဓေလ့ကို ေဖာက္ဖ်က္ရာေရာက္တယ္။ လူမ်ဳိးျခား၊ ဘာသာျခားေတြ အျမင္မွာလည္း တကယ့္အထြတ္အျမတ္ထားတဲ့ ေနရာမွာ ကဲ့ရဲ႕စရာ၊ ရွက္စရာ၊ လူအထင္ေသးစရာ ေရာက္မွာေပါ့။ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြက ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈ ကိုယ့္ဘာသာကုိမွ အေလးမထားရင္ ဘယ္သူက အေလးထားမွာလဲ”ဟု အျငိမ္းစားအထက္တန္းျပ ေက်ာင္းဆရာမႀကီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ပုဂံေဒသတြင္ ႐ုပ္ရွင္၊ ဗီဒီယိုဇာတ္ကားမ်ား ႐ိုက္ကူးလိုပါက တစ္ေန႔တာအတြက္ ႐ိုက္ကူးခႏႈန္းထားမွာ က်ပ္ဆယ္သိန္း၀န္းက်င္ ေပးေဆာင္ရမည္ဟု သက္ဆုိင္ရာက သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း ယခုကဲ့သို႔ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ မကိုက္ညီသည့္ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားႏွင့္ ႐ိုက္ကူးမႈကိုမူ ခြင့္ျပဳထားသလားဟု ေ၀ဖန္မႈမ်ားလည္း ထြက္ေပၚလာျပန္သည္။
“ဒီဓာတ္ပံု႐ိုက္တဲ့ မဂၢဇင္းအဖြဲ႕ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဌာနကို ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူ ရိုက္ကူးခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေမာ္ဒယ္လ္အမ်ဳိးသမီးကို ကားေပၚတင္ျပီး သာသနိကအေဆာက္အအံုေတြမွာ လွ်ပ္တစ္ျပက္ရိုက္ကူးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္”ဟု ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးဌာန၊ ေရွးေဟာင္းသုေတသန၊ အမ်ဳိးသားျပတိုက္ႏွင့္ စာၾကည့္တုိက္ဦးစီးဌာနမွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးမ်ဳိးညြန္႔က ေျပာၾကားသည္။
ယင္းဓာတ္ပံုမ်ား ႐ိုက္ကူးေနစဥ္ကာလကပင္ ပုဂံရွိေဒသခံအခ်ဳိ႕၏ မေက်နပ္မႈမ်ားကို ရင္ဆုိင္ခဲ့ရေၾကာင္း ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကူးခဲ့သည့္ ထက္ေအာင္ေက်ာ္က ေျပာသည္။ “ကၽြန္ေတာ္တို႔႐ိုက္ေနတုန္း ျဖတ္သြားျဖတ္လာ လမ္းသြားလမ္းလာေတြက ေျပာတယ္။ ဟာ...ပုဂံမွာ ဘယ္လိုလာ႐ိုက္ေနလဲ မသိဘူး။ ဒီလိုပံုစံနဲ႔ မသင့္ေတာ္ဘူးေပါ့”ဟု ေဒသခံမ်ား၏ ေျပာစကားကို ၄င္းကျပန္လည္ေျပာၾကားသည္။
ပုဂံဘုရားမ်ားႏွင့္ ေမာ္ဒယ္၏ ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္း အနည္းငယ္ေပၚလြင္ေသာ ၀တ္စံုတုိ႔ျဖင့္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ယင္းဓာတ္ပံုမ်ားမတုိင္မီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အထင္ကရ တန္ခိုးႀကီးေစတီတစ္ဆူျဖစ္သည့္ ေရႊတိဂံုဘုရားကို ေနာက္ခံထား၍ စကတ္အတို၊ အက်လည္ဟိုက္တုိ႔ ၀တ္ဆင္ထားသည့္ မင္းသမီးတစ္ဦး၏ ဓာတ္ပံုမ်ားလည္း ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။ “သ႐ုပ္မွန္ဓာတ္ပံုဆရာ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အေနာက္တုိင္းယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕သာသနိကအေဆာက္အအုံေတြနဲ႔ တြဲဖက္႐ိုက္တာမ်ဳိး ႐ိုက္ကူးျဖစ္မယ္ မထင္ဘူး။ မဂၢဇင္းထုတ္ေ၀သူဘက္က ေတာင္းဆုိလာရင္လည္း ေျပာျပညႇိႏိႈင္းရမွာေပါ့။ ညႇိႏိႈင္းလုိ႔ မရဘူးဆုိရင္လည္း ဒီအလုပ္ကို လက္မခံ႐ံုပဲရွိတယ္။ အႏွစ္ကိုးရာေက်ာ္ေလာက္က ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ေတြနဲ႔ ဒီလိုပံုေတြ ႐ိုက္ဖုိ႔က ကၽြန္မရဲ႕ခံယူခ်က္၊ အႏုပညာ အာ႐ံု၀င္စားမႈနဲ႔ ကိုက္ညီမႈမရွိဘူး”ဟု ဓာတ္ပံုဆရာ မလိမၼာ(ျမန္မာစာ)က ေျပာသည္။
ျပည္ပအဆုိေတာ္ A Kon ၏ အမ္တီဗီ ဂီတဗီဒီယိုတစ္ခုတြင္ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္မ်ားကုိ မေလ်ာ္ကန္ေသာ အသံုးျပဳမႈမ်ားျဖင့္ ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူးထားေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္သည့္ ႏုိင္ငံတို႔မွ လူထုအခ်ဳိ႕၏ အမ်က္ေဒါသႏွင့္ ရင္ဆုိင္ခဲ့ရသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ား ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ထုိ႔ျပင္ ယခုလတ္တေလာ ျမိဳ႕ရြာေက်းလက္မက်န္ ပရိသတ္အားေပးမႈကို ရရွိေနသည့္ လူငယ္အဆုိေတာ္တစ္ဦး၏ ဗီစီဒီတြင္လည္း ဘုရားပရိ၀ုဏ္အတြင္း အဆုိေတာ္ႏွင့္အတူ တီး၀ိုင္းသမားမ်ား ဖိနပ္မ်ားစီးလ်က္ ႐ိုက္ကူးထားေသာ ျပကြက္မ်ားအေပၚ သတိထားမိသည့္ ပရိသတ္မ်ား၏ ေ၀ဖန္မႈမ်ားလည္း ထြက္ေပၚေနျပန္သည္။
“ ဒါေတြကို စာမ်က္ႏွာေပၚတင္သင့္၊ မတင္သင့္ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္က မီဒီယာသမားေတြဆီမွာ ရွိတယ္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံဆုိတာ ရွိတယ္ေလ။ မီဒီယာေတြအေပၚမွာ ဒါမ်ဳိးေတြ ေဖာ္ျပလာတာ သေဘာမက်ဘူး။ အဲဒီအတြက္ မီဒီယာသမားေတြမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္”ဟု မႏၲေလးျမိဳ႕ခံ စာၾကည့္တုိက္မွဴး ဦးေအာင္ျမင့္ဦးက ေျပာသည္။
မီဒီယာအသီးသီးတြင္ ဖက္ရွင္က႑အေနျဖင့္ သီးသန္႔တီထြင္ ႐ိုက္ကူးေနၾကေသာ ဖက္ရွင္အသားေပး က႑မ်ားစြာရွိၾကျပီး ဖက္ရွင္ဒီဇုိင္းဖန္တီးမႈအေပၚ အေကာင္းအဆိုး အေၾကာင္းအက်ဳိး ေ၀ဖန္မႈမ်ား ရွိေနၾကသည္။ ယခုျဖစ္ရပ္မွာေတာ့ ဖက္ရွင္ဒီဇုိင္းဖန္တီးမႈ ၀တ္စံုမ်ားအေပၚ ေ၀ဖန္မႈထက္ သာသနိကအေဆာက္အဦမ်ားကို ေနာက္ခံထားျပီး ႐ိုက္ကူးခဲ့ျခင္းေၾကာင့္သာ ေ၀ဖန္ေျပာၾကားမႈမ်ား ရွိလာျခင္းျဖစ္သည္။
“ကၽြန္မတုိ႔က ေမြးကတည္းက ဒီႏုိင္ငံမွာ ေမြးခဲ့တာဆုိေတာ့ ဒီဇိုင္းတစ္ခုခုကို လုပ္မယ္လုိ႔ စဥ္းစားမိတဲ့အခါ ဒီႏိုင္ငံနဲ႔ကိုက္ညီတဲ့ ဒီဇုိင္းကိုပဲဖန္တီးဖို႔ စိတ္ကူးမိတယ္။ Antique (ေရွးေဟာင္း)ပံုစံ
႐ိုက္ခ်င္ရင္ သာသနိကအေဆာက္အအုံေတြ မဟုတ္တဲ့ ေရွးေဟာင္းျမိဳ႕႐ိုးေတြနဲ႔ ႐ိုက္လုိ႔ရပါတယ္။ ဒီလိုဘုရားေတြ ေနာက္ခံထားျပီး ႐ိုက္မယ္ဆုိရင္ လိုက္ဖက္တဲ့ ၀တ္စံုဒီဇုိင္းေတာ့ ျဖစ္ရမွာပါ”ဟု ျမန္မာဒီဇုိင္နာကလပ္အဖြဲ႕၀င္၊ ျပည္တြင္းျပည္ပ ဖက္ရွင္ရိႈးပြဲမ်ားစြာအတြက္ ၀တ္စံုမ်ား တီထြင္ခ်ဳပ္လုပ္သည့္ ဖက္ရွင္ဒီဇုိင္နာ မပံု႔ (My Favourite)က ေျပာသည္။
စာေပအမ်ဳိးအစား ေျခာက္မ်ဳိးကို စာေပစိစစ္ေရးကို တင္ျပရန္မလိုဘဲ တင္ျပျပီးမွ ထုတ္ေ၀သည့္စနစ္(တင္ထုတ္)မွ ထုတ္ေ၀ျပီးမွ တင္ျပသည့္စနစ္(တင္ထုတ္)သို႔ ကူးေျပာင္းခဲ့ျပီးေနာက္ စာေပစိစစ္ေရး တင္ျပစရာမလိုသည့္ အမ်ဳိးအစားထဲမွ ဖက္ရွင္အသားေပး စာနယ္ဇင္းမ်ား၌ စာအေရးအသားေဖာ္ျပမႈမ်ား၊ ဓာတ္ပံုေဖာ္ျပမႈမ်ားအေပၚ ပရိသတ္အခ်ဳိ႕ အျငင္းပြားမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ျပီး အခ်ဳိ႕ကလည္း ယင္းေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအေပၚ ႀကိဳဆုိမႈမ်ား ရွိေနျပန္သည္။ သို႔ရာတြင္ ဘာသာေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍မူ ယင္းသုိ႔မလုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း အမ်ားစုက သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
ေရႊအျမဳေတႏွင့္ အလင္းတန္းဂ်ာနယ္ တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာ ဦးမ်ဳိးျမင့္ညိမ္းက “လြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔အတူ တာ၀န္ယူမႈရွိရမယ္။ လြတ္လပ္စြာေရးသားခြင့္ ရွိတယ္ဆုိတုိင္း ေရးခ်င္တိုင္းေရးမယ္။ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ တင္ျပခ်င္တိုင္း တင္ျပမယ္ဆုိရင္ တာ၀န္ယူမႈဆိုတာ မရွိႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အာရွႏုိင္ငံသားေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ကိုက္ညီဖုိ႔လိုတယ္။ အရွက္အေၾကာက္တရား ရွိရမယ္။ ဘုရားေပၚကိုတက္ရင္ စကတ္နဲ႔ မတက္ရဘူးဆုိတာ တကယ္လိုအပ္လို႔ ထုတ္ထားတဲ့စည္းကမ္း။ ဘုရားမွာ ေကာ့လန္ကန္ကားပံုစံ၊ မိဘနဲ႔ေမာင္ႏွမ
သားအမိ အျမင္မတင့္တယ္တဲ့ ပံုစံမ်ဳိး မလုပ္ရဘူးဆုိတာ ျမန္မာျဖစ္ရင္ လုိက္နာဖုိ႔လိုတဲ့ လူမႈေရးက်င့္၀တ္ေတြပဲ။ ဒါစာနယ္ဇင္းက်င့္၀တ္ေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ အယ္ဒီတာဆုိတာ မဂၢဇင္းမွာလုပ္လုိက္တဲ့ ကိစၥတုိင္းမွာ တာ၀န္ယူရမယ္။ ကိုယ့္မဂၢဇင္းေရာင္းရဖို႔ တစ္ခုတည္းကို ၾကည့္လုိ႔မရဘူး။ အယ္ဒီတာက စီးပြားေရးသမား မဟုတ္ဘူး။ သူေပးလုိက္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္မွာ သူ႔ေစတနာ ေပၚလြင္ေနရမယ္။ ခုေတာင္ ဒီျပႆနာက ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ ေ၀ဖန္ေနျပီဆုိေတာ့ တာ၀န္ရွိသူအေနနဲ႔ ေျဖရွင္းဖို႔လိုတယ္”ဟု ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ႏုိင္ငံျခားသား ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ား လာေရာက္လည္ပတ္ရာ ေနရာေဒသမ်ားျဖစ္ျပီး အထူးသျဖင့္ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္လာေသာ ယေန႔ကာလမ်ဳိးတြင္ မိမိတို႔၏ တိုင္းရင္းသား ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ားကို ႏုိင္ငံသားတို႔က စံျပဳအေလးထား တန္ဖိုးျမွင့္တင္ေပးမွသာ မိမိတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ကို တုိင္းတစ္ပါးသားတို႔က တန္ဖိုးထား ေလးစားတတ္မည္ျဖစ္သည္။
“ဒီပံုေတြကို ပုဂံမွာသြား႐ိုက္မယ္ဆုိတာေတာ့ သိတယ္။ ပုဂံေရာက္မွ ၀တ္စံုကိုၾကည့္ေတာ့ ဗုိက္ေပၚေနတာတုိ႔၊ ေက်ာေပၚေနတာတို႔ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕လိုက္ရတာပါ။ ေနာက္ဆုိရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္အတတ္ႏုိင္ဆံုး ဖက္ရွင္နဲ႔ သာသနာ့နယ္ေျမနဲ႔ မတြဲမိေအာင္ လံုး၀ေရွာင္သြားမယ္”ဟု ဓာတ္ပံုမ်ား ႐ိုက္ကူးခဲ့သည့္ ဓာတ္ပံုထက္ေအာင္ေက်ာ္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ပုဂံေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ေဒသအတြင္း သာသနိကအေဆာက္အအံုေတြကို ေနာက္ခံျပဳျပီး ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ မေလ်ာ္ညီတဲ့ သ႐ုပ္ပ်က္၀တ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ကူးတာကို ခြင့္မျပဳပါဘူး။ ဘုရားပရိ၀ုဏ္အတြင္း စကတ္၊ ေဘာင္းဘီမ၀တ္ရ၊ ရင္ဟိုက္၊ လည္ဟိုက္အက် မ၀တ္ရဆုိတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ေတြ စိုက္ထူထားပါတယ္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာ၊ သာသနာအေပၚ ႏုိင္ငံျခားသားေတြ အထင္မလြဲမွားဖို႔ လံုျခံဳေရး၀န္ထမ္း အင္အားေပၚမူတည္ျပီး ဘုရားေတြမွာ လွည့္လည္စစ္ေဆးသြားပါမယ္”ဟု ဦးမ်ဳိးညြန္႔က ေျပာသည္။
လူမ်ဳိးရွိလွ်င္ ႐ိုးရာရွိမည္။ ႐ိုးရာရွိလွ်င္ ယဥ္ေက်းမႈရွိမည္။ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး၏အဆင့္ကို ၄င္းတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္အတန္းကိုၾကည့္၍ သတ္မွတ္ဆံုးျဖတ္ၾကသည္သာ ျဖစ္သည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ေလးႏွစ္ခန္႔က မဲေခါင္ေဒသတြင္း ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံျဖစ္သည့္ လာအိုႏိုင္ငံရွိ လြန္ပရာဘန္ျမိဳ႕ေတာ္ကို ကမၻာ့ေရွ႕ေဟာင္း အေမြအႏွစ္စာရင္းမွ ပယ္ဖ်က္မခံရေရးအတြက္ ယင္းျမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္း ဗဟိုခ်က္၌ ဟိုတယ္သစ္မ်ား တည္ေဆာက္မည့္အစီအစဥ္ကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္သည္ဟု သိရသည္။ အျခားေသာ တုိင္းတစ္ပါးႏုိင္ငံမ်ားတြင္ မိမိတို႔ေဒသတြင္း ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈ၊ စီးပြားေရးအက်ဳိးအျမတ္ ရလိုမႈရွိပါလ်က္ႏွင့္ပင္ ေငြေၾကးရလိုမႈတစ္ခုတည္း မၾကည့္ဘဲ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ားကို အေလးထား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေနၾကသည္။ မိမိတုိ႔ႏိုင္ငံတြင္ ဘာသာျခား၊ လူမ်ဳိးျခားတို႔၏အျမင္၌ မတင့္တယ္ေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားျဖင့္ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ားကို အသံုးခ်ေနျခင္းအား ေရွာင္ရွားၾကရန္ ၀ိုင္း၀န္းထိန္းသိမ္းသြားရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ေရးသားသူ- ေအးသူစံ
by 7Day News Journal
အထြတ္အျမတ္ထားရာႏွင့္ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လည္ အတဲြအဖက္မ်ား
Reviewed by သစ္ထူးလြင္
on
12:02
Rating:
No comments:
Post a Comment