11 June 2011

ေရြးခ်ယ္စရာ မရွိတဲ့ သက္မြန္ျမင့္

ေရြးခ်ယ္စရာ မရွိတဲ့ သက္မြန္ျမင့္ Written by ခင္ေလးျမင့္    Saturday, 28 May 2011 09:44


သ႐ုပ္ေဆာင္ မင္းသမီး တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖုိ႔ အခ်ိန္ေတြ မ်ားစြာကို ရင္းၿပီး ေက်ာ္ျဖတ္ ႀကိဳးစား ၾကရတဲ့ သူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိမွာပါ။
ႀကိဳးစားမႈ လုံ႔လ ၀ီရိယ ရွိရင္ ဘယ္အရာမဆုိ ေအာင္ျမင္ႏိုင္တယ္ ဆုိတဲ့အတုိင္း ခ်င္းျပည္နယ္ကေန ရန္ကုန္ကုိ လာၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္ ျဖစ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ သူက သက္မြန္ျမင့္ ဆုိတာ သိထားၿပီး ၾကမွာပါ။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဗီဒီယို၊ ႐ုပ္ရွင္ေစ်းကြက္က
သ႐ုပ္ေဆာင္ မင္းသားေပၚ မူတည္တာေၾကာင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ မင္းသမီးေတြရဲ႕ ေရြးခ်ယ္မႈ အေနအထားက မ်ားစြာ မရွိပါဘူး။ ဒီလုိ အေျခအေနမ်ဳိး ရွိေပမယ့္ သက္မြန္ျမင့္က က်ရာေနရာ ရတဲ့ အေနအထား ေပၚမွာ အေကာင္းဆုံး လုပ္ေဆာင္ ေနသူပါ။ ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ဗီဒီယို ဇာတ္ကားေတြ ဆက္တုိက္႐ိုက္ဖုိ႔ စီစဥ္ ထားသလုိ ေၾကာ္ျငာေတြ ႐ိုက္ဖုိ႔ စီစဥ္ထားတဲ့ သက္မြန္ျမင့္ကုိ ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္းအတြက္ ဇာတ္ကား႐ိုက္ နားတဲ့ တစ္ရက္မွာ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ဖုိ႔ စီစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။

ဓာတ္ပုံ ႐ိုက္ဖုိ႔ မနက္ပိုင္းနဲ႔ ညေနပုိင္း အခ်ိန္ေတြသာ အခုလုိ အခ်ိန္မွာ အဆင္ေျပတာေၾကာင့္ ညေနပိုင္း အခ်ိန္ကို ေရြးျဖစ္ ၾကၿပီး ကမ္းနား တစ္ခုကို ေရြးျဖစ္ၾကတာပါ။ ဓာတ္ပုံ ႐ိုက္ကူးေပးတဲ့ ကိုလင္း (K-Studio)က ဗိုလ္တေထာင္ ဘုရားနားမွာ ညေနပုိင္း ဆုိရင္ စင္ေရာ္ငွက္ေလးေတြ အမ်ားႀကီး လာတယ္လုိ႔ ဆုိတာ ေၾကာင့္ စင္ေရာ္ငွက္ေတြနဲ႔ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ဖုိ႔ စီစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ စင္ေရာ္ငွက္ေတြကလည္း အစာ ပစ္ေကၽြးရင္ အစာကို ေရထဲ မက်ေအာင္ မိမိရရ ဖမ္းစား တတ္တာကို သေဘာ က်ေနတဲ့ သက္မြန္ ျမင့္က အခုလုိ Outdoor ႐ိုက္ ရတာကိုလည္း သေဘာက် ေနတာပါ။

လြတ္လြတ္လပ္လပ္နဲ႔ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး အုိက္တင္ေတြ လုပ္ရတာေၾကာင့္ ပုိၿပီး ႏွစ္သက္တယ္လုိ႔ ဆိုတဲ့ သက္မြန္ျမင့္က ေခါင္းေဆာင္ မင္းသမီး ေနရာကေန သ႐ုပ္ေဆာင္ ႐ိုက္ကူး ေနရေပမယ့္ အရမ္း ႐ိုက္ခ်င္တဲ့ ဇာတ္လမ္းမ်ဳိး ေရြးခ်ယ္ခြင့္ မရဘူး လုိ႔ သိရပါတယ္။ ေမာင္ႏွမ ဇာတ္ကားေတြ ႐ိုက္ခ်င္ေပမယ့္ အခ်စ္၊ ဟာသဇာတ္ ကားေတြ ႐ိုက္ရတာ ပိုမ်ား ေနတဲ့ သက္မြန္ျမင့္က ေမာင္ႏွမ ဇာတ္ကားေတြမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ရတာ နင့္နင့္နဲနဲ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ “မင္းသမီးဆုိေတာ့ ဇာတ္လမ္း ေရြးခ်ယ္စရာ သိပ္မရွိဘူး။ လုံး၀မႀကိဳက္လုိ႔ အဆင္ မေျပႏိုင္လုိ႔ ရွိရင္ေတာ့ ညိႇလုိ႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဟာသ ကား႐ိုက္လုိ႔ ဒရာမာ ႐ိုက္ခ်င္ တယ္ဆုိတာမ်ဳိးေတာ့ မရ ဘူး။ ဒီကုမၸဏီနဲ႔ ဒီမင္းသား ႐ိုက္ဖုိ႔ ခ်ိတ္ၿပီးရင္ သူတုိ႔စီစဥ္ ထားတဲ့ ဇာတ္ကုိ သက္မြန္တို႔ က ႐ိုက္ရတာ။ အဲဒီလုိမ်ဳိးက ပိုၿပီးေတာ့ မ်ားတယ္”  လုိ႔ သက္မြန္ျမင့္က မင္းသမီး တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ဇာတ္လမ္း ေရြးခ်ယ္ႏုိင္မႈကို ေျပာျပပါတယ္။

သက္မြန္ျမင့္က သ႐ုပ္ ေဆာင္ခ်င္ၿပီး သ႐ုပ္မေဆာင္ ဖူးေသးတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ စ႐ိုက္မ်ားလည္း ရွိတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ အ႐ူးဇာတ္ေကာင္ စ႐ိုက္ကို သ႐ုပ္ေဆာင္ ဖူးေပမယ့္ အအနဲ႔ မ်က္မျမင္ ဇာတ္ေကာင္ စ႐ိုက္မ်ဳိး သ႐ုပ္ မေဆာင္ဖူးဘဲ သ႐ုပ္ေဆာင္ ခ်င္တယ္လုိ႔ သက္မြန္ျမင့္က ဆုိပါေသးတယ္။

သက္မြန္ သ႐ုပ္မေဆာင္ ဖူးေသးတဲ့ မ်က္မျမင္ ပုံစံ သ႐ုပ္ေဆာင္မယ္ဆို အခက္အခဲ ဘာေတြမ်ား ရွိဦးမလဲ။

မ်က္မျမင္ ပုံစံက မ်က္လုံးၿငိမ္ေအာင္ ထားရမယ္။ အဲဒါက သက္မြန္ အတြက္ နည္းနည္း ျပႆနာ တက္လိမ့္မယ္ ထင္တယ္။ သက္မြန္ မ်က္လုံးက သိပ္ မေကာင္းဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ သက္မြန္ ခ်စ္တယ္ ေျပာမွလႊတ္မယ္ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီး ႐ိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ မ်က္လုံးကုိ ထိထားေတာ့ မ်က္လုံးပါ၀ါ ေကာင္းေကာင္း သုံးလုိ႔ မရဘူး။ မ်က္လုံး အားစုိက္တဲ့ အခါက်ရင္ မ်က္လုံး ရဲလာတယ္။ မ်က္ရည္ က်လာတယ္။ မ်က္မျမင္ အတြက္က နည္းနည္းခက္လိမ့္မယ္။
မ်က္လုံး ဒဏ္ရာအတြက္ ဘန္ေကာက္မွာ သြားျပေသးတယ္ မဟုတ္လား။ အေျခအေန ဘယ္လုိရွိေသးလဲ။

မ်က္လုံးဒဏ္ရာကေတာ့ ေပ်ာက္သြားၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ဒဏ္ ျဖစ္ေနတယ္။ အိပ္ေရးပ်က္ခံလုိ႔ မရဘူး။ မ်က္လုံးအား သိပ္စုိက္လုိ႔ မရဘူး။ ငိုတာေတြ ဘာေတြ ႐ိုက္ၿပီးရင္ မ်က္လုံးက အရမ္း ကုိက္လာတယ္။ မ်က္လုံး အရမ္းနာတယ္။ မ်က္စဥ္းေတြ ထည့္ရတယ္။ ဆရာ၀န္ျပေတာ့ မ်က္မွန္တပ္ဖုိ႔ ေျပာတယ္။ မ်က္မွန္ တပ္ဖုိ႔က်ေတာ့ အလုပ္နဲ႔ အဆင္မေျပဘူး။ ေနပူထဲလည္း မထြက္ရဘူး။ ေနေရာင္ရဲ႕ဒဏ္ကိုလည္း တုိက္႐ိုက္ မခံရဘူးလုိ႔လည္း ဆရာ၀န္က ေျပာတယ္။ သက္မြန္တုိ႔ အလုပ္က မီးထိုးမွန္ထုိးနဲ႔ မ်က္လုံးကို ေနေရာင္ရဲ႕ အလင္းေရာင္က “တဲ့” ၀င္တာ ဆုိေတာ့၊ ဘယ္လုိမွ ေရွာင္လုိ႔ မရဘူးဆုိေတာ့ မ်က္စဥ္းခတ္တယ္။ နားရတဲ့ အခ်ိန္မွာ မ်က္လုံးကို အနားေပးေပါ့။


မ်က္လုံးက လူ႔ခႏၶာကုိယ္အစိတ္အပုိင္းမွာ အထူးသျဖင့္ မ်က္ႏွာမွာ အေရးႀကီးဆုံး အစိတ္အပုိင္းပဲေလ။ သက္မြန္ လုပ္တဲ့ အလုပ္ေၾကာင့္ မ်က္လုံး ဒဏ္ရာရတာ ဆုိေတာ့ အလုပ္ကုိ စိတ္မနာ ဘူးလား။


မရွိပါဘူး။ ဒီအလုပ္ကို သက္မြန္ အရမ္း ျမတ္ႏိုးပါတယ္။ ရေတာင့္ ရခဲပါပဲ။ ဒီအလုပ္မွာ ရပ္တည္ဖုိ႔ဆုိတာ မလြယ္ဘူး။ ပရိသတ္ေတြ ဒီလုိခ်စ္ၿပီး ဒီလုိ အားေပးဖုိ႔ ဆုိတာလည္း မလြယ္ဘူး။ ဒါ အရမ္း ကံေကာင္းတယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔ ရတာေပါ့ေနာ္။ ဒီေနရာ ေရာက္တာကလည္း ပရိသတ္ေတြ ေပးတဲ့ ေနရာပဲေလ။ သက္မြန္တုိ႔ လုပ္ရတဲ့ အလုပ္က ဘယ္ေလာက္ ပင္ပန္းလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ခက္ခဲလဲ ဆုိတာ သိၾကမွာပါ။ ပင္ပန္းေလ ပိုၿပီး တန္ဖုိး ထားရေလပဲ။ အရမ္းကို အေသးစိတ္သလုိ အရမ္းကို အၾကမ္း ခံရတယ္။ အရမ္းကို ပင္ပန္း ခံရတယ္။ တကယ္ကို တန္ဖုိး ရွိတဲ့ အလုပ္ပါ။

မ်က္လုံးက ဒဏ္ျဖစ္႐ုံတင္ မဟုတ္ဘဲ ကြယ္သြားမယ္ ဆုိရင္ေကာ ဒီအလုပ္ကို ျမတ္ႏိုး မိဦးမလား။

အဲဒီလုိမ်ဳိးေတာ့ မေတြးဖူးပါဘူး။ သက္မြန္ ေတြးဖူးတာက အာဒံဧ၀ ဒႆ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္တုန္းက ကန္ေတာ္ႀကီးထဲ ခုန္ခ်တာ ည ၁၂ နာရီ ဆုိေတာ့ ေမွာင္ေနၿပီ။ ည ၁၂ နာရီက အပုပ္ခ်ိန္ ဆုိေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ လန္႔တယ္။ ေရလည္း ကူးတတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ေရေအာက္မွာ ဆူးရွိမွာ စိုးလို႔ ရွင္းေပးထားတာ ဆုိေပမယ့္ ကံဆုိတာ ေျပာလုိ႔ရတာ မဟုတ္ဘူးေလ။ ေရနစ္ၿပီး အေမွာင္ထဲမွာ ငါ့ကိုကယ္လုိ႔မရ ဆယ္လုိ႔ မရဘူးဆုိရင္ ငါေသသြားမွာလား ဆုိၿပီး အဲဒီလုိမ်ဳိး ေတြးမိတယ္။ ျပန္စဥ္းစားရင္ သက္မြန္ ေနာက္ဆံ တင္းစရာ ဘာမွ မရွိဘူး။ သက္မြန္ လုပ္ခဲ့တာေတြက အေကာင္းဘက္ကို သြားေနတာပဲ ဆုိေတာ့ ေနာက္ဆံ တင္းစရာမရွိဘဲ ေသေပ်ာ္တယ္ေပါ့။ အဲဒီလုိကုိ ေတြးတာ။ ဒီလုိမ်ဳိး ဆုံး႐ႈံးတယ္ ဘာညာ မေတြးမိဘူး။ သတိ္ၱရွိတယ္ ေျပာရမွာေပါ့။ ဒဏ္ရာေတြ ရခဲ့တာလည္း မနည္းဘူး။ ေက်ာက္သင္ပုန္းေတြ မိုးထားတဲ့အိမ္ ဇာတ္ကား ႐ိုက္တုန္းကလည္း ဆုိင္ကယ္ကေန ကၽြမ္းထုိး ပစ္က်တယ္။

ဒဏ္ရာေတြနဲ႔ ျပန္လာတယ္။ မမွတ္ဘူး။ ဆက္လုပ္ေနတာပဲ။ မ်က္လုံးဒဏ္ရာ စျဖစ္တုန္းက မ်က္ၾကည္လႊာ ျပဲသြားတာျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဖြင့္လုိ႔ မရဘူး။ ထိတာက ဘယ္ဘက္မ်က္လုံး ဆုိေပမယ့္ ညာဘက္ မ်က္ဆန္ပါ ေရႊ႕လုိ႔မရဘူး။ ႏွစ္ဖက္စလုံး ပိတ္ထားရတယ္ ဆုိေတာ့ မ်က္မျမင္ ဇာတ္ကား႐ိုက္ရင္ ငါ ဒီလုိ ေနရမွာပဲလုိ႔။ ထမင္းကိုလည္း အေမတို႔ပဲ ခြံ႔ေကၽြးရတယ္။ ဟိုသြားခ်င္၊ ဒီသြားခ်င္ဆို စမ္းစမ္း၊ စမ္းစမ္းနဲ႔ သြားရတယ္။ မ်က္စိပိတ္ရင္ေတာ့ မ်က္မျမင္ ဇာတ္ကား ႐ိုက္ရတာ လြယ္လြယ္ေလး။ ဒါေပမဲ့ မ်က္လုံးဖြင့္ၿပီး မျမင္တဲ့ဟာ ဆုိရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ တုိင္ပတ္မယ္။

အခန္႔ မသင့္ရင္ ဘ၀အတြက္ ဆုံး႐ႈံးမႈ တစ္ခု ျဖစ္ရမွာကို မေၾကာက္မရြံ႕နဲ႔ လုပ္ခဲ့တယ္ေနာ္။
ျဖစ္မယ္လုိ႔ သက္မြန္က သိတာ မဟုတ္ဘူးေလ။ မေတာ္တဆ ထိခိုက္မိတာ ဆုိေတာ့ ဘာမွ မတတ္ႏုိင္ဘူးေပါ့။ ခ်စ္တယ္ေျပာမွ လႊတ္မယ္ ႐ုပ္ရွင္ကား အတြက္ သက္မြန္ ႐ႈတင္ ၃ ရက္နားရ တယ္။ ကားႀကီးျဖစ္တဲ့ အတြက္ ႐ႈတင္ စရိတ္နဲ႔ ကား႐ိုက္ရက္က အရမ္းက်ပ္တယ္။ ၃ ရက္နားၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ မ်က္လုံးက အလင္းထိတာ မခံႏိုင္ေသးဘူး။ မ်က္လုံးကလည္း တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု မညီဘူး။ အဲဒီေတာ့ မ်က္မွန္ႀကီး တပ္ၿပီး ႐ိုက္ရတယ္။ ရယ္စရာႀကီးေတာ့ ျဖစ္သြားမွာပဲ၊ ပရိသတ္ အတြက္ေတာ့ေလ။ ကုိယ္က မ်က္လုံး ဒဏ္ရာ ရထားတာကိုး။ ဒဏ္ရာရၿပီး ကို၀ိုင္းနဲ႔ ဗီဒီယို တစ္ကား ႐ိုက္ေသးတယ္။ အဲဒီ ဇာတ္ကားမွာ ဆုေတာင္းတုိင္း ျပည့္တဲ့ ေကာင္မေလး ဆုိေတာ့ တစ္ခုခု ဆုိရင္ မ်က္လုံးကို ၾကည့္ရတယ္။ တစ္ကဒ္႐ိုက္ ၿပီးတုိင္း မ်က္လုံးက ရဲရဲလာတယ္။ မ်က္စဥ္းခတ္ၿပီး ခဏေစာင့္၊ ျပန္႐ိုက္ လုပ္ရတယ္။ အာ႐ုံ စုိက္လုိ႔လည္း မရသလို အလင္းေရာင္ ဒဏ္လည္း မခံႏိုင္ေတာ့ဘူး။

သက္မြန္ ေျပာထားတာ ရွိတယ္။ ေမာင္ႏွမ ဇာတ္ကားေတြ ႐ိုက္ခ်င္ေပမယ့္ ႐ိုက္ထားရတာ ၃ ကားေလာက္ပဲ ရွိတယ္ ဆုိေတာ့ ေမာင္ႏွမကားေတြ မ႐ိုက္ျဖစ္တာ သက္မြန္ရဲ႕ ခႏၶာကုိယ္ ထြားလုိ႔လား။ ဘယ္လုိေၾကာင့္ ထင္လဲ။

အမွန္တကယ္က ေမာင္ႏွမ ဇာတ္ကားေတြက ရွားတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ပါ။ ေျပာရရင္ သက္မြန္တုိ႔က မင္းသမီး ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ေပးလာတဲ့ ဇာတ္ေပၚမွာပဲ ႐ိုက္ရတာ ပုိမ်ားတယ္။ ဟာသကားေတြ ႐ိုက္တာမ်ားလုိ႔ ဒရာမာကား ႐ိုက္ခ်င္လုိ႔ ဒရာမာပဲ ႐ိုက္မယ္ဆုိၿပီး ေရြးခ်ယ္လုိ႔ မရဘူးေလ။ တကယ္လုိ႔ ကုိယ္မလုပ္ႏိုင္ဘူး ဆုိမွ သူတို႔ကို Complain ျပန္တက္။ ညိႇႏိႈင္း၊ အကူအညီ ေတာင္းရတယ္။ ဟာသကား ဆက္တုိက္႐ိုက္ ရတာ ကိစၥ မရွိဘူး။ ခံႏုိင္တယ္။ ဒရာမာ ေလးကားေလာက္ ဆက္တုိက္႐ိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ အရမ္း ပင္ပန္းတယ္။ အဲဒီ အခါက်ရင္ အရမ္းဒုက္ၡေရာက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သက္မြန္တုိ႔မွာ ေရြးခ်ယ္စရာ မရွိဘူး။ ဟာသကား ႐ိုက္ေပးပါလုိ႔ ေျပာလုိ႔ မရဘူး။

အဲဒီလုိ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ မရွိတဲ့ မင္းသမီး ဘ၀ကို စိတ္ပ်က္မိေသးလား။

အဲဒီေလာက္ေလးနဲ႔ စိတ္ပ်က္ရင္ သက္မြန္ ဒီေလာကမွာ အခု အခ်ိန္ထိ ေနရမွာ မဟုတ္ဘူး။ အရမ္း ႀကိဳးစားရတယ္။ သက္မြန္မွာ ဘာအသုိင္းအ၀ုိင္းမွ ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ အစိမ္းသက္သက္နဲ႔ ဒီေလာကကို လာတာ။ ေငြေရးေၾကးေရး ျပည့္စုံတဲ့သူ တစ္ေယာက္လည္း မဟုတ္ခဲ့ဘူး။ အဲဒီေလာက္ လြယ္လြယ္ေလးနဲ႔ စိတ္မပ်က္လုိ႔ ဒီအေနအထားထိ ေရာက္လာတာေပါ့။

ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ဗီဒီယို၊ ႐ုပ္ရွင္ ေစ်းကြက္က မင္းသားကိုပဲ အဓိက ထားေတာ့ မင္းသမီး ေစ်းကြက္ ဆုိတာကိုေကာ မလုိခ်င္မိဘူးလား။
တစ္ခါတေလ က်ရင္ေတာ့ ေတာင့္တတာေပါ့ေနာ္။ မင္းသားက်ေတာ့ ဒါ႐ိုက္တာ ေရြးလုိ႔ရတယ္။ ဇာတ္လမ္း ေရြးလုိ႔ရတယ္။ ကုမၸဏီ အတည္တက် ရွိတယ္။ သူ ဒီေန႔အားရင္ ဇာတ္ကား႐ိုက္ စလုိက္လုိ႔ရတယ္။ မင္းသမီး က်ေတာ့ ဒီရက္ အားေနတယ္၊ ငါ ကား႐ိုက္ခ်င္တယ္ ဆုိၿပီး လုပ္လုိ႔ မရဘူး။ ေခၚတဲ့ သူရွိမွ ႐ိုက္ရတာ။ အဲဒီလုိ မ်ဳိးေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ ႀကိဳးစားရင္ ႀကိဳးစားတဲ့ ရလဒ္ကေတာ့ ရွိတာပဲ။

သက္မြန္က ေမာင္ႏွမေတြ အေပၚမွာ သံေယာဇဥ္ ႀကီးတဲ့သူလုိ႔ သိရတယ္။ အဲဒီေတာ့ တျခားသူေတြ အေပၚေကာ သံေယာဇဥ္ ႀကီးတတ္လား။

ဒါကေတာ့ မတူဘူး ေပါ့ေနာ္။ သူ႔အကန္႔နဲ႔ သူပါပဲ။


သံေယာဇဥ္ ထားရမယ့္ သူ မရိွေတာ့တာလား။


ဘယ္အရာမွ အလြန္ အကၽြံဆုိတာ မေကာင္းပါဘူး။ မဇၩိမ ပဋိပဒါေပါ့။ ဒါကေတာ့ လူတုိင္း သိပါတယ္။ သက္မြန္ အမ်ားႀကီး နားလည္လုိ႔ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။

သံေယာဇဥ္ ထားခဲ့ရတာေတြ မ်ားလြန္းလို႔ သံေယာဇဥ္ မထားခ်င္တာ မ်ားလား။

အဓိကကေတာ့ ကုိယ့္ရဲ႕ စိတ္ပါပဲ။ ဘယ္အရာမွ အဆိုးခ်ည္းပဲ မရိွသလို ဘယ္ အရာမွ အေကာင္းခ်ည္းပဲ မရိွဘူး။ အဆုိးၿပီးရင္ အေကာင္းလာမယ္။ အေကာင္းၿပီးရင္ အဆုိးလာမယ္။ ဒီအေပၚ မွာ ကုိယ္က ခံႏိုင္ရည္ရိွဖုိ႔ပဲ လုိ တယ္။ ေကာင္းတဲ့ အေပၚမွာ ေရာ၊ ဆုိးတဲ့ အေပၚမွာေရာေပါ့။ အဓိကက ကုိယ့္ကုိယ္ ကိုယ္ စိတ္ခ်မ္းသာဖုိ႔ အေရး ႀကီးတယ္။ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ပဲ လုပ္ရမွာပဲ၊ သူမ်ား အေပၚမွာ ကုိယ္စိတ္ခ်မ္းသာတာ၊ ကုိယ္စိတ္ဆင္းရဲတာ ဆုိရင္ ဒါက ကုိယ့္စိတ္ကို သူမ်ားပိုင္တာ။ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ မပုိင္ဘူး။ သက္မြန္ကေတာ့ အဲဒီလုိ ေတြးတာပဲ။ ကား႐ိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာသာ အျခား Character ၀င္ရတဲ့ အတြက္ ကုိယ့္စိတ္နဲ႔ကုိယ္ မဟုတ္ ဘူး။ က်န္တဲ့ အခ်ိန္ကေတာ့ ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ ကုိယ္ပဲ။

ကုိယ္က သံေယာဇဥ္ ထားေပမယ့္ ကုိယ္ထားတဲ့ သံေယာ ဇဥ္ အေပၚ တံု႔ျပန္မႈ မရရင္ အဲဒီလုိ လူမ်ဳိးကုိ ဘယ္လို တုံ႔ျပန္ခ်င္လဲ။

ဒါက ကုိယ္နဲ႔ မထိုက္တန္လုိ႔ေပါ့ေနာ္။ ကုိယ္ေပး သေလာက္မရဘူးဆုိတာလည္း ကုိယ္ ေပးဆပ္ႏိုင္ရင္ ေပးဆပ္ ေပါ့။ ကုိယ္မေပးဆပ္ႏိုင္ရင္ မေပးဆပ္နဲ႔။ ကုိယ့္စိတ္၊ ကုိယ့္ ခံယူခ်က္၊ ကုိယ္လုပ္တဲ့ လုပ္ရပ္ အေပၚမွာ အမ်ားႀကီး မူတည္ တယ္။ ခုနေျပာသလို သူမ်ားေၾကာင့္ စိတ္က ျဖစ္ေနတယ္ ဆုိရင္ ကုိယ့္စိတ္ကုိ သူမ်ား ပုိင္သြားတာေလ။ ဒါကုိ ကိုယ္လုိခ်င္လား။ ဒါ ေရြးခ်ယ္ရမွာပဲ။ တစ္ခု ရိွတာကေတာ့ ဘယ္တစ္ဦး တစ္ ေယာက္ေပၚမွာ မေကာင္းတဲ့ စိတ္မထားဘူး။  အတတ္ႏိုင္ဆံုး အေကာင္းဆံုး ေနတယ္။ အဲဒီလုိ ေနတဲ့ အတြက္လည္း ဘာႀကီးပဲ ျဖစ္လာျဖစ္လာ ကိုယ့္ဘက္က လိပ္ျပာသန္႔တယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈ ရိွတယ္။ ကုိယ္သာ မေကာင္းခဲ့ဘူး ဆုိရင္ ငါမေကာင္းခဲ့ဘူး ဆုိတာကို ျပင္လုိ႔ ရရင္လည္းရ။ လူဆုိတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ အသိဆံုးပါပဲ။ ကုိယ္ ေကာင္းတာ လုပ္ရင္ ေကာင္းတာရမယ္။ ဆုိးတာလုပ္ရင္ ဆုိးတာ ရမယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခု ရိွတာက အတိတ္ကံ ဆိုတာ ေျပာလို႔မရဘူး။ ဘာမွလဲ ကုိယ္က လုပ္လုိ႔ မရဘူး။ တစ္ခါတေလ က်ရင္ေတာ့ အရမ္း စိတ္ဓာတ္ က်တာတုိ႔၊ အရမ္း ဆုိးဆုိးရြားရြား ျဖစ္လာရင္ ၀ဋ္ေႂကြး ဆပ္ရတာလုိ႔ပဲ သေဘာထားတယ္။

ေနာင္ဘ၀မွာ ဒီလုိမ်ဳိး ၀ဋ္ေႂကြး မၾကံဳဖုိ႔ ကုိယ္ ဘာကို ေကာင္းေအာင္ လုပ္မလဲ။ ဒါပဲ စဥ္းစားတယ္။ အေကာင္းအဆိုး ျဖစ္လာျခင္းကုိ အတိတ္ ကံေၾကာင့္ဆုိတာ ယံုၾကည္ထားတဲ့ သက္မြန္ျမင့္က အခ်စ္နဲ႔ သံေယာဇဥ္ရဲ႕ ကြဲျပား ျခားနားမႈကို နားမလည္ဘူးလုိ႔ ဆိုပါေသးတယ္။  သက္မြန္ျမင့္က ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ဗီဒီယို ဇာတ္ကား႐ုိက္ဖုိ႔ပဲ စီစဥ္ ထားတာပါ။  ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း အတြက္ ဓာတ္ပံု ႐ိုက္ကူးမႈကို အခ်ိန္ေပးတဲ့ သက္မြန္ျမင့္၊ ဓာတ္ပံု ကုိလင္း(Studio-K) မိတ္ကပ္၊ ဆံပင္ျပင္ဆင္ ေပးတဲ့ မိတ္ကပ္အစိုင္(ေအာင္ေအာင္-ေတာင္ႀကီး)နဲ႔ အ၀တ္အစား ျပင္ဆင္ေပးတဲ့ ေတာ္၀င္ စင္တာမွ Venus Palace ဆုိင္တုိ႔ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။


ခင္ေလးျမင့္
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ဇြန္လ ၂၀၁၁)